OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Ardan »

Als we het dan toch over de Amsterdamse tram hebben: van de week een blokkendoos gezien op lijn 25, bij het Muziekgebouw... hetgeen dus officieel verboden schijnt te zijn...
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door tsov »

Hoezo dat? Ik heb vaak zat Blokkendozen op de 25 gezien...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Ja ik weet het, het is planmatig. Maar met SLT weet je het nooit :P

Vanmorgen in ieder geval daadwerkelijk een SLT langs zien komen als s7400 of s17400 (even geen zin op te zoeken welke 't was) op Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Suus »

Dit gaat een afwijking worden denk ik: De s19500 die om 8:52 in Leiden Centraal aankwam werd binnengenomen op spoor 1 onder een CTA van een s8800 naar Utrecht Centraal. Aangezien ik vlak voor aankomst geen andere trein heb gezien vermoed ik dat er nu 2x SGM-II in de s8800 vertraagd gaat rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door kliko »

Zojuist (12.25 uur) op lijn 16 in Amsterdam richting het VU eerst een Amstelvener, 2201, en een 20 minuten later blokkendoos 816 ipv de gebruikelijke trapkarren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

Daniel schreef:Ja ik weet het, het is planmatig. Maar met SLT weet je het nooit :P

Vanmorgen in ieder geval daadwerkelijk een SLT langs zien komen als s7400 of s17400 (even geen zin op te zoeken welke 't was) op Utrecht Centraal.
Even een rondje gemaakt door het Westen van het land. Zag dat de cluster 4000/7400/14700 en 17400 helemaal met SLT werd gereden. De stoppers vanuit Utrecht naar Geldermalsen en ook naar Breda met SGMm. Dus dat klopt aardig. Ik had in een draaiboek gelezen dat de stoppers inderdaad met SGMm gereden zouden worden, maar ik dacht ook die naar Uitgeest. Maar blijkbaar kan ik beter dit forum als draaiboek beschouwen :wink: :)

Verder zag ik: een paar stoptreinen vertrekken vanuit Dordrecht met 3x plan V. Series weet ik daar niet, maar was in ieder geval richting Rotterdam. In Roosendaal zag ik dan weer dat de stoppers naar Vlissingen ook met 2x V reden. Het SLT is daar blijkbaar onttrokken voor de bovengenoemde cluster rondom Utrecht/Amsterdam.

Nog een treurig gezicht bij de werkplaats Zaanstraat, zag dat er al 3 DDM1 stammen van loc ontdaan zijn. Die rijden inderdaad (voorlopig) niet meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Suus »

Ik zag één setje Plan V in de s4000 / s14700 om kwart over twee in Uitgeest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

Oke, dan dus niet helemaal SLT. Ben zelf vanaf Utrecht tot Sloterdijk met de sprinter gegaan, en alles wat ik onderweg langs zag rijden aan sprinters waren SLT.

Suf trouwens dat vlak voor Amsterdam centraal de overstap mogelijkheden worden opgesomd (het is dan 16.00u) Sneltrein Lelylaan, Schiphol, Den Haag 16.11 + IC Almere, Lelystad 16.33 :roll:
Waarom dan niet wat naar Haarlem, Hoorn of een eerdere stoptrein naar Weesp/Amersfoort? In Sloterdijk kwam namelijk ook niet de optie om over te stappen naar Haarlem of Hoorn/Enkhuizen.
In Duivendrecht helemaal geen overstapadvies trouwens. (had wel Weesp verwacht)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Verder zag ik: een paar stoptreinen vertrekken vanuit Dordrecht met 3x plan V. Series weet ik daar niet, maar was in ieder geval richting Rotterdam.
In de s5000 Dordrecht - Leiden Centraal rijdt planmatig nog Plan V, het SLT zit alleen in de s5100 Roosendaal - Den Haag Centraal en rijdt dus maar de helft van de stoptreinen uit Dordrecht ri. Rotterdam (en 's avonds en in 't weekend alles daar dan de s5000 niet rijdt)

Verder na de nog wat korte trein vanmorgen net wel weer de t12759 op z'n volle lengte: in 10 bakken past het nu de vakanties weer voorbij zijn toch 'n stuk beter. En de voorste bak staat nu weer ver genoeg van de gebruikelijke reizigersophoping rond de trappen om relatief lekker rustig te zijn :)
En tja, 't leek bijna op aanvraag dat 'ie reed... was zelf laat maar de trein had ook +10 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Wubbo »

Is het gepland dat er in de s19800 nu DDAR rijdt? Ik heb twee DDARren in die serie gezien vanmiddag, maar een en ander kan ook het gevolg zijn van een verstoring tussen Haarlem en Leiden vanochtend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Wellicht wat gebrek aan SLT doordat ze daarmee nu ook de s4000 moeten vullen? Er schijnt vanmiddag zelfs DDM-1 in de omloop s19800 - s9700 gereden te hebben!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Nog een treurig gezicht bij de werkplaats Zaanstraat, zag dat er al 3 DDM1 stammen van loc ontdaan zijn. Die rijden inderdaad (voorlopig) niet meer.
Ik zag er rond half 7 vanavond bij station Zoetermeer Oost nog een DDM-stammetje voorbij scheuren, richting Gouda. Die zal vandaag ook wel zijn laatste ritje hebben gemaakt voorlopig...
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door VIRM »

Omstreeks 8:15-8:20 vanochtend hoorde ik, toen ik vlakbij het busstation van Zaandam was, Plan V voorbij rijden (niet gekeken).
Beul van de blindegeleidelijn
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Hoezo dat? Ik heb vaak zat Blokkendozen op de 25 gezien...
...en de 25 is niet voor niets Combino-only geworden destijds ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door mb90 »

Vandaag was er na lange tijd weer een ZGT 800-tje te vinden op tramlijn 4 in Rotterdam. Om het nog leuker te maken was dit ook nog eens de 822 en die heeft nog een filmrol 8-) . Hier vertrekt de 822 vanaf het Marconiplein naar de Molenlaan (wat door een daarna volgende stroomstoring ook meteen de laatste was voor een half uurtje):
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag de GVB 009 vandaag op lijn 64. Die zit dus weer in West.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Meltrain »

-In de ETMET-Sprinters (s6000, s16000, s26000) reed vandaa minimaal één SLT.
-In de s4000 reed nog een setje van 3x plan V.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

In de s5000 Dordrecht - Leiden Centraal rijdt planmatig nog Plan V, het SLT zit alleen in de s5100 Roosendaal - Den Haag Centraal en rijdt dus maar de helft van de stoptreinen uit Dordrecht ri. Rotterdam (en 's avonds en in 't weekend alles daar dan de s5000 niet rijdt)
Ook Mat '64 in de t3400 gezien vandaag op Hoorn. Volgens mij rijdt er dus nog net zo veel Mat '64 rond als vorige week, alleen zijn de kaarten een beetje geschud.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Nog meer verplaatst Mat'64: de s28300 werd vandaag gereden door Plan V 475 i.p.v. SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door MdJ »

Doordeweeks met MAT, in het weekend met SLT :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Had vandaag een Lekstraat wagen op lijn 17 toen ik naar mijn werk reisde: de 2144.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

Om 7.50 was de sprinter naar Hoorn Kersenboogerd 2x V uit Amsterdam-c. De srhnter naar Uitgeest van 7.17 ook 2xV.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Milco »

Ik heb net anderhalfuur op Almere Parkwijk NS gestaan, maar alle intercity's die er langskwamen werden met DDAR en mDDM gereden, ik heb in die ongeveer anderhalfuur geen mat'64 gezien, ik dacht toch echt dat er enkele treinen uit de s3700 en s3900 met mat'64 gereden worden op zaterdag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door tsov »

Blokkendoos 816 reed vandaag op GVB-lijn 2 *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Op lijn 130 in Breukelen trof ik vanmiddag de Connexxion 8162... weer een busje verdwaald. Op de 120 reed ook nog 'n bus met LCD-display maar die schijnt vast op die lijn te worden ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten