Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Bastiaan »

find_your_spot schreef: - 60 euro rijden over busbaan
- 95 euro verkeerd voorsorteren
- 60 euro tegen de richting in rijden van een rotonde
Huh? -o- :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Meltrain »

AOD schreef:Nogal klontjes, het OV niet slopen. Maar of dat met een eventuele rechtse regering nog mogelijk is.....

Mijn vorige buurvrouw, ook 80, bleef dan slapen na haar bezoek, maar meestal kwam ze met de regiotaxi weer naar huis.
Maar een regio-taxi rijdt op verzoek, dus worden er dan juist extra ritten gereden, waarbij er meer i.p.v. minder olie wordt verstookt.
Als er in plaats daarvan gewoon een fequente bus rijdt, hoeven al die losse regiotaxi's niet te rijden en heb je kans dat zelfs mensen die vroeger met de auto gingen, overstappen op het OV. Per saldo levert dat dus minder verontreiniging op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door AOD »

find_your_spot schreef:
AOD schreef:
Ik heb de namen van m'n weblog verwijderd, er staat nu wel een evaulatie van de verkeerschaos met de oorzaken en oa een verwijzing naar dit forum. Of dat een voordeel is......
Mijn hartelijke dank.

Verder vraag ik mij wel is af of AOD verstand heeft van economie... (Iets met geld moet rollen ofzoiets)

Ik zorg ervoor dat de volgende dingen blijven bestaan:

- 2e hands autozaak

Knip 8<

rekent u even mee?

Ik spek de staatskas, bedrijven, instanties, organisaties in gemiddeld 1-2 jaar tijd met:
3326,40 euro


Hoezo een kwakkelende economie? *O*
Niet erg slim, maar dat antwoord kon je verwachten. :D

Dat geld hou ik in m'n zak en besteed het bv aan voeding uit de regio, zodat de lokale economie bestaansrecht heeft en er geen schade aan het miljeu ontstaat.

En er lokale werkgelegenheid ontstaat.

Ik besteed het aan een EEE-PC, die genoeg heeft aan 25 watt. Zodat die kerncentrale, waarvoor op dit *** forum reklame wordt gemaakt, niet nodig is en en geen miljarden hoeft te worden uitgegeven aan beveiliging van die dingen en het wegwerken van het poeplinke afval
- 81 euro te hard rijden
- 63 euro te hard rijden
- 160 euro rood licht
- 60 euro rijden over busbaan
- 95 euro verkeerd voorsorteren
- 60 euro tegen de richting in rijden van een rotonde
Een heel erg d*** verkeerscrimineeltje dus. :D

Ik hoef me ook niet de *** te werken. Voor mij hoeft dan ook geen ambulance te rijden voor het geval het na bovenstaande delicten fout gaat. Ik kost de maatschappij dan ook stukken minder. Ik spek ook de kas van het OV (dit was toch een OV-forum?).

Tamelijk brutaal dat je dat nog durft op te biechten. Maar troost je, je bent niet de enige ***. Dit maak ik ook regelmatig mee.

Afbeelding

Deze aso staat ook op mijn ***. Dat heb ik de bestuurder van deze oud ijzerverzameling ook aan z'n neus gehangen en daar was ie niet blij mee.

Of onnodig inhalen en dan op de rem gaan staan. Zo af en toe heb ik de neiging een flinke baksteen in m'n fietstas mee te nemen.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door AOD »

meltrain schreef:
AOD schreef:Nogal klontjes, het OV niet slopen. Maar of dat met een eventuele rechtse regering nog mogelijk is.....

Mijn vorige buurvrouw, ook 80, bleef dan slapen na haar bezoek, maar meestal kwam ze met de regiotaxi weer naar huis.
Maar een regio-taxi rijdt op verzoek, dus worden er dan juist extra ritten gereden, waarbij er meer i.p.v. minder olie wordt verstookt.
Nog eentje, ik heb die regiotaxi niet uitgevonden, die is er gekomen omdat het andere OV gesloopt is. Erg snel leren jullie hier niet. Zie de eruptie van "Find_your_spot". Volgende aub.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Fles »

Man man man, wat weet jij toch verschrikkelijk goed hoe het moet voor een ander. Wat moet het leven een kwelling voor je zijn, met zoveel onvermogen om je heen. Ik heb met je te doen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Meltrain »

AOD schreef:
meltrain schreef:
AOD schreef:Nogal klontjes, het OV niet slopen. Maar of dat met een eventuele rechtse regering nog mogelijk is.....

Mijn vorige buurvrouw, ook 80, bleef dan slapen na haar bezoek, maar meestal kwam ze met de regiotaxi weer naar huis.
Maar een regio-taxi rijdt op verzoek, dus worden er dan juist extra ritten gereden, waarbij er meer i.p.v. minder olie wordt verstookt.
Nog eentje, ik heb die regiotaxi niet uitgevonden, die is er gekomen omdat het andere OV gesloopt is. Erg snel leren jullie hier niet. Zie de eruptie van "Find_your_spot". Volgende aub.
Als je de rest van mijn post ook had gelezen, zie je dat ik precies hetzelfde zeg. ;)
Er moet gewoon meer en beter betaalbaar OV komen, maar dat hoeft niet persé een tram te zijn.
Er moet een afweging gemaakt worden tussen kosten (aanschaf, verbruik etc.) en baten (milieuvriendelijker, aantal reizigers) over wat de beste oplossing is. Drukke lijnen vertrammen is in mijn ogen ook prima (Utrecht, Groningen en de RGL), maar in bijvoorbeeld Oost-Groningen (om even een gebied te noemen) lijkt het me enigszins nutteloos.
Om gelijk even een nieuw punt te introduceren: in 2012 gaan er nieuwe treinen rijden op de lijnen Arnhem - Tiel, Arnhem - Winterswijk, Zutphen - Winterswijk en Zutphen - Apeldoorn. In mijn ogen is dit dé ideale mogelijkheid om deze spoorlijnen gelijk te elektrificeren: de capaciteit wordt verhoogd, het milieu wordt minder belast en de extra aanschafkosten voor het materieel zijn vrijwel nihil, aangezien het materieel tot nog geproduceerd moet worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Wubbo »

AOD schreef:Nogal klontjes, het OV niet slopen. Maar of dat met een eventuele rechtse regering nog mogelijk is.....

Mijn vorige buurvrouw, ook 80, bleef dan slapen na haar bezoek, maar meestal kwam ze met de regiotaxi weer naar huis. Op mijn vakantie in het Zwitserse Engadin kom je er achter dat er na 22:00 geen trein meer rijdt. Ik ben zelfs in het Zwitserse Goms als enige passagier om 20:00 met de bus naar m'n tentje gebracht omdat er baanonderhoud was en de trein halverwege niet meer verder ging. Zul je mee moeten leven.
Huh? Ik meen van jou begrepen te hebben dat we vooral niet met de auto moeten gaan. Nu doet mijn oma dat in de normale situatie ook niet maar gaat ze met het OV, en zeg jij dat ze met een auto-met-chauffeur moet gaan? Die volg ik niet.

Mijn punt is dat je, als je wil dat mensen niet met de auto gaan, een fijnmazig OV nodig hebben omdat er een bevolkingsgroep is die niet kan fietsen (ouderen met name). Hoe zorg je voor een fijnmazig OV als je vindt dat de bus niet kan? Om de twee straten een tram laten rijden, in een redelijke frequentie? Zeker 's avonds kost dat flink wat geld, in ieder geval de bestuurder van dat ding moet ook betaald worden, naast de stroomrekening en de normale kosten aan afschrijving etc. De vraag is dan wat er goedkoper is in gebruik bij dunne stromen: een (al dan niet hybride) bus of een tram? Volgens mij die eerste.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Chauf21 »

Gisteravond had ik een feestje. Met het kwakkelende Nederlandse weer was fietsen niet direct het meest ideale vervoermiddel. Denkend aan alle opmerkingen die ik dagelijks her en der oppik, dacht ik een verstandige keuze te maken door de tram te prefereren :D Helaas bleek de tram niet meer te rijden op het moment dat het feest ten einde was gekomen (zo rond 1.00 uur) -o- . Het werd toch maar de fiets *O*
Helaas is mijn fiets onderweg kapot gegaan. Dusdanig kapot dat ik niet meer verder kon fietsen. Vandaag heb ik de fiets met de olieslurper naar de fietsenmaker gebracht. Helaas bleek het benodigde item niet op voorraad en kon ik weer terug. Als de beste fietsenmakerman het artikel ontvangt, belt 'ie me op en kan ik met de olieslurper (en fiets erin) naar 'm toerijden om het artikel in mijn fiets te monteren :D

Ik heb nog zo m'n best gedaan... eerst de keuze voor de tram, daarna de fiets, maar ik word gestraft -o-
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef:Vandaag heb ik de fiets met de olieslurper naar de fietsenmaker gebracht. Helaas bleek het benodigde item niet op voorraad en kon ik weer terug. Als de beste fietsenmakerman het artikel ontvangt, belt 'ie me op en kan ik met de olieslurper (en fiets erin) naar 'm toerijden om het artikel in mijn fiets te monteren :D

Ik heb nog zo m'n best gedaan... eerst de keuze voor de tram, daarna de fiets, maar ik word gestraft -o-
Lig hier zeikend in me broek en rollend van het lachen :P


En een filmpje dat AOD maar al te graag ziet, aangezien zijn weblog lezende typerende tweede huiskamer, kijk en geniet:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q-TJq3OUVEU[/youtube]
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door find_your_spot »

Had ik trouwens al ergens opgebiecht dat ik 6 keer per jaar naar de VS vlieg? :@

Aangezien ik altijd graag goedkoop vlieg moet ik overstappen, dat zijn dus twee vluchten heen en twee vluchten terug wat neer komt op 24 vluchten per jaar.

Tel ik daarbij het weekendje Praag samen met me moeder 2 vluchten erbij op, twee keer per jaar weg naar Londen met familie 4 vluchten en was ik al bijna mijn zomervakantie vergeten in China, nog eens 2 lange vluchten.

Ik zeg, we kerosine! *O*
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door webguy »

Al weer een tijdje heb ik dit t-shirt:
Afbeelding
Trek ik aan als ik weer eens voel dat ik iets moet doen aan de olieslurpers...
Overigens wel de onderste versie zodat ik veilig in het verkeer blijf: is reflecterend...
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door AOD »

Chauf21 schreef:Ik heb nog zo m'n best gedaan... eerst de keuze voor de tram, daarna de fiets, maar ik word gestraft -o-
Ja, wat wil je, chauf21 op een fiets, dat kan helemaal niet. :D
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door AOD »

Wubbo schreef:Huh? Ik meen van jou begrepen te hebben dat we vooral niet met de auto moeten gaan. Nu doet mijn oma dat in de normale situatie ook niet maar gaat ze met het OV, en zeg jij dat ze met een auto-met-chauffeur moet gaan? Die volg ik niet.
Wubbo, lezen is kennelijk niet je sterkste kant. Ik heb geschreven dat mijn vorige buurvrouw met de regiotaxi GING. Niet dat ze moest. Dat liet mijn vorige buurvrouw zich helemaal niet zeggen.

Zo ontstaan de misverstanden bij deze non-OV-club. :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Wubbo »

Ik had het over de situatie met mijn oma, waarop jij iets antwoord over jouw buurvrouw. Kennelijk was dat dan niet het antwoord op mijn voorbeeld (wie leest hier dan niet goed denk ik dan, maar vooruit). Maar wat moet ze dan volgens jou doen?

Overigens is mijn oma, zoals ik al schreef, een tevreden OV-gebruiker in een dorp waar geen trein komt. Ze gebruikt dus de bus.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Bastiaan »

AOD schreef:Ja, wat wil je, chauf21 op een fiets, dat kan helemaal niet. :D
Met "je kan het toch niet" stimuleer je natuurlijk niemand om milieuvriendelijker te zijn :( tenzij dat je doel ook helemaal niet is! Maar dan vraag ik me af wat je doel dan wel is.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Bart »

Inderdaad, wat is het doel. We begonnen met nieuwe streektramlijnen. Toen mensen bussen beter vonden dan trams, zijn die verklaard tot olieslaven. En toen ging het over het nut van auto's. En toen ging het over dat mensen ver van hun werk wonen. En nu gaat het weer over regiotaxi's. Tussendoor ook nog een discussie over motorwagens versus treinstellen. En we weten ook nog steeds niet waar de afkorting AOD voor staat.

AOD: waar wil je nu eigenlijk over discussiëren?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Fles »

Vergeet de voeding uit de regio niet. En ons aller domheid :)
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Bastiaan »

Fles schreef:En ons aller domheid :)
Als hij OAD had geheten dan wisten we tenminste ook waar die afkorting voor had gestaan :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Fles »

Bastiaan schreef:
Fles schreef:En ons aller domheid :)
Als hij OAD had geheten dan wisten we tenminste ook waar die afkorting voor had gestaan :)
Weet jij zeker of hij zijn naam kan spellen? :pos:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door MdJ »

Afkicken
Omschakelen
Duurzaam

Aldus zijn b*o*... Of ben ik niet goed geinformeerd?
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Fles »

Misschien is hij nog bezig met Afkicken. In dat geval: Alle succes gewenst :pos:
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door waldo79 »

Ik weet niet goed wat ik van deze hele discussie nu moet denken :lol:
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door menno47 »

Wellicht gaat hij verder op het forum van seniorenweb, daar is het volop oorlog !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Bericht door Klaasje »

Waarom niet flitsservice? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten