Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein Achterhoek Rivier

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein Achterhoek Rivier

Bericht door Ruben »

Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein Achterhoek Rivier
Geplaatst op: zaterdag 11 september 2010 02:05
Laatst bijgewerkt: zaterdag 11 september 2010 02:06


Maandag 13 september vertrekt een speciale afvaardiging uit de regio Achterhoek Rivierenland naar de Stadler fabriek te Zwitserland om daar het ontwerp van de gloednieuwe Arriva-treinen op twaalf belangrijke punten te beïnvloeden en vast te leggen. Zodra het ontwerp definitief is, kan de bouw van de 24 Spurt treinen beginnen en rolt de eerste trein medio september 2012 van de band.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein Achterhoek Ri

Bericht door Meltrain »

Oke, leuk.
Als liefhebber hoop ik dat (voor de variatie) de treinen niet in rood-wit komen, maar bijv. in Arriva-groen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein Achterhoek Ri

Bericht door find_your_spot »

Uiteraard zullen de Arriva treinen waarschijnlijk rood worden.

Een huisstijl zoals Syntus Overijssel dat heeft zou ik gaaf vinden maar dan Arriva Overijssel in het rood met alle poppetjes erop.
For Your Railroad Adventures
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein Achterhoek Ri

Bericht door Bastiaan »

find_your_spot schreef:Uiteraard zullen de Arriva treinen waarschijnlijk rood worden.

Een huisstijl zoals Syntus Overijssel dat heeft zou ik gaaf vinden maar dan Arriva Overijssel in het rood met alle poppetjes erop.
Die huisstijl was niet door Syntus bedacht, maar voorgeschreven door provincie Overijssel. Als Overijssel het voor het zeggen had bij de Vechtdallijnen, dan was hier ongetwijfeld ook de blauwe OV-huisstijl voorgeschreven. Maar helaas ( :-P ) is dat niet zo want provincie Drenthe en regio Twente nemen ook deel aan de concessie. Er komt dus iets speciaals wat nog bekend moet worden gemaakt. Heb alleen geen idee wanneer... De ontwerpen die ik er van heb gezien waren in ieder geval wel fraai!

Maargoed, dat gaat over de Vechtallijnen en dit nieuwsbericht gaat over Achterhoek-Rivierenland. Ik vind het trouwens wel overdreven om speciaal een reisje naar Zwitserland te regelen om leden van een ROCOV een ontwerp te laten beoordelen. We hebben die treinen al lang in Nederland rijden. Wie mag zo'n reisje uiteindelijk weer betalen?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Adviesorganen bepalen ontwerp Arriva-trein Achterhoek Ri

Bericht door Freek »

overigens is al lang bekend dat de treinen het normale arriva uiterlijk krijgen. Enige verschil is dat het logo van arriva groter wordt, het komt dan van boven tot onder op de trein. Als het goed is heb ik dat ook al elders op het forum gemeld. Zit nu via m'n mobiel hier dus kan het niet zo makkelijk vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten