Alleen welk persoon heeft dit nu weer bedacht? :
Ben zeer benieuwd hoe ze dat willen realiseren.[*]Op de lijn door het Museumkwartier te Utrecht (huidige lijn 2) worden gelede bussen ingezet.
Ben zeer benieuwd hoe ze dat willen realiseren.[*]Op de lijn door het Museumkwartier te Utrecht (huidige lijn 2) worden gelede bussen ingezet.
Vraag is wat je er nog anders aan zou willen hebben?Daniel schreef:Krijg bij dit PvE trouwens wel zeer sterk het idee dat het nogal richting Connexxion opgesteld is. De eisen aan de reisinformatie in de bus bijvoorbeeld die compleet overeenkomen met wat nu aangeboden wordt.
Wat Qbuzz op de schermen zet verschilt toch niet zo veel van wat Connexxion erop zet?Daniel schreef:Krijg bij dit PvE trouwens wel zeer sterk het idee dat het nogal richting Connexxion opgesteld is. De eisen aan de reisinformatie in de bus bijvoorbeeld die compleet overeenkomen met wat nu aangeboden wordt.
In dat geval zal de Qbuzz-directie er zeker geen moeite mee hebben. Verklaart ook waarom zij de enige inschrijver zijn naast Connexxion.Daniel schreef:Dan kwam ik ook nog iets over VIC'ers tegen, da's notabene de functiebenaming van Connexxion.
Dat is natuurlijk ook waar. Dus het is niet richting Connexxion gericht, maar richting de bussen. Logisch.Daniel schreef:Het gebruik van dezelfde systemen is wel een praktisch iets aangezien de streekbussen mee over gaan naar de nieuwe vervoerder.
Volgens mij niet... Iets met storingsgevoeligheid. In Groningen sowieso niet omdat het Infoxx/Qbis systeem niet kan omgaan met gekleurde displays.Daniel schreef:Nee toch, da's bij Qbuzz toch ook gekoppeld? Maar inderdaad, de combinatie van beide inschrijvers valt wat dat betreft ook wel op. (De BRU-bussen hebben overigens ook gewoon een mogelijkheid bij noodgevallen handmatig de film te bedienen)
Het gebruik van dezelfde systemen is wel een praktisch iets aangezien de streekbussen mee over gaan naar de nieuwe vervoerder.
De aansluitende bussen worden wel aangegeven in de bru bussenDaniel schreef:Qbuzz heeft inderdaad ook camerabeelden en volgende haltes, maar geen aankomst eindbestemming en aansluitende bussen/treinen. Dat laatste heeft Connexxion in 't BRU overigens ook nog niet, voor de rest hebben ze alles wat een eis is al.
Dan kwam ik ook nog iets over VIC'ers tegen, da's notabene de functiebenaming van Connexxion.
Aansluitende trams worden ook weergevenDaniel schreef:Ja klopt, bedoelde ook te zeggen dat alleen de aansluitende treinen niet worden weergegeven Bussen inderdaad wel, maar aansluitende trams ook weer niet.
De rails blijven gewoon liggen, voor lagevloertrams hoeft in principe alleen het perron verlaagd te worden. Kan natuurlijk zijn dat er wat andere dingen aangepast moeten worden voor de nieuwe trams (bijvoorbeeld door een andere ligging), maar het gewone onderhoud moet ook gewoon doorgaan. Vergeet ook niet dat de lijn de afgelopen jaren behoorlijk verwaarloosd is qua railonderhoud.030utrechtt schreef:ook een interessant stukje over de tram is dat in 2012 en 2013 het materieel grondig wordt verbouwd, de huidige trams blijven dus veel langer rijden dan gepland of bedoelen ze de aanschaf van nieuwe trams?
ook valt te lezen dat er groot onderhoud word gepleegd aan rails e.d., is dit dan niet weggegooid geld, omdat alles uiteindelijk alsnog aangepast moet worden voor lagevloertrams.
dan kunnen ze beter minimale onderhoud plegen tot die tijd dat er nieuwe trams e.d. komen
lagevloertrams gaan het echt niet redden op het spoor wat er nu ligt.Geert schreef:De rails blijven gewoon liggen, voor lagevloertrams hoeft in principe alleen het perron verlaagd te worden. Kan natuurlijk zijn dat er wat andere dingen aangepast moeten worden voor de nieuwe trams (bijvoorbeeld door een andere ligging), maar het gewone onderhoud moet ook gewoon doorgaan. Vergeet ook niet dat de lijn de afgelopen jaren behoorlijk verwaarloosd is qua railonderhoud.030utrechtt schreef:ook een interessant stukje over de tram is dat in 2012 en 2013 het materieel grondig wordt verbouwd, de huidige trams blijven dus veel langer rijden dan gepland of bedoelen ze de aanschaf van nieuwe trams?
ook valt te lezen dat er groot onderhoud word gepleegd aan rails e.d., is dit dan niet weggegooid geld, omdat alles uiteindelijk alsnog aangepast moet worden voor lagevloertrams.
dan kunnen ze beter minimale onderhoud plegen tot die tijd dat er nieuwe trams e.d. komen
Treinaansluitingen komen dus ook niet voor in 't BRU, wel in de Provinciebussen Busaansluitingen zie ik zo ongeveer dagelijks bij aankomst op Utrecht Centraal alleen kan je doorgaans nog wel een bus eerder halen aangezien de aankomsttijd inclusief rijtijdmarge wordt gebruikt voor de selectie van wat er aansluit (en tja, de eerste bus die 9 minuten over Bleekstraat - CS doet moet ik nog tegenkomen )Geert schreef:Overigens iets dat meestal niet werkt, ik zie zelden de busaansluitingen en nog minder vaak de treinaansluitingen...
Is wel degelijk gekoppeld. Alle overgangen van de bestemmingdisplays gaan ook gewoon automatisch. Er zit echter ook een mogelijkheid op het handmatig te doen bij eventuele uitval van het systeem. Dit om te voorkomen dat er bussen met een zwart display rondrijden. De gekleurde displays zijn gewoon bij een aantal bussen zo ingesteld.Klaasje schreef:Volgens mij niet... Iets met storingsgevoeligheid. In Groningen sowieso niet omdat het Infoxx/Qbis systeem niet kan omgaan met gekleurde displays.
No offence, maar ik heb ook weleens treinaansluitingen gezien in de BRU-bussen. Zo zwart-wit als jij het stelt is het dus niet. (En omgekeerd zie ik ook regelmatig geen treinaansluitingen in de PU-bussen.)Daniel schreef:Treinaansluitingen komen dus ook niet voor in 't BRU, wel in de ProvinciebussenGeert schreef:Overigens iets dat meestal niet werkt, ik zie zelden de busaansluitingen en nog minder vaak de treinaansluitingen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten