Inklaapbaar maken van routestrips

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Inklaapbaar maken van routestrips

Bericht door fogeltje »

Ik vraag me af of het mogelijk is om de routestrips inklapbaar te maken. Pagina's met veel tekst om de routestrips heen worden daardoor veel leesbaarder. Het makkelijkst zou zijn om de routestrips bij lange pagina's dan standaard in te klappen. Ik weet dat de reguliere wiki dat kan met bijvoorbeeld tabellen en sjablonen, dus wellicht dat het met de routestrips ook mogelijk is.
"Een touringcar is geen bus"
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Inklaapbaar maken van routestrips

Bericht door Ederveen »

Persoonlijk vind ik dat een goed idee van fogeltje. Het zou bijvoorbeeld handig zijn bij buslijnen om verschillende vorige jaargangen van dienstregelingen van die buslijn samen te vatten bijv. per jaar onder zo'n uitklapbare balk. Ook is het dan misschien handig als je dan per 'balk' kan instellen of deze per default 'open' of 'dicht' is.

Hiermee kun je zo'n pagina overzichtelijker houden, ook omdat je dan bij voormalige dienstregelingen/lijnen (wat ik persoonlijk interessant vind, en ook wel meer mensen) niet persé gedwongen bent per jaar/wijziging een nieuwe pagina aan te maken van dezelfde buslijn.

Uiteraard biedt deze optie mogelijkheid voor veel meer dingen dan alleen voormalige lijnen!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Inklaapbaar maken van routestrips

Bericht door tsov »

Klinkt goed!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Inklaapbaar maken van routestrips

Bericht door fogeltje »

Weet iemand of het mogelijk is om routestrips inklapbaar te maken? Ik heb deze suggestie ooit geopperd (zoals te lezen is) en er lijkt hier en daar wat enthousiasme voor te zijn. Maar is dit mogelijk?
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Inklaapbaar maken van routestrips

Bericht door huibe »

op een andere pagina kan je met <spoiler text="naam">en dan een hoop tekst</spoiler> een ingeklapt blok krijgen. Maar of zoiets hier kan werken :?:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Inklaapbaar maken van routestrips

Bericht door fogeltje »

Tabellen op de reguliere wiki kunnen inklapbaar gemaakt worden. De tabelkop blijft daarbij wel staan zodat het meteen duidelijk is er meer staat wat nu verborgen is. Bij spoilers verberg je alles en loop je kans dat mensen het over het hoofd zien (tenminste zo ken ik het gebruik van spoiler sjablonen, wellicht dat het toch hetzelfde werkt zoals op de "echte" wiki).

Een voorbeeld van wat ik bedoel is te vinden op [http://en.wikipedia.org/wiki/2009-10_Ca ... mes_season] (kon zo even geen ander voorbeeld vinden). Daar zijn tabellen (onder Regular Season -> gamelog) standaard ingeklapt. De header staat er bij en rechts staat een knopje om de tabel uit te klappen.

Zoiets lijkt me ideaal voor lange routestrips of pagina's met meerdere (deel)strips. Er zou iets van een header moeten zijn (die gewoon zegt "routestrip") en de rest kan ingeklapt worden. Ik ben zelf echter niet kundig genoeg om zoiets op een wiki te maken, ik kan het slechts gebruiken.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten