16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door Chauf21 »

les7 bedoelt, hoogstwaarschijnlijk, dat je van de chauffeur eerst een kaartje moet kopen voordat je naar de oplaadautomaat mag lopen (indien je niet kan inchecken). Dat is namelijk het officiële protocol :)

De werking van de automaten verschilt niet met de werking van dezelfde automaten buiten de bus. Je kan dus gewoon je kaart opladen, ongeacht of daarmee wel of niet is ingecheckt.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door les7 »

Chauf21 schreef:les7 bedoelt, hoogstwaarschijnlijk, dat je van de chauffeur eerst een kaartje moet kopen voordat je naar de oplaadautomaat mag lopen (indien je niet kan inchecken). Dat is namelijk het officiële protocol :)

De werking van de automaten verschilt niet met de werking van dezelfde automaten buiten de bus. Je kan dus gewoon je kaart opladen, ongeacht of daarmee wel of niet is ingecheckt.
Inderdaad. De posters heb ik overigens nog niet eerder gezien (pas sinds vandaag).

Ik vind dit wel goed hoor, anders wil ik ook wel iedere dag m'n saldo opladen. Scheelt me toch weer een paar cent en wat nu als ik nu stiekem gewoon helemaal niet incheck, de chauffeur kan toch niet alles in de gaten houden.. Het gaat gewoon weer stukje "grijsrijden" tegen. Heb ook een keer gehad dat een buschauffeur ging wachten totdat de persoon klaar was met opladen.. Nee dat is leuk..

Die AVM Light in de bus zie ikzelf als een extra mogelijkheid om niet een negatief saldo te krijgen. Voorheen kon ik ook geen 15-/45-strippenkaarten in de bus halen en moest ik ook een veel duurdere 2-, 3- of 8-strippenkaart kopen.
Laatst gewijzigd door les7 op do 16 sep 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door Stefan »

Nu het hier allemaal over opladen gaat, hier in Numansdorp (en op meer plekken in de Hoeksche Waard) hebben we ook eindelijk een oplaadpunt. En dan niet bij de Plus of de Albert Heijn, maar nee... Bij de bloemist. Ook echt een plek waar je heen zou gaan als je je chipkaart op wilt laden of als je een A-kaart wilt kopen. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door find_your_spot »

Het protocol bij Connexxion is:

Negatief saldo?
Even naar achter lopen en bij de AVM Light opladen
En je bent weer klaar om in te checken.

Waarschijnlijk gaat elke Qbuzz chauffeur anders om met de oplaad situatie. Ik heb al 7 situaties gezien waarbij reizigers bij Qbuzz Rotterdam gewoon eerst tijdens het rijden mochten opladen om daarna in te checken.

Bij Connexxion AenM bij mij heb ik het nog nooit mee gemaakt.
Zo'n beetje alle chauffeurs maken de reizigers erop attent dat ze achterin kunnen opladen! :Y
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:Het protocol bij Connexxion is:

Negatief saldo?
Even naar achter lopen en bij de AVM Light opladen
En je bent weer klaar om in te checken.
Het officiële protocol (bij Connexxion) is dat reizigers die niet kunnen inchecken eerst een kaartje bij de chauffeur moeten kopen. Dat chauffeurs daar in de praktijk anders mee om (kunnen) gaan, wil niet zeggen dat dat ook maar gelijk het protocol is.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef: Het officiële protocol (bij Connexxion) is dat reizigers die niet kunnen inchecken eerst een kaartje bij de chauffeur moeten kopen.
Dat is niet waar. Ik ben in Hilversum op bezoek geweest en heb van 4 hoge piefen bevestigd dat een reiziger ALTIJD de mogelijkheid krijgt om naar achter te lopen en zijn of haar kaart op te laden!
For Your Railroad Adventures
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door tsov »

In de bussen van Zaanstreek en Amstelland heb ik posters zien hangen met de mededeling die Chauf21 doet.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:In de bussen van Zaanstreek en Amstelland heb ik posters zien hangen met de mededeling die Chauf21 doet.
Pics or it didn't happen.

Overigens zit ik elke dag in de 142, 170, 172 en ik heb in de afgelopen 3 maanden nog NOOIT zo'n poster gezien.

Maar goed ik zal vanavond op pad gaan in de bussen van de Zaanstreek... op poster jacht.
For Your Railroad Adventures
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door tsov »

Ik meen het eenmaal in Amstelland te hebben gezien, maar dat zou zomaar in zo'n Ambassador uit een andere concessie kunnen zijn geweest. In Zaanstreek ben ik 100% zeker dat ik in een paar bussen zo'n poster heb zien (weliswaar een niet echt opvallende plaats: aan de dakrand achter het schot van het chauffeurscompartiment).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:Dat is niet waar. Ik ben in Hilversum op bezoek geweest en heb van 4 hoge piefen bevestigd dat een reiziger ALTIJD de mogelijkheid krijgt om naar achter te lopen en zijn of haar kaart op te laden!
Joh, dan blijf jij toch lekker in die waan, maakt mij verder niet uit.
Of er nou wel of geen posters in de bus hangen, het protocol dat wordt gecommuniceerd heb ik eerder beschreven.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door Daantje »

Hoe moet dat dan voor mij straks? Ik reis regelmatig van Leidschendam naar Delft. Ik heb een NS-abonnement met stad/streeksupplement voor de zone Delft. Nu reis ik met de bus naar Antoniushove en stap daar over op tram 19 naar Delft. Ik laat nu de buschauffeur het aantal stippen-1 (abonnement) stempelen en dan is het klaar. Maar straks moet ik dan verplicht met de chipkaart reizen in het stukje met de bus maar in de tram wordt mijn abonnement niet herkend. Dan heb ik of dubbel instaptarief of ik moet uitchecken op de zonegrens ofzo? Laat ze alsjeblieft gewoon alles goed regelen bij Veolia en HTM en dan pas overgaan op alleen chipkaart in Zuid-Holland (én Haaglanden).
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: 16 december einde strippenkaart Zuid-Holland?

Bericht door Bart »

Uitchecken op de zonegrens kan toch gewoon in de tram?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten