Concessie ZHO

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Concessie ZHO

Bericht door Freek »

Op de wiki van de concessie ZHO staat dat deze zal worden samengevoegd met de concessie Twente. Er wordt geen bron genoemd. Iemand hiervoor een bron? Het lijkt me wel logisch als het gebeurd, ik heb alleen nog nergens een keiharde bron gezien.
gkw1969
Berichten: 1762
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie ZHO

Bericht door gkw1969 »

De bron hiervoor is de concessiekalender 2009: http://www.sktb.nl/images/docs/concessies_ov_2009.pdf; hoofdstuk: "concessies ingangsdatum 2013".
Ik pas gelijk de Wiki pagina aan
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie ZHO

Bericht door Meltrain »

In principe worden eigenlijk alleen de 'Overijsselse' lijnen van de concessie ZHO + de treindienst Zutphen - Hengelo - Oldenzaal bij de concessie Twente gevoegd.
De Gelderse lijnen van ZHO (dus stadsdienst Zutphen + nog wat lijnen) gaan per eind 2013 over naar de concessie Achterhoek-Rievierenland (en komen dus in handen van Arriva).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Concessie ZHO

Bericht door Mark »

Dat betekent dus dat zowel het treinvervoer op Zp - Odz als het busvervoer in Twente straks onder één vervoerder vallen, i.p.v. nu deels Connexxion en deels Syntus?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
gkw1969
Berichten: 1762
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie ZHO

Bericht door gkw1969 »

Yep. Om in oude termen te spreken: de OAD(m.u.v. Holten-Deventer-Heeten-Raalte) en TET gaan fuseren (krijgt Cees Anker toch nog zijn zin) en daaraan wordt toegevoegd de spoorlijn Zutphen-Oldenzaal
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten