OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Zolang zijn die lijstjes van 77 en 78 toch niet? Niet langer dan een gemiddelde andere lijn in ieder geval... En anders heb je altijd nog de 'End' of 'Page down' knop :idea:
Nee maar die andere lijnen zijn ook veel te lang... doe mij maar tijdhaltes dan kom je ook al een eind in de buurt van de tijden die je wilt weten. En ja, nu moest ik onderaan zijn maar je zou maar ergens halverwege moeten zijn.
Het vervelende is ook dat je wel een tijd kunt selecteren maar dat 'ie dan de rit die als eerste na dat tijdstip van 't beginpunt vertrekt als eerste weergeeft. Je moet dus eigenlijk weten hoelang de lijn over z'n rondje doet om de juiste tijd te kunnen kiezen.

Het systeem van Qbuzz werkt inderdaad een stuk handiger, vooral ook de mogelijkheid om rechtstreeks vanuit de lijnennetkaart door te klikken naar de tijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Nadeel bij de dienstregelingweergave van Arriva is dat niet de volledige route wordt getoond, nu moet je maar net weten tussen welke twee tijdhaltes de door jouw gewenste halte heeft.

GVB heeft ook een tijdhalteweergave, maar toont er wel een lijnstrip bij. Die is niet echt gebruikersvriendelijk doordat de tekst schuin staat, maar je kan er wel op doorklikken naar een specifieke halte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Maar als je dat niet weet kan je 'm nog altijd uitklappen om alle haltes te tonen (of even de routestrip op de vertrekstaat bekijken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Joshua »

Nogal apart een Hermes stijl in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

Ik vind een amba op de 146 sowieso al vreemd.. maar was de bus toevallig een 17xx of 18xx? Dan ís het een ex-Hermes ;) Er rijdt er inderdaad ééntje rond van Uithoorn..
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:Nogal apart een Hermes stijl in Amsterdam.
Ik schrok al dat Connexxion failliet zou zijn...
Ardan schreef:Ik vind een amba op de 146 sowieso al vreemd.. maar was de bus toevallig een 17xx of 18xx? Dan ís het een ex-Hermes ;) Er rijdt er inderdaad ééntje rond van Uithoorn..
Amba op de 146 komt vaak genoeg voor...

Nee dit was de 4181, gewoon een Utrechtse streek Ambassador.

Overigens rijden er nu drie ex-Hermes Ambassadors.
Verder hebben die oude amba's uit EIndhoven geen camera's en al helemaal niet zo'n flitsend LCD scherm...

Verder moet de software/dienstregeling per regio ingeladen worden. Dus hoe deze fout is ontstaan?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Foutjes met updaten komen wel vaker voor, d'r hebben bij Qbuzz ook bussen met reisinformatie in Connexxion-stijl rondgereden :wink:

Ik trof vanmorgen dan weer een Provincie Utrecht-amba (de 4194) met een scherm dat wel heel bleekjes was... het toonde overigens ook alleen pagina 1/2 van de treinaansluitingen op station Amersfoort, pagina 2/2 heb ik nooit gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Afkorten is een kunst...
Afbeelding

...een station verder was men wel op 't idee gekomen er B'karspel Flora van te maken, komt hier allicht ook van pas. Zal trouwens iets zijn van sinds het laatste wijzigingsblad, van de zomer werd de s1500 nog gewoon als IC naar Amsterdam Centraal weergegeven zonder z'n doorkoppeling erachteraan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Mark »

Wat een bende. Heb je eindelijk digitale CTA's en dan slaag je er in zo'n puinhoop op het scherm te zetten dat het totaal onoverzichtelijk is. Faal :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Vooral het "stopt ook" vermelden voor stations die al tussen de via's staan is natuurlijk nogal onzinnig. Zoals met de IC naar Schiphol via Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid: "Stopt ook in Duivendrecht". Ja hehe, dat stond een paar centimeter daarboven ook al :P

Hoewel...
Schiphol
via Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid, Schiphol

Rijdt verder naar Hoofddorp
...natuurlijk helemaal een belachelijke vertoning is
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:Foutjes met updaten komen wel vaker voor, d'r hebben bij Qbuzz ook bussen met reisinformatie in Connexxion-stijl rondgereden :wink:
Dat was geen fout. Connexxion had gewoon hun software door verkocht aan Qbuzz.
Verder hadden ze de CiCo's met software over genomen van de RET uit hun alliances.

Eigenlijk heel erg slim. Zo heeft Qbuzz op zowel hardware en software gigantisch veel geld uit bespaard, en eigenlijk een goed werkende product gekregen.
For Your Railroad Adventures
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door tsov »

We hebben in Amsterdam nog een Blokkendoos met een vastgelopen lijnfilm erbij...
Afbeelding
Dit is natuurlijk lijn 2. Toevalligerwijs kwam er uit de Mozes en Aäronstraat een Blokkendoos op lijn 14 aanzetten, wat dit plaatje opleverde:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Ik ken een gebouwtje waar iedereen gaat vloeken als de 816 op lijn 2 rijdt, maar toch krijgen ze het elke keer voor elkaar :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Klaasje »

find_your_spot schreef:
Daniel schreef:Foutjes met updaten komen wel vaker voor, d'r hebben bij Qbuzz ook bussen met reisinformatie in Connexxion-stijl rondgereden :wink:
Dat was geen fout. Connexxion had gewoon hun software door verkocht aan Qbuzz.
Verder hadden ze de CiCo's met software over genomen van de RET uit hun alliances.

Eigenlijk heel erg slim. Zo heeft Qbuzz op zowel hardware en software gigantisch veel geld uit bespaard, en eigenlijk een goed werkende product gekregen.
Volgens mij is het hele systeem van een dochterbedrijf van de verkeerslichtenfabrikant Vialis.. Niks niet eigen ontwikkeling van CXX
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef: Volgens mij is het hele systeem van een dochterbedrijf van de verkeerslichtenfabrikant Vialis.. Niks niet eigen ontwikkeling van CXX
Het is overigens THALES. Maar inderdaad het is software gemaakt voor Connexxion, die door THALES met goedkeuring van Connexxion (die daarover provisie heeft ontvangen) is door verkocht aan Qbuzz.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:
Klaasje schreef: Volgens mij is het hele systeem van een dochterbedrijf van de verkeerslichtenfabrikant Vialis.. Niks niet eigen ontwikkeling van CXX
Het is overigens THALES. Maar inderdaad het is software gemaakt voor Connexxion, die door THALES met goedkeuring van Connexxion (die daarover provisie heeft ontvangen) is door verkocht aan Qbuzz.
Infoxx is voor een groot deel ook gewoon opgebouwd uit standaardsoftware hoor. Overigens hebben Vialis en Thales samengewerkt bij het implementeren van Infoxx, dus Klaasje had wel degelijk gelijk. Zie bijvoorbeeld de site van Vialis.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:We hebben in Amsterdam nog een Blokkendoos met een vastgelopen lijnfilm erbij...
Vandaag zat ie ook op lijn 2 met een herstelde lijnfilm ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Afkorten is een kunst...

...een station verder was men wel op 't idee gekomen er B'karspel Flora van te maken, komt hier allicht ook van pas. Zal trouwens iets zijn van sinds het laatste wijzigingsblad, van de zomer werd de s1500 nog gewoon als IC naar Amsterdam Centraal weergegeven zonder z'n doorkoppeling erachteraan.
Waar is al die witte ruimte dan voor? Welke zwakzinnige zit die dingen in te programmeren? :neg:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

9292ov schreef:wanneer: zaterdag 18 en zondag 19 september oorzaak: werk aan het spoor advies: maak gebruik van de connexxion-bus: reis tussen zutphen en winterswijk met de bus in plaats van de treinextra reistijd: een kwartier tot een half uur
Eeh, volgens mij is het nog altijd Syntus dat er rijdt...
Heb trouwens nog aardig wat te vertellen over de werkzaamheden cq het treinvervangend busverkeer, maar dat komt morgen wel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Owja, nu je het toch over werkzaamheden hebt... het viel me vanmiddag nog op dat er op OBIS ook werkzaamheden op 'n Arriva-traject werden vermeld. (Zutphen - Winterswijk werd echter weer niet aangegeven bij de werkzaamheden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Owja, nu je het toch over werkzaamheden hebt... het viel me vanmiddag nog op dat er op OBIS ook werkzaamheden op 'n Arriva-traject werden vermeld.
Dat kan kloppen voor zover ik weet waren er werkzaamheden op de merwede-lingelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Ja het opvallende was dan ook dat de werkzaamheden bij Arriva er wel op stonden en die bij Syntus niet he...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Is zoiets niet regionaal aangestuurd. Vorige week in Leiden zag ik ook geen informatie voorbij komen of werkzaamheden elders dan in de regio rondom Leiden (Leiden - Schiphol, Leiden - Bodegraven, Alphen - Gouda), daar hadden ze al 9 pagina's voor nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Je kunt je afvragen in hoeverre Dordrecht - Geldermalsen in de regio valt als je 't tussen Amersfoort en Utrecht op de schermen ziet. De aanpassingen tussen Lelystad en Schiphol werden ook nog getoond, da's helemaal weer een andere regio.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten