'Chaos' door spoorboekloos rijden
Geplaatst op: vrijdag 17 september 2010 11:07
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 september 2010 11:09
De proef van de NS waarbij iedere tien minuten treinen reizen tussen Amsterdam en Eindhoven verloopt niet vlekkeloos. Reizigersvereniging Rover spreekt van een chaos op het spoor en bij het OV-loket zijn veel klachten over capaciteitsproblemen binnengekomen.
Lees verder
'Chaos' door spoorboekloos rijden
Re: 'Chaos' door spoorboekloos rijden
Ze hebben voor de ETMET-intercity's ook stellen VIRM weggehaald bij de s8800 en de s2000. Daar rijdt nu vooral ICM, met één of twee treinstellen. De s8800 heeft daar veel last van, want die zit in de spits overvol.Wubbo schreef:'Chaos' door spoorboekloos rijden
Geplaatst op: vrijdag 17 september 2010 11:07
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 september 2010 11:09
De proef van de NS waarbij iedere tien minuten treinen reizen tussen Amsterdam en Eindhoven verloopt niet vlekkeloos. Reizigersvereniging Rover spreekt van een chaos op het spoor en bij het OV-loket zijn veel klachten over capaciteitsproblemen binnengekomen.
Lees verder
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Chaos' door spoorboekloos rijden
Hmm, op hoeveel plekken moet ik dat misverstand nog uit de wereld helpen... dat ICM beland daarin omdat de s2000 en s8800 nu deels deel uitmaken van de NoordOost-omloop: de t12525 en t12727 keren op de s8800 en die keert in de avondspits weer op de s22700
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Chaos' door spoorboekloos rijden
Het gaat niet om die treinen die in Utrecht keren (keren deden ze al), het gaat om de Rotterdamse keringen. Daar wil je graag met ICM aankomen als je moet keren op een NoordOost of s2800.
Het maken van die omloop kan ook op andere manieren (uitwisselen in Den Haag is relatief eenvoudig met de VIRMen die daar overstaan uit de s2600 / s1900), en het blijft een feit dat er in de s8800 nu te korte treinen rijden.
Het maken van die omloop kan ook op andere manieren (uitwisselen in Den Haag is relatief eenvoudig met de VIRMen die daar overstaan uit de s2600 / s1900), en het blijft een feit dat er in de s8800 nu te korte treinen rijden.
Re: 'Chaos' door spoorboekloos rijden
De s8800 is drukker dan men denkt, en ICM is absoluut geen succes. Heb al heel wat vrienden die nog in Alphen wonen op Facebook zien klagen over de extreem drukke treinen tussen Leiden en Utrecht. Het is gewoon geen succes :N
Het is niet voor niets dat er vroeger in de spitsrichting vier treinen naar Utrecht ('s ochtends) of naar Leiden ('s middags) reden.
Het is niet voor niets dat er vroeger in de spitsrichting vier treinen naar Utrecht ('s ochtends) of naar Leiden ('s middags) reden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Chaos' door spoorboekloos rijden
Nu schijnt er trouwens ook IRM in de t12525 te rijden nu, kennelijk heeft men ergens wat aangepast dan? Lijkt op een omloop t2817 (Ut - Amf) - t12514 (Amf - Rtd) - t12525 (Rtd - Ut) - t8822 waarmee de IRM dus ook gewoon uit Utrecht komt en het ICM wat anders de t12514 zou rijden zal dan nu wel de t2816 rijden. Of er wordt van materieel gewisseld in Rotterdam waar dan 's avonds via de s22700 een IRM uit zou moeten lopen, dat kan natuurlijk ook nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten