Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door Suus »

In theorie zou je toch de klantafhandeltijd moeten kunnen versnellen door meer talen aan te bieden, ik snap dus niet waarom die talen te maken hebben met een te lage klantafhandeltijd.

Overigens, en daar moet je maar eens op gaan letten, hebben veel winkels ook procedures om de klantafhandeltijd bij de kassa te minimaliseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door Karl »

find_your_spot schreef:(...) Was een grapje. Sarcastisch. Ironisch. Mopje. Leuk bedoeld...

Voortaan zal ik de [sarcasme-o-meter] even aan zetten voordat ik begin.
Zo beter?
Het is een spectrum.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door find_your_spot »

Karl schreef: Zo beter?
Ik begrijp de doelstelling niet helemaal... Ik vind alles prima.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Dat Franse, Engelse, Duitse maar vooral Italiaanse toeristen langer aan het kloten zijn in een taal die ze niet goed begrijpen.

Wanneer je de producten in een taal aanbiedt die goed te begrijpen is voor de bestemde toerist kunnen toeristen in veel korte tijd hun kaartje aanschaffen.
Dat blijkt dus niet zo te zijn, de andere taalkeuzes zijn afgeschaft omdat de afhandeltijd langer werd mét Duits en Frans.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door Daniel »

Als je niet vertrouwd bent met de werking van die automaten blijft de afhandelingstijd natuurlijk langer, ook als je ze op je moedertaal kunt zetten. Nederlanders die niet zo vaak de trein nemen zullen net zo hard met de automaten staan klooien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door willy84 »

Wanneer krijgen we Arabisch op de kaartautomaten in Amsterdam? Daar hebben we er meer van dan Fries. En is toch een echte taal.
immer kwaliteits posts
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door menno47 »

^^ Fries is toch officieel de tweede rijkstaal in Nederland ?
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door willy84 »

Ja maar Arabisch is toch de tweede taal van Amsterdam?
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door Suus »

Valt nog wel tegen denk ik. Turken zijn in Nederland een grotere bevolkingsgroep dan Marokkanen, en Turken spreken absoluut geen Arabisch, die hebben door Atatürk een taal met westers schrift gekregen. Andere grote groepen als Surinamers, Ghanezen en Antilianen spreken ook geen Arabisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door tsov »

En een deel van de Marokkanen spreekt niet tot nauwelijks Arabisch, alleen Berber. De Marokkanen die Arabisch spreken spreken vaak ook alleen Maghreb-Arabisch (Noordwestafrikaans-Arabisch), wat door iemand uit Saoedi-Arabië alleen met enige moeite verstaan kan worden ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door Vinny »

off topic: In Marokko wordt vooral Frans gebruikt als "algemene taal", vooral door de moderne westerse elite. Kortom die mensen help je ook door Frans aan te bieden op de kaartjesautomaten, naast het Engels. Ik begrijp trouwens niet waarom de klantafhandeltijd zou toenemen door meer dan 2 vlaggetjes aan te bieden... :roll:

In Barcelona kun je zelfs in het Nederlands terecht bij veel pinautomaten. Waarom zou je dan bij de NS niet in het Frans, Fries en Duits terecht kunnen? Zo veel klantafhandeltijd kost een vlaggetje extra op het beeldscherm toch ook niet.... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Friestalige kaartautomaten voor Arriva

Bericht door Suus »

tsov schreef:En een deel van de Marokkanen spreekt niet tot nauwelijks Arabisch, alleen Berber. De Marokkanen die Arabisch spreken spreken vaak ook alleen Maghreb-Arabisch (Noordwestafrikaans-Arabisch), wat door iemand uit Saoedi-Arabië alleen met enige moeite verstaan kan worden ;)
Op schrift is Arabisch altijd hetzelfde :)

Groter probleem bij Arabisch lijkt mij dat het van rechts naar links wordt geschreven. In de ideale situatie zouden de knoppen waarmee je begint dan ook aan de rechterkant van het scherm zitten en werk je verder naar links toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten