Studenten verdienen korting

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Joshua schreef: Ik ben zelf het stralende gezicht van de nieuwe Kiosk op Station Nijmegen.
Daar hou ik je aan. Kom ik volgende week bij de Kiosk een komkommer kopen en een pakje condooms. :Y
:lol: Ik ga mee *O* Eens kijken of er ook wat vettigheid te koop is. Voor een soepele loop der onderdelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: :lol: Ik ga mee *O* Eens kijken of er ook wat vettigheid te koop is. Voor een soepele loop der onderdelen.
Prima, waar kan ik je ophalen?

Je bent hopelijk wel op de hoogte van het feit dat ik met de olieslaaf ga?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Fles schreef: :lol: Ik ga mee *O* Eens kijken of er ook wat vettigheid te koop is. Voor een soepele loop der onderdelen.
Prima, waar kan ik je ophalen?

Je bent hopelijk wel op de hoogte van het feit dat ik met de olieslaaf ga?
Oh noes! De olieslaaf! Gij verdorvene! :evil:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Justin »

Ardan schreef:(...) Zelf ga ik zelden naar een stationstoko.. Kiosk sowieso nooit want die is verschrikkelijk duur. Gappie togo is goedkoper, dus meestal ga ik toch wel daarheen voor een hapje. Verdere dingen als drinken haal ik altijd in een gewone supermarkt..
Goeiedag, zeg dat wel zeg :|. Flesje drinken kost 2.20, en in de winkel 0.70 (of bij de AH de middenweg voor circa 1.60-1.80).

Had vandaag maar bij de BK Utrecht die deal voor 1.95 gehaald... cheeseburger, frites en drinken. Precies goed. Had alleen mayonaise erbij besteld (+0.45).... doe ik de zak open in de t2868, zit er geen mayo in... damn it, in deze contrijen is het toch wel 25% te veel betaald :X :mrgreen: :twisted:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

Bij een fastfoodrestaurant controleer ik daarom altijd eerst de inhoud van de zak voordat ik wegloop. Ik heb er ooit gewerkt, dus ik weet hoe dat gaat. Nu heeft men bij de Burger King de frietsaus niet onder de balie staan, dan vergeet je dat makkelijker dan als het onder handbereik staat bij de kassa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Is dat een OV-Hobby? Zag dat ze bij de Kiosk deze maand flesjes Coca Cola verkopen, als waanzinnige stunt, een halve liter voor maar 2,20€!!!! Belachelijk dat ze 2euro 20 voor een half litertje een aanbieding noemen. Afzetterij.
10 jaar geleden kocht ik een flesje cola op het station van Dordrecht bij een onogelijke kiosk. "Gefeliciteerd, u heeft korting. Dit flesje kost maar fl. 3,75". Ik was totaal geschokt. Zeker toen de kioskverkoper vertelde dat het spul normaal 4,20 kostte. Zelfs in de duurste restaurants waren prijzen boven de 3 gulden zeldzaam voor cola. Ik had me vanaf toen voorgenomen om nooit meer cola bij de kiosk te kopen, maar het moet gezegd worden: na invoering van de Euro verdubbelden in de rest van de wereld de prijzen, maar bij de Kiosk bleef de cola 4,25/1,90... (is natuurlijk na wat jaren inflatie weer wat meer geworden).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Daniel »

Tja, bij de Kiosken was men gewoon zo slim de prijzen vast naar recordhoogten aan te passen voordat de euro werd ingevoerd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

Kiosk = Stervex = afzetterij. Maar niks aan te doen want monopolie. Dan moet je je eten en drinken maar van huis meenemen.

Kan je je druk over maken, of niet. Maakt niet veel uit :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Daniel »

Nouja, er zijn nog enkele stations met lokale ondernemers (of die zitten dan heel dicht bij 't station): kan al aardig schelen. Net als dat je bij de diverse Servex-formules verschillende prijzen voor hetzelfde hebt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Nouja, er zijn nog enkele stations met lokale ondernemers (of die zitten dan heel dicht bij 't station): kan al aardig schelen.
Precies. Zoals in Coevorden, waar de familie Kuipers aantoont hoe het OOK kan :idea:

Afbeelding

Als je dat ziet dan denk je de volgende keer wel na voordat je weer € 1,40 in zo'n Smullersgleuf gooit voor een frikandel :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

Nouja, ze vragen wel 65 cent voor een plakje kaas of een schijfje ananas...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Fles »

75 zelfs, maar daar gaat het niet om natuurlijk :P

4 friet en 4 kroketten voor 5 euro :shock: :lol: Dat is nogeens zaken doen :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

Dat wel, de laatste keer dat ik 4 friet haalde was ik 6 euro kwijt zonder snacks. En de friet kreeg ik ook nog in zo'n enorme frisdrankbeker :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Tja, bij de Kiosken was men gewoon zo slim de prijzen vast naar recordhoogten aan te passen voordat de euro werd ingevoerd...
Ik vind de kiosken nog steeds duur, maar naar verhouding echt niet meer extreem duur. Ik heb zelf namelijk het idee dat de prijzen niet harder stijgen dan de inflatie, terwijl de rest van de horeca gewoon elk jaar 10% erboven op gooit. Daarnaast vind ik de kwaliteit van de kiosk enorm vooruitgegaan. De lauwe smakeloze kartonsmaak van de soucijzenbroodjes is niet meer. Nu kun je heel lekker snacken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Daniel »

De nieuwe Kiosken zijn inderdaad stukken beter dan de oude (behalve Lelystad, weet niet hoelang ze de saucijzenbroodjes daar laten liggen maar viel ook wel op dat ze daar ook geen codeerstickertjes plakten). En van de stationshoreca ook een van de goedkopere, bij de Broodzaak betaal je pas echt de hoofdprijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

Waarom C'est du Pain nu opeens Broodzaak moest worden is mij niet helemaal duidelijk, het enige probleem van C'est du Pain was die afschuwelijke naam, maar je had er tenminste nog een beetje het idee dat er service wordt verleend. Een gemiddelde Broodzaak is echt afschuwelijk doordat die zelfbediening volligt met broodtroep, en die koektafel is al helemaal een gore bende. Wie verzint dat je brownies en dergelijke maar open en bloot op een tafel moet leggen om ze te laten pakken door je klanten. Mij zien ze daar niet meer.

Gelukkig heeft Amsterdam Amstel nog steeds een ouderwetse C'est du Pain broodjesbalie :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Vinny »

Over het algemeen vind ik de Broodzaak wel aardig geslaagd anders. Ik heb er heel wat lunches vandaan gehaald. Het is uiteindelijk toch goedkoper dan de bedrijfskantine en vaak ook gewoon wel lekker :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Ardan »

Als ik alleen al lángs die Broodzaak met 15 o's loop voel ik dat mijn portemonnee al krampen krijgt in mijn broekzak van het schreeuwerige bord 'NU!!!!! 1 HEERLIJK BROODJE HAM-KAAS VOOR MAAR 2,50!!!!' Nein danke.. Ik vind de Brooodzaak meer een nóg duurdere versie van de Kiosk..
An sich vind ik dat er op de Nederlandse stations genoeg te krijgen is, op een dagje weg kun je jezelf makkelijk in luxe in leven houden. Toch vind ik het op sommige Duitse Centrale Stations beter: stations als Essen Hbf, Köln Hbf of Berlin Hbf zijn in feite warenhuizen..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

Op Köln Hbf zitten naar mijn mening net iets te veel winkels. Even snel je trein halen is daar volgens mij niet bij met die enorme massa aan winkelend publiek. Waarom zou je ook alles op het station willen kopen, je hebt een enorme binnenstad daarvoor :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Karl »

De kosten van zo'n station worden betaald met het verhuren van die ruimte. Opzich vind ik het prima dat er hier en daar een winkeltje zit, zeker als je twee uur lang een overstap hebt, dan is er nog iets te zien en te beleven. Kaufhaus mit Bahnansluss, of iets dergelijks. Echter ben ik wel van mening dat de stationsfunctie niet ten koste moet gaan van de commerciele activiteiten, dus geen looproutes omleiden zodat je eerst langs 500 winkels komt ofzo.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Een gemiddelde Broodzaak is echt afschuwelijk doordat die zelfbediening volligt met broodtroep, en die koektafel is al helemaal een gore bende. Wie verzint dat je brownies en dergelijke maar open en bloot op een tafel moet leggen om ze te laten pakken door je klanten. Mij zien ze daar niet meer.

Gelukkig heeft Amsterdam Amstel nog steeds een ouderwetse C'est du Pain broodjesbalie :)
Hmm, vindt nu juist die zelfbediening het grote voordeel van de Broodzaak: kan je tenminste een broodje pakken wat er nog enigzins fatsoenlijk uit ziet. Genoeg keren bij de C'est du Pain gehad dat ze je natuurlijk precies een half mislukt broodje geven wat er zo te proeven al wat langer lag dan 't er had moeten liggen.

Maar ze verliezen al terrein zo lijkt het... nogal opvallend een tijdje terug die campagne "bij ons zijn de croissants nog heerlijk warm". Ongetwijfeld gericht tegen de AH to Go waar je ondertussen zo'n beetje de helft betaald voor hetzelfde croissantje, zoveel extra ga ik echt niet betalen om 'n warme te krijgen hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door lamar »

gelukkig zitten er tegenwoordig bij die speciale treinkaartjes aanbiedingen voor de broodzaak of Ah
Ik raad julie echt het appelcaramel cakeje aan van de broodzaak :D
En voor je mensen op Rtd loop is naar de blijdorp kant, dan zie je aan de overkant van de straat een winkeltje met voedsel EN BLOEMEN! met prijzen die nog te doen zijn
80 cent voor een blikkie ofzo
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Oud forumgebruiker

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:An sich vind ik dat er op de Nederlandse stations genoeg te krijgen is, op een dagje weg kun je jezelf makkelijk in luxe in leven houden.
Alles relatief he... Als ik op het Amstelstation 's avonds een lekkere en gezonde maaltijd wil scoren is dat praktisch onmogelijk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Vinny »

Vroeger had je La Place dat te vinden was op Amsterdam Sloterdijk. Helaas heeft die tent het niet gered. Volgens mij is de La Place van Rotterdam, Apeldoorn en s Hertogenbosch ook verdwenen. De Nederlander schijnt nou eenmaal geen kwaliteitseten te willen op stations... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

La Place als stationsketen is teruggetrokken. Maar er zijn wel stations die midden in een winkelcentrum liggen waar een La Place is, bijvoorbeeld Utrecht Centraal of Houten. Er zijn ook zat stations waar een restaurant of eetcafé vlakbij in de buurt zit.

Amsterdam Sloterdijk als locatie voor een restaurant is natuurlijk totale waanzin. Na 7 uur 's avonds is het er vrijwel uitgestorven, bijna alle reizigers zijn dan overstappers die snel in een andere trein/tram/metro/bus willen en geen zin hebben in even tafelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 73 gasten