OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Milco1995 schreef:Ik heb net anderhalfuur op Almere Parkwijk NS gestaan, maar alle intercity's die er langskwamen werden met DDAR en mDDM gereden, ik heb in die ongeveer anderhalfuur geen mat'64 gezien, ik dacht toch echt dat er enkele treinen uit de s3700 en s3900 met mat'64 gereden worden op zaterdag.
Nee, in verband met de Schiphol-perikelen zijn dat tijdelijks gewoon DDAR's.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Michael »

er rijdt al 2 dagen een koploper 3tje en 4tje gekoppeld in de s3600
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Als 't goed is rijdt dat er al sinds 6 september, da's namelijk tegenwoordig planmatig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Freek »

En ze zitten heerlijk, zo mocht ik zojuist ondervinden persoonlijk vind ik het beter dan een virm. Kan de etmet-proef niet wat langer duren.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Frank »

Volgens Somda rijden er vanaf 4 oktober nog wat meer ritten met ICM in de s3600. Daar heb je ETMET niet voor nodig :wink: .
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

2X SLT4 in Obdam of all places vanmiddag :D Was in de sneltrein naar Den Haag, van 15.30. Alle treinen in de s3400 hadden trouwens een vertraging van 15 tot 25 minuten vanmiddag. Kwam mij goed uit, want het busje van lijn 164 uit Egmond aan Zee komt in Heiloo aan als de spoorbomen naar beneden gaan voor de sneltrein naar Hoorn, dus dat is dat altijd 27 minuten wachten, en nu maar een minuut of 10. Heenweg al net zo erg, toen zag ik het busje naar Egmond ook al voor de overweg staan voor vertrek, maar moest de trein dus nog binnenkomen in Heiloo. De lift per auto was dan ook zeer welkom :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

Over de s3000 met 10 bakken gesproken, zag dat de t3000 van 15.12 uit Alkmaar met een los viertje rijdt (planmatig). Nou zal dat tot Amsterdam prima zijn, maar is het daarna niet druk?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door tsov »

Door de aanwezigheid van evenementenlijn 11 kunnen de Blokkendozen bij het GVB ook op de lijnen van remise Havenstraat (waar officieel alleen twee Blokkendozen voor instructiedoeleinden staan) niet gemist worden: zit nu in de 816 op 17.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Wout87 »

Zeer grote afwijking vandaag:

De 3162 (Nijmegen-Schiphol) reed met 4x Plan V. Gezellig met dit weer en op het hoogtepunt van de spits
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Door de aanwezigheid van evenementenlijn 11 kunnen de Blokkendozen bij het GVB ook op de lijnen van remise Havenstraat (waar officieel alleen twee Blokkendozen voor instructiedoeleinden staan) niet gemist worden: zit nu in de 816 op 17.
Hm, dat heeft volgens mij niet zo zeer met lijn 11 te maken. Er zijn al tijden heel wat Combino's defect namelijk. Die Blokkendoos zit dan ook al heel wat langer op reguliere lijnen de laatste tijd. Ik zag hem toevallig ook, maar dan rond de klok van half 7.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Suus »

Lijn 11 reed vandaag trouwens alleen 's ochtends. En de Combino's schijnen structurele slijtageproblemen te hebben bij bepaalde onderdelen, waardoor er bovengemiddeld veel trams naar de Hoofdwerkplaats moeten. Het feit dat er tegenwoordig ook op zondag blokkendozen rijden geeft de ernst van de situatie wel aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die reden volgens plan altijd al. Nu worden ze alleen ook daadwerkelijk ingezet :cry: :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Zojuist trof ik de in BRU-kleuren gestickerde Connexxion 8677 op 't Europaplein in Utrecht als tramvervangend vervoer Utrecht Centraal <-> Westraven!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door MdJ »

Op de homepage van http://www.openbaarvervoerinboskoop.nlstaat een fotoreportage van de veolia 1713, de 3793, met daarbij ook foto's van een amba op lijn 2 (de 5032.. Dat die nog niet paars is geworden) en de 3810 op lijn 91 (verwisselen van bussen dus).

Nu is de 3810 omgebouwd tot een "The Wispher".. Dus of ze hebben de dakopbouw gesloopt (en daarbijbehorende kasten op het dak), elektromotor vervangen door een dieselmotor en opnieuw gespoten, of die foto is een jaar geleden gemaakt... (in tegenstelling tot de 1713-3793 en 5032)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Ruben »

Ahh de typische fotootjes van een concessie die op zijn einde loopt. Mat op rare plekken, mat dat niet meer werkt, bestemmingsdisplay's die niet aangepast worden zodat ze wel de bestemmingen kunnen weergeven.
Syntus kom maar op! :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op een andere concessie die afloopt kwam ook ook wel een heel vreemde eend in de bijt tegen. Zag op de Sluispolderweg in Zaandam de Provincie Utrecht 4187 uit de garage uitrukken richting Amsterdam voor een rit op lijn 91, 92 of 94 :shock:.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door les7 »

In de t5047 zat vandaag VIRM m8640. Zat erin tussen Blaak en Lombardijen.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Bluearrow »

Gisteravond nog een hele leuke. Terugkomend vanuit London op Brussel-Zuid/Midi nog even sigaretje roken en dan hop snel naar het perron. Want, op 21.18 zou mijn aansluitende trein naar Amsterdam vertrekken. Het begon inmiddels al aardig druk te worden op het perron, maar.....geen trein. Om precies kwart over negen komt er op perron 19 piepend en knarsend een onvervalst Belgisch treinstel 800-serie tot stilstand. Iedereen (de vaste reizigers natuurlijk) kijkt elkaar aan. Zou dit dan toch echt de internationale trein zijn naar Amsterdam??? Natuurlijk in geen velden of wegen iemand van de Belgische spoorwegen te bekennen, maar uiteindelijk 1 minuut voor vertrek meld iemand dat dit dan toch echt de trein naar Amsterdam is. Kortom, gezeul met koffers en een boel mokkende gezichten. Geen luxe wagons, maar een spartaans afgeleefd treinstel, van binnen een vuilnisbelt, zwarte bijna niet doorzichte ramen. Oke, dan maar.

Tussen Essen en Roosendaal wordt er omgeroepen dat we moeten overstappen en dat er een andere trein voor ons klaar zou staan. Nou.....niet dus. Er wordt in Roosendaal omgeroepen: "Helaas zal de internationale trein naar Amsterdam vandaag niet rijden, de eerst volgende verbinding is de Intercity van 22.47 naar....blablabla". Kortom, iedereen als een gek afgestormd op een aantal NS-ers op het perron. De Railpockets maakte overuren.

Door deze vertraging van bijna 20 minuten kwam mijn reisschema dusdanig in gevaar, daar ook de s4300 vanaf Schiphol wegens werkzaamheden eruit lag. Met andere woorden ook hier moest de Railpocket van de vriendelijke conducteur flink zijn best doen. Er werd nog gebeld met de treindienstleider (of hoe zo'n man ook heet), en uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat ik tot Amsterdam CS moest blijven zitten om daar de laatste trein naar Weesp te halen. Alleen zou de aansluiting krap zijn, omdat de trein ergens onderweg bij Schiphol nog eens drie minuten extra reistijd had i.v.m. die werkzaamheden. Gelukkig kwam de aardige (Marokaanse) conducteur de hele trein doorgelopen om ons (ik had nog een medereiziger, ook vanuit London, en ook naar Weesp moetende) er op te attenderen dat we in Schiphol nog een overstap hadden op de trein naar Lelystad van 0.26 uur. Hehe, uiteindelijk om 0.56 in Weesp aangekomen. Aldaar stond mijn trouwe autootje er gelukkig nog om mij de laatste kilometers huiswaards te brengen. Aardig reisdag, om kwart voor drie uit London vertrokken, en.....om 1.15 uur thuis.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

Er werd nog gebeld met de treindienstleider (of hoe zo'n man ook heet), en uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat ik tot Amsterdam CS moest blijven zitten om daar de laatste trein naar Weesp te halen.
Een conducteur belt nooit met de treindienstleider, servicemedewerkers ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

De t12561 hoort vanuit Utrecht te bestaan uit een deel uit Leeuwarden wat er keert en een deel uit Rotterdam, maar het leek er vrij sterk op (gezien hoe ver de trein naar achter stond) dat er alleen twee stelletjes uit Leeuwarden waren gearriveerd. Dat zag er dusdanig als haringen in een tonnetje uit dat ik toch maar even naar spoor 12 gelopen ben om de t561 te nemen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Bluearrow »

Caspar schreef:
Er werd nog gebeld met de treindienstleider (of hoe zo'n man ook heet), en uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat ik tot Amsterdam CS moest blijven zitten om daar de laatste trein naar Weesp te halen.
Een conducteur belt nooit met de treindienstleider, servicemedewerkers ook niet.
Sorry hoor....ik ben niet zo op de hoogte met al die termen. Maar feit was dat de behulpzame conducteur belde met een (laat ik het dan zo zeggen:) andere NS-medewerker, om te vragen wat de beste oplossing was, daar hij er via zijn railpocket niet uitkwam. Zo goed....?????
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door tsov »

Hij is al van een tijdje geleden (8 september), maar heb vandaag pas de foto van m'n telefoon gehaald.
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag zag ik er ook weer één op een Uithoornlijn in de Lairessestraat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Ardan »

Lint m45 reed de laatste rit Winterswijk-Zutphen (overigens met 15 minuten vertraging, dág aansluiting in Zutphen), Lint m44 stond al in laatstgenoemde plaats op spoor 2, dus voilà, de beide Rode Lintjes achter elkaar op een plaats waar ze eigenlijk helemaal niet thuishoren :P
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Michael »

Vanmiddag de Veolia 5827 op lijn 401 naar Utrecht gezien
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten