OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Overigens ook een lijn 65 uit de richting Rijnkade / Vredenburg zien komen, hoe die nu gereden is?!
Via de Catharijnebaan ofzo? Lijkt me in ieder geval niet echt sneller, met al die werkzaamheden.

Vanochtend rond 8 uur trouwens een 7800-bus op lijn 11 tussen CS en de Uithof (in Utrecht uiteraard). Het paste net onderweg, maar zo te zien was er net een bus geweest en toen ik bij mijn uitstaphalte wegliep kwam er al weer vrij snel een dubbelgelede bus aangereden. Rijden er tegenwoordig voorbussen ofzo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:
Daniel schreef:Overigens ook een lijn 65 uit de richting Rijnkade / Vredenburg zien komen, hoe die nu gereden is?!
Via de Catharijnebaan ofzo? Lijkt me in ieder geval niet echt sneller, met al die werkzaamheden.
Zowiezo zou 'ie dan pas zijn om gaan rijden na het stuk wat altijd vaststaat. Als er een stremming op de Adama van Scheltemabaan opgetreden was dan zou ik daar wel meer bussen vandaan hebben zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Geert »

Wat filmde die bus eigenlijk? 65 Utrecht Centraal ofzo? Een bus die daarvandaan komt kan ook best een bus uit Zeist zijn geweest die overgaat op lijn 65 (met name de 53'en doen dat nogal eens), wellicht dat het display nog niet goed aangepast was en dus wel al de nieuwe lijn filmde maar nog de oude bestemming. Het zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt, dat heb ik wel vaker gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Da's ook een optie natuurlijk... al ging ik gezien de extreme volheid van een lijn 65 uit (gezien de niet rijdende tram)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door mb90 »

Bij een Citadis op de Rotterdamse Coolsingel werkten de display's niet en daarom werd bij de halte Beurs de lijn en de bestemmingen omgeroepen via de buitenomroep, zodat men toch wist welke lijn het was. :)
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ambassador 8162 zag ik vandaag op lijn 172, die zit dus niet meer in Zaandam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Langzaam maar zeker loopt de busstalling Uithoorn echt vol met bussen die daar oorspronkelijk niet horen. Je vraagt je toch af waarom :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Vanmiddag eens een ritje gemaakt met buslijn 237 van het GVB richting de Hempont. En ik snap echt geen bal van de route die hij aflegt :lol:

Op het internet staat hij de Deccaweg aandoet, en dan over de Nieuwe Hemweg naar de Hempont. In de bus hangt echter een lijnstrip zonder de route over de Deccaweg, maar de haltes werden wel omgeroepen. Opvallend genoeg werd de eerste halte gewoon Deccaweg 6 genoemd, maar de drie haltes erna werden Perceel 20, 26 en 32. Daarna ging de bus naar de keerlus in de Coenhaven. Die stond wel op de lijnstrip in de bus, maar niet op internet. Daar zou lijn 238 moeten rijden. Nouja, ik kwam uiteindelijk bij de Hempont uit :)

Daarna met Pont 8 van Connexxion Water overgevaren. Aan de overkant hoopte ik op lijn 56 richting Zaandam NS te stappen. Op de pont zag ik het taxibusje van die lijn al staan, waar de chauffeur samen met twee passagiers een stuk carpet aan het inladen waren :lol: Toen ik van de pont afkwam was het twee minuten voor vertrektijd, maar reed het busje razendsnel weg zonder te reageren op mijn gezwaai.

Ben daarna maar naar het centrum van Zaandam gelopen. Die nieuwbouw valt tegen, de rest van het centrum is het gewoon niet. Aan de andere kant van het centrum in een gelede citaro op lijn 94 naar Amsterdam Centraal gegaan. Zaten mij daar een groep types in de bus, echt bizar gewoon :| Vlak voor de bus de IJtunnel in reed zag ik op de rijbaan richting Purmerend nog een Qliner van lijn 377 rijden. Die hoort daar niet, die moet dan een flinke omweg rijden (rijdt vanaf Diemen Vinkenbrug over de A1 en A10 Oost naar Edam) :|

Tot slot op Amsterdam Centraal met de s5800 van 17:35 naar huis gegaan. Hoewel deze trein de normale inzet van DD-AR had, was deze trein echt propvol. Op Amsterdam Muiderpoort bleven er mensen achter. In Diemen liep de trein iets leeg en kon weer iedereen mee :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

Hum eergisteren zag ik ook nog 2xV in de s5800 :P.

Vandaag met trein t2868 van Ut naar Rtd, waar een bejaarde oma kennelijk wat doof is geworden. Mensen die langzaam doof worden zijn namelijk te herkennen aan het feit dat ze het nog niet helemaal doorhebben en dus keihard door de telefoon praten, omdat ze denken dat de persoon aan de andere kant van de lijn het niet verstaan. Ik geloof dat ze het een bak verderop nog konden horen, want ze praatte steeds maar luider en luider (en het was al doodstil verder):

Ze kwam dus net terug vanuit Apeldoorn. Ze had vanochtend al over moeten stappen in Rotterdam Centraal. Ohja, terug naar Apeldoorn, ze was naar de Apenheul geweest. En toen ging het weer over een fret die ze voor 75 euro had gekocht, die best wel apart was, maar toch heel lief was. En toen zei ze dat ze net uit Utrecht was (we waren net Gouda en Nieuwerkerk gepasseerd), en ze dus zo bij Schiedam Centrum langs kwam, en ze dan nog verder met de stoptrein langs Rotterdam Zuid zou komen. (Ondertussen zat iedereen moeite te doen om zijn of haar lach in te houden, en zelfs de meneer die schuin voor me muziek zat te luisteren op zijn cd-speler en half in slaap viel, pieste zowat in z'n broek van het grinniken). Vanuit het niets: OOOOOOOOOOOOOOH ROTTERDAM ALEXANDER blablabla.... en toen de hc/mcn het omriep, riep ze dat nog een keer voluit. "Oh, ik moet nu al opstaan, want over 5 minuten zijn we er al" (ze zat al naast de schuifdeur in de kopbak, en we waren het Zadkine nog niet eens voorbij, en ze was al weg).

Afijn, ze was weg, en de halve bak ligt in een scheur... :Y

Uiteindelijk om 20:40 op Rtd aangekomen, en "gelukkig" had de t5177 +10 (aannemelijk door defect spoor Gv-Sdm) dus kon ik nog net dat ding halen en zo om 20:59 thuis zijn. Tijdwinst van 11 minuten, woehoe!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Justin schreef:"Oh, ik moet nu al opstaan, want over 5 minuten zijn we er al" (ze zat al naast de schuifdeur in de kopbak, en we waren het Zadkine nog niet eens voorbij, en ze was al weg).
Da's altijd wel 'n leuk gezicht ja, die mensen die al bij Alexander voor de deur gaan staan omdat ze toch zo op Rotterdam Centraal denken te zijn :P Maargoed, die heb je eigenlijk overal wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door JWM »

Bee schreef:Vanmiddag eens een ritje gemaakt met buslijn 237 van het GVB richting de Hempont. En ik snap echt geen bal van de route die hij aflegt :lol:
Er zit een verschil tussen de ochtend en de middagroute. Alleen 's middags wordt de Coenhaven aangedaan omdat dan de 238 niet rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

De haltes langs de Coenhavenweg hebben echter geen 237 bij de buslijnen op de haltepalen staan, terwijl de haltekubussen langs de Nieuwe Hemweg juist twee keer lijn 237 erop hebben staan. De Deccaweg wordt trouwens ook aangedaan door lijn 239, die wel 's middags rijdt, ongeveer tegelijkertijd met lijn lijn 237.

Ook zoiets. Lijn 237 stopt richting Hempont niet bij de halte Donauweg volgens de routestrip terwijl hij wel langsrijdt. Op de terugweg stopt hij er wel. De GVB-website beweert dat hij er wel stopt op de heenweg.

Kortom, het kan beter :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:
Justin schreef:"Oh, ik moet nu al opstaan, want over 5 minuten zijn we er al" (ze zat al naast de schuifdeur in de kopbak, en we waren het Zadkine nog niet eens voorbij, en ze was al weg).
Da's altijd wel 'n leuk gezicht ja, die mensen die al bij Alexander voor de deur gaan staan omdat ze toch zo op Rotterdam Centraal denken te zijn :P Maargoed, die heb je eigenlijk overal wel.
Over het algemeen is de Achterhoekse mentaliteit wat dat betreft er eentje van 'wi-j stapt pas uut a-t d'n trein stille steet'. Als ik met Achterhoekse vrienden naar Het Verre Wilde Westen ga, dan sta ik op bij het naderen van het station, en iedereen gaapt mij echt aan, 'woarumme stoat-i-j noo al op? D'n trein steet toch nog nie stil?' *zucht.....*
Ze snappen blijkbaar niet dat de volgorde is: trein stil - mensen eruit - mensen erin - deuren dicht - scheuren met die hap. Zelf denk ik: je gaat bij het remmen je zooi inpakken en naar de deur toe. Doe je dat pas bij het stilstaan, dan is iedereen allang weer ingestapt en kan de trein weer gaan rijden. 'Hij wacht echt niet tot jij bent uitgestapt hoor!'

Andersom kan het ook. Bij Syntus klinkt de afroep iets van 3 minuten voor aankomst al. Ik zie het zo vaak in Zutphen dat mensen direct na de afroep opstaan en bij de (soms verkeerde) deur paraat staan om eruit te springen. Eeeh, we zijn er nog lange niet hoor.. maar goed, dat zijn nou eenmaal dingen die je eerst moet weten en het traject voor moet kennen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Hehe ja... 't voor de Willemstunnel omroepen van Rotterdam Centraal wil trouwens ook nogal eens dat soort effecten veroorzaken.
Bij binnenkomst van Utrecht Centraal uit Amersfoort of Amersfoort met een van de spitsverdubbelaars van de NoordOost is het op die manier ook makkelijk de dagelijkse forensen en de minder vaak met de trein reizenden te onderscheiden. De eerste groep zorgt dat 'ie voor de wissels bij de deur staat, de tweede groep kan zich even daarna nog net staande houden in 't gangpad :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

Gisteren weer een lekkere discussie in de trein. Gast was in Ede-Wageningen ingestapt maar de incheckpaal deed het niet. Tsja, geen tijd meer om terug de tunnel in te rennen voor een kaartje. Hoppa, 35 euro aan z'n broek, waar hij het uiteraard niet mee eens was. Ik hoop dat dat wanproject alsnog afgeblazen wordt :Y
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

Wat is er toch aan de hand met de automatische halte-afroep van de SLT? Gisteren weer eentje tegengekomen. Maar in 3 weken SLT ben ik vaker defecte halte-afroepsystemen tegengekomen dan de jaren waarin de SGMm rondrijdt.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Gisteren weer een lekkere discussie in de trein. Gast was in Ede-Wageningen ingestapt maar de incheckpaal deed het niet. Tsja, geen tijd meer om terug de tunnel in te rennen voor een kaartje. Hoppa, 35 euro aan z'n broek, waar hij het uiteraard niet mee eens was. Ik hoop dat dat wanproject alsnog afgeblazen wordt :Y
Ah, is dat de nieuwe smoes tegenwoordig? Vroeger was het dat de stempelautomaat of de kaartautomaat het niet deed, nu is het dus deze?

Ik kom nooit in Ede, staat daar inderdaad maar 1 incheckpaaltje op het perron?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Gekko123 »

treinstel 4233 heeft een beetje last van vierkante wielen, terwijl de herfst nog niet eens is begonnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag maakte ik een ritje van Den Haag HS via de Blijdorpboog naar Utrecht Centraal met de 700561 wat nou niet bepaald opschoot. Leek wel of de verschillende treindienstleiders een wedstrijdje hielden achter hoeveel verschillende sprinters ze die trein aan konden sturen: van Delft tot Gouda was het langzaamrijdend tot stilstaand treinverkeer :roll:

In Utrecht had ik vervolgens even last van niet functionerende actuele vertrektijden: daarop misten toch echt nogal wat treinen. Een snelle blik op het grote blauwe bord leerde me dat ik door de vertraging nog 1 minuut had om de t1763 te halen die echter nog even bleef wachten. Volgens de omroep in de trein omdat er nog een andere trein voorlangs moest, maar welke dat dan geweest is? De t5663 was in ieder geval gewoon optijd vertrokken en vlak voor Den Dolder aan de kant gezet om ons er voorbij te laten.
Gevolg van dit alles was weer dat in Amersfoort de aansluiting naar Zwolle de mist in ging...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door JeePee »

De s2800 die een kwartiertje eerder vertrok had +10. Gelukkig ervoor gekozen maar met die trein mee te gaan. Zo was de t763 nog wel te halen op Amf. Beetje jammer trouwens die losse drietjes in de s2800. Staanplaatsen in de gangpaden is nou niet echt nodig in het weekend lijkt me...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Tja, die s2800 'en willen zeker later op de dag weleens erg kort zijn inderdaad... al waren er zowiezo flink wat reizigers gezien hoe vol de 9 bakken van de t1763 nog zaten.
Vlak voor de middag had ik juist nog een los viertje in de s2800 wat vrijwel leeg was, kennelijk erg veel verschil van trein tot trein op de zaterdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ah, is dat de nieuwe smoes tegenwoordig? Vroeger was het dat de stempelautomaat of de kaartautomaat het niet deed, nu is het dus deze?

Ik kom nooit in Ede, staat daar inderdaad maar 1 incheckpaaltje op het perron?
Ja. En 1 op het perron voor de s7500 en de Kippensmurf.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

Wat vrij frustrerend is als je niet kan in/uitchecken, want dan moet je naar spoor 1 dus gaan... niet erg fijn als je krappe aansluitingen hebt met het (overig) ov. Al een keer mogen meemaken namelijk...

Verder reden er vandaag wat extra Fyra's als 900 (Extra trein) zijnde... Nou dat sloeg in zeg, in de 962 (of 966) zaten welgeteld twee passagiers in... Waarvan eentje een vriendin van me bleek te zijn...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door MdJ »

Fles schreef:
Wubbo schreef:Ah, is dat de nieuwe smoes tegenwoordig? Vroeger was het dat de stempelautomaat of de kaartautomaat het niet deed, nu is het dus deze?

Ik kom nooit in Ede, staat daar inderdaad maar 1 incheckpaaltje op het perron?
Ja. En 1 op het perron voor de s7500 en de Kippensmurf.
Paar weken geleden stond er op perron 3/4 ook een chippaal, maar die reageerde nergens op... Dan kan je idd naar spoor 1 gaan -o-
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in Den Bosch een ritje gemaakt met de 220Express, deze dingen dus (al zat ik zelf in de 6051)...
Afbeelding

Leuke busjes op zich, klinkt net alsof het een trolley is alleen dan zonder bovenleiding. Accu's zullen wel onder de vloer zitten want het zijn dus hogevloerbusjes en het interieur is afgestemd op dwergen. Ben met m'n 1,74 meter nou niet extreem lang maar zat dus mooi klem tussen de stoel waarop ik zat en die ervoor :P
Het TFT-scherm in de bus vertoonde slechts een screensaver bestaande uit een verspringend DVD-logotje :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten