S•T•A•R Dagen 2010

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Cookie »

S•T•A•R Dagen 2010

Op zaterdag 18 en zondag 19 september organiseert Museumspoorlijn S·T·A·R voor de dertiende keer de 'S·T·A·R-dagen'. Op beide dagen zijn er activiteiten in het teken van grote en kleine treinen.
Op beide dagen is het mogelijk om met historische treinen mee te rijden tussen Veendam, Stadskanaal en Musselkanaal.

Openhuis gerenoveerde werkplaats.

De werkplaats is open gesteld voor het publiek. De kans om een kijkje achter de schermen te nemen in de vernieuwde werkplaats.
Daar staat het materiaal waar de komende tijd aangewerkt word zoals de stoomlocomotief 52 8060, Donderbus BC117 en diesellocomotief 609.

Gasten treinen.

Tijdens de open dagen wordt er gereden met onze eigen materieel.
Daarnaast zal de diesellocomotief 2205 en Plan U van de Stichting Historisch Dieselmaterieel (SHD) dit weekend te gast zijn in Stadskanaal.
De diesellocomotief 2205 reed in de NS-tijd vele tientallen jaren goederentreinen van Onnen richting Stadskanaal en Musselkanaal.

De wereld van modeltreinen.

In de grote rijtuigenloods bij het station Stadskanaal kunnen liefhebbers van de kleine treinen terecht. Er zijn diverse modelspoorbanen te vinden, daarnaast is er van alles op modelspoor gebied te koop. En uiteraard is het museum in de loods ook geopend!
Toegang prijs voor de beurs: 4 t/m 11 jaar € 1. en van 12 jaar en ouder € 2.
De toegang is gratis met een geldig treinkaartje van die dag.
Openingstijden: 10.00 – 17.00 uur.

Verder is er voor de jonge bezoekers, op perron 2, het minispoor. Onder voorbehoud worden pendelritten met een pomplorrie gereden op spoor 13. Vertrekpunt nabij het seinhuis. Beide kosten voor een ritje € 0,50.

Minispoor

Op beide dagen is er live-muziek, met op zaterdag en zondag een optreden van accordeonist Reind van Dijk. Op zondagmiddag op het plein nabij de rijtuigenloods, de Noszeliesingers.

Bron / Informatie over dienstregeling op http://www.stadskanaalrail.nl/star/star.php?menc=std09
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door BR628 »

Briljante timing, tegelijk met de Friese Stoomtrein dagen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Fles »

Ja toch? Kan je beide combineren op 1 weekendje naar het noorden *O*
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Cookie »

Plan U 121 passeerde vanmiddag tussen Wildervank en Bareveld, even na een behoorlijke regenbui:
Afbeelding
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door BR628 »

Als je had gezegd dat in Schubbekutteveen gefotografeerd was, had ik je ook geloofd. Ik zie geen enkel motief wat de foto ook maar enigzins bijzonder maakt. En de foto is te donker.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Ronald »

BR628 schreef:Als je had gezegd dat in Schubbekutteveen gefotografeerd was, had ik je ook geloofd. Ik zie geen enkel motief wat de foto ook maar enigzins bijzonder maakt. En de foto is te donker.
Sorry hoor, maar moeten we allemaal een driejarige opleiding aan de fotoacademie hebben gevolgd om hier een foto te mogen plaatsen? Ook al is het plaatje (volgens jou) niet helemaal perfect, het geeft toch een leuke illustratie bij het onderwerp van het topic.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Cookie »

Voor die tijd regende het en had dus geen tijd meer om al fietsende een betere plek te zoeken (begroeiing langs de baan is een behoorlijk probleem). Verder puur als toelichtend plaatje bedoeld inderdaad.

En dat de foto te donker is, komt door een instellingsfout inderdaad (zon ging net weer achter de wolken). BTW, kritiek mag best, maar houd het wel fatsoenlijk graag...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door BR628 »

rhk_amf schreef:
BR628 schreef:Als je had gezegd dat in Schubbekutteveen gefotografeerd was, had ik je ook geloofd. Ik zie geen enkel motief wat de foto ook maar enigzins bijzonder maakt. En de foto is te donker.
Sorry hoor, maar moeten we allemaal een driejarige opleiding aan de fotoacademie hebben gevolgd om hier een foto te mogen plaatsen? Ook al is het plaatje (volgens jou) niet helemaal perfect, het geeft toch een leuke illustratie bij het onderwerp van het topic.
Oh je mag niet meer kritisch zijn? Jammer hoor, dit. Alsof het alleen maar toegestaan is om overal veren in iemands reet te steken bij elke foto.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Ronald »

BR628 schreef:Oh je mag niet meer kritisch zijn?
Jawel hoor, maar je zegt dat "er geen enkel motief is wat de foto ook maar enigzins bijzonder maakt". En dat ben ik niet met je eens.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Als je had gezegd dat in Schubbekutteveen gefotografeerd was, had ik je ook geloofd. Ik zie geen enkel motief wat de foto ook maar enigzins bijzonder maakt. En de foto is te donker.

Hallo, zanikwijf :D Zit je tampon scheef? :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Meltrain »

BR628 schreef:Ik zie geen enkel motief wat de foto ook maar enigzins bijzonder maakt.
Oeh, jij kunt me dan wel vertellen waar er dagelijks Plan U rijdt. :D
Is dat ver reizen vanuit Rotterdam? :)

@T-o-F: nog andere foto's gemaakt vandaag?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Fles »

In Slowakije staat nog wat geloof ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: S•T•A•R Dagen 2010

Bericht door Cookie »

meltrain schreef:@T-o-F: nog andere foto's gemaakt vandaag?
Nee, dit is verder de enige. Het weer was nou niet echt heel uitnodigend om op pad te gaan, helaas.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten