OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

Vanochtend in de Madridse metro onderweg naar het vliegtuig naar Nederland... De MetroSur die een rondje langs de zuidelijke slaapsteden maakt heeft in Puerta del Sur aansluit op lijn 10 Madrid in. Zoals je je voor kan stellen stapt de helft van de mensen uit de MetroSur over op lijn 10. Maar de bestuurder sluit gewoon de deur terwijl er nog mensen van de trap aan komen lopen, blijft dan 10 seconden wachten terwijl minstens 8 mensen op de deurknoppen drukken en rijdt dan maar eens op z'n gemak weg.

Van gemak gesproken: de sneltrein van schiphol naar Den Haag CS kwam met enkele minuten vertraging aan (het is ook een heel eind vanaf Amsterdam), reed op z'n dooie gemak weg en bleef toen bizar lang in Leiden hangen. Niet gezien hoe laat we in Den Haag waren, ik was op dat moment wat nijdig over mijn telefoongesprek met KPN die me 175 euro meer willen laten betalen dan waar ik dacht dat ik voor getekend had...

Ik wilde nu wel eens een ritje met tram 19 maken, dus met 6 naar Antoniushoeve. 6 kwam eerder dan 2, ik dacht dat ik met beide kon maar de hoe-heet-zo'n-ding-ook-al-weer gaf aan dat 2 maar tot Laa rijdt. Handig wel die dynamische info! Later bleek dat lijn 2 van begin juli tot eind oktober niet in Leidschendam/Voorburg te zien is, blijkbaar gaat het rails vernieuwen tegenwoordig langzamer dan ooit. Grappig is wel dat de keerlus bij het ziekenhuis binnenstebuiten zit: we gaan links af de weg af en draaien dan rechts met de lus mee. Met als resultaat dat de deuren naar de binnenkant van de lus wijzen, niet naar de buitenkant. Kon bijna gelijk verder met 19, die aanzienlijk minder druk was dan 6, 20 a 25 mensen aan boord vanaf Leidschenhage. Naast het winkelcentrum wordt stapvoets gereden, misschien was dit toch niet de beste plek om de tram langs te voeren.

Behalve een korte stop voor een viadukt over een verder totaal vrijliggend stuk spoor (wordt er op seinen gereden??) ging het op rechte stukken af en toe redelijk vlot tot 50 km/u. Bij de kruising met randstadrailstation Leidschenveen (toch?) viel me maar weer eens op dat een tram toch aanzienlijk bescheidener is dan zo'n bovengrondse metro. En met vrijliggende trambanen en stoplichtbeïnvloeding komt-ie nog best heel redelijk mee qua snelheid.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

iljitsch schreef:(...) Maar de bestuurder sluit gewoon de deur terwijl er nog mensen van de trap aan komen lopen, blijft dan 10 seconden wachten terwijl minstens 8 mensen op de deurknoppen drukken en rijdt dan maar eens op z'n gemak weg. (...)
Dat is... frustrerend...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

Ik kijk zojuist in mijn transactieoverzicht en wat schetst mijn verbazing:

17-9-2010 14:46 15:11 Haaksbergen, Busstation Enschede, Centraal Connexxion Reis 2,02
17-9-2010 13:58 14:24 Enschede, Centraal Haaksbergen, Busstation Syntus Reis 3,08

Waarom betaal je voor dezelfde rit op de heenweg €3,08 en op de terugweg €2,02? Het instaptarief is toch geen €1,06 mag ik hopen? :| Wat ik ook maf vind is dat er bij de terugweg Connexxion staat terwijl het toch echt Syntus was die daar reed (lijn 20)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door marvinkok »

Als je op lijn 20 op de heenweg een geel/witte syntus bus hebt gehad en op de terugweg een rode twents, dan is het wel te verklaren, want dat zijn eigenlijk gewoon CXX-bussen met CXX-apparatuur.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

Terug was het wel een rode bus ja. Maar wel met Syntus-logo's op de zijkant en een Syntus-chauffeur.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door marvinkok »

uiteraard, maar het 'systeem' ziet die bus als een CXX bus, en het is eigenlijk natuurlijk ook een CXX-lijn....
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Was overigens ook een kort verblijf in het altijd gezellige Haaksbergen? ;)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

En bij Cxx betaal je voor dezelfde rit minder dan bij Syntus? Met andere woorden, als er een rode bus op die lijn rijdt ben je goedkoper uit dan wanneer er een geel/witte bus op dezelfde lijn rijdt? Dan slaat in mijn ogen helemaal nergens op...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

ziggy schreef:Was overigens ook een kort verblijf in het altijd gezellige Haaksbergen? ;)
Euh ja zoveel had ik daar niet te doen :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Mark schreef:En bij Cxx betaal je voor dezelfde rit minder dan bij Syntus? Met andere woorden, als er een rode bus op die lijn rijdt ben je goedkoper uit dan wanneer er een geel/witte bus op dezelfde lijn rijdt? Dan slaat in mijn ogen helemaal nergens op...
Het zou precies andersom moeten zijn: kilometertarief van Twente is 14 cent, kilometertarief in de rest van Overijssel is 12,5 cent
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

Dat volg ik even niet... Enschede en Haaksbergen liggen beide in Twente en die lijn is toch onderdeel van de concessie Twente?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Gister voor het eerst eens met de metro in Rotterdam gegaan. Vermoedde van te voren dat er wel poortjes zouden zijn, en toen ik het enige lullige chippaaltje bij de lift van de metro op het centraal station zag staan heb ik staan twijfelen? Moet ik hier nu inchecken, of kan dat beneden ook nog bij de poortjes. Toen ik met de lift beneden aankwam, bleken er helemaal geen poortjes te zijn, en was dat paaltje idd de enige manier als je met de lift gaat. Gelukkig had ik toch maar ingecheckt bij dat ding, want op het perron stonden 2 controleurs in burger mensen op te wachten die niet gechipt hadden boven. Wat een aardige score opleverde in de 10 minuten dat ik er stond te wachten. Echt duidelijk was het niet voor een incidentele reiziger zoals ik. Stond ook 10 minuten aan het verkeerde perron te wachten voor niets...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Mark schreef:Dat volg ik even niet... Enschede en Haaksbergen liggen beide in Twente en die lijn is toch onderdeel van de concessie Twente?
Het gaat erom dat de rode bussen bij de concessie Twente horen en dus het Twentse tarief in de systemen zullen hebben. De wit/gele zal er een van de concessie ZHO zijn geweest die kennelijk het tarief van die concessie hanteert ondanks dat 'ie in Twente reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

Ach so, dan snap ik het. Blijft krom, maar het zal wel een van de wonderen van de ov-chipkaart zijn :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

Caspar schreef:Gister voor het eerst eens met de metro in Rotterdam gegaan. Vermoedde van te voren dat er wel poortjes zouden zijn, en toen ik het enige lullige chippaaltje bij de lift van de metro op het centraal station zag staan heb ik staan twijfelen? Moet ik hier nu inchecken, of kan dat beneden ook nog bij de poortjes.
Dat is dus het semi-gesloten instapsysteem van de Rotterdamse metro... Ik was al eerder zoiets tegengekomen ergens in Rotterdam Zuid, maar vandaag ook toen ik het spiksplinternieuwe metrostation Blijdorp + Rotterdam CS in verherbouw uitprobeerde. Je kan dus met de lift de poortjes omzeilen. Bij Blijdorp hing er dan ook een handgeschreven papier "hier alleen uitchecken als u met de lift gaat".

Overigens om elf uur van Rotterdam CS naar Den Haag CS (we begonnen met 7 ofzo mensen en eindigden met 2, ik nam de metro ipv de snellere en goedkopere trein omdat ik zo gratis m'n fiets mee kon nemen) weer zo'n amateurbestuurder die continu met het gas en de rem zat te pompen. Onvoorstelbaar irritant. Grappig ook om te zien dat het metroperron in Den Haag iets hoger is dan het treinperron.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Marc »

Probleempjes in Maastricht bij trein t32022: eerst werd omgeroepen dat deze trein met +5 van spoor 5b ging vertrekken (de hele meute van 5a naar 5b). Om 08:18 moest de trein toch vertrekken van spoor 5a (toen mocht de meute weer terug naar 5a) en raad eens waar de trein stopte, precies, op spoor 5b (en alle poppetjes mochten weer terug naar 5b). Trein t6817 verhuisde van spoor 5b naar 5a en kwam via spoor 4b binnen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Klaasje »

Als je denkt dat je genoeg vertraging voor een dag gehad hebt wanneer je bus 's ochtends (152 Almere-Amsterdam) door niet werkende doseerlichten ongeveer 30 minuten vertraging oploopt zou je het wel eens goed mis kunnen hebben. Teminste.. zo heb ik dat vanmiddag gemerkt. :roll:
Vanmiddag was het pas echt raak... Spoedreparatie op de A1 -o- Precies op de plek waar het al weken slecht is. Kon er in het afgelopen weekend niet wat nieuw Asfalt in? Bij de combinatie Rijkswaterstaat/Volker-infra kennelijk niet :neg:
Gevolg:
Om 3 uur 's middags stond er al 10 kilometer file op de A1 en stond de Maxisweg vanaf Muiden tot voorbij de Maxis compleet stil. Mijn bus (152 Amsterdam - Almere) heeft er 1 uur en 20 minuten over gedaan om van de Maxis naar Muiden P+R te komen. *bus*
Morgen maar met de fiets? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Ah, dus daarom stond de Middenweg in Amsterdam tot voorbij de Hugo de Vrieslaan vol met auto's richting Diemen. Staat soms wel eens een file, maar dit sloeg echt alles :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

Gisteren was het Dam-tot-Damloop! Dus hanteren de NS een zondagse dienstregeling, stoptte de IC Enkhuizen-Amersfoort extra in Zaandam en waren de treinen wat langer gemaakt. Mijn trein naar richting Hoofddorp reed dus maar met SGMm-3... Het stond echt zwart van de mensen in Zaandam, dus waarom niet de IC vanuit het zuiden die in Amsterdam eindigt gewoon voor die ene dag doortrekken naar Alkmaar (zoals hij van maandag t/m zaterdag rijdt) en nog een extra Sprinter laten rijden op de Zaanlijn? Of op z'n minst een 20-minuten dienstregeling?
Eé van de Sprinters richting Uitgeest/Alkmaar was uitgevallen en wegens 'technische problemen'... Sja... daar zullen alle dagjesmensen wel van onder de indruk zijn geweest. ;)

Overigens vlak voor Amsterdam Sloterdijk stond mijn trein richting Hoofddorp even stil. "De wissel staat op rood", wist een reiziger aan de andere te vertellen... :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Weet iemand wat er vanmorgen met de ICE's aan de hand was? In Utrecht werd omgeroepen dat ICE t121 uitviel wegens logistieke problemen en dat geadviseerd werd ICE t105 te nemen... gelijk bijna anderhalf uur vertraging voor reizigers naar Frankfurt dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Milco »

Ik hoor net dat de tweede middagrit van lijn 153, welke om 16.30 uur vanaf Amsterdam Holendrecht vertrekt, nu nog vast staat in Muiden... :roll: Alle bussen tussen Amsterdam (-ZO) en Muiden rijden met grote vertragingen. Er schijnt een spoedreparatie aan de gang te zijn op de A1.

En alsof het allemaal nog niet erg genoeg is, zijn er ook problemen bij de treinen naar Almere... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Klaasje »

Milco1995 schreef:Ik hoor net dat de tweede middagrit van lijn 153, welke om 16.30 uur vanaf Amsterdam Holendrecht vertrekt, nu nog vast staat in Muiden... :roll: Alle bussen tussen Amsterdam (-ZO) en Muiden rijden met grote vertragingen. Er schijnt een spoedreparatie aan de gang te zijn op de A1.

En alsof het allemaal nog niet erg genoeg is, zijn er ook problemen bij de treinen naar Almere... :roll:
De eerste rit van de 155 heeft er 30 minuten over gedaan om bij de Dolingadreef te komen vanaf het Bijlmerstation *O* (voor de mensen die daar niet bekend zijn: lopend is dat te doen in ca. 5 minuten)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Dat is best opvallend, aangezien Bijlmerstation - >Bijlmerdreef op busbaan of busstrook is. Dan hoef je in principe alleen nog een klein stukje Bijlmerdreef.

Volgens mij loop je nog eerder problemen op de Daalwijkdreef, daar zijn de busstroken elke keer heel kort, dus moet je al snel weer in het verkeer invoegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Bedenk mij trouwens dat ik NIET wil weten hoe groot het verkeersinfarct gaat worden in Zuidoost als ze de Daalwijkdreef daadwerkelijk afgegraven gaat worden zoals de plannen momenteel zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door robert55 »

Amsterdam: vandaag op het NDSM werfveer [in ieder geval de eerste keer dat ik 'm zie] een nieuwe pont, IJ-veer 55.
In grote trekken gelijk aan de voorgangers 50-54, alleen is de gang voor [brom]fietsers wat verbreed ten koste van het deel voor voetgangers [wat met schuifdeuren beschut kan worden] en minder zitplaatsen. Witte [ipv oranje] led's in de bestemmingsdisplay. Ooit gehoord dat er twee waren besteld. De grotere capaciteit is in de spits zeker nodig en de reserve was wel erg mager
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten