Studenten verdienen korting

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

Nee, maar buiten de ochtendspits om is er ook bijna geen klant te vinden in de Starbucks op Sloterdijk. Met een simpel uitgifte loketje en 8 stoelen aan 2 tafeltjes zou je daar ook genoeg ruimte hebben voor een Starbucks. Nu zit 95% leeg. Zelfs de keren dat ik er tussen 8 en 9 's ochtends was, was het aantal klanten wat daar ging zitten op 1 handje te tellen.

Overigens zag ik in Alkmaar bij de Kiosk op spoor 4/5 laatst op zaterdagmiddag allemaal broodjes liggen in de warmhoud vitrine. De Kiosk is dan al dicht, ik neem dus aan dat die broodjes de volgende dag weer gewoon verkocht gaan worden, en daar de hele nacht liggen uit te drogen. Want anders zou je ze toch vast wel weggooien als je einde van de dienst hebt in je winkel. Verder zag ik laatst ook dat de stickers van Broooodzaak niet helemaal eerlijk zijn, zo stond er bij de tijd van verpakking een tijdstip wat een goede 80 minuten later was (in de toekomst). Blijkbaar is de klok van hun computer een beetje naar voren gezet. :roll:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Mikos »

Caspar schreef:Verder zag ik laatst ook dat de stickers van Broooodzaak niet helemaal eerlijk zijn, zo stond er bij de tijd van verpakking een tijdstip wat een goede 80 minuten later was (in de toekomst). Blijkbaar is de klok van hun computer een beetje naar voren gezet. :roll:
Dat lijkt me toch het tijdstip waarop het product uit het schap gehaald moet worden en niet meer verkocht mag worden. Uit mijn hoofd mag een product daar twee uur lang aangeboden worden en moet het daarna weggegooid worden. Het tijdstip dat erop staat is dus niet onjuist; dat is het tijdstip waarop het weggegooid moet worden. Volgens mij staat dat er ook bij. :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

Nee, want dat stond er nog apart bij vermeld, 2 uur later. De verpakkingstijd klopte gewoon niet. Dat broodje kon er dus 2 uur en 80 minuten nog liggen maximaal na dat ik het zag. Dat laatste weet ik namelijk zeker, het was nog minstens 3u20 te verkopen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Joshua »

Het is ook wel een beetje de koers van Servex om winkeltjes te hebben waar je snel iets kan halen. Niet waar je ene uur gaat zitten.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

Het Grandcafe in Amterdam aan spoor 2b is best aardig om een paar uurtjes te zitten met een biertje en/of een hapje eten.
Het enige wat daar dan weer zwaar irritant aan is, er is niet eens een toilet daar, je moet naar de openbare wc's verderop aan het perron gaan. Dat is toch niet te verkopen als je daar voor 25 tot 50 euro per persoon zit te borrelen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door tsov »

In dat restaurant 1e klasse (waar ze hele lekker uitsmijters hebben ;) ) is wel een toilet. Kun je niet binnendoor steken tussen dat Grand Café en het restaurant.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

Nee, de ober verwees me naar de openbare wc, gelukkig keerde de s800 die avond op spoor 2b, en was er iedere keer een nieuwe Virm met vacuümtoilet voor de deur.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Mark »

En op dat openbare toilet hebben ze niet eens hokjes op het herentoilet, uitsluitend urinoirs. Je zou toch verwachten dat er ook mensen zijn die na al dat eten een grote boodschap moeten... ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

lamar schreef: Ik raad julie echt het appelcaramel cakeje aan van de broodzaak :D
Ik raad iedereen de appel caramel cake af.... Geproefd bij de broodzaak op Zuid en op Eindhoven...
Het zag eruit alsof het al een week overleden was, en zo smaakte het ook.
Vinny schreef:De Nederlander schijnt nou eenmaal geen kwaliteitseten te willen op stations... :(
Ik kan la place nou niet echt kwaliteits eten noemen... Eerder onder het minimum loon betaalde studenten die wat staan te kloten met voedsel
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in het voedsel wat in een La Place wordt geproduceerd dan dat in een Burger King...

De McDonald's waar ik werkte had een failliete Burger King overgenomen om deze om te bouwen tot McDonald's, maar man man man, dat personeel :cry: :cry: :cry:

Deden totaal geen moeite om zich ook maar aan enige procedure te houden, maakten niet schoon, hadden nog nooit van bewaartijden gehoord en gingen pas aan het werk als het zo druk was dat de achterstand niet meer in te halen viel zodat je in systeem 4 bleef bakken terwijl een normaal team het ook wel lukt met systeem 2. Ik had liever nieuwe medewerkers om te trainen. Die wisten nog niets en dan ging het een stuk vlotter om procedures en systemen aan te leren :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Geert »

Systeem 4? Systeem 2?

Hier spreekt de aarde tot u...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Joshua »

Bij de McDonalds in de stad waar ik werkte had ik ook een collega die voorheen bij de Burger King (niet Servex) werkte en ik moest trainen. Deze persoon raapte gewoon vlees van de grond af en legde dit terug op de burger en beweerde dat dit bij de Burger King gewoon mocht mits dit binnen 7 seconden gebeurden. Nu kan ik mij daar totaal geen voorstelling bij doen. Bij de McDonalds mag het in ieder geval 100% zeker niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Joshua »

Geert schreef:Systeem 4? Systeem 2?

Hier spreekt de aarde tot u...
McDonalds werkt in de keuken met verschillende productie systemen afhankelijk van de drukte.
Met de gedachten dat je een constante aanvoer van producten hebt zodat het vers blijft en zo min mogelijk verspil.
(Me collega die van de Burger King af kwam kende de term VERSPIL niet)

Voor de 1ste lijn, de grill kant waar hamburgers, cheesburgers en big mac's gemaakt worden kennen ze er 4. En in productie systeem 4 produceer je dus het meeste, bij productie systeem 1 het minste.

Voor de 2de lijn, de grill kant waar Big Tasty's, Quarter Pounder/Royal Chees en actieburgers met rundvlees worden gemaakt zijn er 3 productie systemen. En hier geldt ook weer met productie systeem 1 produceer je het minst, met 3 het meeste.

Dan had je ook nog KVA/KVA waar alle burgers worden gemaakt met Vis, Kip, kroketten, groenteburgers enz. En soms ook nog de laatste afwerking van de salades. Maar daar had ik een hekel aan, in mijn periode bij de mac deed ik dat ook zo weinig mogelijk en zou eigenlijk niet weten of ze daar ook nog gekke productie systemen voor hebben. Wel weet ik dat het vlak naar dat ik ontslag heb genomen het restaurant is overgestapt op een nieuwe BOB systeem. (en nog steeds is alcohol verboden in de keuken).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Suus »

De hamburgerkant noemden wij grill 10:1 (want er gingen 10 hamburgers uit een pound gehakt). In ieder geval komen de systemen er bij die kant op neer dat het nummer staat voor het aantal mensen dat tegelijkertijd bezig is met je hamburger. Bij systeem 4 was dat 1 brood, 1 dress (saus, groentes en kaas) en 2 grill, en daarmee kon je elke 45 seconden 8 verse hamburgers of 4 big macs maken. Sneller dan dat kan eigenlijk niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

Bij de Burger King in Groningen moest je altijd vreselijk lang wachten, omdat ze daar altijd met 1 of 2 personen slechts achter de balie stonden. Heel irritant. Bij de Mac Donalds in Groningen stond ik altijd binnen no-time weer buiten met mijn bestelling. Afgelopen 2 jaar ben ik nooit meer naar een van beide ketens geweest eigenlijk.

Over Serverx: ik vind de belegde broodjes van de Hema wel erg lekker. Eventueel met een sapje voor 3,50€ samen is nog wel te betalen. Of de (hamkaas)croissant + koffie voor 2€ is ook nog wel te doen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door htm_tram »

En als je weet dat de grodstof prijs van een broodje 1 tot 2 cent kost, en je betaalt er uiteindelijk 2,95 voor... Oke, er komt nog beleg op en de oven en de winkel, de prijs kan wel veel lager... :neg:

Personeel van de broodzaak mag ook wel een keer leren hoe ze een broodje afbakken, ik kan het zelfs beter... oke ik doe dan bakkersopleiding maar een broodje afbakken...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Karl »

Tsja, als je beseft dat een boer een halve cent voor een ei krijgt, schaam je je ook kapot.

Een brood afbakken kan toch elke idioot? -o-

Ik had een keer een bon voor de BROOOOODZAAK (zo schrijf je dat toch?) voor een gratis appelcaramelcake en een warme drank en die in Tilburg gebruikt. De warme drank kon men beter lauw noemen en de appelcaramelcake was al drie weken overleden. Onbeschoft personeel ook overigens, al ligt dat niet perse aan de keten.
Het is een spectrum.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door htm_tram »

Karl schreef:Een brood afbakken kan toch elke idioot? -o-
Nee, tis moeilijker dan je denkt, als je het goed wil hebben, maar het kan natuurlijk aan die nep ovens liggen van ze. Die appel caramel is idd gratis omdat ze bijna op datum waren ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Karl schreef:De warme drank kon men beter lauw noemen en de appelcaramelcake was al drie weken overleden. Onbeschoft personeel ook overigens, al ligt dat niet perse aan de keten.
Rofl, als je paar berichten naar boven leest...
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 50#p107611


Die appel caramel cake smaakte op Amsterdam Zuid en Eindhoven ook niet veel beter... Komisch dat ik dus niet de enige was die er zo over denkt...
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

n als je weet dat de grodstof prijs van een broodje 1 tot 2 cent kost, en je betaalt er uiteindelijk 2,95 voor
Voor 1 tot 2 cent kan niemand een fatsoenlijk broodje bakken. De broodjes van de Lidl voor 28 cent per 4 zijn dan ook van inferieure kwaliteit en in mens onterende omstandigheden gebakken. Waarbij beknibbeld is op hygiëne in de bakkerij.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Ruben »

find_your_spot schreef:Ik kan la place nou niet echt kwaliteits eten noemen... Eerder onder het minimum loon betaalde studenten die wat staan te kloten met voedsel
Dat effect heeft het in ieder geval wel altijd op mijn buik. Vanwege de buikpijn mijd ik die toko dus ook voor zover het om warm eten gaat. Broodjes zijn wel OK, al was het 5 jaar geleden allemaal nog een stuk beter. Ik snap eigenlijk nooit de drukte in La Place restaurants, en al helemaal niet dat mensen er lyrisch over kunnen zijn, maar misschien ben ik biased doordat ik bij V&D heb gewerkt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Caspar »

De La Place daar aan de heide bij Bussum vind ik best aardig, maarja dat heeft helemaal niets meer met stations te maken. Wel prijzig daar. En toen ik er was, zat het vol met middelbare scholieren die daar rustig voor 10 tot 15 euro per persoon afrekenen bij de kassa in hun pauze. Ouders zullen wel betalen neem ik zo aan.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door htm_tram »

Caspar schreef:
n als je weet dat de grodstof prijs van een broodje 1 tot 2 cent kost, en je betaalt er uiteindelijk 2,95 voor
Voor 1 tot 2 cent kan niemand een fatsoenlijk broodje bakken. De broodjes van de Lidl voor 28 cent per 4 zijn dan ook van inferieure kwaliteit en in mens onterende omstandigheden gebakken. Waarbij beknibbeld is op hygiëne in de bakkerij.
Ik wel, alleen reken ik dan nog de extra kosten daarbij, personeel, energie enz. maar dan kom ik niet op een prijs van 2,95 ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door Joshua »

htm_tram schreef:
Caspar schreef:
n als je weet dat de grodstof prijs van een broodje 1 tot 2 cent kost, en je betaalt er uiteindelijk 2,95 voor
Voor 1 tot 2 cent kan niemand een fatsoenlijk broodje bakken. De broodjes van de Lidl voor 28 cent per 4 zijn dan ook van inferieure kwaliteit en in mens onterende omstandigheden gebakken. Waarbij beknibbeld is op hygiëne in de bakkerij.
Ik wel, alleen reken ik dan nog de extra kosten daarbij, personeel, energie enz. maar dan kom ik niet op een prijs van 2,95 ;)
Een winst marge van 60%?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten verdienen korting

Bericht door find_your_spot »

Wat is de regel in restaurants ook alweer? De grond stoffen en daar 70% overheen?
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten