kaartje niet zeker

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

hallo,

Mijn zoon heeft vorige week dit kaartje ontvangen

Afbeelding
Afbeelding

nu heb ik dit kaartje er bij gekocht:Afbeelding

klopt dit ? of heb ik het compleet verkeerde kaartje gekocht?(de laatste keer dat ik een kaartje heb gekocht bestond de 3e klas nog)

veele dank :pos: :pos:

gegroet rdm van hanzen

ps is dit kaartje ook geldig op de lijn van veolia?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Geert »

De combinatie is geldig op alle lijnen (ook van Veolia, Syntus, Arriva en Connexxion). In het weekend de hele dag, op werkdagen is het kaartje pas vanaf 9.00 uur geldig. En beide kaartjes even stempelen voordat je instapt. :!:

Maar welke reis wil je zoon maken? Een dagkaart is natuurlijk het gemakkelijkste om kriskras het hele land door te reizen, maar voor een kort ritje is een los kaartje met korting wellicht voordeliger. :idea:
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

Geert schreef:De combinatie is geldig op alle lijnen (ook van Veolia, Syntus, Arriva en Connexxion). In het weekend de hele dag, op werkdagen is het kaartje pas vanaf 9.00 uur geldig. En beide kaartjes even stempelen voordat je instapt. :!:

Maar welke reis wil je zoon maken? Een dagkaart is natuurlijk het gemakkelijkste om kriskras het hele land door te reizen, maar voor een kort ritje is een los kaartje met korting wellicht voordeliger. :idea:
ik heb de dagkaart al gekocht.

ik ben van plan om kriskras door nederland te reizen met mijn zoon.

echter vraag ik me wel nog af rijdt er in eindhoven een nachtnet? en zo niet hoe laat komt het treinverkeer op gang

zo ja dan is het interessant om om 23:54 de trein van heerlen naar eindhoven te nemen.

als jij nog ideeën heb qua route(het liefst zo veel mogelijk treinen) dan hoor ik het graag
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: kaartje niet zeker

Bericht door mb90 »

Eindhoven heeft een nachtnet, maar alleen van donderdag op vrijdag, van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag en ook alleen richting de Randstad. Op andere dagen komen de treinen ongeveer op gang tussen 5:30 en 6:00 uur en komen de laatste treinen ongeveer rond 0:30 uur binnen.
Vanuit Heerlen vertrekt de laatste trein om 23:51 uur en deze komt rond 1:00 uur binnen in Eindhoven.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Ruben »

Als je om 23:54 naar Eindhoven gaat met de bedoeling de hele volgende dag te gaan treinen, heb je aan 1 kaartje natuurlijk niet genoeg. Je gaat dan immers de nachtgrens van 4 uur over...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

wtf een dag is toch zeker van 0:01 uur tot 23:59 uur
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Ruben »

Nee. Een dag is van 04:00 tot 04:00. De dienstregeling van NS, op het nachtnet na, eindigt immers rond 2:00 en begint niet veel later dan 4:00 alweer.
Als je bijvoorbeeld een retour vandaag koopt wil je ook terug kunnen met de laatste trein die misschien pas om half 2 's nachts aankomt. Kaartjes voor de ene dag zijn dus geldig tot 04:00 volgend op de genoemde dag.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Ronald »

NS-Reiziger schreef:Een dag is van 04:00 tot 04:00.
Ik had altijd begrepen dat bij NS de "dag" begint om 00:00 en eindigt om 04.00 de volgende dag (dus eigenlijk 28 uur duurt).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Chauf21 »

racingweirdo schreef:wtf een dag is toch zeker van 0:01 uur tot 23:59 uur
NS-Reiziger schreef:Nee. Een dag is van 04:00 tot 04:00. De dienstregeling van NS, op het nachtnet na, eindigt immers rond 2:00 en begint niet veel later dan 4:00 alweer.
Niet moeilijker maken dan het is: Ja, een kaartje is een dag lang geldig. Als je om 0.01 uur stempelt, is het kaartje de rest van de dag geldig. Daar bovenop is een kaartje ook 's nachts nog geldig, namelijk tot 4.00 uur de volgende dag.

Dus: om 0.00 uur stempelen betekent dat je 28 uur lang mag reizen.
Die trein uit Heerlen naar Eindhoven kan je dus prima aan het einde van je reis plannen :)
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

aan het einde van de reis?

ik dacht meer aan het begin.

is het mogelijk om tot half6 in het nachtnet rond te rijden, of gaat dat snel vervelen?

ik dacht meer aan de trein van 23:57 naar eindhoven(kaartje kopen naar sittard en voor de rest met de dagkaart) en vanaf eindhoven rond hangen in het nachtnet tot de eerste trein weer vertrekt



en hoe zit het met de stempelmachine, heb ik kans dat als ik om precies 0:00 uur stempel dat ik dan de stempel van de vorige dag krijg?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Jurjen »

racingweirdo schreef: is het mogelijk om tot half6 in het nachtnet rond te rijden, of gaat dat snel vervelen?
Hangt er vanaf waar je interesses liggen. Als je om 23:57 uit Heerlen vertrekt, dan kan je bijvoorbeeld om 01:32 de trein naar Utrecht pakken, via Tilburg-Rotterdam-Amsterdam, waar je dan even voor 5 uur aan komt. Maar: je ziet buiten niks (want donker).
ik dacht meer aan de trein van 23:57 naar eindhoven(kaartje kopen naar sittard en voor de rest met de dagkaart) en vanaf eindhoven rond hangen in het nachtnet tot de eerste trein weer vertrekt
Dat kan. Bedenk je echter wel dat je dan dus op Sittard je dagkaart zal moeten stempelen, en de trein maar een minuut tot hooguit enkele minuten stilstaat. De stempelautomaten staan meestal niet op de perrons, maar bij de toegang naar de perrons. Als je je trein mist, sta je de hele nacht op Sittard.

Misschien kan je je probleem uitleggen bij NS Tickets & Service, en daar je ongedateerde dagkaart omwisselen voor een dagkaart met een specifieke datum, zodat je niet uit hoeft te stappen in Sittard.


en hoe zit het met de stempelmachine, heb ik kans dat als ik om precies 0:00 uur stempel dat ik dan de stempel van de vorige dag krijg?
Dat hangt er van af hoe de klok van de stempelautomaat staat ingesteld. Die kan natuurlijk een minuutje (of een paar) afwijken. De automaat stempelt echter niet alleen treinkaartjes, maar ook andere stukjes papier die je erin kan steken. Wellicht kan je dat eerst erin steken, de dag en week controleren, en dan pas je echte kaartje erin steken.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Jurjen »

Chauf21 schreef: Niet moeilijker maken dan het is: Ja, een kaartje is een dag lang geldig. Als je om 0.01 uur stempelt, is het kaartje de rest van de dag geldig. Daar bovenop is een kaartje ook 's nachts nog geldig, namelijk tot 4.00 uur de volgende dag.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

hmm dat is best kut

zijn er niet plaatsen waar de trein langer stopt?


als ik op zaterdag een kaartje heerlen-eindhoven koop kan ik dan wel de trein van 23:57 nemen en op eindhoven me dagkaart stempelen
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Ruben »

racingweirdo schreef:hmm dat is best kut

zijn er niet plaatsen waar de trein langer stopt?


als ik op zaterdag een kaartje heerlen-eindhoven koop kan ik dan wel de trein van 23:57 nemen en op eindhoven me dagkaart stempelen
Natuurlijk, dat is gewoon mogelijk. :)
Voltarief naar Eindhoven, op Eindhoven het hele handeltje van hierboven stempelen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

NS-Reiziger schreef:
racingweirdo schreef:hmm dat is best kut

zijn er niet plaatsen waar de trein langer stopt?


als ik op zaterdag een kaartje heerlen-eindhoven koop kan ik dan wel de trein van 23:57 nemen en op eindhoven me dagkaart stempelen
Natuurlijk, dat is gewoon mogelijk. :)
dus het kaartje wat ik op zaterdag rond 23 uur koop is gewoon zondag nacht geldig?

klopt het trouwens dat het nachtnet niet in de planner staat?


een reis eindhoven-utrecht met het nachtnet hoe lang duurt dat?(de planner werkt niet mee)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Jurjen »

racingweirdo schreef: dus het kaartje wat ik op zaterdag rond 23 uur koop is gewoon zondag nacht geldig?
Ja, tot 04:00, en in de daarna nog rijdende Nachtnettreinen.

klopt het trouwens dat het nachtnet niet in de planner staat?
Nee, dat klopt niet. En staat er wel in. Let er alleen op dat het Nachtnet op de trajecten Utrecht-Eindhoven, Eindhoven-Rotterdam en Den Bosch-Tilburg slechts rijdt in de nachten: donderdag op vrijdag; vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag. Het Nachtnet Utrecht-Amsterdam-Rotterdam rijdt wel alle nachten.

een reis eindhoven-utrecht met het nachtnet hoe lang duurt dat?(de planner werkt niet mee)
Rechtstreeks (via Den Bosch) 59 minuten, via de toeristische route (Tilburg-Rotterdam-Amsterdam) 3 uur 20 minuten (bijvoorbeeld vertrek om 1:32, aankomst 4:52).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Wubbo »

Stempelen in Sittard moet wel lukken: het deel uit Heerlen komt als eerste binnen, daarna het deel uit Maastricht pas, dat moet nog combineren en dan ben je pas weg. Maar even vragen of ze bij de T&S-balie je kaartje op de goede datum willen stempelen omdat je hem dan nodig hebt en het stempelen niet wil vergeten lukt ook altijd, is de ervaring.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Reiziger Delft »

De hele nacht in het nachtnet zitten lijkt mij echter niet heel erg spectaculair, aangezien je inderdaad helemaal niets ziet en de volgende dag waarschijnlijk al helemaal kapot bent van het niet-slapen. Ik ben zelf natuurlijk ook een spoorhobbyist, maar vind ritjes met het nachtnet meestal nogal saai. Vervolgens kan je niet je dag ''genieten''.

Ik zou 's ochtends vroeg een trein nemen en dan overdag een leuk rondje doen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Vinny »

Een rondje nachtnet met een paar willekeurige forumleden; kán heel gezellig zijn 8-) :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

ik heb me besluit genomen

ik neem een kaartje naar eindhoven en vanaf daar de toeristische route(zoals het hier word genoemd)

ik heb begrepen dat deze om 1:32 vertrekt en rond 5 uur aankomt in utrecht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Fles »

racingweirdo schreef:ik heb me besluit genomen

ik neem een kaartje naar eindhoven en vanaf daar de toeristische route(zoals het hier word genoemd)

ik heb begrepen dat deze om 1:32 vertrekt en rond 5 uur aankomt in utrecht.
En dan de volgende dag heel het land rond scheuren? Nou, veel plezier :mrgreen: :pos:
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

door werkzaamheden rijd er alleen een trein om 00:32 uur en dan ben ik om 4 uur op utrecht.

weet iemand welke treinen vetrekken vanaf utrecht om dit tijdstip?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Daan »

Spoorboekje? Internet? :wink:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: kaartje niet zeker

Bericht door Cookie »

racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: kaartje niet zeker

Bericht door racingweirdo »

Daan schreef:Spoorboekje? Internet? :wink:
op de site van de ns kan je helaas alleen maar zoeken van station naar station
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten