Buffel nodig op de Maaslijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Suus »

Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
Je zou haast denken dat hij politicus is (geweest), vooral ook omdat zijn profiel zegt "Beroep: Gepensioneerd draaier."
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Vinny »

Over locs plus rijtuigen gesproken, alleen voor internationaal reizigersvervoer zie ik een toekomst. Je kunt met multi-courante locs wat makkelijker treinen de grens over trekken. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een 1 soort Euroloc komt die in heel Europa treinen kan trekken. De CityNightLine zal er iig een stuk rendabeler door worden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Daniel schreef:
AOD schreef:Dit concept bestond al 40 jaar en is later vervolmaakt met de RBDe 4/4 560

Afbeelding

Dat bedoel ik nou met zwak geïnformeerden. :D

Dit concept kennen de Zwitsers, Oostenrijkers en Duitsers al meer dan 50 jaar.
Als je nu de pagina waarop deze foto staat verder had gelezen dan was je daar tegengekomen dat de tussenrijtuigen momenteel worden afgevoerd, dat heeft vast een reden :wink:
Jezeus, wat een infobeperking.

Wat is dit nou?

Afbeelding

http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Wubbo schreef:
AOD schreef:Nog een geruststelling dan, ik woon tussen de bejaarden. De meesten komen de deur helemaal niet meer uit en als ze al buiten komen, zijn het hun kinderen, die 50 km of meer van hun werk wonen (en dus de verkeerschaos veroorzaken), die hen vervoeren.
Dus? Waar blijven je innovaties nou? Ik hoor jou alleen maar zeggen dat die bejaarden kennelijk de deur niet meer uit mogen.
Nog een met een infobeperking. Waar zeg ik dat ze niet mogen?

Als je nou geen zin hebt in OV zeg het dan gewoon, dan begin je een forum over het sexuele leven van de meikever in augustus. Daar lijkt dit forum al aardig op.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Bee schreef:Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
Er zijn er ook die de quotes niet eens kunnen lezen. :D
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Vinny schreef:Over locs plus rijtuigen gesproken, alleen voor internationaal reizigersvervoer zie ik een toekomst. Je kunt met multi-courante locs wat makkelijker treinen de grens over trekken. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een 1 soort Euroloc komt die in heel Europa treinen kan trekken. De CityNightLine zal er iig een stuk rendabeler door worden...
Wat dat betreft zijn de Zwitsers je al vóór geweest, er rijdt al een tijdje een multicourante RBDe 4/4 560 (15 KV/25 KV) naar Mulhouse (SNCF). Met af te voeren tussenrijtuigen. ;)

Voor de nieuwe Domino-tussenrijtuigen is nog geen toelating op het SNCF-net. Maar da's een kwestie van tijd.

http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_5 ... teuerwagen

Als NL nou even omschakelt naar 25 KV (om te beginnen op de Maaslijn bv) zijn we weer een stuk verder.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door |Pim| »

******** wa nen domme gans bende toch, zitte godnondeju de hele tijd te zeiken over de maaslijn met je elektrische meuk. zeg je dat ze er nog 25kv op moeten zetten, bent u er wel van bewust dat het een DIESEL lijn is?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door tsov »

Rustig Pim, gewoon blijven ademen en dit topic verder negeren ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Daniel »

AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.
Nog een leuk zinnetje, ik kan ook selectief quoten...
De treinen worden/werden door de Schweizerische Bundesbahnen ingezet op de volgende trajecten. Door de komst van de Flirt veel terrein verloren
Jaja, ook de Zwitsers stappen van rangeren met rijtuigen over op treinstellen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Wubbo »

AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.

Wat is dit nou?

Afbeelding

http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560
Citaat van de eerste zin van dat artikel:
De RBDe 560, Neuer Pendelzug, ook wel Kolibri genoemd, is een elektrisch treinstel bestemd voor het regionaal personenvervoer van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB).
Een treinstel dus. Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
AOD schreef:
Wubbo schreef:
AOD schreef:Nog een geruststelling dan, ik woon tussen de bejaarden. De meesten komen de deur helemaal niet meer uit en als ze al buiten komen, zijn het hun kinderen, die 50 km of meer van hun werk wonen (en dus de verkeerschaos veroorzaken), die hen vervoeren.
Dus? Waar blijven je innovaties nou? Ik hoor jou alleen maar zeggen dat die bejaarden kennelijk de deur niet meer uit mogen.
Nog een met een infobeperking. Waar zeg ik dat ze niet mogen?
Dat klopt. Ik heb hier een infobeperking. Ik vraag jou namelijk al een aantal keer naar een oplossing voor het vervoer van deze grote groep mensen, maar ik krijg maar geen antwoord. Ik heb er een aantal genoemd, die worden door jou afgeschoten. Jouw oplossing heb ik nog niet gezien, dus zo kan ik nooit gaan inzien dat dat het geweldige idee is dat de wereld gaat veranderen...

Overigens rijden we in Nederland ook al een tijdje met multicourante locs (BR189 onder andere), maar dat zal ik maar niet verder vertellen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Caspar »

Daniel schreef:
AOD schreef:Dit concept bestond al 40 jaar en is later vervolmaakt met de RBDe 4/4 560

Afbeelding

Dat bedoel ik nou met zwak geïnformeerden. :D

Dit concept kennen de Zwitsers, Oostenrijkers en Duitsers al meer dan 50 jaar.
Als je nu de pagina waarop deze foto staat verder had gelezen dan was je daar tegengekomen dat de tussenrijtuigen momenteel worden afgevoerd, dat heeft vast een reden :wink: Alleen de stuur- en motorrijtuigen blijven en worden gemoderniseerd maar effectief heb je dan gewoon een treinstel. Nouja, treinstam dan volgens de juiste benaming. Lijkt dan toch weer erg veel op dingen als DDAR met mDDM wat ook in Nederland alweer heel wat jaartjes rondrijdt :P
Daar komt nog bij dat men in Duitsland over een paar jaar ook bijna alleen nog treinstammen heeft, in ieder geval gaan alle IC rijtuigen eruit, en komt daar een nieuw type ICE voor in de plaats. De getrokken regionale stoppers verdwijnen ook met rasse schreden uit het Duitse spoorbeeld. Dankzij de inzet van dit soort nieuw mat:
Afbeelding

Veel reizigers zijn denk ik ook tevreden met nieuwe treinstellen zoals dit, een gesloten wc systeem, gelijkvloerse instap, airconditioning. En om het een en ander aan te passen aan het reizigers aanbod is het ook in 2 verschillende lengtes qua bakken. Net als onze nieuwe Sprinters. Zie het probleem dan ook niet zo.

En om dan te spreken dat er hier geen liefhebbers zijn van het ov? Ik vind het alleen maar mooi om te zien als er nieuwe treinstellen, stammen etc instromen. Als je een SLT mooi en goed vind, en niet zo van die oude Zwitserse meuk houdt, ben je toch niet meteen een OV-hater?
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Wubbo schreef:
AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.

Wat is dit nou?

Afbeelding

http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560
Citaat van de eerste zin van dat artikel:
De RBDe 560, Neuer Pendelzug, ook wel Kolibri genoemd, is een elektrisch treinstel bestemd voor het regionaal personenvervoer van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB).
Een treinstel dus.
Het valt niet mee om zelfs een forumbeheerder uit te leggen dat dit treinstel gewoon op het station uit elkaar gehaald kan worden en daarvoor niet (om het in olieslaventermen te houden) naar de garage hoeft. Duidelijk?
Wubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :D
Wubbo schreef:Overigens rijden we in Nederland ook al een tijdje met multicourante locs (BR189 onder andere), maar dat zal ik maar niet verder vertellen.
Is het heus? *O*
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Caspar schreef:in ieder geval gaan alle IC rijtuigen eruit, en komt daar een nieuw type ICE voor in de plaats. De getrokken regionale stoppers verdwijnen ook met rasse schreden uit het Duitse spoorbeeld.
Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd? Heb je een link van die "rasse schreden"?
Caspar schreef:Veel reizigers zijn denk ik ook tevreden met nieuwe treinstellen zoals dit, een gesloten wc systeem, gelijkvloerse instap, airconditioning. En om het een en ander aan te passen aan het reizigers aanbod is het ook in 2 verschillende lengtes qua bakken. Net als onze nieuwe Sprinters. Zie het probleem dan ook niet zo.
Dergelijke voorzieningen zijn zonder meer mogelijk met losse bakken. Veolia heeft kennelijk wel een probleem, als er een idioot op een spoorwegovergang blijft hangen gaan er minstens twee bakken aan de kant. En dan moet je huren. Treinstellen die niet aan een GTW kunt hangen. Extra personeel dus. Geen probleem?

Dit model gemist?

Afbeelding
Caspar schreef:oude Zwitserse meuk
Goh, dat probleem heb ik nou helemaal niet. En de Zwitsers ook niet. :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Caspar »

Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd?
Heel veel van deze internationale treinen worden al met treinstellen gereden, bijvoorbeeld de verbindingen met Denemarken (ICE), Keulen- Amsterdam (ICE) , Keulen- Brussel/Parijs (ICE+Thalys) Frankfurt- Parijs (ICE) Stuttgart- Parijs (TGV) Essen- Basel/Interlaken (ICE) Frankfurt- Wenen (ICE). De treinen vanuit Munchen naar Wenen en Boedapest rijden ook met een vaste treinstam. Blijft qua lange afstandsverkeer nog over: München- Innsbruck- Italie, Berlijn- Polen, Amsterdam- Berlijn, en nog een enkele trein Munchen- Salzburg. (die ook Railjet moet gaan worden).
Nieuwe ICE's worden gebouwd voor toelating in Duitsland, Frankrijk, Belgie en in een later stadium Nederland en Polen. Dat zal wel niet voor niets zijn.
Velaro D fährt laut Siemens mit einer Spitzengeschwindigkeit von bis zu 320 Kilometer pro Stunde und soll pro Sitzplatz auf 100 Kilometer nur 0,33 Liter Benzin-Äquivalent verbrauchen.
Dit moet jou vast wel aanspreken. :wink:


Hier kan je ook nog het een en ander lezen over het project van de nieuwe instroom van IC/EC/ICE mat, wat de getrokken treinen moet vervangen:
http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG_ICx
Dit model gemist?
Wat is er met dat model?
Die heb ik niet gemist trouwens, zag ze van de zomer nog rijden rondom Wurzburg en Neurenberg. Altijd in een vaste samenstelling overigens. Daar wordt niet met losse rijtuigen mee gerangeerd, alleen in de garage :D
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 20 sep 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Wubbo »

AOD schreef:Het valt niet mee om zelfs een forumbeheerder uit te leggen dat dit treinstel gewoon op het station uit elkaar gehaald kan worden en daarvoor niet (om het in olieslaventermen te houden) naar de garage hoeft. Duidelijk?
Nee.
Ik ben de afgelopen jaren iedere zomer in Zwitserland geweest, in een regio waar die dingen rijden (Ticino, het gebied rond Lugano dus) en heb ze daar nog nooit uit elkaar gehaald zien worden. Dat zal wel een infobeperking van mij zijn. Bovendien kost het vrij veel handelingen om zo'n ding uit elkaar te halen (motorwagen eraf, loccie eraan, loccie met rijtuigje eraf, motorwagen er weer aan) en daarvoor ontbreekt het ook bij de Zwitsers tegenwoordig aan keertijd. Ook daar is namelijk een efficientieslag gemaakt. Ze rijden er tegenwoordig ook veel met Flirt-treinstellen trouwens.
AOD schreef:
Wubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :D
Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?
AOD schreef:Dergelijke voorzieningen zijn zonder meer mogelijk met losse bakken. Veolia heeft kennelijk wel een probleem, als er een idioot op een spoorwegovergang blijft hangen gaan er minstens twee bakken aan de kant. En dan moet je huren. Treinstellen die niet aan een GTW kunt hangen. Extra personeel dus. Geen probleem?
Dat er twee bakken aan de kant staan na die botsing heeft vooral met die botsing te maken. Ook als je rijtuigen tegen een auto parkeert is de kans best aanwezig dat je vooroplopende loc + 1e rijtuig stuk zijn, of de eerste twee rijtuigen als je met de stuurstand voor rijdt. Stuk = stuk. En als je dan (te) weinig materieel hebt moet je huren ja. Dat heeft meer te maken met hoe veel materieel Veolia besteld heeft dan met wat voor materieel dat is. Kapotte rijtuigen kunnen namelijk ook niet rijden.

DM '90 bij Veolia kost geen extra personeel: het rijdt gewoon een aantal treinen in plaats van een GTW. Ze hebben keurig een omloop uitgezocht waarin je niet combineert, dus geen probleem.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Joshua »

Ik kwam zonet Ardan, Rien en Stefan (alle 3 wel bekend van het forum) tegen op het station. Met Ardan en Rien heb ik ook nog een ritje gemaakt op de Maaslijn, ik tot Heyendaal en hun 2 wat verder. Dit omdat er een DM'90 reedt.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Rienstertje »

Om weer even terug te komen op de 3446, deze overnacht voortaan in Venlo, rijdt sochtends een van de 2 spitstreinen richting Nijmegen, en komt savonds in een van de 3 spitstreinen weer terug in Venlo.
Vandaag inderdaad een nostalgisch ritje van Nijmegen naar Venlo gemaakt.

Hier te Venlo na aankomst uit Nijmegen, gereed om richting opstelterrein te gaan:
Afbeelding

De vreemde vogel op het opstelterrein:

Afbeelding


Afbeelding

Overigens grappig om de verbaasde blikken van mensen te zien: Huh, de NS terug? :shock:
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Joshua »

Op Heyendaal hoorde ik ook al mensen roepen: Hee NS rijdt weer hier.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Wubbo schreef:
AOD schreef:En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :D
Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?
Hopeloos geval, geen tijd meer aan besteden! :D
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Caspar schreef:
Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd?
Heel veel van deze internationale treinen worden al met treinstellen gereden, bijvoorbeeld de verbindingen met Denemarken (ICE), Keulen- Amsterdam (ICE) , Keulen- Brussel/Parijs (ICE+Thalys) Frankfurt- Parijs (ICE) Stuttgart- Parijs (TGV) Essen- Basel/Interlaken (ICE) Frankfurt- Wenen (ICE). De treinen vanuit Munchen naar Wenen en Boedapest rijden ook met een vaste treinstam. Blijft qua lange afstandsverkeer nog over: München- Innsbruck- Italie, Berlijn- Polen, Amsterdam- Berlijn, en nog een enkele trein Munchen- Salzburg. (die ook Railjet moet gaan worden).
Railjet, was dat niet een lok-rijtuigen-combinatie?

Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden. Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.

Niet onbelangrijk, de ICE's zijn een antwoord op de Europese luchtvaart. Dat is natuurlijk prima, maar het is symptoombestrijding. Er zijn grenzen aan de mobiliteit. Hetzelfde geldt voor de treinstellenrage, dat is ook symptoombestrijding. De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.

De automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing. In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had. En al helemaal geen last van autohormoontjes. Ik doe tot op de dag vandaag alles op de fiets. Of het nou regent of niet.

Dat en niets anders is oorzaak van de treinstellenpaniek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Daniel »

AOD schreef:Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden.
Met als gevolg zoveel vertraging dat je de trein alsnog kunt opheffen... dan is het vervangen van een treinstel door een ander treinstel sneller: het vervangende stel kan je er gewoon voor parkeren en dan heb je later alle tijd om het defecte materieel weg te krijgen (of te repareren en weer als vervanging voor je reservematerieel te gebruiken).
Heb je echter een defect rijtuig en zit dat elders dan achterop de trein dan is zo'n soort oplossing niet mogelijk zonder veel rangeren wat dus tijd kost.
Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.
Je zou kunnen beginnen met z'n bericht goed te lezen want wat je nu stelt schrijft 'ie niet.
De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.
Tja, als iedereen vlakbij z'n werk woont lopen de lokale wegen vast i.p.v. de snelwegen. Of je kan onmogelijk nog een beetje doorfietsen door drukte op de fietspaden.
De automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing.
Het antwoord losse rijtuigen ook niet anders :P
In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had.
[/quote]
Als iedereen met z'n werk meeverhuisd was dan hadden ze nu toch wel een aanzienlijk probleem in de steden gehad... daar kan onmogelijk iedereen wonen die er werkt. En tegelijk zouden de dorpen compleet leeglopen bij gebrek aan werkgelegenheid.
Overigens: had zelf ook geen onverkoopbaar huis-probleem maar woon desondanks niet om de hoek bij 't werk. D'r is immers ook nog zoiets als een onbetaalbaar-huis-probleem :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Daniel schreef:
AOD schreef:Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden.
Met als gevolg zoveel vertraging dat je de trein alsnog kunt opheffen... dan is het vervangen van een treinstel door een ander treinstel sneller: het vervangende stel kan je er gewoon voor parkeren en dan heb je later alle tijd om het defecte materieel weg te krijgen (of te repareren en weer als vervanging voor je reservematerieel te gebruiken).
Heb je echter een defect rijtuig en zit dat elders dan achterop de trein dan is zo'n soort oplossing niet mogelijk zonder veel rangeren wat dus tijd kost.
Alsof die dingen elke dag kapot gaan. :D
Daniel schreef:
Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.
Je zou kunnen beginnen met z'n bericht goed te lezen want wat je nu stelt schrijft 'ie niet.
Ik toon even een volledige quote:
AOD schreef:
Wubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :D
Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?
Daniel schreef:
De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.
Tja, als iedereen vlakbij z'n werk woont lopen de lokale wegen vast i.p.v. de snelwegen. Of je kan onmogelijk nog een beetje doorfietsen door drukte op de fietspaden.
Joh, wees es een beetje realistisch. Al eens gekeken hoeveel ruimte een fiets inneemt t.o.v. een rijblik?
Daniel schreef:
De automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing.
Het antwoord losse rijtuigen ook niet anders :P
Nou nou, weet je zeker dat je hier een serieus antwoord op wilt?
Daniel schreef:
In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had.
Als iedereen met z'n werk meeverhuisd was dan hadden ze nu toch wel een aanzienlijk probleem in de steden gehad... daar kan onmogelijk iedereen wonen die er werkt. En tegelijk zouden de dorpen compleet leeglopen bij gebrek aan werkgelegenheid.
Ideetje, de werkgelegenheid in de dorpen, is dat wat?
Daniel schreef:Overigens: had zelf ook geen onverkoopbaar huis-probleem maar woon desondanks niet om de hoek bij 't werk. D'r is immers ook nog zoiets als een onbetaalbaar-huis-probleem :P
Ik stam van net na de oorlog, half Rotterdam lag plat. Dacht je echt dat je toen eisen kon stellen? En ook vandaag zouden de wooneisen wel wat bijgesteld kunnen worden. Ik geef je nog maar een voorbeeldje:

Toen ik naar Renkum verhuisde, waren er drie gegadigden voor het huurhuisje. Ik schijf met nadruk je, want de andere gegadigden haakten af omdat het te klein bevonden werd (6 x 10m). Nog een voorbeeld, geheel off-topic, maar wel degelijk ter zake doend: Mijn collega's gingen niet met de VUT, omdat ze dan hun verspillende leefstijl, niet afbetaald eigen huis, rijblik, enz. niet konden voortzetten.

Dat probleem heb je niet als je geen onredelijke eisen stelt. :P

De diskussie "Buffel nodig op de lijn Zutphen-Winterswijk" dient zich aan. :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Wubbo »

Beste AOD,

Hoe zeer ik ook mijn best doe om te proberen een discussie met je te voeren, het lukt me niet. Elke keer als ik met een voorbeeld kom waarin ik je vraag met een mobiliteitsoplossing te komen (vervoer van mensen die niet kunnen fietsen) of aantoon waarom jouw idee niet klopt krijg ik of geen antwoord of je zegt dat ik niet goed lees of zwak geinformeerd ben.

Op deze manier is het niet mogelijk om een discussie te voeren, en is het dus voor jou niet mogelijk om mensen te overtuigen. Ik staak hierbij dan ook deze discussie en ga verder met de echt belangrijke dingen van het leven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Daniel »

AOD schreef:Toen ik naar Renkum verhuisde, waren er drie gegadigden voor het huurhuisje. Ik schijf met nadruk je, want de andere gegadigden haakten af omdat het te klein bevonden werd (6 x 10m).
Hahaha, daar val je mooi in een valkuil... je hebt dus zelf kennelijk hogere eisen met 60 m2, heb zelf maar 50 m2 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten