(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Ach, er zitten in ieder geval stopknoppen in, dus dan hoef ik niet meer te roepen dat ik er uit wil :p....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Heb je toevallig weten te herinneren wat voor merk bus 't was? Wellicht dat ik er dan achter kan komen wat 't is :wink:

Nog 'n fototje behorend bij m'n eerdere spotmelding van de TCR 90...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Ik weet het niet meer wat voor merk, sorry. Weet alleen dat de buitenkant grijs was, en van binnen ook!
Verder nog:
-Geen koersdisplay
-Normale busdeuren (tweedeurs aan één kant),

ik had een foto moeten maken heh :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, houdt de spanning erin :P Op basis van deze info heb ik in ieder geval nog geen idee wat voor busje het is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Fles »

Zo, die neukfouten van het GVU mogen anders ook wel ophouden met ademhalen :evil: Er was geen staking aangekondigd, maar hey, er wordt ook niet gestaakt :idea:
Nee, dat irriteert de mensen namelijk niet genoeg. Nee, weet je WAT we doen? we laten een half uur lang iedereen bij alle haltes fijn barsten, en we gaan WEL om de 5 minuten een bus met "Buiten Dienst" erop langs rijden. DAT zullen ze leuk vinden!

GVU :neg:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

Die reizigersonvriendelijke acties zouden verboden moeten worden, controleer dan gewoon een dag niet stel malloten. :neg:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Stephan »

Ook maar eens hier wat posten.. :P

Vandaag ook een puinhoop op GVU lijn 7. Net zoals vorige week donderdag bij de staking. Alle tramreizigers zaten vandaag ook in deze lijn naar Kanaleneiland. In beiden richtingen een kwartier moeten wachten op de bus (de 7 rijdt in principe een 10-min. dienst). Op de heenweg twee wagens zo'n beetje achter elkaar waarbij personeel Japanse metrotactieken gebruikte om er zoveel mogelijk in te krijgen.

Ook op de terugweg een chaos in de intervallen. Vele bussen achter elkaar, maar ook grote gaten.. En dat merkte je wel in de "eerste" bussen. Tot slot vandaag ook weer twee Citaro g's op GVU lijn 13 gezien.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Fles »

Stephan schreef:Vele bussen achter elkaar, maar ook grote gaten..
Diagnostisch voor DEocratie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag heb ik weer eens kunnen zien dat de gemeente Rotterdam eind jaren '70 / begin jaren '80 een grote fout begaan heeft door de metro in Rotterdam-Oost als sneltram door te laten rijden en niet als metro ondergronds. In RET-Buslijn 30 naar Station Alexander mocht ik op de Grote Beer bij metrostation Oosterflank maarliefst 8 minuten wachten voor het verkeerslicht. Deze bleef elke keer op rood staan, omdat er elke keer weer een metro langs kwam.

De Alliance waar ik toen in zat (de 803) had er ook genoeg van en ging maar dansen. Hij heeft vast te lang naar alle dansprogramma's die nu op tv te zien zijn gekeken. :P Door een soort vering (ik weet niet precies wat het is) zakte de bus elke keer een stukje naar links en daarna naar rechts. In de auto naast de bus zag ik dat de inzittenden het ook opviel. :lol:

Verder reden er bij Connexxion van en naar het Zuidplein een aantal Alliance's rond die hier voorheen niet reden. Als bewijsmiddel is te zien dat ze geen OV-Chipkaartlezers hebben. Vanmiddag zag ik dat dit in ieder geval de Alliance's 2437, 2440, 2584, 2586, 2630 en 2663 zijn. En natuurlijk de al genoemde Alliance's 2300, 2301 en 2327 met een 'bolle' kop. Volgens mij ook wat Integro's die hier nieuw zijn, maar dat weet ik niet zeker. Of er nog meer zijn en wat de reden ervan is weet ik niet, maar de genoemde bussen heb ik hier nog nooit eerder gezien. De volgende keer zal ik wat foto's maken van de bussen die hier nieuw zijn.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Vandaag trof ik eindelijk twee CAF'jes op lijn 54 naar Amsterdam CS. Daar keerden ze op de 53, zoals gebruikelijk. :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

Of het heel bijzonder is weet ik niet :P (ik ben niet zo van de afdeling busfetisjisten)
maar ik had daarstraks een gelede (berkhof op een volvo onderstel wat ik me liet vertellen) 9167 op lijn 52 Utrecht - Zeist....

en ik had hier in ieder geval nog nooit zo'n ding gezien :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

keleti palyaudvar schreef:Of het heel bijzonder is weet ik niet :P (ik ben niet zo van de afdeling busfetisjisten)
maar ik had daarstraks een gelede (berkhof op een volvo onderstel wat ik me liet vertellen) 9167 op lijn 52 Utrecht - Zeist....
Psst, dan had je de 9067... de 9167 is een gelede Citaro :wink:

Wat ik al zag aankomen bleek vandaag ook gebeurd: op het Dordtse busstation heeft men onlangs displays voor actuele vertrektijden opgehangen, met daarop andere halteletters als op de haltes stonden.
En nu hangt dus bij alle haltes een overzicht van de gewijzigde perronindeling met de nieuwe perronletter erbij in de abri's...
Afbeelding

Blijf 't wel een grote misser vinden dat ze bij perron D een groot scherm hebben opgehangen, waarop ze tijdens de kwartiersdienst van lijn 10 nog altijd alle ritten in de komende 2 uur kunnen tonen, en bij perron A een kleintje. Dat ding gaat zelfs in de zondagsdienst nog te klein worden, want ze hebben maar drie regels en dan vertrekken er elk halfuur vier bussen tegelijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daantje »

Gisteravond viel het me op dat de bussen in de avondspits wel heel erg rustig zijn. Weliswaar reizen er nu al minder studenten en scholieren die eindexamen doen maar volgens mij zijn er ook veel mensen die denken dat de bussen helemaal niet rijden of mensen die voor de hele dag maar vervangend vervoer gezocht hebben. In de avondspits met 10 mensen in de bus zitten was wel heel bijzonder :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

En terecht, voor je het weet gaan ze extra staken...
Sowieso beetje jammer dat ze alleen in de spits rijden op de actiedagen, als je trein wat vertraging heeft hang je al. :?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Aking »

Reiziger Ddrs schreef:
keleti palyaudvar schreef:Of het heel bijzonder is weet ik niet :P (ik ben niet zo van de afdeling busfetisjisten)
maar ik had daarstraks een gelede (berkhof op een volvo onderstel wat ik me liet vertellen) 9167 op lijn 52 Utrecht - Zeist....
Psst, dan had je de 9067... de 9167 is een gelede Citaro :
je hebt gelijk... (leerde googleplaatjes mij :lol: ) as i said... k ben niet van de bussenafdeling :p
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door tsov »

Ik zag vanmorgen rond 11 uur één werkwillige aan het Oosterdok bij Amsterdam CS... Het was Arrivalijn 107 naar Purmerend met busje 7911. Raar gezicht om daar maar één bus te zien :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

In Dordrecht ook slechts één werkwillige gezien in de vorm van busje 6248 op lijn 92 ri. Rotterdam Zuidplein. Net als afgelopen twee dagen begonnen de eerste streeklijnen alweer vanaf 15.30 uur te rijden hier.

Een opvallend geval was wel de 8338 op 166 ri. Maasdam die ik rond 16.20 uur bij de Overkampweg de N3 af zag komen uit de richting van stalling Heinenoord. Die bus begon z'n rit namelijk op halte Ziekenhuis Dordwijk i.p.v. het station :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

In Alkmaar zag ik even na 16:00 een Interliner vol met in hesjes gehulde chauffeurs wegrijden; waarschijnlijk op weg naar de stalling die op de route van lijn 350 ligt.

Overigens buiten de spitsen geen enkele bus zien rijden hier, wat het bij ons in de winkel ook erg rustig maakte. Nouja, geen enkele bus. Op lijn 127 Alkmaar>Purmerend reed de laatste bus weer; dat is en blijft een touringcar natuurlijk. ;-) Had ik toch nog mijn fiets op kunnen halen bij mijn ouders. Dat wilde ik doen na het werken, maar van af gezien vanwege de staking. Overigens zat er niemand in, en bij de eerste halte na het station reed de chauffeur vrolijk over de weg door, in plaats van over de in de middenberm gelegen halte.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

De RET is af en toe zo voorspelbaar... Vanmorgen weer een oude rammelbus op lijn 38, kennelijk wordt de bus van 8.35 vanaf CS richting Schiedam C. altijd gereden door een bus uit de 600-serie 8-)
Beetje jammer dat bij deze bus de deuren niet echt mee wilden werken: zowel de voordeur als de achterdeur gingen heel langzaam open en dicht, en als ze eenmaal open waren gingen ze ook meteen weer dicht...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was 't wel erg voordelig reizen naar m'n afspraak in de Botlek: chipkaartlezers in bus 6395 op lijn 105 waren buiten werking, werd dus gratis reizen :)
Terug deden ze het wel en blijkt Connexxion de hobbyisten schrijfwerk uit handen te nemen: het busnummer staat netjes onder de check-in als je de transacties afdrukt :P Zowaar herkende het RET-poortje bij station Spijkenisse Centrum ook nog dat ik overstapte, maar niet alles kan goed gaan: de RET-automaat kende nu ineens z'n eigen stations niet meer...
En owja: het dak van zo'n MAN/Berkhof Scout is achterin laag en hard :P

In Dordrecht kwam ik op 't eind van de reis dan weer de Zwaluw Reizen 5 (Ambassador in de provinciale kleuren) op lijn 231 naar Werkendam tegen... da's ook voor het eerst sinds de concessie Brabant inging dat de buurtbusversterking aan de concessie-eisen voldeed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daantje »

Vanmiddag rond kwart voor vijf zag ik op buslijn 173 naar Rotterdam Centraal op de Bergweg Alliance 2299 rijden, normaal rijden op die lijn Amba's :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Hmm owja, had ook nog wat inzet-rariteitjes... zo reed op de Spijkenisser stadslijn 84 vanmiddag een Alliance B95 (handig die hoge vloer) met de veelzeggende bestemming "Spijkenisse" :P
En waar waren dan de lagevloerwagens gebleven? Nou, die reden dus op streeklijn 105 naar Rozenburg (6395 en 6397 trof ik daarop aan). Ook wel enigzins lachwekkend om middenin de Rotterdamse havens onderaan de sticker op het haltebord "Stadsdienst" te zien staan, alleen maar omdat die lijn in Spijkenisse een stuk gezamelijk met de stadslijn rijdt als versterking.

En dan hebben we het nog maar niet over de RET-abri's in de Botlek omdat dat toevallig Rotterdam is, terwijl er daar in de wijde omgeving geen RET-bus komt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

Er reed een Q-liner Mercedes Intergro op lijn 74 Veendam - Zuidbroek vanavond. Was zo rond 18.35 in Zuidbroek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Ik weet het niet meer wat voor merk, sorry. Weet alleen dat de buitenkant grijs was, en van binnen ook!
Verder nog:
-Geen koersdisplay
-Normale busdeuren (tweedeurs aan één kant)
Was het deze toevallig...
Afbeelding

Da's dan dus inderdaad het nieuwe busje dat speciaal is aangeschaft voor de Dordtse lijn 1 in 't weekend en de binnen-Zwijndrechtse ritten van 11/12 doordeweeks. Jawel, je leest 't goed... dat ding heet dus echt bus (kan je ook aan het kenteken zien overigens): VDL Kusters MidCity II om precies te zijn.
Hij is ook met koersdisplay leverbaar, dus waarom ze nu de variant zonder aangeschaft hebben :roll: Vering zag ik niet bij de opties staan, dus die zijn ze kennelijk echt vergeten te monteren :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

Grappig ding :P Een Frysker, maar dan anders :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten