Blijven leven? Wacht dan even
- AppleMoose
- Berichten: 6033
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Blijven leven? Wacht dan even
*Aanraken der treinen, levensgevaarlijk!*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Als we dat doen, lopen ze in ieder geval niet onder een trein... is het proberen waard dus.Fles schreef:terwijl we dat doodknuppelen nog niet eens geprobeerd hebben
Had ik trouwens in diezelfde post ook niet geschreven dat er een middenweg is?Wubbo schreef:Dat klinkt ongeveer als 'storingen zullen er zijn, dus doe er maar niks aan'. Natuurlijk moet je niet je kop in het zand steken, maar als je een vergelijkbaar effect ook kan halen zonder harde campagne moet je dat volgens mij niet laten. Er zitten zoveel middenwegen tussen een aai over de bol geven en iemand dood knuppelen.Ennes schreef:En niet mee moeten willen werken als spoorbeheerder aan een verharding in de maatschappij, is hetzelfde als je kop in het zand steken, bij overtredingen foei zeggen en een lollie geven, en bij zaken zoals vandalisme en agressie je schouders ophalen en zeggen dat het wel meevalt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Ronzol schreef:*Aanraken der treinen, levensgevaarlijk!*
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Misschien een bord:
Heeft u gedacht aan:
- Uw vrouw en kinderen?
- Allimentatie?
- Hoe de achterblijvers er financieel ervoor staan?
- Begraveniskosten?
- Overlijdensrisico verzekering?
- Testament al opgesteld?
- Overzetten van schadevrije jaren naar uw partner?
Heeft u gedacht aan:
- Uw vrouw en kinderen?
- Allimentatie?
- Hoe de achterblijvers er financieel ervoor staan?
- Begraveniskosten?
- Overlijdensrisico verzekering?
- Testament al opgesteld?
- Overzetten van schadevrije jaren naar uw partner?
For Your Railroad Adventures
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Zoiets bijvoorbeeld (alleen pino dus vervangen voor een acteur - anders zijn al die kids zo over hun toeren ;) )
Of zoiets
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Blijven leven? Wacht dan even
De oude bordjes van ProRail waren zwart met geel. Die zie je nog steeds trouwens wel. Het is niet zo dat er geen campagnes geweest zijnGeert schreef:Een normaal motto kan wel een beter effect hebben dan dit bordje, dit is wel een erg suffe tekst. En had het bordje geel gemaakt met zwarte letters ofzo; dat valt veel meer op dan een blauw bordje. Ik neem aan dat gele borden niet onder 'verharding van de maatschappij' vallen...Vinny schreef:Wat had je dan wel gewild? Een foto van een uiteenspattend lichaam ofzo, omdat dit soort special effects wel bij de jeugd wat uithalen? Wel eens een pakje sigaretten bekeken? Ik ben juist blij dat er met normale mottoborden gewerkt wordt. De verharding in de maatschappij - daar moet je als spoorbeheerder niet aan willen meewerken...
De BOA s schrijven bij Diemen bijvoorbeeld zich nog steeds blauw aan boetes. Er is echt heel veel aandacht aan besteed, maar op een gegeven moment dan wordt toch wel een beetje de wet van Darwin van kracht: Als er mensen zijn die blind de spoorweg overstormen dan zijn ZIJ het die verantwoordelijk zijn, en niet de (spoor)wegbeheerder omdat de kleur van het waarschuwingsbord "te lief" zou zijn...
Ik vind de onderste poster van Ennes best wel goed trouwens. Ik zal eens kijken of ik die het officiele circuit in kan fietsen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Ik heb nog nooit BOA's gezien in Diemen. Opvallend: Het laatste ongeluk is nu al minstens een jaar geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Hoe gevaarlijk een kruispunt er uit ziet, des te minder ongelukken gebeuren (over het algemeen)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Blijven leven? Wacht dan even
In Diemen gebeurde er juist heel veel. Je hebt ook alle punten daarvoor. Druk station, haastige treinreizigers, langzame treinen die stoppen, lange sluitingen doordat twee langzame treinen vlak achter elkaar op het station aankomen. Ben je niet twee-drie minuten voor aankomst van de trein op het station, dan kan je het het halen van de trein zeer regelmatig wel vergeten. Ik snap best dat mensen het zuur vinden dat ze net niet op tijd aan de overkant waren, ze de trein zien aankomen, maar er niet kunnen instappen omdat de trein de andere kant op iets te vroeg is. Heb het ook wel eens gehad.
Waarom bouwen ze dan geen voetgangerstunneltje/brug/blablabla? Nou, omdat de gemeente absurde eisen stellen die ze helemaal niet nodig hebben. Verdiept spoor. Heeft toch geen enkel nut om de visuele barrière te beperken, want 200 meter daarna heb je nog een spoorviaduct en een verhoogde snelweg :X
Waarom bouwen ze dan geen voetgangerstunneltje/brug/blablabla? Nou, omdat de gemeente absurde eisen stellen die ze helemaal niet nodig hebben. Verdiept spoor. Heeft toch geen enkel nut om de visuele barrière te beperken, want 200 meter daarna heb je nog een spoorviaduct en een verhoogde snelweg :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Je zou bijna Pieter van Vollenhoven een brief willen schrijven om een eind te maken aan 20 jaar lang discussie.Bee schreef: Waarom bouwen ze dan geen voetgangerstunneltje/brug/blablabla? Nou, omdat de gemeente absurde eisen stellen die ze helemaal niet nodig hebben. Verdiept spoor. Heeft toch geen enkel nut om de visuele barrière te beperken, want 200 meter daarna heb je nog een spoorviaduct en een verhoogde snelweg :X
For Your Railroad Adventures
Re: Blijven leven? Wacht dan even
Als ik daar allemaal over na moest gaan denken bij een spoorwegovergang zou ik ook zeker overwegen er maar voor te springen...find_your_spot schreef:- Allimentatie?
- Hoe de achterblijvers er financieel ervoor staan?
- Begraveniskosten?
- Overlijdensrisico verzekering?
- Testament al opgesteld?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten