Blijven leven? Wacht dan even

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door AppleMoose »

*Aanraken der treinen, levensgevaarlijk!*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door Ennes »

Fles schreef:terwijl we dat doodknuppelen nog niet eens geprobeerd hebben :idea:
Als we dat doen, lopen ze in ieder geval niet onder een trein... is het proberen waard dus. :lol:

Wubbo schreef:
Ennes schreef:En niet mee moeten willen werken als spoorbeheerder aan een verharding in de maatschappij, is hetzelfde als je kop in het zand steken, bij overtredingen foei zeggen en een lollie geven, en bij zaken zoals vandalisme en agressie je schouders ophalen en zeggen dat het wel meevalt.
Dat klinkt ongeveer als 'storingen zullen er zijn, dus doe er maar niks aan'. Natuurlijk moet je niet je kop in het zand steken, maar als je een vergelijkbaar effect ook kan halen zonder harde campagne moet je dat volgens mij niet laten. Er zitten zoveel middenwegen tussen een aai over de bol geven en iemand dood knuppelen.
Had ik trouwens in diezelfde post ook niet geschreven dat er een middenweg is?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door Ennes »

Ronzol schreef:*Aanraken der treinen, levensgevaarlijk!*
Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door find_your_spot »

Misschien een bord:

Heeft u gedacht aan:

- Uw vrouw en kinderen?
- Allimentatie?
- Hoe de achterblijvers er financieel ervoor staan?
- Begraveniskosten?
- Overlijdensrisico verzekering?
- Testament al opgesteld?
- Overzetten van schadevrije jaren naar uw partner?
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door Ennes »

Afbeelding

Zoiets bijvoorbeeld (alleen pino dus vervangen voor een acteur - anders zijn al die kids zo over hun toeren ;) )


Of zoiets

Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door Vinny »

Geert schreef:
Vinny schreef:Wat had je dan wel gewild? Een foto van een uiteenspattend lichaam ofzo, omdat dit soort special effects wel bij de jeugd wat uithalen? Wel eens een pakje sigaretten bekeken? Ik ben juist blij dat er met normale mottoborden gewerkt wordt. De verharding in de maatschappij - daar moet je als spoorbeheerder niet aan willen meewerken...
Een normaal motto kan wel een beter effect hebben dan dit bordje, dit is wel een erg suffe tekst. En had het bordje geel gemaakt met zwarte letters ofzo; dat valt veel meer op dan een blauw bordje. Ik neem aan dat gele borden niet onder 'verharding van de maatschappij' vallen...
De oude bordjes van ProRail waren zwart met geel. Die zie je nog steeds trouwens wel. Het is niet zo dat er geen campagnes geweest zijn :!:
De BOA s schrijven bij Diemen bijvoorbeeld zich nog steeds blauw aan boetes. Er is echt heel veel aandacht aan besteed, maar op een gegeven moment dan wordt toch wel een beetje de wet van Darwin van kracht: Als er mensen zijn die blind de spoorweg overstormen dan zijn ZIJ het die verantwoordelijk zijn, en niet de (spoor)wegbeheerder omdat de kleur van het waarschuwingsbord "te lief" zou zijn...

Ik vind de onderste poster van Ennes best wel goed trouwens. Ik zal eens kijken of ik die het officiele circuit in kan fietsen... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door Suus »

Ik heb nog nooit BOA's gezien in Diemen. Opvallend: Het laatste ongeluk is nu al minstens een jaar geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door MdJ »

Hoe gevaarlijk een kruispunt er uit ziet, des te minder ongelukken gebeuren (over het algemeen)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door Suus »

In Diemen gebeurde er juist heel veel. Je hebt ook alle punten daarvoor. Druk station, haastige treinreizigers, langzame treinen die stoppen, lange sluitingen doordat twee langzame treinen vlak achter elkaar op het station aankomen. Ben je niet twee-drie minuten voor aankomst van de trein op het station, dan kan je het het halen van de trein zeer regelmatig wel vergeten. Ik snap best dat mensen het zuur vinden dat ze net niet op tijd aan de overkant waren, ze de trein zien aankomen, maar er niet kunnen instappen omdat de trein de andere kant op iets te vroeg is. Heb het ook wel eens gehad.

Waarom bouwen ze dan geen voetgangerstunneltje/brug/blablabla? Nou, omdat de gemeente absurde eisen stellen die ze helemaal niet nodig hebben. Verdiept spoor. Heeft toch geen enkel nut om de visuele barrière te beperken, want 200 meter daarna heb je nog een spoorviaduct en een verhoogde snelweg :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Waarom bouwen ze dan geen voetgangerstunneltje/brug/blablabla? Nou, omdat de gemeente absurde eisen stellen die ze helemaal niet nodig hebben. Verdiept spoor. Heeft toch geen enkel nut om de visuele barrière te beperken, want 200 meter daarna heb je nog een spoorviaduct en een verhoogde snelweg :X
Je zou bijna Pieter van Vollenhoven een brief willen schrijven om een eind te maken aan 20 jaar lang discussie.
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Blijven leven? Wacht dan even

Bericht door iljitsch »

find_your_spot schreef:- Allimentatie?
- Hoe de achterblijvers er financieel ervoor staan?
- Begraveniskosten?
- Overlijdensrisico verzekering?
- Testament al opgesteld?
Als ik daar allemaal over na moest gaan denken bij een spoorwegovergang zou ik ook zeker overwegen er maar voor te springen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten