Veel geld gaat "verloren" door OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Veel geld gaat "verloren" door OV-Chipkaart

Bericht door Fles »

Veel geld gaat "verloren" door OV-Chipkaart

Reizigers met de ov-chipkaart verliezen veel geld doordat zij vergeten na hun reis uit te checken of het uitchecken mislukt. Elke maand gaat het in totaal om een half miljoen euro.

Dat meldt het Financieele Dagblad. Dagelijks gaat het uitchecken mis bij ruim zevenduizend reizigers, die daardoor hun borg verliezen.
Bron en meer

7000 per dag hmm. Niet echt verwaarloosbaar lijkt me.

En er gaat natuurlijk geen geld "verloren". Er vloeit geld oneigenlijk in de zakken van de vervoerders. :neg:
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Veel geld gaat "verloren" door OV-Chipkaart

Bericht door midnet »

oud nieuws-is toch nog maar 4-5 weken geleden dat daar hetzelfde spektakel over was.
Wel blijken de claimcijfers bij de RET het hoogst te liggen-rond de 33%.
Enkele cijfers:
GVB-Amsterdam, rond de 700000 ritten/dag (normale schooldag)-% dat vergeet uit te checken ligt rond de 2%-zakt langzaam-dus dat is al 14.000 keer/dag. ROnd de 10% claimde terug-dat schoot wel omhoog na die laatste krantenberichten.
NS-rond de 700.000 klanten kunnen met chip reizen/betalen, maar dat zijn niet dagelijkse reizigers (OV-S zal hier wel van uitgezonderd zijn). Ook hier vergeet net onder de 2% uit te checken-al zal dat voor een deel strategisch zijn-lange reis zou duurder zijn als 10€ op korting (ik zelf moest 2x v.v. Maastricht-@ 13,20-en was ook sterk aan het twijfelen of ik zo eerlijk zou zijn).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten