Mag ik even kwijt #54

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Mag ik even kwijt #54

Bericht door Fles »

Ik zou trouwens wel hopen dat iemand het klappen van dat ding op film had :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Dexter »

Ik mag hopen van niet. Het was: *KNAL! PFFFffff PLONS* Het was binnen 2 seconden geschied. :shock:

Bovendien ben ik al genoeg vernederd toen ik in mijn prille jeugd als lid van een fanfarekorps live op een nationale tv-zender door Sinterklaas omver werd geschopt en mijn hoed en trommel in de haven belandden. Don't ask. :X
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

Collega door de bocht :D

"We moeten even de papierversnipperaar maken, hij blokkeert."

ik: "Whut? Je hebt toch niet dat hele pak van 80 vel er in 1 keer in gestopt?? :shock: "

"Nee, in 2 keer :Y "

-"Staat er niet iets van "Maximaal 12 vel per keer?" :?: "

"Jawel, maximaal 10 staat er :Y "

-"En dan steek jij er 40 in? :lol: "

"Mwoooaah.... :mrgreen: "
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door tsov »

Dexter schreef:Don't ask. :X
Toch wel heel benieuwd eigenlijk :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Dexter »

Nou vooruit dan, maar dan stel ik me wel héél erg kwetsbaar op nu he. :mrgreen:

Ik stond met het fanfarekorps vrolijk op de kade Sinterklaasliedjes te spelen naast die witte knol. Die mafkees met die mijter en plakbaard probeert ondertussen op zijn schimmel te stappen, wat niet meteen lukte en daardoor dat paard een paar stappen opzij doet. Daardoor kwam dat paard vlak naast mij te staan. Ineens zie ik de schoenzool van een Nike op mijn gezicht afkomen en het volgende ogenblik lag ik op straat en mijn hoed (model frietzak met een veer erop van 1 meter lang) dreef in de haven en mijn trommel rolde erachteraan. En met dank aan NOS allemaal live te volgen... -o-

Ik ben ter plekke gestopt met geloven in Sinterklaas. :N
Laatst gewijzigd door Dexter op vr 24 sep 2010, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door tsov »

*Duikt de omroeparchieven in* :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Dexter »

Nee zeg alsjeblieft, ik had het na jaren van intensieve therapie net een plekje gegeven. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

Even een leuk plaatje van vanmiddag :)

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:Weer wat op school gemaakt, alleen iets te veel rum gebruikt :mrgreen:

http://i52.tinypic.com/2cdigx5.jpg

http://i51.tinypic.com/2ywtk53.jpg

http://i51.tinypic.com/2wdufkn.jpg
Hier, probeer dit eens :mrgreen:
Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Justin »

Dexter schreef:Nee zeg alsjeblieft, ik had het na jaren van intensieve therapie net een plekje gegeven. :lol:
Awwwww *aai over bol* :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

@Fles: Lol, die zijn geinig :mrgreen:

Vanmorgen ging ik richting werk met het idee dat 't een vrij rustige dag ging worden. Toen ik echter terug achter m'n bureau kwam na een zwaar werkje (moest wat samples in blokjes zagen: redelijk harde en met de hand) zag ik dat m'n baas gebeld had. Even teruggebeld en vervolgens eigenlijk redelijk continu bezig geweest tot half vijf. Wel erg productief geweest door efficiënt te plannen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

Net een laptop helemaal gedemonteerd om de koeler schoon te maken, dat is nog een hele klus zeg. De koeler is in ieder geval weer lekker schoon en de laptop doet het nog. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Ik werk in een bureaucratie, dat mag duidelijk zijn.

Drie jaar na de laatste softwareupdate heeft ICT besloten dat nu toch echt Internet Explorer 6 en Office XP vervangen moesten worden. Dus krijg ik vandaag een infopakket toegezonden hoe ik mee kan doen met een fantastisch project om Office 2007 en Internet Explorer 7 te krijgen (let wel, dat zijn nog steeds niet de meest recente versies). Maar je krijgt alleen je update als je op een bepaalde dag vóór 17:00 je computer uitzet en een groene sticker plakt op de rechterbovenhoek van het scherm. Een groene sticker op een andere hoek van het scherm mag niet :N . Maar wat denk je: Als je de update niet wil, volstaat het niet om geen sticker te plakken. Nee, dan moet je perse een rode sticker in de rechterbovenhoek van je scherm plakken. :X

Dezelfde afdeling stuurt trouwens ook mailtjes die extreem goed zouden passen bij een politieke partij. :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik werk in een bureaucratie, dat mag duidelijk zijn.

Drie jaar na de laatste softwareupdate heeft ICT besloten dat nu toch echt Internet Explorer 6 en Office XP vervangen moesten worden. Dus krijg ik vandaag een infopakket toegezonden hoe ik mee kan doen met een fantastisch project om Office 2007 en Internet Explorer 7 te krijgen (let wel, dat zijn nog steeds niet de meest recente versies). Maar je krijgt alleen je update als je op een bepaalde dag vóór 17:00 je computer uitzet en een groene sticker plakt op de rechterbovenhoek van het scherm. Een groene sticker op een andere hoek van het scherm mag niet :N . Maar wat denk je: Als je de update niet wil, volstaat het niet om geen sticker te plakken. Nee, dan moet je perse een rode sticker in de rechterbovenhoek van je scherm plakken. :X

Dezelfde afdeling stuurt trouwens ook mailtjes die extreem goed zouden passen bij een politieke partij. :|
Groene stickers houden Group Policy niet tegen. En alleen al het feit dat je de MOGELIJKHEID hebt om te zeggen "ik wil niet" betekent dat er iets fundamenteels mis is met je IT.

Je krijgt gewoon de updates en verder bekhouwe. IE7 is inderdaad een lachertje maar Office 2007 is voldoende actueel hoor :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

Ach, ik heb op 't werk ook gewoon die combi... zelfs nog eventjes Office 2003 gehad begin vorig jaar doordat de PC die ik nu heb tijdens de grote update niet gebruikt werd (maar kreeg de update niet veel later alsnog binnen).

Maar over IT zaken gesproken... 'tis toch even wennen zeg dat ik nu geen koffiepauze meer kan gaan houden als ik een bestand wil openen vanaf 't netwerk op m'n werk :P Sinds we van een server in 't gebouw zelf naar een server in de VS gingen duurde het soms 10x zo lang om iets te openen.
Op klachten kreeg een collega kreeg als reactie dat er niks mis was met de server, ik kreeg dan weer een IT'er die wat aanpassingen op m'n computer deed om 't te versnellen ('t werd echter langzamer :roll: ) en uiteindelijk was driemaal toch scheepsrecht en hoeft de data nu nog slechts door een draadje onder de Noordzee door. Scheelt aanzienlijk.

Nu nog m'n verlof goed krijgen... er is ergens 90 uur verdwenen tussen de goedkeuring van m'n baas en de systemen van HR :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Fles »

Zo zie je maar, je kunt beter ZELF in charge zijn van de IT-systemen, anders gaje gegarandeerd de boot in :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Geert »

Haha, inderdaad! Maar eigenlijk niet echt nieuws ;)

(NOG beter trouwens: zelf de systemen programmeren waar je vaak mee moet werken :pos: )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daniel »

Ach, als er een ding het resultaat is van waar ik nu werk is het wel het overal verstand van krijgen. Kleine locatie die (volgens zeggen) ook enigzins eigenwijs is dus een hoop regelen we zelf.
Eerder dit jaar nog met een aantal collega's een lab verbouwd gebruikmakend van tafels die over waren, nog een leuke uitdaging want aan sommige apparaten bleken kortere kabels te zitten als verwacht. En vervolgens nog wat PC's geupgrade naar, jawel, Windows 98 SE :mrgreen: Nieuwere versies waren de apparaten te oud voor, maar nu kunnen we er tenminste met een USB-stick data vanaf halen. Stuk handiger als uitprinten en inscannen omdat de floppydrive defect was.

Improviseren is soms best leuk... zelf ook eens uit mogen zoeken hoe een apparaat nu eigenlijk werkte waarvoor de meest recente procedure uit 1994 stamde. De wateraanvoerslang heb ik moeten vervangen omdat die verstopt zat door de schimmel, bah.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:..
Groene stickers houden Group Policy niet tegen. En alleen al het feit dat je de MOGELIJKHEID hebt om te zeggen "ik wil niet" betekent dat er iets fundamenteels mis is met je IT.

Je krijgt gewoon de updates en verder bekhouwe. IE7 is inderdaad een lachertje maar Office 2007 is voldoende actueel hoor :)
Ben ook niet ontevreden met Office 2007, het probleem is eerder dat er in de nieuwe image een aantal drivers ontbreken. Eerder werden daardoor alle scanners onbruikbaar en aangezien de IT afgelopen week al een dag bezig is geweest een barcodescanner aan de praat te krijgen zonder resultaat vrees ik het ergste. Maar mijn werkplek komt pas over twee jaar in aanmerking voor een nieuwe computer, deze is nog "gloednieuw" en pas drie jaar geleden geplaatst.

Meest jammer vind ik echter dat een update voor een ander programma niet doorgevoerd kan worden, omdat het nog niet is omgescript is voor Novell (de NAL) door de IT-afdeling :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Daantje »

Omdat mijn huidige jaartracjectabonnement 3 oktober afloopt en ik inmiddels een nieuw pasje heb ontvangen wilde ik het automatisch opladen van m'n oude pas af laten halen en op m'n nieuwe pas laten zetten. Was een tijdje terug al bij het RET loket geweest om te vragen hoe ik het er af moest laten halen, uitleg en een formuliertje gehad, prima. Formulier opgestuurd en van de week kreeg ik een brief waarmee ik dan naar het loket moest met m'n paspoort en chipkaart en dan konden ze het er af halen. Vanavond was ik bij het NS loket op Rotterdam Centraal en was het rustig dus ik ging het eens proberen. De vrouw achter de balie had nog nooit meegemaakt dat iemand het er af wilde halen maar snapte m'n verhaal geloof ik wel. Ze heeft de brief gelezen, alles gevraagd wat in die brief stond, alles gestempeld en opgeschreven en daarna in de computer het automatisch opladen uitgezet, ben prima geholpen. Ook gelijk een nieuw formuliertje gescoord voor m'n nieuwe kaart maar die heb ik inmiddels toegevoegd aan m'n account op www.ov-chipkaart.nl dus kan het ook daar regelen :) Heb nog 9,nogwat om de tijd door te komen tot 3 oktober en daarna kan ik het ook nog opmaken als ik buiten een gebied reis wat aan m'n zones grenst.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

Het moet toch niet idioter worden met Windows... Ik moet zojuist bij een herinstallatie van de oude laptop van me vader de AC ingang (voeding) softwarematig installeren... :shock:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Oud forumgebruiker »

Als je als Duitse buschauffeur lunchpauze hebt is het heel simpel.... eet je bammetje lekker thuis joh :)

Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door STF »

Dat is bij sommige Luxemburgse vervoerders ook het gebruik inderdaad.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Maik »

Dat zie ik hier in Aalten ook wel eens. :)
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #53

Bericht door Caspar »

Normaal hou ik niet zo erg van vroege dienst, maar vandaag vond ik het niet zo erg om al vroeg mijn huis te verlaten.
De reden:
Afbeelding
Dit hing bij de onderburen, en bij alle andere winkels om de tien meter eentje. Erdoorheen zat Rob Geus te tetteren, jawel die man van de Smaakpolitie. Toen ik thuis kwam vanmiddag heb ik nog een kwartiertje mee kunnen genieten, en heeft ie alweer een paar keer gezegd: ''Kijk daar word ik nou vrolijk van'' En dan al die huisvrouwen die erbij stonden te klappen de hele tijd. Toen ie weg ging, en de stands werden afgebroken, lagen er allemaal vieze etensresten op de grond van het winkelcentrum.

Kijk, daar word ik niet vrolijk van :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten