OV in en rond Rotterdam

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

mb90 schreef:Eerst de enige geel-witte bus die hier nog rond rijdt. Eerst reed ook nog O408 2320 hier rond, maar deze heb ik al meer dan een maand niet meer gezien, dus ik vrees dat deze overleden is.
Nog niet overleden: die bus schijnt overgebracht te zijn naar Connexxion Tours Haarlem :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Daniel »

Je hebt vast dezelfde mails gelezen als ik op Busfoto, maar bij mij staat daar toch echt dit in...
1108 staat in Spijkenisse in de opslag en ook de 2320 staat stil in de
opslag !!
Goed, niet overleden maar rijden voor connexxion zal'ie waarschijnlijk niet meer doen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Geert »

De zon spat gewoon van die foto's af :D
Leuke foto's ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Je hebt vast dezelfde mails gelezen als ik op Busfoto, maar bij mij staat daar toch echt dit in...
1108 staat in Spijkenisse in de opslag en ook de 2320 staat stil in de
opslag !!
Goed, niet overleden maar rijden voor connexxion zal'ie waarschijnlijk niet meer doen :wink:
Het is op meerdere manieren te achterhalen waar bussen zich waarschijnlijk zullen bevinden; de 2320 staat bij Tours in Haarlem :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Gisteren viel mijn oog op de reling van de metrobaan door het Zuiderpark. Die is namelijk voor een deel geverfd. Zoals hier aan de noordkant van het park, bij de tennisbanen. Rechts is nog een niet-geverfd deel te zien:
Afbeelding

Een stukje richting het Zuidplein is het beter te zien:
Afbeelding

Weer een stuk richting het Zuidplein, bij de Carnissesingel, is de reling nog niet geverfd. Zo kun je dus goed het verschil zien:
Afbeelding

Onderweg naar huis kwamen op de Carnissesingel nog 2 bussen langs. Eerst deze Volvo/Berkhof 642 (zolang het nog kan) als Buslijn 69 naar Pernis:
Afbeelding

En vlak daarachter deze Den Oudsten-Alliance 925 als Buslijn 72 naar Waalhaven O.Z. (wat dus nog steeds niet op de display kan):
Afbeelding

Tot slot nog een plaatje van afgelopen maandagmiddag tijdens het zonnen in het vernieuwde Zuiderpark. Een metro richting Slinge komt over het naastgelegen viaduct:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's, vooral die laatste. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heb ik even een rondje gemaakt door Rotterdam-Oost en Capelle a/d IJssel. Hier had ik bijna nog geen lijnen op de foto, dus daar werd het hoog tijd voor. :)

Nadat ik om 15:00 uur uit school kwam, was het een klein stukje met de metro naar station Oosterflank totdat ik in de Henri Eversstraat kwam. Daar kwam deze RET Den Oudsten 814 als Buslijn 36 richting Kralingse Zoom me tegemoet:
Afbeelding

Daarna kwam er vanaf de andere kant ineens deze ex-BBA Den Oudsten. Het nummer kon ik niet zien en ook niet waarvoor en waarom hij hier reed. Er stond alleen "Polder" op de display:
Afbeelding

Daarna kwam weer Buslijn 36 richting de Kralingse Zoom langs en dit keer met Den Oudsten 817:
Afbeelding

Zoals op de vorige foto al te zien was, zat deze Volvo/Berkhof 636 als Buslijn 37 richting Capelsebrug er vlak achter:
Afbeelding

Hierna ging het lopend richting Capelle Schollevaar. Onderweg vond ik op de Evenaar bij de halte Koldingdreef nog een leuk fotopunt. Wat speurwerk leverde op dat Buslijn 31 zo langs zou komen, dus daardoor kon ik ook mooi die lijn meenemen. :)
Na even wachten kwam dan Volvo/Berkhof 613 langs als Buslijn 31 richting Station Alexander:
Afbeelding

Al snel volgde een bus die hier eigenlijk voor had moeten zitten. Dit was Den Oudsten 806 als Buslijn 30 richting Station Alexander:
Afbeelding

En na 1 minuut volgde nog een bus op Buslijn 30. Deze was weer te vroeg. Dit was Volvo/Berkhof 612 als Buslijn 30 richting Station Alexander, alleen is de bestemming in Schollevaar niet veranderd:
Afbeelding

Opvallend aan de haltepaal van de halte Koldingdreef was trouwens dat die paal aan z'n 2e leven bezig was. Op de paal is nog goed te zien dat hij eerst op het Centraal Station heeft gestaan. De naam Koldingdreef is er daarna overheen geplakt, maar nu de zon erop scheen was de oude naam nog goed te zien. :lol:

Hierna ging het echt naar Schollevaar. In Schollevaar volgde ik de route van Buslijn 30, 34 en 41 en uiteindelijk vond ik op de Sinjeur Semeynsburg een leuke fotoplek. De hele tijd scheen de zon, maar toen deze Volvo/Berkhof 617 als Buslijn 30 richting Station Alexander langs kwam, zat een grote wolk in de weg:
Afbeelding

Doordat de volgende bus, deze Volvo/Berkhof 610 als Buslijn 34 naar Capelsebrug vroeger dan gepland was, zat de grote wolk er nog steeds voor:
Afbeelding

Door deze laatste foto had ik alle buslijnen uit deze buurt op de foto. :) Buslijn 41 had ik namelijk al een andere keer vastgelegd. Vooral de 34 was lastig, omdat deze alleen in de spits rijdt en dan ook nog eens elk uur rijdt.

Na deze foto's ging het weer terug naar het Zuidplein. Eerst wilde ik met de trein vanaf Alexander via CS naar Zuidplein gaan, maar omdat de Sprinter van 16:28 uur +15 had en de IC van 16:33 uur niet reed, besloot ik om maar met de metro via Beurs te gaan. Dat gebeurde en zo kwam ik om 17:10 uur op het Zuidplein.
Op een bankje langs de Gooilandsingel ging ik rustig afwachten wat er langs kwam. Na 15 minuten (dus 5 minuten te laat) kwam er een lijn langs die ik nog niet op de foto had met de nieuwe bestemming. Dit was Amba 8050 als Arriva-Buslijn 190 naar Streefkerk Dorp-Zuid. Het is op de foto niet te zien, maar neem maar van mij aan dat de bestemming erop stond :wink::
Afbeelding

Omdat er een auto voor mijn neus ging parkeren besloot ik maar om wat verderop te gaan staan. Al snel kwam Connexxion met een leuke verrassing langs. De 2301 en de 2327 hebben hier namelijk versterking gekregen van de 2301. Ik zeg dus niet meer dat de 2327 de enige groene bus uit die serie is. :lol: Hier de Alliance 2301 als Buslijn 182 naar Carnisselande:
Afbeelding

Op Buslijn 139 naar Ouddorp is het altijd een leuke variatie aan bussen van de TCR. Normaal rijdt er op de rit van 17:38 uur een Citaro G, maar dit keer kwam de TCR aan met deze O405GN2 (de 395). Ook niet slecht natuurlijk, want ik had van de 395 nog geen foto, maar nu wel :):
Afbeelding

Arriva had ik ook een leuke verrassing en wel voor Buslijn 92 naar Dordt. De rit van 17:44 uur werd namelijk gereden door deze 6156 en dat is een Q-Liner Integro 8-). Zie hier:
Afbeelding

En tot slot had de TCR ook voor de korte rit van Buslijn 136 naar Oude-Tonge een O405GN2 in de aanbieding. Dit was de 398. De foto hiervan is helaas een beetje bewogen, omdat ik terug mijn hand op stak naar de chauffeur die ook zijn hand op stak:
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Wubbo »

mb90 schreef:Dit was Amba 8050 als Arriva-Buslijn 190 naar Streefkerk Dorp-Zuid. Het is op de foto niet te zien, maar neem maar van mij aan dat de bestemming erop stond :wink::
Nee, dan heb je het idee dat je ergens heenkerk. Gat-Zuid :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door tsov »

Wat betekent heenkerk? Is dat het tegenovergestelde van terugkerk? :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Wubbo moet eerder naar bed :P. Ergens heen gaat dus ;-)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Gisteren eens wat plaatjes geschoten van de RET-Buslijnen 55, 56 en 57 die door Vlaardingen komen. De meeste zijn genomen aan de Schiedamseweg tussen station Vlaardingen Oost en het Liesveldviaduct in het centrum van Vlaardingen.

Eerst de 751 op Buslijn 55 naar Station Schiedam Centrum. Deze kwam ineens langs en omdat er maar zo weinig soortgenoten zijn moest hij op de foto. De zon stond alleen niet echt aan de goede kant...:
Afbeelding

Een stukje verderop vond ik een leuk fotoplekje. Hier kwam na even wachten in de lekkere zon de 811 op Buslijn 56 naar Vlaardingen West langs met +7. 1 van de 4 Alliance's die ik zag op deze lijn. Normaal gesproken rijden hier alleen Citaro's:
Afbeelding

Na een rondje over het Verploegh Chassé Plein kwam ik weer een stukje verder op de Schiedamseweg terecht. Daar kam de 834 als Buslijn 55 naar Liesveld me tegemoet:
Afbeelding

Snel gevolgd door de 259 op Buslijn 56 naar Vlaardingen West. 1 van de 3 Citaro's die ik maar zag op deze lijn. Veel te weinig dus:
Afbeelding

Uiteindelijk kwam ik uit bij de Oude Haven in het centrum van Vlaardingen. De enige lijn die ik nu nog miste van Vlaardingen was Buslijn 57. Een blik op de vertrekstaten op de haltes aldaar leerde dat ik deze het beste vast kon leggen in de buurt van station Vlaardingen Centrum. Daarom liep ik hier via de Westerhavenkade naartoe. Uiteindelijk vond ik bij de Galgkade, iets ten zuiden van het station, een goede fotoplek.
Een combinatie van 2 vrachtwagens die langs kwamen en een daardoor wachtende chauffeur voor de foto zorgde voor deze foto van de 271 als Buslijn 57 naar Westerhoofd:
Afbeelding

Als de planningen klopten dan zou ik de 751 van de eerste foto om 15:35 uur weer tegenkomen op de Schiedamseweg en daarom ging ik met de trein naar station Vlaardingen Oost om vanaf daar weer naar de Schiedamseweg te gaan. Zo gezegd zo gedaan en om 15:30 uur stond ik al klaar op de Schiedamseweg, iets na het Verploegh Chassé Plein. Maar, om 15:50 uur was de bus nog niet geweest en gaf ik de moed op. Al de 2e keer dat ik sta te wachten op een bus op Buslijn 55 en ik stond er voor Jan Joker. :x
Daarom maar deze 290 op Buslijn 56 naar Vlaardingen West op de foto gezet:
Afbeelding

En hierna ben ik maar naar huis gegaan. Onderweg naar metrostation Vijfsluizen heb ik vanuit Buslijn 56 de 751 nooit gezien. Wel de bus voor de volgende rit van een half uur later...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Geert »

Leuke foto's en zeer bekend terrein voor mij! :)
Je treft het wel (of juist niet) met lijn 56: normaal rijdt er echt niets anders dan Citaro's daar.
mb90 schreef: Afbeelding
Voor de mensen die zich afvragen wat die witte bult boven de bus is: dat is een monument ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Vanmiddag was ik eerder klaar met mijn stage en omdat het heerlijk weer is besloot ik om wat foto's te gaan maken hier in de buurt, dus in Charlois :wink:. Hier worden namelijk met ingang van de zomerdienstregeling op 07-07-08 wat wijzigingen doorgevoerd. Buslijn 64 komt in totaal andere vorm terug, buslijn 63 is nieuw en rijdt de route van Buslijn 64 de andere kant op, Buslijn 67 krijgt een halte minder en Buslijn 69 krijgt een snellere route. De RET is overigens weer lekker snel met de wijzigingen... :roll: Volgens de SRR moeten ze het 2 weken van te voren melden, maar ze hebben nu nog maar 6 dagen.

Maar goed, de foto's dan.
Buslijn 69 gaat vanaf 07-07-08 niet meer over o.a. de Schulpweg. De nieuwe Buslijn 63/64 nemen het hier over en rijden veel vaker dan Buslijn 69. Eindelijk hebben de bejaardencentra hier dan een fatsoenlijke verbinding. :)
De 633 als Buslijn 69 richting Pernis op de Schulpweg bij de halte Sportvelden Schulpweg:
Afbeelding

Dan iets heel anders. Ik hoorde namelijk tijdens het fotograferen wat geknars en gepiep van het rangeerterrein bij de Waalhaven Oost vandaan komen. Er reed dus een trein. Omdat dit niet vaak per dag gebeurd en ik er nog geen foto van had besloot ik snel naar de spoorlijn Waalhaven Oost - Waalhaven Zuid te fietsen. Bij de Korperweg zat ik er nog net achter, maar bij de volgende overweg moest er gedrukt worden op een knop om de slagbomen en de verlichting in werking te stellen. Toen kon ik dus mooi de trein snel inhalen en snel mijn camera pakken voor deze foto van de Railion 6439 (of te wel de Geert) met 3 wagonnet'jes met wat hout erachter:
Afbeelding

Na even de hand opgestoken te hebben naar de rangeerders ging de fietstocht verder. Omdat ik nog 20 minuten had om in de Charloisse Poort te komen besloot ik om een ommetje te maken via Pendrecht. Dat was een goede keuze, want voorganger van de bus die ik eigenlijk hierna op de foto wilde hebben was wat laat en die kon ik dus alvast op de foto zetten. Hierdoor ging het snel naar de Ossenisseweg voor deze foto van de 924 als Buslijn 67 naar Zuidplein:
Afbeelding
Dit lusje om bij de halte bij bejaardencentrum Valckenstein te komen wordt vanaf 07-07-08 overgenomen door Buslijn 63 en dus rijdt Buslijn 67 hier voor zijn laatste paar dagen.

Daarna ging het dus naar de Charloisse Poort. Nu gaat hier de huidige Buslijn 64 over in 67 en andersom, maar vanaf 07-07-08 komt hier alleen Buslijn 67 in de spits. De Nieuwe Buslijn 63/64 komen hier dan ook nog in de daluren bij. Hier dus de 931 als Buslijn 67 naar de Charloisse Poort in de Charloisse Poort in de Aploniastraat. Omdat, hij al in de Charloisse Poort zat had ik de hoop dat de display al overgeschakeld was naar Buslijn 64, maar dat was dus niet zo:
Afbeelding
Dit is dus officieel Bedrijvenpark Charlois wat op de display's van Buslijn 72 naar Waalhaven Oostzijde staat. :?

Doordat er op de vorige bus nog geen Buslijn 64 stond kan er nooit een foto komen van Buslijn 64 waar de zon goed staat. De zon schijnt altijd in de camera. Uiteraard niet met bewolking, maar ja dan wordt de foto ook minder natuurlijk. :wink:
De enige plek waar de zon nog redelijk stond was de Charloisse Lagendijk. Daarom ging ik snel daarheen om dezelfde bus als Buslijn 64 naar het Zuidplein vast te leggen (die mooie :P fiets links is de mijne):
Afbeelding

Terug bij het Zuidplein kwam de TCR 396 aangereden. Hij kwam leeg aangereden met "160 Goudswaard via Heinenoord" erop. Ik was dus in de veronderstelling dat hij op lijn 160 ging rijden en omdat deze dan zo langs zou moeten komen bleef ik even wachten voor een foto. Maar, wat schetst mijn verbazing. Na een rondje over het Zuidplein komt bij weer leeg terug met "Buiten dienst" erop. :? Wie het weet mag het zeggen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Nu gaat hier de huidige Buslijn 64 over in 67 en andersom, maar vanaf 07-07-08 komt hier alleen Buslijn 67 in de spits. De Nieuwe Buslijn 63/64 komen hier dan ook nog in de daluren bij.
Hmm, ik wist dat de RET soms een beetje vreemd is, maar nu weet ik het dus zeker... in de daluren meer bussen naar een bedrijventerrein dan in de spits, je zou toch zeggen dat mensen die daar moeten zijn met name in de spits reizen :roll:

Maargoed, leuke plaatjes weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Die frequentieverhoging komt omdat er naast de Charloisse Poort een zorghotel zit wat bediend moet worden door Buslijn 63/64. De route daarnaartoe gaat automatisch via de Charloisse Poort, dus daarom wordt dat ook maar bediend. Als Buslijn 63/64 niet rijdt, dan rijdt Buslijn 67 weer zoals nu door naar de Charloisse Poort voor de wisseltijden van het zorghotel. Hierdoor komt er zelfs elke dag om 23:25 uur een bus in de Charloisse Poort. Handig voor de MC Donalds daar. :lol:

Op deze kaar is overigens de route van de nieuwe Buslijn 63/64 te zien. Misschien verduidelijkt dat wat voor sommigen :wink: :
http://www.ret.nl/uploads/files/RET_toe ... _08_v6.pdf
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Daniel »

Ah, vandaar... de vertrektijden zouden meer verduidelijken maar zoals je al zegt die zijn nog niet beschikbaar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Geert »

mb90 schreef:... deze foto van de Railion 6439 (of te wel de Geert) met 3 wagonnet'jes met wat hout erachter
8-)

Leuke foto's verder!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

mb90 schreef:Terug bij het Zuidplein kwam de TCR 396 aangereden. Hij kwam leeg aangereden met "160 Goudswaard via Heinenoord" erop. Ik was dus in de veronderstelling dat hij op lijn 160 ging rijden en omdat deze dan zo langs zou moeten komen bleef ik even wachten voor een foto. Maar, wat schetst mijn verbazing. Na een rondje over het Zuidplein komt bij weer leeg terug met "Buiten dienst" erop. :? Wie het weet mag het zeggen:
http://i30.tinypic.com/2l89gtv.jpg
Moet de filmtekst bij die bussen nog handmatig worden ingesteld? In dat geval kan het goed zijn dat de chauffeur in eerste instantie een verkeerd nummertje heeft ingetoetst :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Ik ben op het forum van Reiziger Ddrs al achter de oorzaak gekomen. De 396 reed hier een versterkingsrit op Buslijn 160 door 5 minuten achter de gebruikelijke bus te rijden. Maar, omdat er op het Zuidplein geen reizigers meer stonden is hij leeg naar Heinenoord Busstation gegaan.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Ik denk dat deze routekaart met dienstregeling van de nieuwe Buslijnen 63/64 wat verduidelijkt over datgene wat vertelde over deze lijnen:

http://www.ret.nl/uploads/files/flyer_r ... geling.pdf
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Vandaag was het de grote dag voor de Buslijnen 63/64. Vanaf vandaag rijden ze namelijk hun rondjes door Charlois. :D Dat werd vanmorgen feestelijk gevierd op het Zuidplein en hier was ik natuurlijk bij.

Maar, voordat het zover was ben ik even alvast op de ochtendroute van Buslijn 64 gaan kijken. In de ochtendspits is Buslijn 64 namelijk nog geen ringlijn, maar rijdt het grofweg de route van de oude 64. Een weg waar nu sinds 04-11-2002 weer bussen rijden is de Oldegaarde. Daarom ging ik vanmorgen vroeg daarnaartoe om Citaro 242 als Buslijn 64 naar het Zuidplein vast te leggen:
Afbeelding

Een aantal haltes zijn speciaal voor de nieuwe ringlijn versierd. Een daarvan is de halte Slinge Metro voor Buslijn 64:
Afbeelding

Ook hing er o.a. op de Slinge dit soort spandoeken voor de nieuwe ringlijn:
Afbeelding

Zoals te zien is is de SP de politieke verantwoordelijke, met de bewonersorganisaties natuurlijk, voor de komst van deze ringlijn. Maar, wat schetst mijn verbazing als ik terugkom op het Zuidplein. Bij de versierde halte K voor Buslijn 63 is de PvdA ook interessant aan het doen alsof zij verantwoordelijk zijn voor de komst van de lijn. De griezels. :x Hier was men ook niet zo over te spreken.
Hier te zien met daarachter een gewone Buslijn 73 die wil halteren, maar wat lastig gaat door de menigte aan mensen:
Afbeelding

Maar goed, niet te veel afdwalen naar de politiek :wink:. Want, niet veel later kwam de feestbus (Citaro 203) voor de genodigden binnen. Deze gaat met hen als eerste de route van Buslijn 63 (dus het rondje linksom) rijden:
Afbeelding

Tegelijkertijd kwam er rechts van me een leuke bus binnen. Het was Buslijn 75 die over gaat in Buslijn 76. Maar, doordat het lijnnummer pas later veranderd dan de bestemming was de bestemming "75 Keizerwaard" te zien. Deze lijn staat als volgende lijn die terug moet komen op het programma:
Afbeelding

Een stukje verder bij halte N vertrok om 9:20 uur geruisloos de eerste Buslijn 64 die het rondje door Charlois gaat maken. Dus eerder dan de feestbus. Citaro 242 was weer de gelukkige voor een foto:
Afbeelding

Bij de feestbus 203, die ondertussen bij de halte gekomen was, waren de nodige plechtigheden bezig van de SP, wethouder Baljeu van verkeer, directeur Pedro Peters van de RET en de 'griezels' van de PvdA:
Afbeelding

Hierna kwam de reguliere Buslijn 63 aangereden. Hierdoor wist ik gelijk wat de bestemming op de display wordt. Dat is dus Schulpplein geworden. Den Oudsten 909 reed de eerste rit van 9:35 uur en dus reed er nu al een niet geheel rolstoelvriendelijk bus op de ringlijn. Er zit namelijk geen rolstoelplank in en dat terwijl beloofd is dat er alleen rolstoelvriendelijke bussen zouden rijden :?:
Afbeelding

En ook deze vertrok voor de feestbus. Bij de foto kwam alleen de zon iets te ver door. Iets waar ik geen rekening mee gehouden had gezien de weersverwachtingen...:
Afbeelding

Tot slot vertrok dan om 9:38 uur eindelijk de volle feestbus 203 die hier uitgezwaaid wordt door directeur Pedro Peters van de RET:
Afbeelding
Naast de krans op de voorkant hingen er binnen ook nog slingers en vlaggetjes zoals bij de haltes.

Ik ben overigens benieuwd of de 203 die drukte (zelfs inclusief muziekband) leuk gevonden heeft. Ik heb een keer in een collega Citaro van hem gestaan en die vond het niet zo leuk om elke keer op te trekken met een propvolle bus in een file. Dat ging elke keer tergend langzaam.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Vandaag hebben meltrain en ik een fotorondje gefietst via IJsselmonde, Ridderkerk en Barendrecht. Dit is het resultaat.

Eerst maakten we een fotostop bij de Groeninx van Zoelenlaan tussen de Keizerswaard en de A16. Eerst kwam Arriva langs:
Afbeelding

En daarna volgden de enige Connexxionlijnen in deze richting vlak achter elkaar. Eerst de 145 naar Ridderkerk via Ridderkerk (dankzij InfoXX :P):
Afbeelding

Met officieel 3 minuten later, maar in werkelijkheid nog geen 1 minuut later, lijn 144 naar Dordt:
Afbeelding

Omdat de nieuwe tramremise van de RET in de Beverwaard nu vlakbij was gingen we daar even kijken. Een deel van de plek waar de remise komt. Vroeger liep hier een weg en was er rechts een boogschietvereniging:
Afbeelding

Achterin zijn wel al damwanden ingeslagen:
Afbeelding

Eind volgend jaar moet de remise hier klaar zijn en zal het de huidige remise Hilledijk vervangen. Achter het zand was nog een Integro richting het Zuidplein te zien:
Afbeelding

Achterin ging er ook een Citadis op Tramlijn 23 richting Holy het viaduct over. Hier zullen na de opening van de remise veel meer trams komen:
Afbeelding

De tocht ging toen naar Ridderkerk en kwam bij de Kievitsweg in Slikkerveer uit. Over deze smalle weg komen Buslijn 140 en 144. Vandaag alleen 144 en met wat vertraging volgde de bus naar het Zuidplein:
Afbeelding

Hierdoor volgde vanaf de andere kant al heel snel de andere bus en dat was ook nog eens een leuke. Een Arriva-bus op de korte rit naar Ridderkerk Drievliet, maar doordat we nog hier stonden, stond de zon niet helemaal goed:
Afbeelding

Doordat we nu in Slikkerveer zaten is de stalling van Connexxion vlakbij. Daar gingen we dus even kijken en daar zagen we ook dat er een bus uit zou rukken. Daardoor gingen we een stukje verderop even hierop wachten. Toen ik dacht dat we lang genoeg gewacht hadden en naar de fietsen wilde gaan, kwam de bus dan toch langs. :) :
Afbeelding

Hierna gingen we naar Barendrecht. Via het station kwamen we bij de halte Lindehoevelaan uit. Hier hangen lijnstickers en vertrekstaten van Arriva-lijn 17, maar ik heb sterk mijn twijfels of hij hier echt komt. Volgens de lijnennetkaart niet en volgens mijn herrineringen van mijn rit met deze lijn ook niet. :? De vertrekstaat:
Afbeelding

Om het nog gekker te maken klopte de lijnsticker ook voor geen kant. Als je die ziet zou je zeggen dat je nu in Zwijndrecht zou moeten zijn, maar dit is toch echt Barendrecht... :roll: :
Afbeelding
Ik ga maandag maar eens kijken of lijn 17 hier nu echt komt of dat alles verkeerd is.

Bij het station hadden we al een leuk plekje gevonden om Buslijn 184 vast te leggen. Dat is bij deze bussluis in de wijk Nieuweland in Barendrecht en Integro 2795 was hierbij de gelukkige:
Afbeelding

Een paar straten verderop konden we nog net de bus naar het station fotograferen. Hierbij was alweer de 2643 de gelukkige:
Afbeelding

Om heel Barendrecht te bezoeken gingen we ook nog naar Carnisselande. Hier reed vandaag alleen Buslijn 182. Veel goede plekken waarbij de zon goed staat waren er niet, maar aan de zuidkant van de wijk vonden we aan de Portlandse Baan vlakbij het eindpunt van Tramlijn 25 nog deze plek en zo konden we hier de 2792 vastleggen:
Afbeelding

Zo kwam er dus een einde aan de bussen van Connexxion in de zomer. Ik verwacht namelijk niet in deze zomer nog zo'n mooie dag. De volgende zomer zullen er dus MAN Lion City's van Qbuzz in de zomerzon op jullie scherm verschijnen :wink: .
Maar, onze fietstocht ging nog een stukje verder en kwam in de wijk Pendrecht in Rotterdam terecht. Hier konden we met wat racen nog net Buslijn 63 vastleggen. 2 maanden terug heb ik hier nog een foto gemaakt van Buslijn 67 die hier toen nog reed:
Afbeelding

Tot slot een foto van Buslijn 67. De belangrijkste bus voor deze wijk en daardoor wordt deze lijn ook vanaf 14 december een frequentbus. Hier de 943 in de Krabbendijkestraat:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Tijdens een dagje zonnen aan de Landtong Rozenburg om de laatste zomerdag te vieren kwam elke keer de RET Fast Ferry tussen Hoek van Holland en de Maasvlakte langs. Deze wordt tijdelijk gevaren door IJveer 35, omdat de echte nieuwe boot in reparatie ligt. Uiteraard heb ik wat foto's gemaakt.

Hier komt het IJveer vanaf de Maasvlakte en vaart het door het Calandkanaal:
Afbeelding

En hier gaat het zo de Nieuwe Waterweg op om daarna aan te komen in Hoek van Holland:
Afbeelding

Even later ging hij weer naar de Maasvlakte. De boot was nu wat drukker. De Fast Ferry wordt dus goed gebruikt. :) Hier steekt het de Nieuwe Waterweg over:
Afbeelding

En tot slot gaat het hier weer naar het Calandkanaal:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Hmm, waarom moet de RET nou weer een boot van het GVB huren? :P
Maar het is zeker een geinig bootje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door STF »

Komisch; ze hebben zelfs de vlag van GVB laten hangen :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten