Buffel nodig op de Maaslijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Caspar »

Alsof die dingen elke dag kapot gaan. :D
Iedere dag wel een of meerdere storingen ja, waardoor er niet verder gereden kan worden. Waarbij de getrokken treinen duidelijk de gevoeligste daarvoor zijn, bv Ddm1 en de Benelux. (Als je dat op Amsterdam betrekt) Een Railjet stam kan je niet zo uit elkaar halen op een station, dat is bijna net zo veel tijd en werk als dat je bij een Virm er een bak tussen uit snoept.
Maar feit is dat in Duitsland er steeds minder getrokken treinen (gaan) rijden. En dan kan je ineens over de ICE rage beginnen, maar een paar regels eerder beweer je nog dat men het daar allemaal zo veel beter doet. Daar spreek je jezelf in tegen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door MdJ »

AOD schreef:Alsof die dingen elke dag kapot gaan. :D
Alsof er elke dag een GTW op een vrachtwagen botst, met dusdanige schade dat er een reserve-stel moet komen?
AOD schreef:De diskussie "Buffel nodig op de lijn Zutphen-Winterswijk" dient zich aan. :D
Infobeperking :( Zelfs met een Buffel red je het niet; de reden dat er een stel te weinig was, was omdat er werkzaamheden waren waardoor het niet mogelijk was om de versterkingsstellen (ook met rijtuigen had je hetzelfde probleem...)naar Winterswijk te rijden, terwijl ze in Zutphen stonden

Dat Syntus via Ah-Dtc wel in Ww kan komen is de schuld van de bijsturing van Syntus...

Daarnaast zijn er al 14 DM90-stellen, de stellen 3430 en 3436-3453 (behalve 3443-3447) rijden daar al... (waarbij de 3430 en 3436 er een maandje-twee maandjes rijden)
Bij twijfel: gebruik beton.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Daniel schreef:
AOD schreef:Toen ik naar Renkum verhuisde, waren er drie gegadigden voor het huurhuisje. Ik schijf met nadruk je, want de andere gegadigden haakten af omdat het te klein bevonden werd (6 x 10m).
Hahaha, daar val je mooi in een valkuil... je hebt dus zelf kennelijk hogere eisen met 60 m2, heb zelf maar 50 m2 :wink:
Wat een ei, op deze woning heb ik gereeageerd, er was niets kleiners. Moet ik er 10 m2 vanaf blazen? Wat een domme opmerking.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Caspar schreef:Een Railjet stam kan je niet zo uit elkaar halen op een station, dat is bijna net zo veel tijd en werk als dat je bij een Virm er een bak tussen uit snoept.
Dat lijkt me sterk. :D
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

MdJ schreef:Zelfs met een Buffel red je het niet; de reden dat er een stel te weinig was, was omdat er werkzaamheden waren waardoor het niet mogelijk was om de versterkingsstellen (ook met rijtuigen had je hetzelfde probleem...)naar Winterswijk te rijden, terwijl ze in Zutphen stonden.
In Winterswijk en in Zutpen een paar losse bakken neerzetten? Is dat wat? Als NS dan meedoet met afkicken van de treinstelrage, kunnen daar onmiddelijk materieeldelen van geleend (gehuurd) worden. De Zwitserse SOB werkte tot voor kort bv zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Daniel »

AOD schreef:
Daniel schreef:
AOD schreef:Toen ik naar Renkum verhuisde, waren er drie gegadigden voor het huurhuisje. Ik schijf met nadruk je, want de andere gegadigden haakten af omdat het te klein bevonden werd (6 x 10m).
Hahaha, daar val je mooi in een valkuil... je hebt dus zelf kennelijk hogere eisen met 60 m2, heb zelf maar 50 m2 :wink:
Wat een ei, op deze woning heb ik gereeageerd, er was niets kleiners. Moet ik er 10 m2 vanaf blazen? Wat een domme opmerking.
Wie is er hier nu dom... je schrijft zelf dat dichter bij 't werk wonen makkelijker lukt als je je eisen bijsteld als reactie op het "onbetaalbaar-huis-probleem" waar ik over begon.
Zoals je ziet is dat dus complete onzin: woon notabene kleiner dan jou maar een dergelijke woonruimte in Utrecht is al onbetaalbaar. De reden dat ik in Amersfoort woon is dus ook dat de prijzen daar iets lager liggen terwijl de reistijd amper afwijkt van de tijd die ik vanuit een of andere buitenwijk van Utrecht kwijt zou zijn.

Er is gewoon altijd sprake van een evenwicht: zou ik in een buitenwijk wonen dan is dat in kilometers dichter bij het werk maar heb ik meer vervoer nodig om voorzieningen e.d. te bereiken. Nu woon ik in kilometers wat verder weg maar wel in 't centrum met 't station op loopafstand en alle mogelijke voorzieningen en winkels op loopafstand of in een enkel geval fietsafstand. (Als ik 1x in de maand een stadsbus neem dan is 't al veel tegenwoordig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

'Gaat dit nog ergens over? :neg:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Stefan »

Ook een manier om een discussie te ontwijken ja....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Joshua »

AOD schreef:'Gaat dit nog ergens over? :neg:
Ik ben niet echt voorstander om Off-topic te gaan maar doe het hierbij toch even.

Jij bent zelf de gene die constant onderwerpen er bij haalt die totaal niet over het onderwerp gaan.
Het gaat er over dat er Buffels nodig zijn omdat er treinen tekort zijn. En dan begin jij over en verkeerde keuze materiaal.
Maar als men hier een andere trein had genomen hadden ze waarschijnlijk ook te weinig bestelt en had je nog steeds hetzelfde gezeik dat ze moesten bij lenen. En dat maakt echt niet uit of het dan een trein is die wordt getrokken door een loc of een GTW.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door MdJ »

AOD schreef:
MdJ schreef:Zelfs met een Buffel red je het niet; de reden dat er een stel te weinig was, was omdat er werkzaamheden waren waardoor het niet mogelijk was om de versterkingsstellen (ook met rijtuigen had je hetzelfde probleem...)naar Winterswijk te rijden, terwijl ze in Zutphen stonden.
In Winterswijk en in Zutpen een paar losse bakken neerzetten? Is dat wat? Als NS dan meedoet met afkicken van de treinstelrage, kunnen daar onmiddelijk materieeldelen van geleend (gehuurd) worden. De Zwitserse SOB werkte tot voor kort bv zo.
Psst... NS heeft in Ww niets te zoeken. En om het selectief quoten aan te halen: lees ook ff het oorspronkelijke bericht van mij, met het zinnetje eronder :D
Bij twijfel: gebruik beton.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Tis net een autoclubje, jij mag niet in mijn wijk rijden, de klant kan dood vallen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door MdJ »

Wat jij wil... :roll:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Vinny »

De onaardige opmerkingen van bovenstaande posts maar even negerend, zag ik dat de buffel toch een succes kan worden genoemd op de Maaslijn. Leuk, vooral omdat het makkelijk te regelen valt en ook leuk om te zien dat Veolia zijn best doet. Dat er dan geen sophisticated 25 kV voedingssysteem opgehangen wordt. Ach het is de betuweroute niet. Ik denk dat hier zinvol met belastinggeld wordt omgesprongen door gewoon een beproefd concept te gebruiken.. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Geert »

AOD schreef:Tis net een autoclubje, jij mag niet in mijn wijk rijden, de klant kan dood vallen.
Dat zijn overheidsregels, een concessie is aanbesteed aan één vervoerder die exclusief het vervoer op een bepaald traject mag verzorgen. De link met autoclubjes ontgaat me.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Karl »

De overheid is een grote autoclub, die worden door de olieslaven gesubsidieerd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Is het niet automaffia?
"Een touringcar is geen bus"
AMG
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 10 sep 2010, 17:03

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AMG »

fogeltje schreef:Is het niet automaffia?
Rijblikmaffia...
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door AOD »

Kortweg Eurlings! :mrgreen:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Joshua »

Het mag gewoon niet kunnen dat een vervoerder mensen op dezelfde manier vervoerd als in de 2de wereldoorlog gebeurde naar Auschwitz. Misschien een beetje overdreven maar het gaat er om dat mensen betalen voor hun treinreis maar eigenlijk totaal niet waar voor hun geld krijgt.
En een goedkoop antwoord van Veolia als "We hebben niet meer materiaal" is natuurlijk geen antwoord, dat moet er gewoon zijn.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Joshua »

Rien ook wel bekend van het forum stuurde mij gister dit filmpje:
http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopu ... /1_4776466
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Die was al in het andere topic gepost, heb ik gisteren bekeken. Het zag er inderdaad ramvol uit. Die conducteurs die klaarstaan om te mensen te laten doorlopen is niet slecht, dat kan al schelen, maar natuurlijk is dat uiteindelijk geen oplossing.

Laten ze de mensen eigenlijk ook in de eerste klas zitten? Dat heb ik een keer gehad bij station Heyendaal. Daar riep de machinist om dat de mensen ook in de 1e klasse mochten plaatsnemen omdat anders niet iedereen zou mee kunnen. De persoon die daar zat (en waarschijnlijk een 1e klasse vervoersbewijs had) kon dat niet waarderen, de mensen op het perron wel.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Joshua »

Natuurlijk kun je dat niet waarderen als je betaald hebt voor je 1ste klas kaartje en je opeens allemaal mensen van de 2de klas er bij krijgt. Maar wel een noodzakelijke oplossing.
Ik heb ook wel eens mee gemaakt dat het omgekeerd ging. Dat er een boete werd uitgeschreven omdat iemand 1ste klas zat terwijl er in de 2de klas geen plaats meer was. Maar dan had hij maar een trein later moeten nemen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Dat hangt volgens mij van de dienstdoende conducteur af. Ik heb dat ook wel eens meegemaakt, maar toen waren er nog wel genoeg staanplaatsen. Die keer bij Heyendaal was de trein gewoon vol (ook staand 1e klasse) en stonden er nog pakweg tien mensen op het perron die er echt gewoon niet meer bij konden. Trein ging ook naar CS, dus het was maar voor even.

Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als er ooit wordt omgeroepen dat men 1e klasse mag gaan zitten en vervolgens komt een reiziger met 1e klasse vervoersbewijs in een volle 1e klasse. Zou je dan iemand met een 2e klasse vervoerbewijs mogen verzoeken om de plek af te staan?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Geert »

Verzoeken kan altijd, maar je hebt volgens mij geen speciale rechten daarvoor (of Veolia moet daar aanvullende voorwaarden voor hebben t.o.v. de AVR-NS). Je betaalt immers om vervoerd te worden, niet voor een zitplaats.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Buffel nodig op de Maaslijn

Bericht door Fles »

fogeltje schreef:Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als er ooit wordt omgeroepen dat men 1e klasse mag gaan zitten en vervolgens komt een reiziger met 1e klasse vervoersbewijs in een volle 1e klasse. Zou je dan iemand met een 2e klasse vervoerbewijs mogen verzoeken om de plek af te staan?
Tenzij je aan iemand's neus kunt zien of hij een 1e of 2e klas kaartje heeft, heb je als reiziger simpelweg het recht niet om andere reizigers naar hun vervoerbewijs te vragen :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten