Beieren en Tsjechië

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Beieren en Tsjechië

Bericht door Caspar »

Tijdje geleden op familie bezoek gegaan in Duitsland om precies te zijn in Bogen an der Donau. Van daaruit per auto met mijn broer een beetje de omgeving verkend en een dagje naar Tsjechië gereden.

Het was zeer heet op de heenweg, en zoals hier bekend is, waren er airco problemen in de ICE's. In mijn ICE tussen Frankfurt en Neurenberg deed de airco het alleen in mijn rijtuig, en in de andere rijtuigen was het smoorheet. De conducteur dacht dat het handig zou zijn om de tussendeuren te openen van de rijtuigen, zodat de koelte van mijn rijtuig de rest van de trein zou kunnen gaan verkoelen. Helaas werkte dat niet en werd de rest van de trein geen graadje koeler, maar kwam de hitte van de andere rijtuigen bij ons naar binnen, en kon na een half uurtje ook hier de airco het niet meer aan, en hield er dus mee op.

In Frankfurt zag ik deze aparte RE combinatie vertrekken:
Afbeelding

Afbeelding
In de ICE zat de snelheid er goed in!

Afbeelding
Uitgevallen airco...

In Wurzburg stond er op het perron een heftruck klaar die een pallet met pakken water de trein in laadde die het treinpersoneel vervolgens gratis uitdeelde aan de reizigers. Het zweet droop bij hun van de hoofden af.
De ICE uit Wenen strandde in Neurenberg, en iedereen stapte uit daar, omdat ook in hun trein de airco het had begeven. Men moest overstappen op een vervangende trein naar Frankfurt.

In Neurenberg vertrekt ook een IC-Bus naar Praag, met 1e klas afdeling aan boord. :D
Afbeelding
Rondom de bus vooral veel Aziaten met een Eurailpas, en een hoop Interrailers. Neurenberg- Praag zijn beiden steden die worden genoemd in de meeste reisgidsen over Europa, dus een grote vervoersas voor backpackers.

Afbeelding
Mooie mozaïek in de Neurenberger stationshal.

Vanuit Neurenberg naar Regensburg gegaan met een RE dubbeldekker. De conducteur kwam uit Bulgarije, en begon een praatje, en vond het belachelijk dat ik als Nederlandse spoorwegmedewerker zo veel moest betalen voor een rit door Duitsland. Als ik hem nou nog eens tegen zou komen, dan mocht ik gratis van hem mee zei ie. Maarja, wat is de kans dat ik hem ooit tref?

In Regensburg staat een hoop Arriva materieel, waaronder deze loc:
Afbeelding

Vanuit daar naar Straubing, waar op het perron hokjes staan voor de omroepers:
Afbeelding

Herr Dieter heeft helaas het hokje verlaten, en is verhuisd naar de ruimere informatiestand in het stationsgebouw.
Afbeelding

Afbeelding
Straubing, trein vanuit Bogen.

Afbeelding
Eindpunt Bogen an der Donau. Vroeger kon je van hieruit nog weer verder door het Beierse woud naar Cham.
Tegenwoordig zijn er plannen om de lijn naar Bogen op te heffen, aangezien de legerkazerne ook gaat verdwijnen daar.
Edit, foto is een beetje vernaggeld, omdat ik hem wilde gebruiken als fotoquiz object 8-)

Afbeelding
Station Bogen. Deze Ambassador verbaasde me een beetje hier.

Zoals gezegd, ligt Bogen aan de Donau, en wat doet een Nederlander als het 35 graden is? Precies zwemen:
Afbeelding
Hier met uitzicht op de spoorbrug.

Tijdens het barbecueën bij de overburen, hoorde ik ineens het karakteristieke Citaro geluid vanachter de heg komen.

Afbeelding
De buurman had einde dienst, en kwam ook een worstje meepikken een Duitse Weissenbier drinken :D

Vanuit Bogen een dagje naar Tsjechië gereden en daar nog wat fotos gemaakt op station van Domazlice:
Afbeelding
Ook hier gaan ze met de tijd vooruit.

Afbeelding
Maar toch niet helemaal...

Afbeelding
Hier ben ik even aan het kijken naar wat de overburen treindienstleiders hier doen 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het lievelingsmat van Fles heb ik vernomen :wink: :lol:

Afbeelding

Daarna weer terug gereden, via Furt im Wald. Onderweg nog deze achtertuin gezien :shock:
Afbeelding
De tuin was nog een meter of 30 breder dan dit, en stond helemaal vol met kabouters enzo. Er was ook een werkende kabelbaan waar dan van die laven ineens door de lucht aan kwamen zetten. Gruss Gott!

Waarschijnlijk heeft de bewuste Duister lekker geshopt in Tsjechië waar aan de grens een enorme hoeveelheid aan Vietnamezen staan die dit verkopen:
Afbeelding
Dit was aan een totaal verlaten weg, ik vraag me af hoe zo'n verkoper ooit rond kan komen. Het heeft in ieder geval wel wat treurigs.

Terug in Bogen sloeg het weer spectaculair om:
Afbeelding

Afbeelding
Beneden, de verlichte stad is Straubing.

Afbeelding
Het noodweer kwam steeds dichterbij, en ik voelde me niet echt prettig op een kale berg, met een storm en enorme bliksemschichten en inslagen om me heen.

Afbeelding
Dit was de absolute climax, (12u snachts) daarna werd het mij en mijn broer te heet onder de schoenen, en begon het ook goed hard te regenen, wat fotos maken ook belemmerd. Wel leuk om te merken dat er ook onweer hobbyisten bestaan, naarmate de onweersbuien naderden arriveerden er verscheidene mensen met verrekijkers en filminstallaties op de berg.

Paar dagen later terug naar Nederland, was het lekker afgekoeld.
Nog 2 foto's gemaakt in Neurenberg:
Afbeelding

Afbeelding

En tot slot nog in Duisburg, waar ik dus was vlak voordat de drama's daar begonnen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 24 sep 2010, 00:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Beieren en Tsjechië

Bericht door Fles »

Caspar schreef: Het lievelingsmat van Fles heb ik vernoemen :wink: :lol:

BZMOT ftw :D
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Beieren en Tsjechië

Bericht door JeePee »

Hou op man, ik wordt nog gillend wakker als ik er aan denk uren in zo'n ding door de rimboe te moeten crossen :)

Leuke reportage wel Caspar. Dat onweer ziet er ook erg indrukwekkend uit ja. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel iets hebt van "ok, let's go home" ;)
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Beieren en Tsjechië

Bericht door AOD »

Caspar schreef:In Frankfurt zag ik deze aparte RE combinatie vertrekken:
Afbeelding
Wat een mogelijkheden.
Caspar schreef:Afbeelding
Die Oost-Duitsers toch. ;) Oud en nieuw simpel gecombineerd. Dank, Caspar.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Beieren en Tsjechië

Bericht door Caspar »

Als die Tsjechische motorwagens optrekken, lijkt het net alsof er een of ander landbouw voertuig in actie komt. Ik hoorde er eentje wegrijden, maar toen ik nog niet kon zien dat het er een was, riep mijn broer al: hee volgens mij rijdt daar een tractor :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten