Tijdje geleden op familie bezoek gegaan in Duitsland om precies te zijn in Bogen an der Donau. Van daaruit per auto met mijn broer een beetje de omgeving verkend en een dagje naar Tsjechië gereden.
Het was zeer heet op de heenweg, en zoals hier bekend is, waren er airco problemen in de ICE's. In mijn ICE tussen Frankfurt en Neurenberg deed de airco het alleen in mijn rijtuig, en in de andere rijtuigen was het smoorheet. De conducteur dacht dat het handig zou zijn om de tussendeuren te openen van de rijtuigen, zodat de koelte van mijn rijtuig de rest van de trein zou kunnen gaan verkoelen. Helaas werkte dat niet en werd de rest van de trein geen graadje koeler, maar kwam de hitte van de andere rijtuigen bij ons naar binnen, en kon na een half uurtje ook hier de airco het niet meer aan, en hield er dus mee op.
In Frankfurt zag ik deze aparte RE combinatie vertrekken:
In de ICE zat de snelheid er goed in!
Uitgevallen airco...
In Wurzburg stond er op het perron een heftruck klaar die een pallet met pakken water de trein in laadde die het treinpersoneel vervolgens gratis uitdeelde aan de reizigers. Het zweet droop bij hun van de hoofden af.
De ICE uit Wenen strandde in Neurenberg, en iedereen stapte uit daar, omdat ook in hun trein de airco het had begeven. Men moest overstappen op een vervangende trein naar Frankfurt.
In Neurenberg vertrekt ook een IC-Bus naar Praag, met 1e klas afdeling aan boord. :D
Rondom de bus vooral veel Aziaten met een Eurailpas, en een hoop Interrailers. Neurenberg- Praag zijn beiden steden die worden genoemd in de meeste reisgidsen over Europa, dus een grote vervoersas voor backpackers.
Mooie mozaïek in de Neurenberger stationshal.
Vanuit Neurenberg naar Regensburg gegaan met een RE dubbeldekker. De conducteur kwam uit Bulgarije, en begon een praatje, en vond het belachelijk dat ik als Nederlandse spoorwegmedewerker zo veel moest betalen voor een rit door Duitsland. Als ik hem nou nog eens tegen zou komen, dan mocht ik gratis van hem mee zei ie. Maarja, wat is de kans dat ik hem ooit tref?
In Regensburg staat een hoop Arriva materieel, waaronder deze loc:
Vanuit daar naar Straubing, waar op het perron hokjes staan voor de omroepers:
Herr Dieter heeft helaas het hokje verlaten, en is verhuisd naar de ruimere informatiestand in het stationsgebouw.
Straubing, trein vanuit Bogen.
Eindpunt Bogen an der Donau. Vroeger kon je van hieruit nog weer verder door het Beierse woud naar Cham.
Tegenwoordig zijn er plannen om de lijn naar Bogen op te heffen, aangezien de legerkazerne ook gaat verdwijnen daar.
Edit, foto is een beetje vernaggeld, omdat ik hem wilde gebruiken als fotoquiz object
Station Bogen. Deze Ambassador verbaasde me een beetje hier.
Zoals gezegd, ligt Bogen aan de Donau, en wat doet een Nederlander als het 35 graden is? Precies zwemen:
Hier met uitzicht op de spoorbrug.
Tijdens het barbecueën bij de overburen, hoorde ik ineens het karakteristieke Citaro geluid vanachter de heg komen.
De buurman had einde dienst, en kwam ook een worstje meepikken een Duitse Weissenbier drinken :D
Vanuit Bogen een dagje naar Tsjechië gereden en daar nog wat fotos gemaakt op station van Domazlice:
Ook hier gaan ze met de tijd vooruit.
Maar toch niet helemaal...
Hier ben ik even aan het kijken naar wat de overburen treindienstleiders hier doen
Het lievelingsmat van Fles heb ik vernomen
Daarna weer terug gereden, via Furt im Wald. Onderweg nog deze achtertuin gezien
De tuin was nog een meter of 30 breder dan dit, en stond helemaal vol met kabouters enzo. Er was ook een werkende kabelbaan waar dan van die laven ineens door de lucht aan kwamen zetten. Gruss Gott!
Waarschijnlijk heeft de bewuste Duister lekker geshopt in Tsjechië waar aan de grens een enorme hoeveelheid aan Vietnamezen staan die dit verkopen:
Dit was aan een totaal verlaten weg, ik vraag me af hoe zo'n verkoper ooit rond kan komen. Het heeft in ieder geval wel wat treurigs.
Terug in Bogen sloeg het weer spectaculair om:
Beneden, de verlichte stad is Straubing.
Het noodweer kwam steeds dichterbij, en ik voelde me niet echt prettig op een kale berg, met een storm en enorme bliksemschichten en inslagen om me heen.
Dit was de absolute climax, (12u snachts) daarna werd het mij en mijn broer te heet onder de schoenen, en begon het ook goed hard te regenen, wat fotos maken ook belemmerd. Wel leuk om te merken dat er ook onweer hobbyisten bestaan, naarmate de onweersbuien naderden arriveerden er verscheidene mensen met verrekijkers en filminstallaties op de berg.
Paar dagen later terug naar Nederland, was het lekker afgekoeld.
Nog 2 foto's gemaakt in Neurenberg:
En tot slot nog in Duisburg, waar ik dus was vlak voordat de drama's daar begonnen:
Beieren en Tsjechië
Beieren en Tsjechië
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 24 sep 2010, 00:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Beieren en Tsjechië
Caspar schreef: Het lievelingsmat van Fles heb ik vernoemen
BZMOT ftw :D
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Beieren en Tsjechië
Hou op man, ik wordt nog gillend wakker als ik er aan denk uren in zo'n ding door de rimboe te moeten crossen :)
Leuke reportage wel Caspar. Dat onweer ziet er ook erg indrukwekkend uit ja. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel iets hebt van "ok, let's go home" ;)
Leuke reportage wel Caspar. Dat onweer ziet er ook erg indrukwekkend uit ja. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel iets hebt van "ok, let's go home" ;)
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Beieren en Tsjechië
Wat een mogelijkheden.
Die Oost-Duitsers toch. ;) Oud en nieuw simpel gecombineerd. Dank, Caspar.
Re: Beieren en Tsjechië
Als die Tsjechische motorwagens optrekken, lijkt het net alsof er een of ander landbouw voertuig in actie komt. Ik hoorde er eentje wegrijden, maar toen ik nog niet kon zien dat het er een was, riep mijn broer al: hee volgens mij rijdt daar een tractor :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten