OVer Missers in de Reisinformatie #5
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Hehe, de bekende misser van een van de Rotterdamse omroepsters, heb die al vaker mogen aanhoren...
Justin per SMS: op de CTA van spoor 3 van Den Haag HS gaat de stoptrein van 16.16 naar Gvmw, Rsw, Dt, Dtz, Sdm, Rtd, Rtb, Rtz en stopt vervolgens op alle stations tot Groningen
Justin per SMS: op de CTA van spoor 3 van Den Haag HS gaat de stoptrein van 16.16 naar Gvmw, Rsw, Dt, Dtz, Sdm, Rtd, Rtb, Rtz en stopt vervolgens op alle stations tot Groningen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Dat staat er al maanden, en nog steeds niemand die het herstelt :neg: Ik zie het altijd vanuit tram 9 naar HS vanaf Jacob Catsstraat (dat is richting HS en CS). Is alleen de rustige kant van HS, al voorbij de trappen. Daar staat dus niemand, omdat mensen niet kunnen spreiden over een perron.Daniel schreef:Hehe, de bekende misser van een van de Rotterdamse omroepsters, heb die al vaker mogen aanhoren...
Justin per SMS: op de CTA van spoor 3 van Den Haag HS gaat de stoptrein van 16.16 naar Gvmw, Rsw, Dt, Dtz, Sdm, Rtd, Rtb, Rtz en stopt vervolgens op alle stations tot Groningen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Meende 'm inderdaad ook al eens eerder daar gezien te hebben... Wat betreft het spreiden: tja je zou zeggen dat het tijd wordt dat NS met alle treinen tot het puntje perron doorrijdt ookal zijn ze korter als normaal: worden tenminste eens niet de reizigers die zich verspreiden gestraft als er een kortere trein rijdt. Zou daarbij ook helpen als het aantal voorzieningen niet tot het absolute nulpunt afneemt zodra je voorbij het punt komt waar de meeste reizigers staan te wachten.
Vaak zat snel terug moeten lopen daar op Den Haag HS omdat er een IRM-VI i.p.v. 11 bakken ICK reed in de s1900 (eerste stopt nog onder de kap, laatste ongeveer bij het puntje van het perron. Juist vanwege de heerlijke rust stond ik altijd ver naar voren). Tegenwoordig in Utrecht komt de trein tenminste via een bocht binnen zodat ik bij binnenkomst bakken kan tellen om eventueel vast een stuk terug te lopen.
Vaak zat snel terug moeten lopen daar op Den Haag HS omdat er een IRM-VI i.p.v. 11 bakken ICK reed in de s1900 (eerste stopt nog onder de kap, laatste ongeveer bij het puntje van het perron. Juist vanwege de heerlijke rust stond ik altijd ver naar voren). Tegenwoordig in Utrecht komt de trein tenminste via een bocht binnen zodat ik bij binnenkomst bakken kan tellen om eventueel vast een stuk terug te lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Wacht even, ik volg je niet. Hoe zorgt altijd tot een vast punt doorrijden ervoor dat je altijd de juiste spreiding hebt bij een wisselende treinlengte? Als je met een VIRM-IV rijdt terwijl je reizigers 11 bakken verwachten, moet volgens mij altijd het volk van 7 bakken lopen als iedereen keurig verspreid opgesteld is. Er zijn ook mensen die naar achteren lopen (zoals ik vandaag op de Laan van NOI, waar ik keurig voor gestraft werd doordat mijn trein tot puntje perron reed).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Daar zorgt 't niet voorWubbo schreef:Hoe zorgt altijd tot een vast punt doorrijden ervoor dat je altijd de juiste spreiding hebt bij een wisselende treinlengte?
Als ik even de situatie op Den Haag HS erbij neem (je moet immers wel appels met appels vergelijken) dan staan de bakborden dusdanig dat je aan de achterkant meestal wel goed staat voor treinen ri. Dordrecht die tot 6 bakken lengte precies tot het eind van de kap staan. Dat is ook het stuk waar de meesten staan te wachten, als er al mensen spreiden dan is dat dus vooral naar voren: het stuk waar dus welgeteld nul bankjes staan en nog net één abri net buiten de kap (nodigt ook uit om daar te gaan wachten maar niet heus)Wubbo schreef:Er zijn ook mensen die naar achteren lopen (zoals ik vandaag op de Laan van NOI, waar ik keurig voor gestraft werd doordat mijn trein tot puntje perron reed).
Daarvandaan wordt je dus aardig gestraft als er een IRM-VI i.p.v. toen nog een stam ICK (of nu ICR) rijdt, dat mag je bekopen met een gegarandeerde staanplaats. Gek dat er dan weinig verspreid wordt he, of toch niet...
Andere situatie: Dordrecht met losse IRM in de s1900. De bakkenborden lijken daar afgestemd op een situatie in de prehistorie waarin iedereen via het stationsgebouw het station in komt. Gevolg is dat je alle overstappers uit de s36700 door de laatste deur naar binnen krijgt waar het ook al relatief druk is met reizigers die vanaf de bussen komen. Daar zou verder naar achter stoppen dus het effect hebben dat de verspreiding van de reizigers (die er al is door de verschillende plekken waar ze vandaan komen) efficiënter wordt benut.
En dan heb je natuurlijk nog Utrecht Centraal waar enige vorm van spreiding die door de diverse perrontoegangen ontstaat compleet teniet wordt gedaan door een spitstrein in de NoordOost die helemaal op de b-fase stopt als de machinist niet door heeft dat 'ie niet hoeft te combineren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Zag gisteren in een tram van de HTM ook een mooie misser, de informatieschermen waren blijven hangen in het BIOS omdat het CMOS corrupt was. Er stond dus een mooie melding "Press F1 to continue" op alle schermen, maar dat had natuurlijk nog niemand gedaanfind_your_spot schreef:http://img.mobypicture.com/06ecbd065fe7 ... a_full.jpg
Eerste reis met OV-chipkaart bij NS? Vergeet dan niet uw Linux voor dummies handboek.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Geert schreef: Zag gisteren in een tram van de HTM ook een mooie misser, de informatieschermen waren blijven hangen in het BIOS omdat het CMOS corrupt was.
Connexxion maakt er anders ook een potje van... Nog zo me best gedaan om die melding weg te klikken, maar helaas is het geen tutsscrien.
For Your Railroad Adventures
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Tja, bij Arriva ooit wel 'n chauffeur geholpen met het wegklikken van een foutmelding op 't Albatros-scherm (klein schermpje dus ook 'n heel klein kruisje ) Maar toen bleek er geen icoontje te zijn om de software alsnog op te starten
Bij halte Vermeerstraat in Amersfoort blijkt nog een vertrekstaat van lijn 10 te hangen ingaande december 2008... vreemd genoeg heeft men met ingang van de huidige dienstregeling wel de vertrekstaat van lijn 11 eronder vervangen maar die van 10 (die daar niet meer komt) niet weggehaald. Ding is ondertussen al volledig verbleekt.
Bij halte Vermeerstraat in Amersfoort blijkt nog een vertrekstaat van lijn 10 te hangen ingaande december 2008... vreemd genoeg heeft men met ingang van de huidige dienstregeling wel de vertrekstaat van lijn 11 eronder vervangen maar die van 10 (die daar niet meer komt) niet weggehaald. Ding is ondertussen al volledig verbleekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
In dezelfde categorie: zag vandaag op Den Haag HS een kaartautomaat (in de fietstunnel) met op het scherm een Windows commandovenster, en een foutmelding over een foutieve configuratie van de FTPD. Ik zou daar voorlopig maar geen pinpas instoppen...
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Zo kreeg ik op een NS kaartautomaat nadat ik een treinkaartje had gekozen dit scherm om te gaan betalen...Geert schreef: Ik zou daar voorlopig maar geen pinpas instoppen...
IP adres: 10.243.173.14 zover kom ik nog wel, maar herkennen mensen nog meer?
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
En op Schiphol hangen natuurlijk al jaren op rij van die handige schermen waar je je eerstvolgende vertrekkende trein op kunt zien....
For Your Railroad Adventures
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
CC = Creditcard, algemene term in POS-systemen voor bankpassen. POS staat voor Point of Sale, de V zal wel staan voor Validator o.i.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Bij 19k2 denk ik aan 19200 baud. Doet me denken aan de aanduiding 56k bij de inbelmodems van vroeger.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
CCV is een leverancier van pinautomaten. Al die andere cijfers en letters kunnen ook best versienummers zijn, ik kan me nog wel herinneren dat de pinautomaat op mijn vroegere werk regelmatig een update kreeg als ik 'm aanmeldde. Op het bonnetje werden dan ook altijd dat soort nummers geprint.
Overigens nog een voorbeeldje van niet meewerkende schermen, dit keer op Den Haag CS:
Overigens nog een voorbeeldje van niet meewerkende schermen, dit keer op Den Haag CS:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Lekker ingebrand is die ook...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Dat zijn bijna al die schermen, maar dat zie je normaal gesproken meestal niet...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
mag ik vragen hoe het kan dat zo´n scherm ingebrand raakt? (sorry ik heb niet zoveel verstand van die techniek )Daniel schreef:Lekker ingebrand is die ook...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Tja het staat constant een soortgelijke tekst te tonen natuurlijk. Op je computer heb je de screensaver om dat te voorkomen maar met reisinformatie is dat niet zo handig (moet je er een tafeltje met een muis onder gaan zetten om het uit de screensaver te krijgen )
Hoewel dat laatste ook echt kan: op Schiphol weleens een monteur bezig gezien met zo'n scherm die met een toetsenbord en muis op z'n knieën zat. Je kon live op 't scherm zien wat 'ie allemaal aan zat te klikken
Hoewel dat laatste ook echt kan: op Schiphol weleens een monteur bezig gezien met zo'n scherm die met een toetsenbord en muis op z'n knieën zat. Je kon live op 't scherm zien wat 'ie allemaal aan zat te klikken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
okee bedankt, weer wat bijgeleerd :DDaniel schreef:Tja het staat constant een soortgelijke tekst te tonen natuurlijk. Op je computer heb je de screensaver om dat te voorkomen maar met reisinformatie is dat niet zo handig (moet je er een tafeltje met een muis onder gaan zetten om het uit de screensaver te krijgen )
Hoewel dat laatste ook echt kan: op Schiphol weleens een monteur bezig gezien met zo'n scherm die met een toetsenbord en muis op z'n knieën zat. Je kon live op 't scherm zien wat 'ie allemaal aan zat te klikken
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Was het al iemand opgevallen dat de zijdisplays van SLT na de laatste software-update behalve de eindbestemming in sommige gevallen ook een Via station tonen? Sinds ze op de s4000 rijden zie ik ze met "Rotterdam Centraal Via Amsterdam Centraal" en ik heb er al een paar in de s9800 gehad die "Utrecht Centraal Via Gouda" tonen.
En het irritante "Niet Instappen" dat ze bij aankomst op een eindstation tonen, wordt binnenkort ook eindelijk aangepakt. *O*
En het irritante "Niet Instappen" dat ze bij aankomst op een eindstation tonen, wordt binnenkort ook eindelijk aangepakt. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Ik vind dit er wel een stuk beter uitzien dan alleen de eindbestemming in kleine letters aan de bovenrand *O*
Alleen dat de eindbestemming in het midden staat, en de via-bestemming links is uitgelijnd. Hadden ze wat mij betreft beter andersom kunnen doen.
Alleen dat de eindbestemming in het midden staat, en de via-bestemming links is uitgelijnd. Hadden ze wat mij betreft beter andersom kunnen doen.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Gister ging dat met werkzaamheden bij Zaandam niet goed, toen toonde ie Alkmaar, via Gouda op station Zaandam. Kennelijk weet dat systeem het niet als er op een ander station dan normaal wordt gekeerd.Dexter schreef:Was het al iemand opgevallen dat de zijdisplays van SLT na de laatste software-update behalve de eindbestemming in sommige gevallen ook een Via station tonen? Sinds ze op de s4000 rijden zie ik ze met "Rotterdam Centraal Via Amsterdam Centraal" en ik heb er al een paar in de s9800 gehad die "Utrecht Centraal Via Gouda" tonen.
En het irritante "Niet Instappen" dat ze bij aankomst op een eindstation tonen, wordt binnenkort ook eindelijk aangepakt. *O*
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Ja, ik zag het al een paar keer in de s4000. Jammer alleen van die kleine letters.Dexter schreef:Was het al iemand opgevallen dat de zijdisplays van SLT na de laatste software-update behalve de eindbestemming in sommige gevallen ook een Via station tonen? Sinds ze op de s4000 rijden zie ik ze met "Rotterdam Centraal Via Amsterdam Centraal" en ik heb er al een paar in de s9800 gehad die "Utrecht Centraal Via Gouda" tonen.
:pos:En het irritante "Niet Instappen" dat ze bij aankomst op een eindstation tonen, wordt binnenkort ook eindelijk aangepakt. *O*
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Ik stap dus net in Leiden Centraal uit een SGM-II, en die begon daarna met het achter elkaar omroepen van alle stations vanaf Boskoop waar al gestopt was
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Die staat al heeeeel lang zo. Of heel vaak, dat kan ookGeert schreef:Overigens nog een voorbeeldje van niet meewerkende schermen, dit keer op Den Haag CS:
Ik heb nog ergens een foto van een prototype OBIS-achtig scherm met een mooie Windows-foutmelding uit de tijd dat ik bij Vialis werkte :) Zal eens opzoeken. Was wel een mooi systeem op zich, maar heb het verder nooit "in het wild" gesignaleerd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten