OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

Klagen bij de concessieverlener...
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

iljitsch schreef:Klagen bij de concessieverlener...
Ik heb eerst amar weer eens een klacht gestuurd naar de Klantenservice, maar als die het weer eens niet serieus nemen dan ga ik wel naar de concessieverlener. Heeft iemand overigens een link naar het contract/voorwaarden voor de concessie Zaanstreek, waar de 292 onder valt?

Niet alleen reed de bus te vroeg weg, maar ze hebben nog steeds foutieve haltestaten bij de haltes op Amsterdam CS. Ondanks dat ik het vorig jaar ook al heb aangekaart. En dat zorgt nog steeds voor veel verwarring onder de reizigers. Redenatie van Connexxion? 'De haltes zijn van het GVB, dus zijn zij verantwoordelijk'. Da's mooi, maar je loopt dus zo wel heel vaak betalende klanten mis...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Je zou een cc-tje van de e-mail naar de Stadsregio Amsterdam kunnen sturen (regiohuis AT stadsregioamsterdam PUNT nl)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Ze zouden ook gewoon eens moeten invoeren dat elke vervoerder voor zijn eigen dienstregelingen zorgt, nu is het echt waardeloos doordat de ene vervoerder die er daadwerkelijk rijdt niets mag ophangen en de vervoerder die er niet rijdt het wel moet ophangen maar het geen klap intresseert omdat ze er toch geen baat bij hebben.
Kijk maar eens bij GVB nachtlijn 358; van Centraal Station tot Langsom is het GVB gebied en vanaf de Badhoevelaan tot de Nieuwe Meerdijk 69 is het Connexxion gebied, ja je dacht toch niet serieus dat er dienstregelingen in Badhoevedorp hangen van lijn 358... Nou echt niet...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Meltrain »

Is de controlekans op mijn ritje Rotterdam lombardijen - Delft Zuid vv. normaal 0%, afgelopen woensdag was het zelfs 150%. :shock:
Hoe dat kwam: op d eterugweg werd ik twee keer gecontroleerd, omdat er na Rotterdam Centraal een nieuwe HC in de trein kwam. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Michael »

Vanmiddag was het erg "gezellig" op station Breda wegens een bommelding op station Tilburg reden er geen treinen waardoor er flinke rijen stonden bij de haltes voor bussen naar Tilburg
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daantje »

Gisterochtend had ik erg veel pech. Ik ging om 7.15 uur thuis weg uit Leidschendam, de bus reed drie minuten te vroeg voor m'n neus weg maar de volgende bus zou tien minuten later gaan en daarmee kon ik eventueel nog dezelfde tram 19 halen dus dat was niet zo'n probleem. Ware het niet dat de volgende bus stil kwam te staan achter een vrachtwagen die zand aan het lossen was waardoor de bus er niet langs kon, vertraging op liep en ik dus m'n tram miste. Ik besloot even naar m'n werk te bellen om te vertellen dat ik iets later zou zijn, geen enkel probleem. Na een kwartier gewacht te hebben op de volgende tram 19 was ie er nog steeds niet, ik dacht dat ie wel niet meer zou komen en wachtte dan maar op de volgende (inmiddels dus al een half uur later dan oorspronkelijk gepland). Op een gegeven moment kwamen er mannetjes van HTM security vertellen dat ie wel een minuutje later kon zijn: 'uh, ik sta hier al bijna drie kwartier te wachten op een tram?' later kreeg ie een berichtje op z'n porto dat de tram vanavond of morgen wel weer zou gaan rijden, uh? :? Naja, toen maar weer ouderwets met de bus naar station voorburg, daar met bus 23 naar de herenstraat en dan met tram 1 naar Delft. Bus 23 was echter ook een probleem omdat er een storing was bij de Geestbrug waardoor ie niet meer dichtging. Daar gekeerd met de bus en een omleiding gereden door de Binckhorst. Al met al aangekomen bij de Herenstraat en m'n collega's maar weer gebeld dat ik niet iets later zou komen maar heel veel later. Kwam uiteindelijk om tien voor tien op m'n werk aan in plaats van om kwart over acht -o- Zo bont heb ik het zelfs afgelopen winter met die sneeuw niet gemaakt. Gelukkig vond iedereen me heel zielig en vond niemand het een probleem en was iedereen heel lief en heb ik alles allemaal nog op tijd afgekregen :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

Gisteravond zat ik in lijn 91 Amsterdam - Zaandam toen er bij de halte Pinksterbloemstraat in Amsterdam een controleteam binnenkwam. Alles was goed in de toch best volle bus. :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

Nou zeg, wilde ik t5148 nemen, had dat ding bij Zwd alleen al +15... Trein t5048 had ook al +20, en dus nam ik gewoon de eerste de beste trein (de t5048) naar Rtd, alwaar dat ding werd opgeheven. Werd wel netjes alles omgeroepen :).

Heb laatste weken wel weer erg veel vertragingen... +20 valt nog mee vergeleken met de +47 en +73 :p in één week tijd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Chauf21 »

Vandaag zag ik even buiten Leiden een oude, blauwe bus rijden. In de gauwigheid dacht ik gelezen te hebben dat er op de bestemmingsfilm iets als "Gare St. Lazare" stond. Iemand enig idee wat dat voor iets is? Ik heb maar vriendelijk geseind en teruggezwaaid *bus*
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:en dat het 0900-nummer van Connexxion maar moest worden gebeld. Alsof het die mensen van de klantenservice uberhaupt iets kan schelen...
Weer het zoveelste gezeik met deze lijn! -o-
Je had het volgende kunnen doen:
1. Andere Connexxion chauffeurs van de N70 of N71 aanspreken en de CVL laten bellen om deze bus zsm terug te laten keren.
2. Anders zelf de CVL opbellen met je mobiel (volgens mij hebben de meeste hobbyisten dit nummer wel)

Achteraf kun je het volgende:
1. Klacht indienen via klantenservice @ connexxion . nl
2. Klacht op papier zetten en naar het gratis antwoordnummer sturen.
3. Geld eisen via http://connexxion.connexxion-live.nl/ve ... aging/278/ (klantenservice kijkt niet naar welke lijn wel/niet geldig is) en zo 3,50 terug naaien.
4. Klacht indienen bij het OV-loket http://www.ovloket.nl/

Verder mag ik aannemen dat je voor je nachtbusritje geen cent betaald hebt!
For Your Railroad Adventures
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

Chauf21 schreef:Vandaag zag ik even buiten Leiden een oude, blauwe bus rijden. In de gauwigheid dacht ik gelezen te hebben dat er op de bestemmingsfilm iets als "Gare St. Lazare" stond. Iemand enig idee wat dat voor iets is? Ik heb maar vriendelijk geseind en teruggezwaaid *bus*
Het HOVM heeft een oude Parijse stadsbus, maar die is niet blauw.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

find_your_spot schreef:2. Anders zelf de CVL opbellen met je mobiel (volgens mij hebben de meeste hobbyisten dit nummer wel)
...en dat is dus niet de bedoeling.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

Net terug van vakantie ben ik vandaag weer met frisse moed begonnen en ik viel meteen met m'n neus in de boter, want er waren flink wat werkzaamheden vandaag al had ik er niet veel 'last' van.

Onderweg met de via Hlm omgeleide 692100 (vanwege werkzaamheden aan de Schiphollijn) was er onduidelijkheid of ik nou wel of niet moest stoppen. In de Railpocket stond onder werkzaamheden > logistieke informatie: 692100 omgeleid via Hlm, stopt niet in Hlm en ook op mijn dienstkaartje stond er geen stop en meestal ga je dan over een perronloos middenspoor zodat je niet eens kan stoppen en dan wijst alles zichzelf. Maar nu kwam ik ineens langs perronspoor 3, waar ook de CTA's stonden ingesteld voor mijn trein (vertrektijd, Ledn, Gv, Rtd, Ddr) en er stonden mensen te wachten.

De hc wist het ook niet, want die had dezelfde informatie en omdat ik toch maar 30 km/h reed, heb ik maar gewoon een stop gemaakt en zo kon ik weer een aantal mensen blij maken. Wel even doorgebeld dus hopelijk wordt het aangepast.

En ik keek ervan op wat er na 3 weken vakantie allemaal wel niet veranderen kan: In Rtd stonden er zomaar ineens 7 Y-kolommen op spoor 6/7 en een hele rij met nieuwe (en hopelijk hogere) perronkeerwanden en Ddr was een deel van de overkapping op spoor 1 boven de trap naar de reizigerstunnel verdwenen. :shock: Wat met de regen van vandaag overigens meteen voor een voetenbad zorgde.
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Karl »

Toen ik twee weken geleden vanuit Amsterdam naar Rotterdam ging, met een omgeleide 2100 werd er ook niet in Haarlem gestopt, wel te Sloterdijk. Dat vond ik toen overigens wel vreemd.
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Ja in Sloterdijk hebben ze een korte stop. Heeft onder andere ook te maken met het busvervoer naar Zaandam vanavond.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Wubbo »

Op Den Haag HS werd ook een omreisadvies naar Schiphol via Amsterdam Sloterdijk omgeroepen, ik neem aan dat het daar ook mee te maken heeft (ontlasten van de busdienst tussen Leiden en Hoofddorp).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

Het (om)reisadvies was idd via Ass en ik moest ook een extra stop maken in Ass, voor overstappers van en naar Shl. En ik had ook een extra stop in Zwd want er was busvervoer tussen Zwd - Zlw / Rsd, ook al vanwege werkzaamheden. Alle treinen tussen Rtd en Ddr stopten vandaag in Zwd, wat dit weekend even een IC-station is.

Maar die stops in Ass en Zwd stonden dus overal expliciet aangeven: In de Railpocket, op de dientkaartjes, de CTA's en de blauwe vertrekstaten. Maar die stop in Hlm dus niet, vreemd genoeg wist ook helemaal niemand er iets vanaf.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:
find_your_spot schreef:2. Anders zelf de CVL opbellen met je mobiel (volgens mij hebben de meeste hobbyisten dit nummer wel)
...en dat is dus niet de bedoeling.
Interesseert me geen hol, als een nachtbus niet komt opdagen of te vroeg weg is gereden wil ik dat zo'n buschauffeur daar direct voor gestraft wordt.

Het is mij met de 354 namelijk ook twee keer eerder overkomen dat ik de 354 gewoon zes minuten te vroeg zie vertrekken.
GVB CVL gebeld en binnen drie minuten stond de 354 weer op CS om mij op te pikken.

De reden die ik toen te horen kreeg was dat de chauffeur eerder van CS was vertrokken om zo de drukte bij het Leidseplein te kunnen opvangen.....
Laat ik daar nou net geen boodschap aan hebben
For Your Railroad Adventures
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Stuiterbal »

Zo, vandaag even feestje bij grootouders gehad.

Dus eerst gingen we met de t5656 van Eml naar Ut, waar we konden overstappen om naar Vianen te gaan. Ik help mijn vriend vanwege zijn visuele beperking soms met zijn kaart, en nu reageren de automaten en checkpalen niet meer op zijn voordeelurenkaart, maar er is niets aan zijn kaart te zien? Zelfs geen krasje, scheurtje, weet ik het?
Mijn ouders kwamen uit Zeist, en wilden dus liever op het oude streekbusstation overstappen van 74 op 63, of desnoods in de 74 blijven zitten, dan die godganze hal door te lopen naar het Jaarbeursplein, en dan te hopen dat de bus er nog staat. Klein probleempje: een overstap van 2 minuten op de 63 is niet zo handig, dus ik en vriend gingen toch maar wel naar het Jaarbeursplein, om daar bus 387 te pakken, en de chauffeur zei dat het vandaag gratis reizen was? Heerlijk!
Terug hadden we bus 400 naar Utrecht, en hadden we een krappe overstap. Maar wat een lekkere bus is dat!! Heerlijk, alleen vind ik de naam "Brabantliner" echt gewoon slecht. Maarja, je kan niet alles hebben natuurlijk. Maar Veolia mag zulke Volvo's ook wel op andere plekken in zetten! Hier op de Veluwe hebben we alleen maar bussen met kapotte voorruit:S
Oh, en we hebben ook terug de t1783 met een daarop aansluitende t5683 in Amersfoort, en toen hebben we heerlijk eerste klas gereden, en dat hebben we ook niets voor niets gedaan, want in de laatste 5600-treinen zitten heel vaak teveel mensen die gezopen hebben, en daardoor problemen kunnen trappen, we hebben weleens meegemaakt dat bij het instappen het gedeelte van de betreffende coupe nog intact was, en bij het uitstappen te Eml opeens vier zittingen en rugleuningen van banken ontbraken? Of dat iemand aggressief werd omdat die vond dat niemand naar zijn vriendin mocht kijken, allemaal dat soort dingen. Dan reizen we liever eerste klas met die trein (Y)
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Stuiterbal »

find_your_spot schreef:
ziggy schreef:
find_your_spot schreef:2. Anders zelf de CVL opbellen met je mobiel (volgens mij hebben de meeste hobbyisten dit nummer wel)
...en dat is dus niet de bedoeling.
Interesseert me geen hol, als een nachtbus niet komt opdagen of te vroeg weg is gereden wil ik dat zo'n buschauffeur daar direct voor gestraft wordt.

Het is mij met de 354 namelijk ook twee keer eerder overkomen dat ik de 354 gewoon zes minuten te vroeg zie vertrekken.
GVB CVL gebeld en binnen drie minuten stond de 354 weer op CS om mij op te pikken.

De reden die ik toen te horen kreeg was dat de chauffeur eerder van CS was vertrokken om zo de drukte bij het Leidseplein te kunnen opvangen.....
Laat ik daar nou net geen boodschap aan hebben
Nee, daar kan ik me best wat bij voorstellen. Je maakt niet voor niets een dienstregeling daarvoor toch? -_-"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Interesseert me geen hol, als een nachtbus niet komt opdagen of te vroeg weg is gereden wil ik dat zo'n buschauffeur daar direct voor gestraft wordt.
Als een gewone reiziger bijvoorbeeld gaat bellen met de treindienstleider omdat ie als hobbyist toch het nummer heeft, onder het motto, er moet iemand gestraft worden, dan denk ik dat die reiziger zelf aan de beurt is :wink: In ieder geval in de vorm van een uitbrander ofzo. En wat is het verschil tussen een gewone en een nachtbus? Ik heb op een gewone lijn ook wel eens een bus 5 minuten te vroeg zien langsrijden. Moest ik ook 65 minuten wachten. Bij uursfrequenties zorg ik sindsdien wel dat ik in ieder geval 10 minuten van te voren aanwezig ben.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Stephan »

Sinds ongeveer een maand rijdt lijn 39 (Utrecht - Maarssen via Terwijde) een iets gewijzigde route. De bus komt nu ook bij de haltes Heldinnenlaan en Maarssenseweg. Bij die laatste, nieuwe, halte stopt ook lijn 126. Afgelopen vrijdag viel me echter op dat die halte wel wordt vermeld in de bus, maar op de haltelocatie staatn helemaal geen haltebordjes :o
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef: Als een gewone reiziger bijvoorbeeld gaat bellen met de treindienstleider omdat ie als hobbyist toch het nummer heeft, onder het motto, er moet iemand gestraft worden,
Hoef ik gelukkig ook nooit meer te doen aangezien ik olieslaaf ben geworden van een rijblik.
Caspar schreef: En wat is het verschil tussen een gewone en een nachtbus?
Dat de persoonlijke omstandigheden slechter zijn. Donker, vaak kouder maar als hoofdreden je bent moe en rekent ergens op wat je in de kou achter laat.
Van een nachtbus verwacht je gewoon 100% punctualiteit op het beginpunt notabene!
Caspar schreef: Ik heb op een gewone lijn ook wel eens een bus 5 minuten te vroeg zien langsrijden. Moest ik ook 65 minuten wachten. Bij uursfrequenties zorg ik sindsdien wel dat ik in ieder geval 10 minuten van te voren aanwezig ben.
Als de NS met 19 minuten vertraging binnen komt rijden sta je niet altijd voor die keuze.
Dan zou een overstap van 7 minuten prima te halen zijn, was het niet dat de chauffeurs de rijtijden niet respecteren.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Van een nachtbus verwacht je gewoon 100% punctualiteit op het beginpunt notabene!
Van elke bus, mag ik hopen. Overdag is een uur wachten op de volgende bus evenmin een pretje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten