Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Je kunt ICK toch gewoon in trek-trek formatie laten rijden. Een locomotief heb je waarschijnlijk wel relatief goedkoop op de goederenmarkt, aangezien diesellocs uitgefaseerd worden
Wel biodiesel uit de regio. Pas op hoor :Y
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Karl »

Die loc zelf moet zeker bij Werkspoor vandaan komen? -o-

Ik snap het punt van de eerdere pagina's niet helemaal. Er is - ongeacht de materieelkeuze - een capaciteittekort en er is een geld/prioriteittekort bij de vervoerder. Dus zet de vervoerder een goedkoper middel in (dat toch al in de opslag staat): de bus. Of, eh?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Toch heb ik zo het idee dat een paar nieuwe spurts en een iets andere treindienst (bijvoorbeeld in de spits voor de doorgaande treinen Roermond - Nijmegen, station N. Heyendaal overslaan) ook best kan werken. Op heel lange termijn kun je wellicht nog wat doen door een toegevoegde treindienst Nijmegen - Kleef in te leggen.
De meeste reizigers die die extra drukte veroorzaken moeten volgens mij juist naar Heyendaal. Daar niet stoppen lijkt me dan niet zo handig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door fogeltje »

meltrain schreef: Als het goed is, staan er in Amersfoort en Amsterdam nog sporen vol Wadlopers.
Veolia kan dus de spitstreinen prima met Wadlopers exploiteren (voordeel: makkelijk combineren en splitsen :!: ) en de overige treinen verlengen. :)
Wadlopers zijn de langzaam, dan ga je doorstromingsproblemen krijgen in combinatie met de snellere Buffels en GTW's. Wadlopers hebben ongeveer een jaar gereden in de overbruggingsperiode tussen de overname van de treindienst door Veolia en het in dienst komen van de GTW's, dat leverde nog meer problemen op dan dat er nu zijn.
Vinny schreef: Toch heb ik zo het idee dat een paar nieuwe spurts en een iets andere treindienst (bijvoorbeeld in de spits voor de doorgaande treinen Roermond - Nijmegen, station N. Heyendaal overslaan) ook best kan werken.


Stations gaan overslaan doordat je reizigers, waar je er teveel van hebt, weer weggaan lijkt me geen optie. Ook zal dat niet werken. De studenten pakken de trein toch wel, stappen in Nijmegen op CS weer uit en pakken dan een bus naar Heyendaal, dat lost de problemen niet op. Wel zou het te overwegen zijn om het concept sneltrein weer in te voeren (en die dan Heyendaal laten overslaan, mits er gezorgd wordt voor voldoende stoptreinen), maar dat is op een enkelspoor te last te realiseren ben ik bang.
Vinny schreef:Op heel lange termijn kun je wellicht nog wat doen door een toegevoegde treindienst Nijmegen - Kleef in te leggen.
Ik zou er niet vanuit gaan dat die lijn nog ooit terugkomt. Groesbeek zal bijvoorbeeld hoe dan ook dwarsliggen omdat die vrezen voor de goede busverbinding, hetzelfde geldt wellicht ook voor Beek. Bovendien moet er dan iets verzonnen worden voor het verwijderde spoor tussen Heyendaal en CS.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:
Vinny schreef:Toch heb ik zo het idee dat een paar nieuwe spurts en een iets andere treindienst (bijvoorbeeld in de spits voor de doorgaande treinen Roermond - Nijmegen, station N. Heyendaal overslaan) ook best kan werken. Op heel lange termijn kun je wellicht nog wat doen door een toegevoegde treindienst Nijmegen - Kleef in te leggen.
De meeste reizigers die die extra drukte veroorzaken moeten volgens mij juist naar Heyendaal. Daar niet stoppen lijkt me dan niet zo handig.
Dat en het lost niets op, die mensen zullen er toch inzitten, alleen stappen ze dan in/uit bij CS (afgezien van de mensen die de trein maar compleet gaan vermijden en de auto gaan pakken).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Suus »

Met dubbelspoor tussen Nijmegen en Heyendaal kan je zowel richting Duitsland als Venlo uitstekend uit de voeten. Je hebt daar heb je niet persé drie sporen voor nodig, al is het dan wel noodzakelijk dat de Duitse trein Nederlandse beveiliging heeft.

Er lopen nog steeds studies naar het heropenen van de treinverbinding tussen Kleve en Nijmegen. De argumenten die Groesbeek gebruikt slaan als een tang op een varken. Zelfs het argument dat de koeien er slechter melk van gaan geven is daar al op de tafel gelegd.

Zou je een halfuursdienst vanuit Nijmegen naar Kleven en verder laten rijden, dan heb je in de spits zes keer per uur een trein tussen Nijmegen en Heyendaal, vind dat een zeer acceptabel aantal. Trek je de bovenleiding door tot Heyendaal, dan kan het in de spits zelfs uitkomen op 8x per uur (doortrekken s7600). Dan kan lijn 10 wel opgedoekt worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AppleMoose »

Ik snap de kritiek hier allemaal niet zo.
Natuurlijk, Veolia zou een extra treinstel kunnen kopen, echter doen ze dat niet om bepaalde redenen.
Nu er materieeltekort is kan een vervoerder 2 dingen doen.
Reizigers laten staan op de perrons en hopen dat de drukte snel wat minder wordt of
extra materieel huren.
Ze hebben extra materieel gehuurd (in de vorm van een buffel) maar ook dat blijkt niet afdoende te zijn.
Nu staat de vervoerder weer voor een keuze, reizigers wederom laten barsten, of een andere oplossing zien te vinden.
Dat heeft Veolia nu gedaan door bussen in te zetten.
Okey, geen railvervoer, maar nog altijd beter dan geen vervoer. De reizigers kunnen alsnog hun bestemming bereiken.

Reizigers blij (ze kunnen op hun bestemming komen) Vervoerder blij(Zonder al te grote kosten toch reizigers naar hun bestemming kunnen brengen)

Wat is nu het hele probleem als dit maar tijdelijk is?

Een treinstel die 10 maanden stilstaat kost geld, een rijtuig dat 10 maanden stilstaat kost geld, zelfs een railfiets dat 10 maanden stilstaat kost geld.
Discussie over systeemkeuze is volkomen irrelevant.
Materieeltekort blijft een tekort, met welk syteem dan ook.
Stilstaand materieel kost (onnodig) geld, welk systeem dan ook.
Bovendien, het systeem is al gekozen, dus daar valt niks meer aan te doen. Dus om daar nou hier op dit forum ruzie over te gaan schoppen?

Er zijn wel leukere onderwerpen om over te babbelen dacht ik zo *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Met dubbelspoor tussen Nijmegen en Heyendaal kan je zowel richting Duitsland als Venlo uitstekend uit de voeten. Je hebt daar heb je niet persé drie sporen voor nodig, al is het dan wel noodzakelijk dat de Duitse trein Nederlandse beveiliging heeft.

Er lopen nog steeds studies naar het heropenen van de treinverbinding tussen Kleve en Nijmegen. De argumenten die Groesbeek gebruikt slaan als een tang op een varken. Zelfs het argument dat de koeien er slechter melk van gaan geven is daar al op de tafel gelegd.

Zou je een halfuursdienst vanuit Nijmegen naar Kleven en verder laten rijden, dan heb je in de spits zes keer per uur een trein tussen Nijmegen en Heyendaal, vind dat een zeer acceptabel aantal. Trek je de bovenleiding door tot Heyendaal, dan kan het in de spits zelfs uitkomen op 8x per uur (doortrekken s7600). Dan kan lijn 10 wel opgedoekt worden :)
Die studies lopen al sinds de lijn is opgeheven. Ook moet een wissel ingebouwd gaan worden, dat kost al meteen geld. Veel mensen doen zo alsof een treindienst zomaar even te realiseren is. Is op het Duitse deel van het traject nog al het spoorwerk aanwezig?

8x per uur een trein tussen Heyendaal en Nijmegen lijkt op het eerste oog wellicht haalbaar, maar dat moet ook wel met de verschillende dienstregelingen zo uitkomen (alles wil in Nijmegen natuurlijk zo optimaal mogelijk aansluiten op andere treinen).

Ik zeg niet dat een treindienst Nijmegen - Kleve nooit meer zal komen, maar ik acht die kans toch behoorlijk klein. Ik vraag me af of het doortrekken van de treinen uit Zutphen gaat ook binnen afzienbare tijd gaat gebeuren, die plannen liggen er ook al best lang.
"Een touringcar is geen bus"
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Bee schreef:Goed dan, hoeveel rijtuigen kan je laten rijden voor 140 miljoen euro, het bedrag waarmee Arriva 38 treinstellen koopt.

Daarvan:
19 stuks tweedelig = 38 bakken
19 stuks driedelig = 47 bakken
TOTAAL = 85 bakken

Zou mij niets verbazen als je voor hetzelfde bedrag ongeveer 85 rijtuigen kan kopen, maar dan heb je nog geen aandrijving.

Wat ik uit jouw foldertjes haal: De Zwitserse spoorwegen kopen voor 753 miljoen euro 44 zevendelige treinstellen (ICN = treinstel). Er staat echter niets in over de aanschafprijs van een nieuw los rijtuig die je achter een trein kan hangen. In het eerste foldertje staat dat alle prijzen op aanvraag zijn. Het ontbeert hierbij dus aan concrete cijfers die jouw stelling onderbouwen. Die zou ik graag willen zien, want dan kunnen we eens een vergelijking op basis van kosten maken (= economische vergelijking) in plaats van een vergelijking op fantasie.

Maar ach, ik ben toch bevooroordeeld waarschijnlijk, hoe kan het ook anders als je opa een type plastic heeft uitgevonden :(
Verkeerde (selectief) link gekozen. :D

Geen aandrijving? AAls je het juiste systeem had gekozen, had je al aandrijvingen. :N
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Geert schreef:De meeste reizigers die die extra drukte veroorzaken moeten volgens mij juist naar Heyendaal. Daar niet stoppen lijkt me dan niet zo handig.
En dat is redelijk makkelijk te fietsen. Oorzaak gevonden, oplossing ook. :D
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

fogeltje schreef:Dat en het lost niets op, die mensen zullen er toch inzitten, alleen stappen ze dan in/uit bij CS (afgezien van de mensen die de trein maar compleet gaan vermijden en de auto gaan pakken).
En dus vastlopen in de bliklawine. Daar staat ook de bus. Geen oplossing. De klant is de oorzaak.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Bart »

AOD schreef:Geen aandrijving? AAls je het juiste systeem had gekozen, had je al aandrijvingen. :N
Misvatting! Dit is de allereerste treinconcessie van Veolia in dit land. Dus ze moesten zelf voor nieuw materieel zorgen. Dus ze moesten kiezen. Treinstellen goedkoper. En let wel: als de NS aandrijving heeft, zou Veolia nog geen aandrijving hebben. Eigendom van verschillende bedrijven.
AOD schreef:En dat is redelijk makkelijk te fietsen. Oorzaak gevonden, oplossing ook. :D
Misvatting! Studenten buiten Nijmegen naar Nijmegen toe. Geen fiets mee in de spits. Duur kaartje.
AOD schreef:En dus vastlopen in de bliklawine. Daar staat ook de bus. Geen oplossing. De klant is de oorzaak.
Misvatting! Busbaan tussen CS en Heyendaal.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Ronzol schreef:Een treinstel die 10 maanden stilstaat kost geld, een rijtuig dat 10 maanden stilstaat kost geld, zelfs een railfiets dat 10 maanden stilstaat kost geld.
Discussie over systeemkeuze is volkomen irrelevant.
Materieeltekort blijft een tekort, met welk syteem dan ook.
Stilstaand materieel kost (onnodig) geld, welk systeem dan ook.
Bovendien, het systeem is al gekozen, dus daar valt niks meer aan te doen. Dus om daar nou hier op dit forum ruzie over te gaan schoppen?

Er zijn wel leukere onderwerpen om over te babbelen dacht ik zo *O*
Dit is zwartwit denken, een treinstel is in exploitatie echt duurder dan een losse bak of het onzinvoorbeeld railfiets. Dat kan een {jengelend) kind je vertellen.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Bart schreef:
AOD schreef:Geen aandrijving? AAls je het juiste systeem had gekozen, had je al aandrijvingen. :N
Misvatting! Dit is de allereerste treinconcessie van Veolia in dit land. Dus ze moesten zelf voor nieuw materieel zorgen. Dus ze moesten kiezen. Treinstellen goedkoper. En let wel: als de NS aandrijving heeft, zou Veolia nog geen aandrijving hebben. Eigendom van verschillende bedrijven.
AOD schreef:En dat is redelijk makkelijk te fietsen. Oorzaak gevonden, oplossing ook. :D
Misvatting! Studenten buiten Nijmegen naar Nijmegen toe. Geen fiets mee in de spits. Duur kaartje.
AOD schreef:En dus vastlopen in de bliklawine. Daar staat ook de bus. Geen oplossing. De klant is de oorzaak.
Misvatting! Busbaan tussen CS en Heyendaal.
Gaan we weer chatten Bart? Dan haak ik af.

Er is al geopperd (tweedehands) dieselloks te kopen omdat de goederenvervoerders overstappen op multicourante loks. Dat hadden Veolia, Arriva en Syntus kunnen doen, dan waren er nu geen problemen geweest. Je maakt mij niet wijs dat Veolia geen dieselloks heeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Daniel »

AOD schreef:Er is al geopperd (tweedehands) dieselloks te kopen omdat de goederenvervoerders overstappen op multicourante loks. Dat hadden Veolia, Arriva en Syntus kunnen doen, dan waren er nu geen problemen geweest.
Misvatting: een tekort aan materieel blijft een tekort aan materieel, of dit nu een tekort aan treinstellen of een tekort aan rijtuigen is :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Daniel schreef:
AOD schreef:Er is al geopperd (tweedehands) dieselloks te kopen omdat de goederenvervoerders overstappen op multicourante loks. Dat hadden Veolia, Arriva en Syntus kunnen doen, dan waren er nu geen problemen geweest.
Misvatting: een tekort aan materieel blijft een tekort aan materieel, of dit nu een tekort aan treinstellen of een tekort aan rijtuigen is :idea:
Volhouden. bij een juiste systeemkeuze heb je redelijk voldoende trekkrachten en is het simpel losse bakken aankoppelen. Neem daarbij de mogelijkheid om goedkoper een losse lok van de goederenvervoerders te huren. Die mogelijkheid ontbreekt bij treinstellen. Zeker als het om Buffels en GTW's gaat. Die zijn niet te koppelen.

Een tekort aan rijtuigen? :D :D :D

Afbeelding

Zo kan het dus ook. De Zwitserse SOB met SBB-materieel.

Deze vond ik ook wel leuk:

Afbeelding

Dit is natuurlijk een zeldzaam geval maar toont de mogelijkheden van 628. Zou ook nog een optie kunnen zijn. Andersom kan natuurlijk ook. ;)

Een beetje creatief Googelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Daniel »

AOD schreef:bij een juiste systeemkeuze heb je redelijk voldoende trekkrachten en is het simpel losse bakken aankoppelen.
Da's nou nog eens een grote misvatting: al had Veolia met locs + rijtuigen gereden dan zouden ze er nog niet een paar extra in dienst gehad hebben voor de twee maanden die ze nodig zijn. Dan maakt het echt niet meer uit wat je nu bijhuurt: een loc+rijtuigen of een treinstel.
Neem daarbij de mogelijkheid om goedkoper een losse lok van de goederenvervoerders te huren. Die mogelijkheid ontbreekt bij treinstellen. Zeker als het om Buffels en GTW's gaat. Die zijn niet te koppelen.
Nee die zijn niet te koppelen nee, ze hebben echter wel verwarming. En dat is iets waar veel goederenlocs niet voor kunnen zorgen. Logisch ook: daar heb je in het goederenvervoer zo weinig aan :wink:

http://www.bahnbilder.de/bilder/selten- ... 354006.jpg

Dit is natuurlijk een zeldzaam geval maar toont de mogelijkheden van 628. Zou ook nog een optie kunnen zijn. Andersom kan natuurlijk ook. ;)
Lijkt verdacht veel op wat in Nederland geregeld met DDAR gebeurd, die heb je soms zelfs met twee locs in 't midden en een stuurstand aan weerszijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Suus »

AOD schreef:
Bee schreef:Goed dan, hoeveel rijtuigen kan je laten rijden voor 140 miljoen euro, het bedrag waarmee Arriva 38 treinstellen koopt.

Daarvan:
19 stuks tweedelig = 38 bakken
19 stuks driedelig = 47 bakken
TOTAAL = 85 bakken

Zou mij niets verbazen als je voor hetzelfde bedrag ongeveer 85 rijtuigen kan kopen, maar dan heb je nog geen aandrijving.

Wat ik uit jouw foldertjes haal: De Zwitserse spoorwegen kopen voor 753 miljoen euro 44 zevendelige treinstellen (ICN = treinstel). Er staat echter niets in over de aanschafprijs van een nieuw los rijtuig die je achter een trein kan hangen. In het eerste foldertje staat dat alle prijzen op aanvraag zijn. Het ontbeert hierbij dus aan concrete cijfers die jouw stelling onderbouwen. Die zou ik graag willen zien, want dan kunnen we eens een vergelijking op basis van kosten maken (= economische vergelijking) in plaats van een vergelijking op fantasie.

Maar ach, ik ben toch bevooroordeeld waarschijnlijk, hoe kan het ook anders als je opa een type plastic heeft uitgevonden :(
Verkeerde (selectief) link gekozen. :D

Geen aandrijving? AAls je het juiste systeem had gekozen, had je al aandrijvingen. :N
Geef dan eens een link waar wel nuttige prijzen instaan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Bee schreef:Geef dan eens een link waar wel nuttige prijzen instaan?
Ja, ik blijf aan de gang. Elke keer verzinnen jullie wat nieuws. Gebrek aan vrijetijdsbesteding? Doei!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Suus »

Nee, geen gebrek aan vrijetijdsbesteding. Ik fiets naar mijn werk, ga werken en fiets terug naar huis. Ik fiets naar college, volg college, en fiets terug naar huis. Ik fiets naar de stad, ga uit, en fiets weer terug naar huis. Altijd wat te doen.

Maar jij geeft aan dat ik het fout doe, dus zou ik dan graag informatie willen waarom ik het fout doe. Het ligt niet aan een gebrek aan fantasie, als ik mijn omgeving moet geloven. Ook heb ik toen ik klein was met treinen van LEGO gespeeld, dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien is mijn olieverslaving, maar dat is gewoon een familietrekje.

Nee, wat ik vraag is om juiste informatie om jouw stellingen te onderbouwen en het enige wat ik terugkrijg is een stortvloed aan flauwekul omdat wij een woestijn aan zand in onze ogen zouden hebben en de werkelijke oplossing niet willen inzien. Ik geloof echter niet in pats-boem-veranderingen maar in geleidelijke veranderingen. Blijkbaar ontbreekt bij jou niet de fantasie, maar het realisme dat zelfs als er iets noodzakelijk veranderd moet worden, dat niet morgen geregeld is. Om vervolgens de wereld maar uit te maken voor dom en stom en jezelf te verklaren als roepende in de woestijn is voor alle andere mensen bijzonder oninteressant. Het werkt irritaties op die je probeert weg te wuiven met nog meer van hetzelfde. Kortom, je bevind je op een punt waarbij de beoogde oplossing alleen maar verder weg komt te liggen. De beste veranderingen komen uit samenwerking, niet uit tegenwerking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben niet blind! ;)

De ervaring leert dat als je een olieslaaf een vinger geeft, hij/zij je hele hand neemt. Kijk om je heen en je ziet dat het wegennet de pan uit rijst, maar nog vindt de automaffia het niet genoeg.

Ik ben van een generatie die de grindweggetjes in de polder nog gekend heeft en de stoomtrein/tram. Niet dat ik dat terug wil, maar er is een redelijk alternatief. Wie zei dat ook weer, "In the world is enough for anybodys need, not for anybodys greed". Het was Ghandi geloof ik, slachtoffer van het kolonialisme, de "commonwealth".

Ik heb een nieuw topic geopend, "De consument". Dit verhaal wordt "off-topic".
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:Kunnen we deze onzindiscussie aub beperken tot 1 topic en dit niet gaan uitsmeren over nog meer topics? Ik stel voor dit topic te fuseren met het andere topic en eventueel een nieuw topic over problemen op de treindienst Roermond-Nijmegen openen waar we dingen als "motorwagens" en "infobeperkingen" achterwege laten.
Check!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AppleMoose »

AOD schreef:
Ronzol schreef:Een treinstel die 10 maanden stilstaat kost geld, een rijtuig dat 10 maanden stilstaat kost geld, zelfs een railfiets dat 10 maanden stilstaat kost geld.
Discussie over systeemkeuze is volkomen irrelevant.
Materieeltekort blijft een tekort, met welk syteem dan ook.
Stilstaand materieel kost (onnodig) geld, welk systeem dan ook.
Bovendien, het systeem is al gekozen, dus daar valt niks meer aan te doen. Dus om daar nou hier op dit forum ruzie over te gaan schoppen?

Er zijn wel leukere onderwerpen om over te babbelen dacht ik zo *O*
Dit is zwartwit denken, een treinstel is in exploitatie echt duurder dan een losse bak of het onzinvoorbeeld railfiets. Dat kan een {jengelend) kind je vertellen.
Een treinstel of wagon dat maar 2 maanden gebruikt wordt, en voorderest stilstaat, blijft een kostenpost en dus kapitaalvernietiging. Die railfiets was een voorbeeld om extra duidelijk te maken dat, alles wat je aanschaft maar niet of nauwelijks gebruikt gewoon geld kost :wink:

Over zwart/wit denken gesproken, Continu vasthouden aan je "geweldige" Zwitserse systeem en maar blijft volhouden dat er dan geen materieeltekorten zouden zijn, en alle andere exploitatiemogelijkheid en argumenten die het tegendeel bewijzen, of gewoon aangeven dat "jou" systeem niet altijd even handig is, per direct als "fout"en "stompzinnig" aan te duiden, DAT noem ik zwart/wit denken.

En ik herhaal nog maar eens: De systeemkeuze is gemaakt en we hebben het er maar mee te doen.
Momenteel is er een tekort. Enerzijds doordat er op het ogenblik veel mensen van de trein gebruik maken, anderzijds omdat er geen reservematerieel beschikbaar is door ernstige schade.
Veolia heeft er voor gekozen om extra materieel in te huren. Dit bleek niet afdoende, dus zet Veolia nu ook extra bussen in om reizigers alsnog naar hun bestemming te brengen.
Geen ideale oplossing, maar nog altijd beter dan reizigers in de kou te laten staan.

En nog even heel duidelijk: Een tekort BLIJFT een tekort, welk materieel je ook hebt, welk systeem je ook hanteert. Te weinig materieel blijft te weinig materieel. DAT kan een jengelend kind jou ook vertellen. (Alleen lijk je het van niemand aan te WILLEN nemen :roll: )
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AOD »

Ja hoor, is goed :N

Het is nou eenmaal zinloos steeds weer alternatieven te berde te brengen, want dan graaft men weer een ander nadeel op.

De toepassing van een lok is bv erg hardnekkig, niet uit te roeien. Gebrek aan fantasie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Veolia zet bussen in vanwege volle treinen Maaslijn

Bericht door AppleMoose »

Ieder systeem heeft voor en nadelen, zelfs met heel veel fantasie :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten