De consument.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

De consument.

Bericht door AOD »

In een ander topic vroegen de forumbezoekers zich af op welke forums ik nog meer aktief ben. Dat zijn er nogal wat. Zo komt de infobeperking aan z'n eind. :D

Misschien is het je opgevallen dat op al die forums er mensen klagen. Zij hebben kennelijk een probleem omdat men onvoldoende geïnformeerd is en kopen wat de commercie hen voorschotelt. Ikzelf heb geen enkel probleem omdat ik de commercie negeer. Geen kabel-TV maar een schotel, zodat ik de voorbeelden uit het buitenland kan zien. Zowel qua energie, transport als miljeu. Een "Ja/Nee"-sticker op de brievenbus. Ik bepaal wat ik koop en waar ik het koop en hoeveel afval dat veroorzaakt.

M'n kliko gaat dan ook slechts eens in de twee maanden aan de weg. Mijn voer bv komt uit de regio en binnenkort (nee nu al zelfs) staan al die forums vol met problemen als files, Buffels, BP, energieprijzen enz. enz.

Je kunt dus wel op mij afgeven, maar daar ben ik aan gewend. Ik toon aan dat het anders kan en moet en of je dat advies opvolgt of niet, zal mij aan m'n anus oxideren. En of er nou wel of geen Buffels op welke lijnen dan ook rijden, echt, het boeit mij niet. Ik reis hooguit vier keer per jaar met de trein en de bus negeer ik al helemaal.

Ik red het wel, nou jullie dol gedraaide consumenten nog. :D :D :D
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: De consument.

Bericht door Bastiaan »

Tjongejonge, wat ben jij ontzettend goed bezig en daar mag je natuurlijk best trots op zijn. Maar net als jij hebben wij, "de domme beperkt geïnformeerde consumenten", ook een eigen keuze en een eigen wil. Als wij dus massaal datgene willen voor wat de commercie ons voorschotelt, dan doen we dat. In Europa zijn we vrij om te kiezen wat we willen en te leven op de manier die we willen, voor zover de mogelijkheden er zijn natuurlijk. Als je de samenleving wil maken volgens jouw eigen ideaalbeeld, misschien is het communisme dan wat voor jou?

Het heeft denk ik trouwens helemaal geen zin om hier over te discussiëren, want jij bent nou eenmaal goed bezig en wij niet, dus zal jij natuurlijk altijd gelijk hebben.
Laatst gewijzigd door Bastiaan op ma 27 sep 2010, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: De consument.

Bericht door find_your_spot »

AOD schreef: M'n kliko gaat dan ook slechts eens in de twee maanden aan de weg.
Wat moet jij een hoop te kort zijn gekomen in je jeugd... Het is eigenlijk erg sneu dat jij moet lijden in deze maatschapij.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De consument.

Bericht door Fles »

AOD schreef:Je kunt dus wel op mij afgeven, maar daar ben ik aan gewend.
Je begint zelf, mafkees. Daar hebben wij niet om gevraagd.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: De consument.

Bericht door Chauf21 »

Heren, heren, ik weet dat er flink wat ergernissen zijn over de steeds weer terugkomende onderwerpen van AOD, maar laten we de discussie hier wel fatsoenlijk spelen. Als alles op een gepaste wijze kan worden besproken, kunnen we in de andere topics gewoon bij het onderwerp blijven :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De consument.

Bericht door AppleMoose »

AOD schreef: Ik red het wel, nou jullie dol gedraaide consumenten nog. :D :D :D
Heb je überhaupt wel behoefte aan onze argumenten over hoe en waarom wij leven zoals we willen leven? :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De consument.

Bericht door Fles »

AOD schreef:En of er nou wel of geen Buffels op welke lijnen dan ook rijden, echt, het boeit mij niet. Ik reis hooguit vier keer per jaar met de trein en de bus negeer ik al helemaal.
Ik vraag me dan af wat je bezielt om je te gaan registreren op een forum over Openbaar Vervoer. Anders dan het evangeliseren van je eigen superioriteitsdenken.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: De consument.

Bericht door AOD »

De mens is het enige wezen dat demokratisch z'n eigen slachter kiest. :D
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: De consument.

Bericht door Caspar »

M'n kliko gaat dan ook slechts eens in de twee maanden aan de weg.
Dat zou ik misschien ook wel redden, maar dan omdat ik niet veel thuis ben, en vaak op het werk eet. Echter, ook als de zak halfvol is, maar wel al een aantal dagen in de vuilnisbak ik de keuken zit, dan doe ik hem wel weg, want hoef geen stank of fruitvliegjes.
Verder koop ik voor mezelf alleen biologisch vlees en zuivel, en let ik ook op dat er niet veel kunstmatige toevoegingen aan mijn producten zijn toegevoegd. Echter, het is voor mij niet een soort dwangmatig gegeven zoals ik dat bij jou (AOD) wel merk. Thuis aten we nooit vlees, en ik ben het toen ik op mezelf ben gaan wonen wel gaan doen, maar eigenlijk maar een paar keer per week wat.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: De consument.

Bericht door AOD »

Dwangmatig? :D

Kijk wat er gebeurt:
De Stentor schreef:GORSSEL - Bewoners van Eefde, Gorssel, Joppe en Epse willen samen actievoeren tegen de geplande forse toename van goederenvervoer op de spoorlijn Arnhem-Deventer.
http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... achten.ece

Es kijken wie er wie dwingt als je voer uit Verweggistan komt. En dan zwijg ik nog over de vrachtwaggels. Dit gaat echt leuk worden. Maar zoals gezegd, de mens is het enige wezen.......
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: De consument.

Bericht door find_your_spot »

AOD schreef:De mens is het enige wezen dat demokratisch z'n eigen slachter kiest. :D
Hoe vaak per week douche jij? Hopelijk wel in de rivier en met niet al teveel shampoo, dat zou het milieu schaden. :Y
For Your Railroad Adventures
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: De consument.

Bericht door |Pim| »

AOD, ik heb hier een nieuwe bijpassende avatar voor u.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De consument.

Bericht door AppleMoose »

Bovendien, regelmatig op de computer zitten en internet gebruiken, is ook erg slecht voor het milieu :Y
Maar AOD zal het gebruik vast wel compenseren door nieuwe bossen aan te planten!
Gekweekt in de regio uiteraard, en per postduif naar de plek gebracht! *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: De consument.

Bericht door Bastiaan »

We blijven onze trol trouwens wel telkens voeren op deze manier ...


Wel met voedsel uit de regio uiteraard :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: De consument.

Bericht door Karl »

Wat een niveau weer. :neg:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De consument.

Bericht door Daniel »

@Bastiaan: Nouja, onze server staat in Enschede dus we zijn niet echt voedsel uit de regio van AOD :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De consument.

Bericht door Vinny »

Pim dat onderschift van jou is...

Attentieverhogend

zullen we maar zeggen :mrgreen:

Verder begrijp ik niet zo goed waarom we terug naar het Stenen Tijdperk moeten. Het gemak dient toch de mens? Onze voorvaarderen hebben zoveel olie uit de grond gehaald dat we nu een reuze comfortabel leven kunnen leiden. Met laptop en hogesnelheidstrein. Wat is het leven toch leuk *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De consument.

Bericht door Fles »

Bastiaan schreef:We blijven onze trol trouwens wel telkens voeren op deze manier ...
Ja, eens. Maar wat dan? Doodzwijgen in elk topic waar hij komt? Het spijt me wel beleefd, maar daarvoor beleef ik toch iets teveel plezier aan dit forum. Als hij gewoon normaal gaat doen is er niks aan de hand. Niet dat die mogelijkheid erin zit, maar goed :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De consument.

Bericht door Suus »

Ik had een sprankeltje hoop vanochtend :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De consument.

Bericht door Fles »

Hee AOD ik heb een aanradertje voor je: Brave New World. Vol met illuminati zoals jij. Je zult je er helemaal op je plaats voelen.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: De consument.

Bericht door AOD »

Karl schreef:Wat een niveau weer. :neg:
@Karl, een bewijs van de beperkte info die de domroep (Paul de Leeuw, Lady Gaga en consorte) op de TV presenteert. Gewoon negeren. ;)

Pim (brugmug 15 jaar oud), welkom bij de club! :D

En zolang Daniel, OVinNL-beheerder,

Afbeelding

ook niet gehinderd door enige kennis van het energieverbruik van z'n server, meedoet met deze primitieve speldeprikjes, val ik regelmatig van m'n stoel van het lachen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De consument.

Bericht door htm_tram »

Hey AOD, doe ff normaal joh... Je lijkt net een gefustreerde zeikwijf... :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: De consument.

Bericht door AOD »

htm_tram schreef:Hey AOD, doe ff normaal joh... Je lijkt net een gefustreerde zeikwijf... :neg:
In correct Nederlands "gefrustreerd" (zonder e)!! :D

Dit wordt een top-topic! :Y
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De consument.

Bericht door htm_tram »

Wat is er allemaal misgegaan in je jeugd dat je zo bent? Zeker verwaarloosd, misbruikt, weglopende ouders?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: De consument.

Bericht door AOD »

htm_tram schreef:Wat is er allemaal misgegaan in je jeugd dat je zo bent? Zeker verwaarloosd, misbruikt, weglopende ouders?
Heb je ook serieuze tegenargumenten?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten