Hierbij is dus voorbijgegaan aan de bedrijfsvoering, een treinstel is bedrijfsmatig gezien een stuk makkelijker in te passen in het nederlandse systeem ( betrekkelijk korte afstanden ) zou je een loc met rijtuigen gebruiken zal je of met 2 locs moeten gaan werken of telkens een loc omrijden wat veel tijd kost.AOD schreef:Volhouden. bij een juiste systeemkeuze heb je redelijk voldoende trekkrachten en is het simpel losse bakken aankoppelen. Neem daarbij de mogelijkheid om goedkoper een losse lok van de goederenvervoerders te huren. Die mogelijkheid ontbreekt bij treinstellen. Zeker als het om Buffels en GTW's gaat. Die zijn niet te koppelen.Daniel schreef:Misvatting: een tekort aan materieel blijft een tekort aan materieel, of dit nu een tekort aan treinstellen of een tekort aan rijtuigen isAOD schreef:Er is al geopperd (tweedehands) dieselloks te kopen omdat de goederenvervoerders overstappen op multicourante loks. Dat hadden Veolia, Arriva en Syntus kunnen doen, dan waren er nu geen problemen geweest.
Een tekort aan rijtuigen? :D :D :D
http://bahnonline.railimages.ch/fotos/d ... 394_01.jpg
Zo kan het dus ook. De Zwitserse SOB met SBB-materieel.
Deze vond ik ook wel leuk:
http://www.bahnbilder.de/bilder/selten- ... 354006.jpg
Dit is natuurlijk een zeldzaam geval maar toont de mogelijkheden van 628. Zou ook nog een optie kunnen zijn. Andersom kan natuurlijk ook. ;)
Een beetje creatief Googelen.
Daarnaast zou je alles moeten aanpassen omdat er dus alleen gewerkt mag worden met centrale deurvergrendeling, dus gehuurde rijtuigen/locs zouden moeten worden aangepast. (alleen internationale treinen hebben daarvoor nog ontheffing)