OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef:Overigens nog een voorbeeldje van niet meewerkende schermen, dit keer op Den Haag CS:
Die staat al heeeeel lang zo. Of heel vaak, dat kan ook :mrgreen:
Heel vaak dan, want zaterdag deden ze het allebei nog goed en de foto was van zondagavond.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Gister ging dat met werkzaamheden bij Zaandam niet goed, toen toonde ie Alkmaar, via Gouda op station Zaandam. Kennelijk weet dat systeem het niet als er op een ander station dan normaal wordt gekeerd.
Nee dat moet je apart instellen en dat kan alleen bij deurvrijgave. Het is heel bewerkelijk. Maar er zitten nog wel meer hikken in dat RIS-systeem van SLT, zo herkent ie bv geen IC- of Sneltreinnummers.

Over de kleine letters op de zijdisplays: Het was oorspronkelijk de bedoeling dat de bovenste regel de eindbestemming toont en de onderste regel een scrollende 'via' regel met de belangrijkste tussenstations. Al zijn de zijdisplays wel erg klein uitgevallen voor 2 regels.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Caspar schreef:Gister ging dat met werkzaamheden bij Zaandam niet goed, toen toonde ie Alkmaar, via Gouda op station Zaandam. Kennelijk weet dat systeem het niet als er op een ander station dan normaal wordt gekeerd.
Nee dat moet je apart instellen en dat kan alleen bij deurvrijgave. Het is heel bewerkelijk. Maar er zitten nog wel meer hikken in dat RIS-systeem van SLT, zo herkent ie bv geen IC- of Sneltreinnummers.

Over de kleine letters op de zijdisplays: Het was oorspronkelijk de bedoeling dat de bovenste regel de eindbestemming toont en de onderste regel een scrollende 'via' regel met de belangrijkste tussenstations. Al zijn de zijdisplays wel erg klein uitgevallen voor 2 regels.
Voor zover ik weet kan je die (nog) niet anders instellen, alleen synchroniseren als ze verkeerd lopen. (Maar kan dat dat inmiddels is aangepast dat dat nu wel kan.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

@Ennes: Je kan in het tabblad Bediening en dan in hetzelfde scherm als Synchroniseren naar een afwijkende eindbestemming scrollen, maar dat lukt pas als je stilstaat met deurvrijgave. Ik begin straks mijn dienst met een SLT, dus ik zal nog eens kijken, want ik zou het even voor me moeten zien. (En uitproberen natuurlijk) :mrgreen:

Dus als er straks iemand een SLT met Voorburg, Zoetermeer of Gouda erop ziet rondrijden, dan ben ik het. *O*
Laatst gewijzigd door Dexter op di 28 sep 2010, 02:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Nadat ik vanmorgen in Utrecht al een bus met compleet uitgevallen InfoXX trof bleek 't vanmiddag in Amersfoort ookal niet helemaal lekker te gaan met InfoXX. Een bus op lijn 11 vertrok van 't station, met reizigers, met de uitermate praktische bestemming "11 Niet instappen" op de film :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Vorige week woensdag. In een SGM-III was automatisch omgeroepen dat je niet moest vergeten uit te checken vlak na vertrek in Amsterdam richting Almere. Maar nadat het bericht drie keer had gescrolled, bleef dit tot Amsterdam Muiderpoort op het scherm staan. Scrolde dus niet meer o.i.d.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wubbo »

Ik ben er achter gekomen waarom de s2200 in Amsterdam normaalgesproken op spoor 1 staat en niet op spoor 2: vanochtend zag ik er eentje die na Den Haag HS alleen nog op Utrecht Centraal stopte voordat hij zijn eindbestemming Dordrecht bereikte, en vanmiddag had ik er eentje die na Dordrecht als stoptrein verder ging naar Koln Hbf. Of ie daar ook heen ging weet ik niet: ik vond Den Haag Laan van NOI ver genoeg :).
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door jamy015 »

Geert schreef:CCV is een leverancier van pinautomaten. Al die andere cijfers en letters kunnen ook best versienummers zijn, ik kan me nog wel herinneren dat de pinautomaat op mijn vroegere werk regelmatig een update kreeg als ik 'm aanmeldde. Op het bonnetje werden dan ook altijd dat soort nummers geprint.

Overigens nog een voorbeeldje van niet meewerkende schermen, dit keer op Den Haag CS:
Afbeelding
Hé, die had ik toen ook gezien!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Momenteel te lezen op NS Mobiel: aankondiging van gewijzigde vertreksporen op Utrecht Centraal van zaterdag 27 september t/m zondag 3 oktober. Dat zal vast zaterdag 2 oktober moeten zijn :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:Over de kleine letters op de zijdisplays: Het was oorspronkelijk de bedoeling dat de bovenste regel de eindbestemming toont en de onderste regel een scrollende 'via' regel met de belangrijkste tussenstations. Al zijn de zijdisplays wel erg klein uitgevallen voor 2 regels.
Nu moet de onderste regel alleen nog scrollen... er staat nu vaak maar één via-station op.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

Dexter schreef:@Ennes: Je kan in het tabblad Bediening en dan in hetzelfde scherm als Synchroniseren naar een afwijkende eindbestemming scrollen, maar dat lukt pas als je stilstaat met deurvrijgave. Ik begin straks mijn dienst met een SLT, dus ik zal nog eens kijken, want ik zou het even voor me moeten zien. (En uitproberen natuurlijk) :mrgreen:
@Ennes: Ik ben er achter gekomen: Je gaat naar het tabblad Bediening en dan naar RIS Trein nr, waar je het treinnummer invoert. Dan staan er links 3 vakjes: Trein nr, Eindstation, Buiten display. Als je het treinnr hebt ingevoerd, tik je op invoer, dan op Eindstation en er komt een lijst van alle tussenstations waar je uit kunt kiezen. Daarna Bevestig en klaar! *O*

Alleen heb ik geen idee hoe je het weer ongedaan maakt, dus heb ik de halve rit rondgereden met eindbestemming Rotterdam Lombardijen en een trein vol vragende reizigers :@ (Opnieuw het treinnr invoeren helpt ook, kwam ik achter)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

Haha, oeps :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Justin »

Ach, al doende leert men :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Dexter schreef:@Ennes: Je kan in het tabblad Bediening en dan in hetzelfde scherm als Synchroniseren naar een afwijkende eindbestemming scrollen, maar dat lukt pas als je stilstaat met deurvrijgave. Ik begin straks mijn dienst met een SLT, dus ik zal nog eens kijken, want ik zou het even voor me moeten zien. (En uitproberen natuurlijk) :mrgreen:
@Ennes: Ik ben er achter gekomen: Je gaat naar het tabblad Bediening en dan naar RIS Trein nr, waar je het treinnummer invoert. Dan staan er links 3 vakjes: Trein nr, Eindstation, Buiten display. Als je het treinnr hebt ingevoerd, tik je op invoer, dan op Eindstation en er komt een lijst van alle tussenstations waar je uit kunt kiezen. Daarna Bevestig en klaar! *O*

Alleen heb ik geen idee hoe je het weer ongedaan maakt, dus heb ik de halve rit rondgereden met eindbestemming Rotterdam Lombardijen en een trein vol vragende reizigers :@ (Opnieuw het treinnr invoeren helpt ook, kwam ik achter)
Thnx voor de info, zal eens gaan vogelen als ik een SLT heb, ( dus zie je ook een vreemde eindbestemming, dan weet je dat ik bezig ben geweest :lol: )
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Kun je eigenlijk van alles pakken als eindbestemming? Ook plaatsen waar geen SLT rijdt? Ook plaatsen waar geen bovenleiding is? Ook andere teksten als "koffiepauze"? dat zie je op bussen weleens :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Etienne »

De bussen van lijn 174 die vertrekken van Delft NS tonen consequent de bestemming Bergschenhoek via Bleiswijk, terwijl deze toch helemaal naar Zoetermeer rijdt. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door mb90 »

Is het niet Bleiswijk via Bergschenhoek? Dat zou nog wel logisch kunnen zijn vanuit Delft, want vanaf daar is immers lijn 121 veel sneller in Zoetermeer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Fles schreef:Ik heb nog ergens een foto van een prototype OBIS-achtig scherm met een mooie Windows-foutmelding uit de tijd dat ik bij Vialis werkte :) Zal eens opzoeken. Was wel een mooi systeem op zich, maar heb het verder nooit "in het wild" gesignaleerd.
Afbeelding

Mooie schermen wel, op zich :) Kennelijk mocht je toen nog roken in de trein, kan je nagaan hoe lang geleden dat is :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

1e klas-niet roken had die trein dus niet?
Naja ach, in de 1e zitten toch alleen maar sigarendampende bejaarde zakenmannetjes een potje decadent te doen..
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

ik vermoed dat het een probeerseltje is geweest, want het roken was toen ook al afgeschaft volgens mij.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Justin »

Ardan schreef:1e klas-niet roken had die trein dus niet?
Naja ach, in de 1e zitten toch alleen maar sigarendampende bejaarde zakenmannetjes een potje decadent te doen..
Mooier kon je het niet omschrijven :').

Denk dat het voor 2003 is geweest dan? Het is moeilijk voor te stellen dat je mocht roken op openbare plekken... Trein, vliegtuig of zelfs op kantoor... Hoewel... ik werd vroeger altijd op sleeptouw meegenomen door m'n zus naar Rotterdam (met de s2200 nog stoppend in Zwd). Lekker bovenin de DD-AR, waar ze kon roken. KUCH, leek wel permanente mist, ik stikte haast zowat, dus ging op een gegeven moment alleen in de coupé ernaast zitten :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tja ik weet het ook nog als de dag van gisteren, met name in SGM... ook helemaal blank. Mooi tijden ;).

Een paar missertjes in Amsterdam:

1. Op de RIS van de bussen wordt bij lijn 18 geen "Bestevâerstraat" (halte is alleen ri. CS) getoond, maar Besteverstraat. Bovendien wordt de halte omgeroepen als Jan van Galenstraat (dat is juist de halte ri. Slotervaart).
2. Op de RIS van de tram wordt de Jozef Israëlskade getoond als Jozef Isralskade. Het systeem lijkt dus moeite te hebben met speciale tekens.
3. Op de halte van Kinsbergenstraat, staat op één abri (ri. Flevopark): van Kinsbergerstraat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door STF »

En de GPS omtrek rond sommige Amsterdamse haltes mogen ze ook wel iets krapper afstellen; nachtbus 348 en 352 rijden opweg naar Sloterdijk en Geuzenveld eerst naar het Leidseplein via de Marnixstraat en daarna via de Nassaukade (waar geen haltes zijn aangezien er daar overdag toch geen bussen komen) terug naar hun route, maar rijdende op de Nassaukade roept de omroep vrolijk de haltes om die aan de overkant van het water aan de Marnixstraat liggen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Freek »

ik zal eens kijken of ik van de week een foto kan maken van infoxx-scherm waarvan de randen met viltstift zijn besmeurd met reisinformatie. En ja, het is letterlijk zoals ik het zeg.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Kun je eigenlijk van alles pakken als eindbestemming? Ook plaatsen waar geen SLT rijdt? Ook plaatsen waar geen bovenleiding is? Ook andere teksten als "koffiepauze"? dat zie je op bussen weleens :)
Nee helaas niet, alle bestemmingen in het RIS van SLT zijn treinnummer-gerelateerd, dus zal je helaas nooit een SLT met Lichtenvoorde-Groenlo zien rondrijden. Bij de grote display-update van VIRM en DDAR een paar jaar geleden zijn wel alle stations ingevoerd en zo rij ik in de rangeerdienst weleens rond met concessie-overschrijdende VIRMpjes die naar Valkenburg en Leidschendam-Voorburg willen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten