Mokum
Re: Mokum
Zou ik ook niet doen, dan kijk je zo Beedorp in
Tot een aantal jaar geleden was er trouwens daar een meubelboulevard, die is helemaal afgebroken na de opening van Villa ArenA.
Tot een aantal jaar geleden was er trouwens daar een meubelboulevard, die is helemaal afgebroken na de opening van Villa ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Ja, wat is nu precies de bedoeling ervan. Er liggen zelfs drie opstelsporen voor de tram, wat moet je daar nu weer mee? Alvast ter voorbereiding van een vertramde lijn 15 stiekem? Die sporen liggen trouwens wel een beetje in de weg voor de bushaltes, of ligt dat aan mij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Zijn er ook al ontwerpen voor een nieuwe keerlus daar? Zal nog wel een tijdje duren, met die investeringstop van de gemeente Amsterdam..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Nee. Wel komt er een huisje met koffieautomaat en toilet op Sloterdijk, iets dat we nu nog niet hebben ;)STF schreef:Ik geloof dat het personeel van tram 12 in de toekomst Sloterdijk als standplaats krijgt omdat de grote eindlus inclusief huisje weggesloopt wordt bij het Amstelstation.
Zou ook belachelijk zijn, leeg rijden vanaf de Lekstraat naar Sloterdijk. En in de Havenstraat is geen opstelruimte voor lijn 12, gok ik zo.
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op ma 27 sep 2010, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mokum
Ik meen gelezen te hebben dat er een studie liep naar een keerlus op de plek van de huidige taxistandplaats en fietsenstalling.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Volgens mij is dat wel heel erg krap :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
't Is krap, maar als je alles wegsloopt kun je iets als dit maken.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Zo wel ja, maar de weg wordt ook nog een stukje verplaatst. Volgens een plaatje op http://www.wibautaandeamstel.nl/ wordt het zo:Geert schreef:Is dat dan niet erg krap, die bocht gelijk na het spoorviaduct?
Re: Mokum
Lijn 12 gewoon metersporig maken, dan kunnen de bogen ook veel scherper
Even serieus, ik vind persoonlijk dat ze die lijn naar het Science Park moeten doortrekken, zodat lijn 240 overbodig wordt en lijn 40 ingekort kan worden. Die bussen zitten nu in de spits al propvol, voor men het weet heeft men met dezelfde problemen te maken die de Uithof in Utrecht nog veel erger heeft.
@Thomas: 4 sporen Nu weet ik het zeker, lijn 15 gaat gewoon vertramd worden
Even serieus, ik vind persoonlijk dat ze die lijn naar het Science Park moeten doortrekken, zodat lijn 240 overbodig wordt en lijn 40 ingekort kan worden. Die bussen zitten nu in de spits al propvol, voor men het weet heeft men met dezelfde problemen te maken die de Uithof in Utrecht nog veel erger heeft.
@Thomas: 4 sporen Nu weet ik het zeker, lijn 15 gaat gewoon vertramd worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Haha, die vier sporen vielen mij ook meteen op
Wel jammer dat een door jou genoemde verlenging richting de Middenweg via de Hugo de Vrieslaan (ruimte zat op die weg) zo wel een stuk moeilijker wordt gemaakt. Ik woon mijn hele leven al in de Watergraafsmeer en op al mijn fantasietekeningetjes van het tramnet die ik als kind tekende was dat ongeveer de eerste doortrekking die ik erbij tekende :). Toen nog rechtsaf over de Middenweg naar Diemen, met de ontwikkeling van het Science Park kan ie inderdaad daarna weer via de Kruislaan linksaf. Weet alleen niet of het spoorviaduct bij station Science Park ruim genoeg is voor trams, in dat deel van de wijk kom ik niet zo vaak; evt. zou het eindpunt al voor het viaduct moeten komen.
Wel jammer dat een door jou genoemde verlenging richting de Middenweg via de Hugo de Vrieslaan (ruimte zat op die weg) zo wel een stuk moeilijker wordt gemaakt. Ik woon mijn hele leven al in de Watergraafsmeer en op al mijn fantasietekeningetjes van het tramnet die ik als kind tekende was dat ongeveer de eerste doortrekking die ik erbij tekende :). Toen nog rechtsaf over de Middenweg naar Diemen, met de ontwikkeling van het Science Park kan ie inderdaad daarna weer via de Kruislaan linksaf. Weet alleen niet of het spoorviaduct bij station Science Park ruim genoeg is voor trams, in dat deel van de wijk kom ik niet zo vaak; evt. zou het eindpunt al voor het viaduct moeten komen.
Re: Mokum
Enige nadeel wat ik van de tunnel in de Kruislaan kan bedenken is dat de doorrijhoogte slechts 3,3 meter is. Met een bovenleiding erin wordt dat nog een stukje lager natuurlijk. Het is natuurlijk niet de belangrijkste route naar het Science Park dat de Carolina MacGillavrylaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Ik ben op zich voor het uitbreiden van de tramverbindingen naar allemaal uithoeken van de stad, maar dan moet er toch echt wat gedaan worden aan het huidige exploitatiemodel wat duur is en een bedenkelijke gemiddelde snelheid haalt. Conducteur eruit, langere voertuigen, minder haltes en doorstromingsmaatregelen (wellicht her en der ongelijkvloers). :Y
Re: Mokum
Van mij mogen er best minder haltes komen, maar dat zal niet gaan zonder het verplaatsen van andere haltes. Ik heb elders op dit forum al wat haltes van lijn 9 voorgesteld die wat mij betreft geschrapt of verplaatst mogen worden, van andere lijnen is dat ook wel op te stellen (ik denk nu meteen aan de halte Nieuwezijds Kolk of Martelaarsgracht)
Ik heb een heel lijstje aan haltes die geschrapt mogen worden, in de jaren 90 was er een lijst van maar liefst 40 haltes die geschrapt moesten worden. Uiteindelijk zijn er daarvan maar 17 geschrapt, op sommige lijnen valt er iets meer te halen dan op de ander. Ik weet trouwens welke haltes er allemaal geschrapt zijn, van één ben ik wel zeker: Zaaiersweg.
Ik heb een heel lijstje aan haltes die geschrapt mogen worden, in de jaren 90 was er een lijst van maar liefst 40 haltes die geschrapt moesten worden. Uiteindelijk zijn er daarvan maar 17 geschrapt, op sommige lijnen valt er iets meer te halen dan op de ander. Ik weet trouwens welke haltes er allemaal geschrapt zijn, van één ben ik wel zeker: Zaaiersweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Maar de Martelaarsgracht is wel een halte van lik-me-vestje :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er nog uit stappen, maar het houdt wel op inderdaad.Op lijn 4 mogen Amstelkade en Jozef Israëlskade er ook uit, aldus JWM. De Hunzestraat op lijn 25 gaat er al uit in 2012 (dan gaat 25 immers naar Amstelstation). Muntplein, mag ook weg, volgens JWM... Dan zijn alle reizigers voor het Rembrandtplein dus echt aangewezen op lijn (4 en?) 9 vanaf CS. Stadhouderskade op lijn 1 kan weg, kan ik nog wel inkomen. Erasmusgracht op lijn 7 kan eruit.... je hoeft dan toch maar ongeveer 2 kilometer te lopen tot aan halte Bos en Lommerplein als je een beetje op de Hoofdweg woont aan de kant van de gracht.
Oftewel: de uitspraak is een béétje roekeloos.
Oftewel: de uitspraak is een béétje roekeloos.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten