Mokum

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Zou ik ook niet doen, dan kijk je zo Beedorp in :mrgreen:

Tot een aantal jaar geleden was er trouwens daar een meubelboulevard, die is helemaal afgebroken na de opening van Villa ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

En je was weer eens op blokafstand van mijn huis als ik het zo ziet (woon bij de kruising Postjesweg/Hoofdweg) :P

Over de Barajasweg: wen er maar aan, als het nieuwe bus- en tramplatform af is in december is dat de standaardroute voor lijn 19 enzo ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Ja, wat is nu precies de bedoeling ervan. Er liggen zelfs drie opstelsporen voor de tram, wat moet je daar nu weer mee? Alvast ter voorbereiding van een vertramde lijn 15 stiekem? Die sporen liggen trouwens wel een beetje in de weg voor de bushaltes, of ligt dat aan mij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Ik geloof dat het personeel van tram 12 in de toekomst Sloterdijk als standplaats krijgt omdat de grote eindlus inclusief huisje weggesloopt wordt bij het Amstelstation.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Zijn er ook al ontwerpen voor een nieuwe keerlus daar? Zal nog wel een tijdje duren, met die investeringstop van de gemeente Amsterdam..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:Ik geloof dat het personeel van tram 12 in de toekomst Sloterdijk als standplaats krijgt omdat de grote eindlus inclusief huisje weggesloopt wordt bij het Amstelstation.
Nee. Wel komt er een huisje met koffieautomaat en toilet op Sloterdijk, iets dat we nu nog niet hebben ;)

Zou ook belachelijk zijn, leeg rijden vanaf de Lekstraat naar Sloterdijk. En in de Havenstraat is geen opstelruimte voor lijn 12, gok ik zo.
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op ma 27 sep 2010, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Ik heb nog geen ontwerpen gezien maar wel gelezen dat ze op de rotonde willen gaan keren met de tram, zoals bij de rotonde Slotermeerlaan of Haarlemmermeerstation idee dus.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

Ik meen gelezen te hebben dat er een studie liep naar een keerlus op de plek van de huidige taxistandplaats en fietsenstalling.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Volgens mij is dat wel heel erg krap :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door STF »

Nou ja, we zullen wel zien hoor. In ieder geval neemt die lus momenteel wel belachelijk veel ruimte in.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Klopt. Zomers zitten er altijd wel mensen te relaxen of te picknicken op het grasveld middenin de lus, vind het altijd wel een relaxed sfeertje.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door tsov »

't Is krap, maar als je alles wegsloopt kun je iets als dit maken.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Geert »

Is dat dan niet erg krap, die bocht gelijk na het spoorviaduct?
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dan mag je inderdaad wel met Blokkendozen-only rijden want ik betwijfel of een Combino dit leuk gaat vinden....
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mokum

Bericht door Fles »

ziggy schreef:Dan mag je inderdaad wel met Blokkendozen-only rijden want ik betwijfel of een Combino dit leuk gaat vinden....
Welnee man gewoon motorwagens. Ben je veel flexibeler :lol:
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Thomas »

Geert schreef:Is dat dan niet erg krap, die bocht gelijk na het spoorviaduct?
Zo wel ja, maar de weg wordt ook nog een stukje verplaatst. Volgens een plaatje op http://www.wibautaandeamstel.nl/ wordt het zo:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Lijn 12 gewoon metersporig maken, dan kunnen de bogen ook veel scherper :lol:

Even serieus, ik vind persoonlijk dat ze die lijn naar het Science Park moeten doortrekken, zodat lijn 240 overbodig wordt en lijn 40 ingekort kan worden. Die bussen zitten nu in de spits al propvol, voor men het weet heeft men met dezelfde problemen te maken die de Uithof in Utrecht nog veel erger heeft.

@Thomas: 4 sporen :shock: Nu weet ik het zeker, lijn 15 gaat gewoon vertramd worden :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Thomas »

Haha, die vier sporen vielen mij ook meteen op :lol:
Wel jammer dat een door jou genoemde verlenging richting de Middenweg via de Hugo de Vrieslaan (ruimte zat op die weg) zo wel een stuk moeilijker wordt gemaakt. Ik woon mijn hele leven al in de Watergraafsmeer en op al mijn fantasietekeningetjes van het tramnet die ik als kind tekende was dat ongeveer de eerste doortrekking die ik erbij tekende :). Toen nog rechtsaf over de Middenweg naar Diemen, met de ontwikkeling van het Science Park kan ie inderdaad daarna weer via de Kruislaan linksaf. Weet alleen niet of het spoorviaduct bij station Science Park ruim genoeg is voor trams, in dat deel van de wijk kom ik niet zo vaak; evt. zou het eindpunt al voor het viaduct moeten komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Enige nadeel wat ik van de tunnel in de Kruislaan kan bedenken is dat de doorrijhoogte slechts 3,3 meter is. Met een bovenleiding erin wordt dat nog een stukje lager natuurlijk. Het is natuurlijk niet de belangrijkste route naar het Science Park dat de Carolina MacGillavrylaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mokum

Bericht door JWM »

Ik ben op zich voor het uitbreiden van de tramverbindingen naar allemaal uithoeken van de stad, maar dan moet er toch echt wat gedaan worden aan het huidige exploitatiemodel wat duur is en een bedenkelijke gemiddelde snelheid haalt. Conducteur eruit, langere voertuigen, minder haltes en doorstromingsmaatregelen (wellicht her en der ongelijkvloers). :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Van mij mogen er best minder haltes komen, maar dat zal niet gaan zonder het verplaatsen van andere haltes. Ik heb elders op dit forum al wat haltes van lijn 9 voorgesteld die wat mij betreft geschrapt of verplaatst mogen worden, van andere lijnen is dat ook wel op te stellen (ik denk nu meteen aan de halte Nieuwezijds Kolk of Martelaarsgracht)

Ik heb een heel lijstje aan haltes die geschrapt mogen worden, in de jaren 90 was er een lijst van maar liefst 40 haltes die geschrapt moesten worden. Uiteindelijk zijn er daarvan maar 17 geschrapt, op sommige lijnen valt er iets meer te halen dan op de ander. Ik weet trouwens welke haltes er allemaal geschrapt zijn, van één ben ik wel zeker: Zaaiersweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mokum

Bericht door JWM »

Wat mij betreft kunnen alle haltes die maar in 1 richting bediend worden er meteen uit.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Top. Zowel de Karel Doormanstraat als De Rijpstraat eruit :lol: - krijg je echt een gat van een kilomter dus. En zo zijn er nog wel een paar...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mokum

Bericht door Suus »

Maar de Martelaarsgracht is wel een halte van lik-me-vestje :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mokum

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er nog uit stappen, maar het houdt wel op inderdaad.Op lijn 4 mogen Amstelkade en Jozef Israëlskade er ook uit, aldus JWM. De Hunzestraat op lijn 25 gaat er al uit in 2012 (dan gaat 25 immers naar Amstelstation). Muntplein, mag ook weg, volgens JWM... Dan zijn alle reizigers voor het Rembrandtplein dus echt aangewezen op lijn (4 en?) 9 vanaf CS. Stadhouderskade op lijn 1 kan weg, kan ik nog wel inkomen. Erasmusgracht op lijn 7 kan eruit.... je hoeft dan toch maar ongeveer 2 kilometer te lopen tot aan halte Bos en Lommerplein als je een beetje op de Hoofdweg woont aan de kant van de gracht.

Oftewel: de uitspraak is een béétje roekeloos.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten