Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bahnonline.ch schreef:umverkehR ist erfreut über das gute Abstimmungsergebnis der Städte-Initiative und über die Annahme des Gegenvorschlags in Luzern. Luzern ist nach St. Gallen somit bereits die zweite Stadt, in der sich eine Mehrheit für eine nachhaltige Verkehrsentwicklung ausspricht: In Zukunft soll in Luzern der Anteil des ÖV, Fuss- und Veloverkehrs stetig erhöht werden, der motorisierte Individualverkehr dagegen darf nicht weiter zunehmen.
Vrij vertaald: De Luzerners (door de NOS als "Luuuutsern" uitgesproken) kiezen dus voor meer verkeer via OV, te voet en fiets (Velo). Het autoverkeer mag niet verder toenemen. Een duurzame (nachhaltige) ontwikkeling dus.
Inderdaad. :D
Maar aangezien mijn Duits vrij ondermaats is, begrijp ik het artikel niet. :(
Kan iemand mij dus even vertellen wat de plannen inhoudelijk voorstellen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
De belangrijkste zin uit het artikel even vertaald:
De stadsraad moet alle middelen inzetten op een volwaardig S-Bahnnetwerk rond Luzern, en dat de stad aantrekkelijker wordt voor voetgangers en fietsers. In een duurzame verkeersplanning passen daarentegen geen miljoenenprojecten voor wegenbouw, zoals de geplande bypass. Dat zou alleen OV-projecten beconcurreren en meer verkeer genereren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.