Tweede Kamer verkiezingen #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door mb90 »

Eindelijk, dat het nieuwe kabinet maar lang stand mag houden. 8-)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Een zwarte dag in de politieke geschiedenis :(
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

Ik moet ook nog maar zien wat er allemaal gaat gebeuren. Hoop dat ze de mensen die het echt zwak hebben door ziekten en andere misère toch ontzien met de bezuinigingen. Maak me ook zorgen om verdere polarisatie in de samenleving. Hoop niet dat die uitgebrande Molukse centra in het Oosten een opmaat zijn voor racistische hetze.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daantje »

Rookverbod in kleine cafe's sneuvelt :( Ik heb nu al geen zin meer in dat nieuwe kabinet.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door iljitsch »

Die politici lopen ook zo hypocriet expres niet te roken op televisie. Stel je voor dat een kiezer het ziet en dan niet meer op ze stemt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

Het opheffen van het rookverbod in kleine eenmanszaken vind ik terecht.
Het kost hen teveel aan inkomsten en als hij/zij zelf ook rookt, of er gewoon geen problemen mee heeft, waarom niet?

Voor de niet-rokers zijn er nog voldoende alternatieven om een pilsje te nuttigen :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door iljitsch »

Allereest is roken gewoon hardstikke slecht dus hoe meer het aan banden gelegd wordt hoe beter.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QfpK3BeTyRk[/youtube]

Daarnaast betekent het oneerlijke concurrentie tussen zaken met en zonder personeel en het is onduidelijk naar het publiek toe. Bijvoorbeeld zoals die rookpalen op stations. Doordat het toch nog een beetje mag wordt er ook elders op het perron gerookt. Rokers moeten toch echt eens door krijgen dat jezelf aan longkanker helpen geen door god gegeven recht is dat je overal kan uitoefenen maar een walgelijke gewoonte is die elke plek waar het gedaan wordt tot een dumpplaats van chemisch afval maakt en enorm veel overlast geeft voor die 75% van de bevolking die het niet doet, en zich daar eens naar gaan gedragen. Ook is het belachelijk dat nog zoveel tieners eraan beginnen, in Nederland veel meer dan elders. Zeer waarschijnlijk vanwege de halfslachtige manier van ontmoedigen.

Ik zou zelfs nog wel een stapje verder willen gaan en geen mensen aannemen in verantwoordelijke posities die roken omdat ze overduidelijk niet rationeel over risico's kunnen denken. (Ik ben me er wel van bewust dat als je daar eenmaal aan begint je ook een flink aantal andere slechte gewoontes aan dat lijstje toe kan voegen en zometeen bijna iedereen gedwiskwalificeerd is.)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daantje »

Ik vind het niet erg als ik ergens anders heen moet waar niet gerookt wordt maar wat ik wél erg vind is dat er op deze manier allemaal manier komen waardoor je ineens een eenmanszaak bent. Poolcentrum waar we regelmatig kwamen voor het rookverbod heeft nu ook personeel zwart in dienst waardoor ie officieel geen personeel heeft, dus een eenmanszaak is en zich niet aan het rookverbod hoeft te houden. Dat soort dingen baal ik van.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Bijvoorbeeld zoals die rookpalen op stations. Doordat het toch nog een beetje mag wordt er ook elders op het perron gerookt.
Nou ben ik een niet-roker maar toch mogen wat mij betreft die rookpalen afgeschaft worden. Van een verspreide roker op 't perron heb je een stuk minder last als van de muur van rook rond zo'n rookpaal...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daantje »

Dat is waar maar nu kan ik er ook voor kiezen om een heel eind bij die rookpaal vandaan te gaan staan en om niet in de rook te staan. Voorheen konden er overal verspreid rokers staan (en van een roker heb ik wel last).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daniel »

Probleem is alleen dat je er vaak wel doorheen moet omdat de rookpalen uit toppunt van handigheid nogal eens direct na de trap staan.... Of precies op de plek waar ik wil instappen omdat dat handig uitkomt op 't bestemmingsstation bijvoorbeeld.

Zorgde zelf bij losse rokers op 't perron altijd ervoor dat ik zodanig ten opzichte van die persoon stond dat de rook van me vandaan waaide.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door find_your_spot »

Mag ik al 130 km/u? *O*
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door iljitsch »

Het probleem is dus dat mensen zich er vaak slecht aan houden zodat als het druk is, en dan met name in Amsterdam, en dan met name wachtend op de beneluxtrein, er over het perron verspreid mensen staan te roken zodat je nergens frisse lucht hebt.

Het toppunt van irritantheid is op een net iets ander maar vergelijkbaar gebied het zuiderstrand in Den Haag: je mag net ten zuiden van de haven waar een parkeerplaats is NIET je hond op het strand laten lopen, maar een eind verderop wel. Met als gevolg dat luie mensen het toch doen waar het niet mag en anderen waar het wel mag en er dus over een enorm stuk strand continu honden blaffend op je af komen rennen terwijl de eigenaar "hij bijt niet hoor" roept. Als ze nu gewoon het hondengebied bij de parkeerplaats hadden zouden 98% van de honden alleen daar zitten en alleen de relatief kleine groep mensen die wel van lopen houdt maar niet van het zich aan de regels houden voor honden elders zorgen.

En agenten die hun bekeurquotum moeten halen zie je nooit bij dit soort overtredingen. Alleen al bij mij in de straat vroeger kon je op ieder moment van de dag 10 bonnen voor foutparkeren uitschrijven. Ik geloof niet dat in 8 jaar ik dat ooit heb zien gebeuren.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door AppleMoose »

iljitsch schreef:Allereest is roken gewoon hardstikke slecht dus hoe meer het aan banden gelegd wordt hoe beter.
Dat is de eigen verantwoordelijkheid van de mens zelf.
De schadelijke gevolgen ervan zijn bekend, en worden continu belicht. Het is aan die persoon zelf om te beslissen om wel of niet te roken.
Daarnaast, de hele uitvoering van dit besluit is nog niet bekend. Het kan zomaar zijn dat de kleine eenmanszaken wel verplicht worden om dure afzuiginstallaties te plaatsen. Dan merk je er niet zoveel van, en voor een grote groep eenmanszaken zullen de kosten vast te hoog zijn waardoor het alsnog een rookvrije kroeg blijft.

Over oneerlijke concurrentie: Daar ben ik niet zo bang voor. Eenmanszaken zijn klein, en vol is nu eenmaal vol. En de meeste mensen vinden het toch wel prettig om iets van ruimte te hebben en binnen een redelijke tijd geholpen te worden.
Als het dus erg druk is, en de barkeeper staat maar alleen (zoals het hoort) gaan veel mensen toch echt wel naar een andere kroeg. Het regelt zich vanzelf dus.

Bovendien, ik hoor ook niemand klagen over oneerlijke concurrentie als er weer eens een discussie is over al dan niet extra koopzondagen. Terwijl het heel duidelijk is dat het voor vooral kleine ondernemers niet op te brengen is ivm de hoge kosten. :idea:

@Daantje: Bij de inspectie kan je die poolcentrum dus aangeven, omdat hij de wet overtreed. Dan kan deze dienst ingrijpen. Dat je dat niet doet moet je natuurlijk zelf weten, maar zo ben je wel ZELF verantwoordelijk hiervoor en hou je deze illigale constructie in stand.

@rookpalendiscussie: Deze staan vaak onhandig, niet goed over nagedacht. Ik heb wel begrepen dat ze iets met tegels aan het testen zijn. Soort roosters in het perron dus, wat er voor zorgt dat de peuken minder blijven nasmeulen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door BR628 »

Ronzol schreef:@rookpalendiscussie: Deze staan vaak onhandig, niet goed over nagedacht. Ik heb wel begrepen dat ze iets met tegels aan het testen zijn. Soort roosters in het perron dus, wat er voor zorgt dat de peuken minder blijven nasmeulen.
Zitten al jaren in o.a. Leeuwarden en Groningen in de grond, zulke tegels.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

Bijvoorbeeld zoals die rookpalen op stations. Doordat het toch nog een beetje mag wordt er ook elders op het perron gerookt.
In de trein mag je ook niet een beetje roken, en ook daar doen ze het hoor ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door iljitsch »

Ennes schreef:In de trein mag je ook niet een beetje roken, en ook daar doen ze het hoor ;)
Ik had laatst dat iemand uit de open deur zat te paffen op het station maar afgezien daarvan kan ik me niet herinneren dat ik dit meegemaakt heb. Op het perron buiten het rookgedeelte roken zie ik erg vaak, en ik doe bepaald geen moeite om het op te zoeken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Geert »

Ronzol schreef:@Daantje: Bij de inspectie kan je die poolcentrum dus aangeven, omdat hij de wet overtreed. Dan kan deze dienst ingrijpen. Dat je dat niet doet moet je natuurlijk zelf weten, maar zo ben je wel ZELF verantwoordelijk hiervoor en hou je deze illigale constructie in stand.
Dat vind ik te ver gaan, zo'n poolcentrum moet zich gewoon aan de wet houden. De eigenaar is degene die verantwoordelijk is voor deze situatie (zwart personeel en overtreding rookverbod), niet een argeloze bezoeker.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Ennes »

iljitsch schreef:
Ennes schreef:In de trein mag je ook niet een beetje roken, en ook daar doen ze het hoor ;)
Ik had laatst dat iemand uit de open deur zat te paffen op het station maar afgezien daarvan kan ik me niet herinneren dat ik dit meegemaakt heb. Op het perron buiten het rookgedeelte roken zie ik erg vaak, en ik doe bepaald geen moeite om het op te zoeken.
zit waarschijnlijk ook iets vaker in de trein als jij, en het gebeurd dan ook hoofdzakelijk op de meest onmogelijke tijdstippen. laatste treintjes, eerste treintjes, nachtnet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Daantje »

Geert schreef:
Ronzol schreef:@Daantje: Bij de inspectie kan je die poolcentrum dus aangeven, omdat hij de wet overtreed. Dan kan deze dienst ingrijpen. Dat je dat niet doet moet je natuurlijk zelf weten, maar zo ben je wel ZELF verantwoordelijk hiervoor en hou je deze illigale constructie in stand.
Dat vind ik te ver gaan, zo'n poolcentrum moet zich gewoon aan de wet houden. De eigenaar is degene die verantwoordelijk is voor deze situatie (zwart personeel en overtreding rookverbod), niet een argeloze bezoeker.
Plus dat het (toen ik het uitzocht) niet mogelijk is om het anoniem te melden en dat je gegevens ook niet honderd procent beschermd worden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:Mag ik al 130 km/u? *O*
Ja in Frankrijk.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Fles »

Ik vind die rookpalen wel prima eigenlijk *O*

Werkt lekker stigmatiserend voor dat tweederangs volk *O* :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door STF »

Caspar schreef:
find_your_spot schreef:Mag ik al 130 km/u? *O*
Ja in Frankrijk.
En in Luxemburg.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door find_your_spot »

iljitsch schreef:Allereest is roken gewoon hardstikke slecht dus hoe meer het aan banden gelegd wordt hoe beter.
Als olieslaaf door het leven gaat is ook harTstikke slecht, maar daarvan wil ik ook niet dat het aan banden wordt gelegd.


Durven er hier mensen uit te komen dat ze PVV hebben gestemd?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen #2

Bericht door Caspar »

Waarom zou je dat niet durven?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten