Ze kunnen beter de deelgemeenten opheffen. Dat scheelt onmiddelijk stapels deelraadsleden en deelwethouders in Amsterdam. Bij de stadsregio's niet, die ontrekken zich immers aan iedere vorm van democratie.

Caspar schreef:Maar waarom moet er een stadsregio bestaan, kunnen die zaken als OV niet door de provincie worden opgepakt?
Ronzol schreef:Maar in plaats van 1 groot log apparaat, creeër je dus kleine regio's die in mijn optiek beter kunnen functioneren dan een grote provincie. Soort vergrootte stadsregio's dus, maar dan ook democratisch gekozen door de burgers zelf.
Waarom? Omdat de bestuurders uit diezelfde regio komen, en omdat de regio's kleiner zijn, heb je ook een betere kans dat deze "verspreid" wonen in hun regio. Dat zorgt ervoor dat deze bestuurders eerder weet hebben waar iets aan de hand is/ iets verbeterd moet worden. Ik vraag me namelijk af of een bestuurder uit Harderwijk weet heeft wat er in Spankeren speelt... (beide Gelderland).
ziggy schreef:Het eerste belachelijke voorstel van het rechtse kabinet is weer gemaakt!
Het kabinet komt met voorstellen om bevoegdheden op het gebied van vervoer en
infrastructuur van rijk, provincies, regio’s en gemeenten in de Randstad over te
dragen aan een te vormen Infrastructuurautoriteit.
ïljitsch schreef:Wat me wel een goede lijkt is de democratische controle over de waterschappen over te dragen aan de provincies en van de huidige waterschappen pure uitvoeringsorganisaties te maken.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten