Uitbreiding station Wormerveer

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Oud forumgebruiker

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door Oud forumgebruiker »

reisthijs schreef:Wel vreemd dan dat ik eigenlijk nooit korter dan twee stellen zie rijden tussen Amsterdam en Utrecht in de spits? Al moet gezegd worden dat 4 bakken al aan de krappe kant is.
Aan het begin van de spits in t7448 / t14748 is een solo Sprinter-3 gepland. Vaak is dit echt ook een Tweetje of een losse Plan V. Verder gebeurt het ook vaak in treinen die wel met meerdere stellen gepland staan.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door VIRM »

De meningen over dat 'mooiheid' zijn sterk verdeeld...

Als het goed is, is het nieuwe busstation onder het nieuwe stadhuis in december klaar.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door Suus »

Dan kan je dus met je bus onder de zoenende walvissen doorrijden? TOF!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ben80

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door ben80 »

Op Zaterdag is 4 sprinters op de Zaanlijk noordzakelijk, i.v.m. de veel shoppers van de Zaanstreek naar Zaandam en Amsterdam.

Ik gebruik dagelijk de sprinter op de Zaanlijn, die is nu bijna altijd met SLT gereden, en de treinen zijn mega druk. Ik zie regelmatig een korte treinstel tussen 17:30 en 18:30, waar sommige mensen kunnen niet op Sloterdijk instappen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door VIRM »

ben80 schreef:Op Zaterdag is 4 sprinters op de Zaanlijk noordzakelijk, i.v.m. de veel shoppers van de Zaanstreek naar Zaandam en Amsterdam.

Ik gebruik dagelijk de sprinter op de Zaanlijn, die is nu bijna altijd met SLT gereden, en de treinen zijn mega druk. Ik zie regelmatig een korte treinstel tussen 17:30 en 18:30, waar sommige mensen kunnen niet op Sloterdijk instappen.
Ik hoor nu ook vaker van dat soort geluiden. Sinds de invoering van de SLT's zijn de treiner korter en veel drukker. Of er een verband is weet ik niet zeker (ik mag tegen de grote stroom reizigers inreizen :P).
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door Caspar »

Gister zag ik in ieder geval 2x in de spits een losse SLT4 naar Uitgeest vertrekken uit Amsterdam centraal. Dat moet je toch niet willen :shock: eentje in de s4000 en eentje in de s14700. Die van de s4000 zal na kering in Uitgeest via Amsterdam naar Rotterdam ook wel knus geweest zijn.
Oud forumgebruiker

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 4000 keert in Uitgeest juist op de trein naar Utrecht en Rhenen. De 14700 keert in Uitgeest op de trein naar Rotterdam ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door Caspar »

En beide gevallen zal het wel knus geweest zijn. Maar weer wat geleerd, wist ik nog niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door VIRM »

De trein rijdt alleen door naar Rhenen in de spits, buiten de spits is het slechts tot Amsterdam Centraal en op de zaterdag en zondag helemaal niet...

Maar hoe komt het dan er losse SLT4'tjes rijden? Tekort aan SLT-materieel?
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door Wubbo »

Ik zag vanochtend een losse SLT-IV rond 07.30 aankomend uit Breukelen in Utrecht. Het aantal reizigers daarvan had ook wel in een SLT-II gepast als die had bestaan. Ik kan me voorstellen dat je zo'n echte tegenspitstrein best met een losse SLT-IV kan rijden.
Oud forumgebruiker

Re: Uitbreiding station Wormerveer

Bericht door Oud forumgebruiker »

VIRM schreef:Maar hoe komt het dan er losse SLT4'tjes rijden? Tekort aan SLT-materieel?
Niet zo zeer. Meer ernstig veel defecten en slechte bijsturing... Hier is al een hele discussie over gaande op Somda. Misschien interessant om te lezen:

http://www.somda.nl/forum/9184/1/Zaanlijn+perikelen/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten