RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door find_your_spot »

BjornAlliance2181 schreef:Deze boete en uitzetting is volkomen terecht. De haarkleur is blond en dat laten ze nog zien ook.
Dus als ik een boete krijg is die ook volledig terecht omdat ik blond ben?

Het spoort niet dat een tram conductrice zelf de boete int bij een rabobank geldautomaat, dat mag zij niet eens doen.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Caspar »

Volgens mij kan je niet echt op een andere manier aan geld komen, een boete thuis gestuurd naar Amerika wordt natuurlijk nooit betaald, of achterhaald. Zelfde geld voor verkeersovertreders, kunnen ook meteen pinnen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Volgens mij kan je niet echt op een andere manier aan geld komen, een boete thuis gestuurd naar Amerika wordt natuurlijk nooit betaald, of achterhaald. Zelfde geld voor verkeersovertreders, kunnen ook meteen pinnen.
Een tram conductrice moet in zo'n geval een controle team laten komen voor iemand met BOA om dit probleem op te lossen.

Overigens suggereerde iemand hierboven dat er stickers op de tram deuren zijn geplakt met dat je bij binnenkomst direct een kaartje moet kopen bij de conducteur.

Inderdaad hele mooie tekst en ook lekker begrijpbaar voor toeristen.
For Your Railroad Adventures
BjornAlliance2181
Berichten: 25
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 13:48

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door BjornAlliance2181 »

find_your_spot schreef:
BjornAlliance2181 schreef:Deze boete en uitzetting is volkomen terecht. De haarkleur is blond en dat laten ze nog zien ook.
Dus als ik een boete krijg is die ook volledig terecht omdat ik blond ben?

Het spoort niet dat een tram conductrice zelf de boete int bij een rabobank geldautomaat, dat mag zij niet eens doen.
Als een buitenlandse bestuurder in Nederland wordt aangehouden ivm te-hard rijden moet je volgens mij ook gelijk betalen. Heb je dit geld niet bij je dan ga je onder begleiding van oom Donut naar de geldautomaat om dan alsnog te betalen.

Wellicht was deze tram conductrice ook uitgerust met en Boa.
218 always turns up..

Gr. Alliance2181
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Caspar »

Vraagje, hoe doet de NS dat eigenlijk, als een toerist geen kaartje en niet genoeg contant opzak heeft voor een kaartje? Misschien dat Ennes daar wat duidelijkheid over kan verschaffen?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Reiziger Delft »

BjornAlliance2181 schreef:Dus al hadden die dames geen boete willen hebben hadden ze maar gewoon naar de vrouw van de RET Controle te stappen.
Als tijdens de vorige rit de conducteur naar ze toe was gekomen, kan ik me voorstellen dat ze dachten dat dit nu ook zou gebeuren. In Rusland werkt het bijvoorbeeld overal zo met de conducteurs in bus en trams, ze komen vanzelf naar je toe.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door les7 »

find_your_spot schreef:
Caspar schreef:Volgens mij kan je niet echt op een andere manier aan geld komen, een boete thuis gestuurd naar Amerika wordt natuurlijk nooit betaald, of achterhaald. Zelfde geld voor verkeersovertreders, kunnen ook meteen pinnen.
Overigens suggereerde iemand hierboven dat er stickers op de tram deuren zijn geplakt met dat je bij binnenkomst direct een kaartje moet kopen bij de conducteur.

Inderdaad hele mooie tekst en ook lekker begrijpbaar voor toeristen.
Als ik in Italië ben staat het er ook niet in het Nederlands..

Immers, deze twee vrouwen waren op bezoek in Nederland bij een bekende. Deze bekende had hen hierover kunnen informeren hoe het werkt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door find_your_spot »

les7 schreef: Immers, deze twee vrouwen waren op bezoek in Nederland bij een bekende. Deze bekende had hen hierover kunnen informeren hoe het werkt.
Dan mogen ze op Schiphol bij binnenkomst wel een bijbel overhandigen met alle regels in dit land...

Wat voor ons als ras Hollanders de normaalste zaak van de wereld is staan toeristen met open mond en grote ogen te kijken...

Niet is wat het lijkt. :N
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Vraagje, hoe doet de NS dat eigenlijk, als een toerist geen kaartje en niet genoeg contant opzak heeft voor een kaartje? Misschien dat Ennes daar wat duidelijkheid over kan verschaffen?
De meeste keren dat ik het tegenkwam waren ze vrij coulant als bleek dat het echt buitenlanders waren. Vooral met betrekking tot credit cards / niet kunnen wisselen /etc.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Fles »

BjornAlliance2181 schreef:Wellicht was deze tram conductrice ook uitgerust met en Boa.

Niet dat dat veel uitgemaakt zou hebben op zich.

Afbeelding

Of bedoel je eigenlijk iets anders? :?:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Vraagje, hoe doet de NS dat eigenlijk, als een toerist geen kaartje en niet genoeg contant opzak heeft voor een kaartje? Misschien dat Ennes daar wat duidelijkheid over kan verschaffen?
De "officiële" regel is niet anders als voor Nederlandse reizigers.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: De "officiële" regel is niet anders als voor Nederlandse reizigers.
Wel vind ik dat je rekening dient te houden met het feit dat toeristen niet alle ins en outs van een land kennen en verder de Nederlandse taal niet beheersen.

We zijn immers allemaal het visitekaartje van Nederland en ik vind dat iedereen er aan bij moet dragen dat het positief is. Nederland leeft van de toeristen die hier in een weekje tijd zo 4000 euro er doorheen jassen.

Daar worden we vroeg of laat allemaal beter van.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door AppleMoose »

Ook al worden we er wellicht beter van, dan nog horen ook toeristen aan de regels te houden.
In ieder land moet je betalen voor een treinkaartje, zo ook in Nederland. Dat lijkt me heel duidelijk.
Daarnaast zijn er op de grote stations (waar veruit de meeste toeristen komen) ook loketten waar je een kaartje kunt kopen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Daantje »

Het niet kennen van de wet is geen excuus om je er dan maar niet aan te houden. Ik heb in Griekenland ook wel eens een boete gehad omdat ik niet wist dat ik een kaartje had moeten kopen voor ik de bus in stapte in plaats van in de bus zelf (wat op een ander eiland wel zo was). In Florence werd ons kenteken ook gewoon geregistreerd als we onbevoegd een bepaalde zone in reden met de auto. Het lijkt me een beetje oneerlijk tegenover je eigen burgers als je aparte regels in gaat voeren voor toeristen want dan is iedereen ineens toerist natuurlijk en dat kan niet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef: De "officiële" regel is niet anders als voor Nederlandse reizigers.
Wel vind ik dat je rekening dient te houden met het feit dat toeristen niet alle ins en outs van een land kennen en verder de Nederlandse taal niet beheersen.

We zijn immers allemaal het visitekaartje van Nederland en ik vind dat iedereen er aan bij moet dragen dat het positief is. Nederland leeft van de toeristen die hier in een weekje tijd zo 4000 euro er doorheen jassen.

Daar worden we vroeg of laat allemaal beter van.
Allereerst lijkt het me handig dat je jezelf toch wel even verdiept in de regels en situaties in het land waar je heengaat, en zowel de automaten als de website is ook in het Engels te raadplegen, dus wat dat betreft is dat geen excuus. En als al die toeristen hier er € 4000,- per week doordraaien... dan hadden we toch echt een heel bloeiende economie gehad hoor!!! dan zaten we nu niet opgescheept met de dreigende bezuinigingen van het olijke trio RVW.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Caspar »

^^^^
Wat doe je met een toerist die geen contant geld bij zich heeft en geen kaartje? Als je een uitstel van betaling uitschrijft naar een Amerikaans adres, lijkt het me een beetje zinloze actie?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:^^^^
Wat doe je met een toerist die geen contant geld bij zich heeft en geen kaartje? Als je een uitstel van betaling uitschrijft naar een Amerikaans adres, lijkt het me een beetje zinloze actie?
wat zou je er anders mee moeten?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Caspar »

Zoals de politie doet, laten pinnen bij een geldautomaat in de buurt en meteen betalen?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Zoals de politie doet, laten pinnen bij een geldautomaat in de buurt en meteen betalen?
Erg handig, zal ik mijn trein op b.v. Koog Zaandijk laten staan om vervolgens even mee te lopen naar een pin automaat.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Caspar »

Nee dat snap ik, maar op grote stations zou je toch een S&V op kunnen trommelen bijvoorbeeld. Weet ook niet hoe dat gaat, dus vroeg het alleen maar eventjes :) Ik zag wel eens een persoon die zei uit Slowakije te komen, en geen geld op zak had. Die mocht bij het eerste beste station uitstappen, omdat de HC er niets mee aan kon. Tsja, zo kan je natuurlijk met wat oponthoud heel Nederland gratis doorkomen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Nee dat snap ik, maar op grote stations zou je toch een S&V op kunnen trommelen bijvoorbeeld. Weet ook niet hoe dat gaat, dus vroeg het alleen maar eventjes :) Ik zag wel eens een persoon die zei uit Slowakije te komen, en geen geld op zak had. Die mocht bij het eerste beste station uitstappen, omdat de HC er niets mee aan kon. Tsja, zo kan je natuurlijk met wat oponthoud heel Nederland gratis doorkomen.
Op grote stations kan je idd S&V erbij laten komen, en dat gebeurd dan ook regelmatig. Maar wat betreft jou slowaak, soms moet je een heel onbevredigende keuze maken, of... je belt en wacht ( 20 min is snel) op regio politie, en dupeert daar alle andere reizigers mee, of je laat hem met zelf een klote gevoel in je donder uitstappen, en zorgt dat de overige reizigers op tijd op hun bestemming zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door find_your_spot »

Al dat vervelende gedoe ook met kaartje kopen.

In San Francisco hebben ze tenminste goede ov poortjes waarbij je geheel klantvriendelijk alleen hoeft in te checken. Uitchecken gebeurt door er gewoon doorheen te lopen en de poortjes zullen openen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J1kz9Bl8CIo[/youtube]
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Al dat vervelende gedoe ook met kaartje kopen.

In San Francisco hebben ze tenminste goede ov poortjes waarbij je geheel klantvriendelijk alleen hoeft in te checken. Uitchecken gebeurt door er gewoon doorheen te lopen en de poortjes zullen openen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J1kz9Bl8CIo[/youtube]
klein verschilletje.... daar gaat het om 1 stad met 1 partij, hier gaat het om verschillende vervoersvormen, en een heleboel partijen die allemaal hun eigen stempeltje willen drukken op de kaart, en niet te vergeten al hun producten willen (of van weer andere partijen moeten) handhaven.

Dus het 1 op 1 vergelijken met, Londen, Parijs, Tokio, San Francisco enz gaat hier gewoon niet op.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Chauf21 »

Ennes schreef:klein verschilletje.... daar gaat het om 1 stad met 1 partij, hier gaat het om verschillende vervoersvormen, en een heleboel partijen die allemaal hun eigen stempeltje willen drukken op de kaart, en niet te vergeten al hun producten willen (of van weer andere partijen moeten) handhaven.

Dus het 1 op 1 vergelijken met, Londen, Parijs, Tokio, San Francisco enz gaat hier gewoon niet op.
Meer cruciaal: het gaat hier om de tram ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: RET weigert excuses aan Amerikaanse toeristen

Bericht door Ennes »

Chauf21 schreef:
Ennes schreef:klein verschilletje.... daar gaat het om 1 stad met 1 partij, hier gaat het om verschillende vervoersvormen, en een heleboel partijen die allemaal hun eigen stempeltje willen drukken op de kaart, en niet te vergeten al hun producten willen (of van weer andere partijen moeten) handhaven.

Dus het 1 op 1 vergelijken met, Londen, Parijs, Tokio, San Francisco enz gaat hier gewoon niet op.
Meer cruciaal: het gaat hier om de tram ;)
Excuus, :oops: gezien de post van F Y S was ik even in de veronderstelling dat het over de chipkaart ging, misschien handig zijn en mijn post te verplaatsen naar de locatie waar het wel thuis hoort
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten