OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:En de GPS omtrek rond sommige Amsterdamse haltes mogen ze ook wel iets krapper afstellen; nachtbus 348 en 352 rijden opweg naar Sloterdijk en Geuzenveld eerst naar het Leidseplein via de Marnixstraat en daarna via de Nassaukade (waar geen haltes zijn aangezien er daar overdag toch geen bussen komen) terug naar hun route, maar rijdende op de Nassaukade roept de omroep vrolijk de haltes om die aan de overkant van het water aan de Marnixstraat liggen.
Zelfde geldt voor lijn 353 ri. CS, maar die hoort dan ook door de Marnixstraat te rijden ;), maar nu tijdelijk worden die haltes dus ook opgepikt door het RIS op de Nassaukade.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door STF »

ziggy schreef: Een paar missertjes in Amsterdam:
2. Op de RIS van de tram wordt de Jozef Israëlskade getoond als Jozef Isralskade. Het systeem lijkt dus moeite te hebben met speciale tekens.
3. Op de halte van Kinsbergenstraat, staat op één abri (ri. Flevopark): van Kinsbergerstraat.
Toen ik laatst in lijn 33 richting Nieuwendam zat viel het me ook al op dat het display niet overweg kan met speciale tekens, de halte Mariëndaal staat erop als Marindaal. Zelfs de website lijkt het niet aan te kunnen, klik die halte maar eens aan dan krijg je geen enkele lijn te zien.

Negen jaar geleden viel het me ook al op dat er van Kinsbergerstraat op de de halte staat, erg vlot met het aanpassen zijn ze dus niet. :lol:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door tsov »

Wat dat betreft is het geluk dat de halte Atatürk bij het GVB als Ataturk door het leven gaat, anders had er Atatrk gestaan ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door VIRM »

En vandaag op de Zaanlijn de zoveelste SLT zonder werkende halte-afroep. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

In Hoorn zijn vandaag de oude CTA's vervangen voor TBP's. Eerste in Noord Holland boven Amsterdam?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door M57 »

Den Helder heeft ze ook al een week of anderhalf.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dan zal Zaandam ook wel volgen. Zag daar al zo'n paal staan voor een digitale CTA.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door VIRM »

ziggy schreef:Dan zal Zaandam ook wel volgen. Zag daar al zo'n paal staan voor een digitale CTA.
Ik hoop dat ze in Zaandam dan ook een beetje gaan nadenken over de inrichting:
1. Als je bijvoorbeeld op spoor 4 staat en naar de CTA kijkt, dan is het ontzettend moeilijk door alle obstakels tegelijkertijd de CTA op spoor 5 te zien en vice-versa. Zelfde geldt voor het andere perron.
2. En boven mogen ze ook echt CTA's gaan neerzetten... Had wat mij betreft al lang geleden moeten gebeuren.

Overigens: hoe ziet zo'n TBP eruit? Heeft iemand een linkje naar een afbeelding?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Zo ziet zo'n ding eruit...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Dat misvormde sluitgeluidje van de BN Sneltrams bevalt mij eigenlijk wel. Lekker laag en streng, doet mij een beetje denken aan Parijs :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Dat misvormde sluitgeluidje van de BN Sneltrams bevalt mij eigenlijk wel. Lekker laag en streng, doet mij een beetje denken aan Parijs :)
Die valse sluittoon is tenminste minder hoog qua treble, want vroeger hoorde ik hier 600 meter verderop nog keihard ding dong. Tegenwoordig hoor je daar helemaal niks meer van.
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door STF »

Gaan ze hier in Luxemburg reclame voor elkaar maken ofzo? Er kwam daarnet een bus van CFL met "2010 AVL" op de displays voorbij rijden (AVL is ook een busbedrijf).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Op GVB-bus 222 stond 24 als lijnnummer, in plaats van 240.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Etienne »

Veolia had voor de concessie Haaglanden een buurtbusje uit Brabant gehaald met allerlei aanduidingen van buurtbus en provincie Noord-Brabant er nog op. Nu hebben ze al die aanduidingen maar overgeplakt met Veolia-logo's :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Ik trof vanmiddag in Den Haag een tram waarin op de schermen een Duitstalige Windows-foutmelding te lezen was: Windows moest eerst bij Microsoft geactiveerd worden voordat de gebruiker zich kon aanmelden was er te lezen :mrgreen:

Verder nog weereens een reisinfomisser bij NS: er waren vandaag spookwerkzaamheden tussen Leiden en Den Haag. Volgens het werkzaamhedenoverzicht wordt alleen in de nachten van dit weekend via een andere route van Laan van NOI naar Den Haag Centraal gereden, maar vanmiddag ging alles tussen Leiden Centraal en Den Haag Mariahoeve via de twee linker sporen (gezien in de genoemde richting).
Als gevolg hiervan vertrok de s6300 op afwijkende tijden en ik ving iets op over minder sneltreinen maar blauwe vertrekstaten waren blijkbaar een te grote moeite...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wubbo »

Ik zou niet weten welke sneltreinen er niet reden, want zowel de s2200 als de s2600 reden. De s2200 richting Laa inderdaad via een van de linkersporen. Wat er aan vertrektijden is gewijzigd weet ik verder niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Ik hoorde zoiets in de t6355 en rond die tijd stond er ook iets met niet instappen op spoor 8a, wellicht een losse opgeheven trein geweest.
Wijziging in de vertrektijden was dat de s6300 twee minuten later uit Leiden naar Den Haag vertrok zodat deze achter de s2100 aan kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Een rare storing in Amersfoort vanmorgen... de TBP's op spoor 6 waren vrijwel geheel blanco, alleen de trein volgend op de eerstvolgende trein werd getoond. (t2818 was dus onzichtbaar, t518 stond onderaan het scherm als volgende trein).
Dit leek uitsluitend op perron 6 aan de hand te zijn, de halaanwijzers van spoor 6 deden 't wel gewoon. En op spoor 4a stonden de TBP's dan weer geheel op zwart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door reisthijs »

Vanochtend was er op Utrecht Centraal ook een storing: op alle CTA's stond alleen "let op omroepbericht".
Dat omroepbericht hield het verder wel kort, met alleen het advies om op de vertrekstaten te kijken.
Erg verwarrend daardoor ook dat op spoor 5 een IC binnenkwam met 'Ede-Wageningen' op de koersdisplays (die bleek later gelukkig toch naar Schiphol te gaan).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

En als dat rond 7.30 uur was dan is die ook keurig omgeroepen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Op GVB-bus 222 stond 24 als lijnnummer, in plaats van 240.
Het lijnnummer dient immers handmatig door de GVB buschauffeurs te worden ingetypt. Komt nog wel eens voor dat de knopjes lam zijn en de 0 niet meer wilde...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:En als dat rond 7.30 uur was dan is die ook keurig omgeroepen :wink:
Ik was er rond 8:30 en er werd dus niks over omgeroepen (de omroep was druk bezig met het aankondigen van een ICE).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Caspar schreef:In Hoorn zijn vandaag de oude CTA's vervangen voor TBP's. Eerste in Noord Holland boven Amsterdam?

TBP's? :?:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

Ja, een afkorting voor een gedrocht van een term om de nieuwe, digitale CTA's aan te duiden. Het staat voor Trein Beeld Perron :X
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Waarom toch :cry:

Trouwens, zo "C" was dat ding vroeger ook al nooit. In Sauwerd. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten