OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Het is een weinig opwindend bericht, maar vandaag heb ik van 19.00 tot 23.00 niet 1 trein gezien met vertraging rondom Amsterdam Sloterdijk. Soms gaat het wel goed, de treinenloop :D (even de Thalys niet meegeteld)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

Die Thalys is dan wel een verhaal apart. Er gaat geen dag voorbij dat ik de uitgaande Thalys niet met +5 uit Rtd zie vertrekken. En omdat ik dan met de s2100 op het vertrek daarvan moet wachten, loopt die ook weer vertraging op.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Doordat de Schipholtunnel weer helemaal in gebruik is, zou dat toch minder moeten zijn? Doorgaans wordt er wel optijd vertrokken in Amsterdam.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

Nee hoor, ik zie ook de laatste dagen steevast op tijd uit Asd vertrekken en met +2 of +3 in Rtd binnenkomen en vervolgens met +5 vertrekken. Het lijkt wel alsof er op Shl of onderweg op de HSL iets misgaat.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Geert »

Klopt, zag het gister ook nog. Op de een of andere manier heeft ie altijd wel een beetje vertraging...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Misschien dat sommigen het al weten, maar vandaag rijdt Fyra in een halfuursdienst :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Misschien dat sommigen het al weten, maar vandaag rijdt Fyra in een halfuursdienst :D
Ja weet ik. Ik was gisteren aan het proberen een kaartje te kopen via Internet, maar dat schijnt nog vreselijk moeilijk te zijn. Ik wacht nog wel "even".
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door 030utrechtt »

weet niet wat er nu weer aan de hand is maar alweer geen trams in utrecht!
20 minuten lang geen tram gezien.
ben80

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door ben80 »

Ik gebruik de Thalys regelmatig, en de meest vertraging-gevoelig stukje is Brussel-Antwerpen. Op deze drukke traject zijn er bijna altijd 10 minuten verloren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Geloof dat NS toch wel iets essentieels vergeten is bij de keuze voor station Amersfoort als één van de locaties voor het try out-festival: het opmeten hoe groot de stationshal nu eigenlijk is. De twee podia die binnen staan (staan er ook nog drie buiten) passen nog wel, maar gezien hoe ze zijn opgesteld zal het publiek de doorstroming van de reizigers nogal hinderen. Ze hadden ze beter een kwartslag kunnen draaien.

D'r zijn ook een stel toegangsdeuren onbruikbaar doordat er podia voor staan, geen idee waarom ze die nu precies op het smalste deel van 't plein voor het station neergezet hebben trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Joshua »

Ik stond vanmorgen op Nmh toen dit voorbij kwam:
(het reedt helaas te snel voor een duidelijke foto)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ardan »

Zal er wel een defecte GTW moeten worden afgesleept..
Ik doe ook maar wat
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Frank »

Had vanochtend de t3625 vanaf Elst naar Nijmegen die net zoals normaal reed met ICRm. Dat is wat krap bemeten voor deze trein, hoewel de spreiding in de trein wat verbeterd kan worden. In Elst is de spreiding wel aardig (een aantal scholieren loopt wel door naar voren), maar vanochtend was voorin vrijwel helemaal geen plekje meer. Uiteindelijk duurde het drie minuten voordat iedereen was ingestapt. Achterin was kennelijk nog wel genoeg ruimte; te Nml stapte er daar nog iemand met fiets in. Toch fijn dat er iig een melding van de drukte werd gemaakt :D .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door webguy »

Op station Nm was rond 10:40 zo'n beetje elke CICO paal defect, met een gele "interne post" envelop van de NS er over heen, met een defect sticker er op om 'm aan de paal vast te houden. Van elk setje was er een nog wel actief. Weet niet precies waarom, maar in Arnhem was er een omroep "voor degenen die in Nijmegen niet konden inchecken, we staan hier 6 minuten stil, dus probeert U het hier nog eens"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Tussen Hoorn en Purmerend staat er een koe in de sloot, zo ongeveer alleen zijn kop komt boven het water uit. Heel zielig gezicht, hoop dat een oplettende mcn de trdl heeft gebeld, die dan weer de Klpd in kan lichten. Heb zelf een paar keer zo'n melding gehad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

@Caspar: Pas als het kalf verdronken is, dempt men de punt. Zo klinkt het treurige gezegde.

Omdat de aannemer die met de overkapping op spoor 1 in Ddr bezig is, een aantal hekken had geplaatst en zo slechts een gevaarlijk smalle doorgang vanaf spoor 15 naar de tunnel en spoor 1a had overgelaten, werden de Arriva-treinen tijdens de ochtendspits gespoorwijzigd naar spoor 3b.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

Lang leve de SLT!

Vanochtend op Zaandam werd er omgeroepen dat de t4016 was uitgevallen. Geen reden en de omroep had wat harder gemogen vanwege het omgevingslawaai. Dus dat werd later de t14716 die 16 minuten later kwam, volgens de dienstregeling. Hierdoor miste ik weer de bus waardoor ik een half uurtje later aankwam op mijn bestemming dan gepland. :( Bij het wachten op station Wormerveer op de bus zag ik volgensmij wel een VIRM4 richting Den Helder voorbij karren, beetje kort treintje.

Op de terugweg werd op station Wormerveer omgeroepn dat het niet bekend was wanneer de t4067 zou gaan rijden, maar zodra dit bekend was zou er meer informatie volgen via de omroep. Tijdens de eerste helft van de omroep reed er ook nog een IC langs, dat dat nog gebeurd anno 2010...
Om 17:30, 10 minuten na de vertrektijd, werd er tot mijn verrassing omgeroepen (vaak genoeg gaat het echt fout met die omroepen!) dat de (technische?) problemen met de Sprinter opgelost en zou hij over 10 minuten binnenkomen. En hij kwam al na 5 minuten. In Zaandam werd hij gespoorwijzigd van spoor 5 naar 4.

Nu zijn er veel problemen op de Zaanlijn vanwege de SLT (waren die problemen er ook op de Hoekse Lijn toen de SLT daar voor het eerst werd ingevoerd?). Waarom houdt de NS op een aantal 'strategische' plekken (Uitgeest, A'dam CS, Rotterdam CS, Utrecht CS) enkele DDM-1's achter de hand? Als een SLT dan uitvalt of anders vertraagd is, dan kan je het reizigersleed zoveel mogelijk beperken.
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

Hmmm in de s5100 serie heb ik slechts één keer een defect aan de SLT mogen meemaken, maar verder geen problemen mee gehad eigenlijk!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Karl »

Volgens mij waren er op de Hoekse lijn wel een aantal vertragingen en uitgevallen treinen.
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

@VIRM: Die strategische reserve is er wel (en is er bij de instroom van nieuw materieel altijd geweest) maar die is veelal meer gericht op een plotselinge grote behoefte aan reservematerieel en niet om één uitgevallen trein te vervangen.

En zelfs als er op elk strategisch knooppunt een reservetrein klaar zou staan, duurt het altijd nog even om die klaar te maken, voor te brengen en in te zetten en bovendien zal je dan altijd zien dat het net te ver weg is om voldoende adequaat in het pad van de uitgevallen trein te komen. Op baanvakken waar een kwartiersdienst wordt gereden, duurt het dan vaak nog minder lang om op de volgende trein te wachten.

Bovendien zou een plotseling extra ingelegde trein op een lijn als de Zaanlijn, waar het onder normale omstandigheden al bijna altijd filerijden is, het treinverkeer nog meer in de war sturen.

En ja, vooral in de begintijd was het aantal storingen en uitval van SLT's astronomisch hoog, vooral in de begintijd in de s9800. Bij de introductie van de SLT op de Hoekse Lijn waren de meeste kinderziektes er wel uit, al is er ook toen nog weleens een trein uitgevallen vanwege storingen. Ik heb het zelf eens aan den lijve ondervonden... -o-
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

Dexter, dank je voor je uitleg. :)

Op de Zaanlijn is het inderdaad drukjes. Voor zover ik kan inschatten past het allemaal nog net. Bijvoorbeeld richting het noorden krijg je eerst een IC en dan een Sprinter. Als de Sprinter ergens bij Utigeest is (schat ik zo in, van de treinen die ik zelf langs heb zien gaan) zou de volgende IC er dan weer langs kunnen. Theoretisch gezien. :)

Maar aals de meeste kinderziektes er al uit zijn, waarom dan zoveel geluiden (waaronder ook eigen ervaringen) over problemen op de Zaanlijn? Ik begin de 6 bakken SGMm zo wel te missen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Tussen Hoorn en Purmerend staat er een koe in de sloot, zo ongeveer alleen zijn kop komt boven het water uit. Heel zielig gezicht, hoop dat een oplettende mcn de trdl heeft gebeld, die dan weer de Klpd in kan lichten. Heb zelf een paar keer zo'n melding gehad.
je kan ook zelf even de politie bellen in een dergelijk geval, en niet alleen maar hopen dat een ander dat doet :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Bij de achteruitgang van metrostation Wibautstraat (bij het Volkskrantgebouw) is een Tijdelijke Halte geplaatst. Waarvoor, vraag ik mij af? De echte bushalte Wibautstraat zit een flink aantal blokken verderop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Bij de achteruitgang van metrostation Wibautstraat (bij het Volkskrantgebouw) is een Tijdelijke Halte geplaatst. Waarvoor, vraag ik mij af? De echte bushalte Wibautstraat zit een flink aantal blokken verderop.
Metrovervangend vervoer Buslijn 59?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Die rijdt de komende jaren niet als het goed is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten