‘Alle poortjes metro weer openen voor strippenkaartgebruiker

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

‘Alle poortjes metro weer openen voor strippenkaartgebruiker

Bericht door Daniel »

‘Alle poortjes metro weer openen voor strippenkaartgebruikers’

SPIJKENISSE - Alle toegangspoortjes op de metrostations op zowel de Caland- als de Erasmuslijn moeten zo snel mogelijk weer worden geopend voor strippenkaartgebruikers.

De gemeenteraad van Spijkenisse heeft woensdagavond besloten dat met klem te verzoeken aan de Stadsregio, de vervoersautoriteit in het Rijnmondgebied.

Nu de ov-chipkaart niet vóór 2010 kan worden ingevoerd, heeft het geen zin meer de meeste poortjes voor strippenkaarthouders af te sluiten en ze alleen voor de ov-chipkaart toegankelijk te laten, vindt de raad.

LPF-raadslid Chris Hottentot zegt regelmatig chaotische taferelen mee te maken als te veel mensen die haast hebben zich door vaak maar één strippenkaartpoortje moeten wurmen.

Volgens GroenLinks-raadslid Alfred Blokhuizen, de indiener van het voorstel, kan de RET de stempelautomaten simpel in oude staat herstellen. ,,Alleen de kapjes die erover heen zitten, hoeven te worden verwijderd.’’

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: ‘Alle poortjes metro weer openen voor strippenkaartgebruiker

Bericht door Daantje »

Ik ben voor. Vooral op Schiedam Centrum is het in de spits een ramp omdat er maar een poortje voor de strippenkaart is voor beide richtingen. Als er iemand van de andere kant doorheen gekomen is, sta je dus weer ff te wachten tot dat poortje vanaf je eigen kant te bedienen is :? Heel irritant, vooral omdat ik nog steeds niet mijn studenten OV chipkaart heb ontvangen (en ook niet de illusie heb die nog te ontvangen voor mijn recht op OV vervalt).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: ‘Alle poortjes metro weer openen voor strippenkaartgebruiker

Bericht door Chauf21 »

Daantje, speciaal voor jou: www.ikwilmijnpasfototerug.nl/.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ‘Alle poortjes metro weer openen voor strippenkaartgebruiker

Bericht door Fles »

wat een boutsite zeg :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten