OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Freek »

Frank schreef:Had vanochtend de t3625 vanaf Elst naar Nijmegen die net zoals normaal reed met ICRm. Dat is wat krap bemeten voor deze trein, hoewel de spreiding in de trein wat verbeterd kan worden. In Elst is de spreiding wel aardig (een aantal scholieren loopt wel door naar voren), maar vanochtend was voorin vrijwel helemaal geen plekje meer. Uiteindelijk duurde het drie minuten voordat iedereen was ingestapt. Achterin was kennelijk nog wel genoeg ruimte; te Nml stapte er daar nog iemand met fiets in. Toch fijn dat er iig een melding van de drukte werd gemaakt :D .
Dan zaten wij gisteren in dezelfde trein. Voor een spitstrein vind ik dat de trein het best doet. Hooguit bij ideale spreiding een paar staanplaatsen. Dat het gisteren zo druk was is me niet opgevallen, ook dat we niet lang bij Elst hebben gestaan, is me niet opgevallen. Toch leuk om te zien dat mensen heel anders naar dezelfde situatie kunnen kijken.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Maar aals de meeste kinderziektes er al uit zijn, waarom dan zoveel geluiden (waaronder ook eigen ervaringen) over problemen op de Zaanlijn? Ik begin de 6 bakken SGMm zo wel te missen. :)
Ik heb sterk het idee dat men zich verkeken heeft op het verschil in grootte en capaciteit tussen het andere materieel en SLT. Allereerst zijn de bakken al veel korter, maar omdat SLT heel veel staanplaatsen en grote balkons heeft, dacht men dat daarmee gemakkelijk bv een DDAR zou kunnen worden vervangen. Maar die vlieger gaat dus helaas niet overal op.

Maar bv op de Hoekse Lijn heeft het niet tot capaciteitsproblemen geleid, omdat de SLT IV's net zo groot qua capaciteit en lengte zijn als de SGM III-tjes die ze daar hebben vervangen. En verder is het ook een kwestie van wennen.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
VIRM schreef:Maar aals de meeste kinderziektes er al uit zijn, waarom dan zoveel geluiden (waaronder ook eigen ervaringen) over problemen op de Zaanlijn? Ik begin de 6 bakken SGMm zo wel te missen. :)
Ik heb sterk het idee dat men zich verkeken heeft op het verschil in grootte en capaciteit tussen het andere materieel en SLT. Allereerst zijn de bakken al veel korter, maar omdat SLT heel veel staanplaatsen en grote balkons heeft, dacht men dat daarmee gemakkelijk bv een DDAR zou kunnen worden vervangen. Maar die vlieger gaat dus helaas niet overal op.

Maar bv op de Hoekse Lijn heeft het niet tot capaciteitsproblemen geleid, omdat de SLT IV's net zo groot qua capaciteit en lengte zijn als de SGM III-tjes die ze daar hebben vervangen. En verder is het ook een kwestie van wennen.
Ach Dexter, dat gaat toch best... hier willen ze alles 1:1 overnemen vanuit het buitenland

klik
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door les7 »

Dexter schreef:Maar bv op de Hoekse Lijn heeft het niet tot capaciteitsproblemen geleid, omdat de SLT IV's net zo groot qua capaciteit en lengte zijn als de SGM III-tjes die ze daar hebben vervangen. En verder is het ook een kwestie van wennen.
Gnif gnif :P

Klachten over bomvolle treinen
WATERWEG - De sprinter op de Hoekse Lijn tussen Hoek van Holland Strand en Rotterdam Centraal is elke ochtend druk bezet. Zo druk zelfs dat de reizigers amper plek hebben om te kunnen staan. Van de tweede tot de eerste klas, het is overal hutje mutje. En wat zegt de NS over de drukte? Het valt allemaal wel mee. (lees verder)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Geert »

In het artikel wordt ook gesteld dat mensen vooral in een bepaald zouden instappen zodat dat op Rotterdam Centraal handiger uitkomt. De keren dat ik nog op de Hoekse Lijn reis valt dat best mee, de treinen zijn vaak redelijk verdeeld qua reizigers. Maar ja, in de SGM-tijd was het ook altijd staan in de drukke treinen, dus echt nieuws is het niet.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door les7 »

Sinds het SLT materieel hier rijdt lijkt het iig een stuk drukker in de treinen. Of dit ook echt zo is durf ik niet te zeggen..
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Frank »

Freek schreef:Dan zaten wij gisteren in dezelfde trein. Voor een spitstrein vind ik dat de trein het best doet. Hooguit bij ideale spreiding een paar staanplaatsen. Dat het gisteren zo druk was is me niet opgevallen, ook dat we niet lang bij Elst hebben gestaan, is me niet opgevallen. Toch leuk om te zien dat mensen heel anders naar dezelfde situatie kunnen kijken.
Voorin paste er dus echt niemand meer in; de gangpaden stonden helemaal vol. Kennelijk is de spreiding in de trein nog slechter dan ik al dacht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

In een zesbaks SLT is in elk geval de spreiding beter dan in een zooi gekoppelde 2 of 3 baks SGMmetjes. Gezien het vloeistofgedrag van mensenmassa's.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ennes »

Fles schreef:In een zesbaks SLT is in elk geval de spreiding beter dan in een zooi gekoppelde 2 of 3 baks SGMmetjes. Gezien het vloeistofgedrag van mensenmassa's.
Ook in een SLT 6 hebben we maar gewoon 1 deur hoor, en ook daar wil iedereen pal voor die deur op het balkon blijven staan. van de week ook op Sdm met de 5100 zeker een mannetje of 20 die nog via de voorste deur naar binnen wilden, terwijl op de andere deuren al lang iedereen was ingestapt.

Het blijven in dat opzicht gewoon een stel runderen in een dor weiland met 1 klein polletje mals gras.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daantje »

Toch heb ik wel het idee dat er in een SLT meer spreiding van reiziger is omdat er minder deuren zijn waardoor het onderscheid balkon/rijtuig weg/vaag is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Die rijdt de komende jaren niet als het goed is.
Aangezien de geplande werkzaamheden van deze zomer niet werden uitgevoerd door een conflict tussen de DIVV en de aannemer, ligt de metrotunnel in de zomer van 2011 weer plat. :wink:
Al is het dan nog steeds engszins vroeg om nu al haltes te gaan plaatsen. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Het sluiten van de tunnel voor de hele zomer is nog niet zeker, ze gaan het nu proberen met weekendsluitingen te doen. Dan rijdt die lijn ook wel, maar heb je niet de hele zomer het geëmmer. Dan nog is het vreemd om plotseling een tweede bushalte te bouwen terwijl de bushalte Wibautstraat ook tijdens de verbouwing van deze Wibautstraat nog gewoon op dezelfde plek een noodhalte heeft gekregen.

De Wibautstraat ligt nu overigens voor de helft open, ze zijn met de aanbouw van de nieuwe acht meter brede middenberm begonnen en er worden wat lekkages aan de metrotunnel verholpen als het goed is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ardan »

Pfff dat van de lekkages mag ik toch wel hopen ja.. heb geen idee hoe het er nu bij ligt, maar ik verwacht wel dat er weer een lekkere plas ligt op het station. Dat stuk is al een tijdje met linten afgezet, en één van de hoekpunten wordt gevormd door een stom Libara-mobile-reclamezuiltje. Alsof we nog niet genoeg worden doodgegooid met reclame in de metrostations.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Vreemd genoeg werd de lekkage pas afgezet nadat ik het GVB gemaild had. Kreeg toen ook binnen een dag een reactie dat de lekkage gerepareerd zou worden door een aannemer, een nieuw record voor het GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Ik kreeg eergisteren een reactie van GVB terwijl ik in het formulier had aangegeven geen reactie te willen. Find_your_spot had dezelfde opmerking ook naar GVB gestuurd maar kreeg een totaal ander antwoord dan ze mij stuurden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ardan »

Mail 1: 'GVB zal de lekkage binnen drie dagen laten repareren.'

*koffiepauze, de laatste roddels op Kantoor worden doorgenomen bij GVB*

Mail 2: 'GVB wacht tot de gemeente Amsterdam een aannemer heeft ingehuurd om de lekkage te laten repareren. Dit duurt nog minstens drie weken.'

Zoiets? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

Ik mis nog het woordje "Aanbesteding" :mrgreen:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Die rijdt de komende jaren niet als het goed is.
Ik zou het trouwens best toejuichen als bij metrostremmingen gelijk een buslijn opgetuigd zou worden die bij de desbetreffende vervangende haltes zou stoppen. In hoeverre zoiets mogelijk is qua chauffeurs en materieel..., maar toch een leuke ambitie. Metrobestuurders ook bussen kunnen laten rijden is dan denk ik een eerste vereiste.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Ze hebben er in ieder geval wel een standaardnummering voor bedacht, enige tijd geleden.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

NS-Reiziger schreef:
Bee schreef:Die rijdt de komende jaren niet als het goed is.
Ik zou het trouwens best toejuichen als bij metrostremmingen gelijk een buslijn opgetuigd zou worden die bij de desbetreffende vervangende haltes zou stoppen.
Hm, hoeveel bussen heb je nodig om één metrolading mensen te vervoeren? En hoeveel metro's rijden er over een lijn? Bij een lijn van 45 minuten en een dienstregeling van elke 10 minuten is dat bijvoorbeeld 9. De bus doet er zeker 50% langer over dus daar heb je er 50% meer van nodig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Ik denk inderdaad dat het GVB te weinig bussen heeft om metrostremmingen direct op te kunnen vangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Lijn 18 (garage West) en Lijn 33 (garage Noord) leveren tijdens een geplande metrostremming hun gelede wagens in, omdat ze anders bij garage Zuid simpelweg geen materieel hebben om die pendeldienst te rijden.
De pendeldienst kan dus nooit direct gaan rijden bij een ongeplande stremming.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft lijn 15 dit jaar hun wagens ingeleverd :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Meltrain »

iljitsch schreef:
NS-Reiziger schreef:
Bee schreef:Die rijdt de komende jaren niet als het goed is.
Ik zou het trouwens best toejuichen als bij metrostremmingen gelijk een buslijn opgetuigd zou worden die bij de desbetreffende vervangende haltes zou stoppen.
Hm, hoeveel bussen heb je nodig om één metrolading mensen te vervoeren? En hoeveel metro's rijden er over een lijn? Bij een lijn van 45 minuten en een dienstregeling van elke 10 minuten is dat bijvoorbeeld 9. De bus doet er zeker 50% langer over dus daar heb je er 50% meer van nodig.
En sowieso heeft een bus een veel lagere capaciteit dan een metro. Om 1 metro van twee stellen te vervangen heb je zeker 2 gelede bussen nodig, maar ik denk wel 3.
Dus het aantal bussen moet zelfs nog meer zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Een ruime twintig bussen gebruikten ze afgelopen keer op die pendeldienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten