OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door robert55 »

Geert schreef:Overigens zou het best nog wel eens kunnen dat zoiets dergelijks niet door de beugel kan m.b.t. de wet bescherming persoonsgegevens. Het CBP heeft altijd aangegeven dat vervoerders reizigers met een anonieme chipkaart niet mogen achterstellen t.o.v. houders van een persoonlijke kaart, dus zolang er geen goede reden is om een persoonlijke kaart te verlangen (wat hier nu het geval is - immers iedereen zou de korting moeten krijgen en er is niet een speciaal abonnement voor nodig) moet hetzelfde voordeel worden geboden alle typen kaarthouders.
Kan je daar een bron voor geven?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Geert »

Bijvoorbeeld dit document van Jacob Kohnstamm (voorzitter CBP) met uitgangspunten voor de ov-chipkaart: http://www.bigwobber.nl/wp-content/uplo ... ie_cbp.pdf, onder 2.1.

Overigens blijkt uit dit nieuwsbericht http://webwereld.nl/nieuws/64947/cbp-ne ... kaart.html wel dat CBP niet erg hard bezig is met de handhaving van de eisen die men zelf heeft geformuleerd...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Vinny »

Ik denk dat Veolia wel zo slim is om dan te vereisen dat iedereen een reisproduct kortingstarief op zijn kaart moet activeren, dus ik denk niet dat het heel verstandig is om het hard te spelen. Vergeet niet dat Veolia Limburg in zijn geheel nogal wat financiele probleempjes heeft. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Waar lees je dan dat je opnieuw het opstaptarief betaald bij een overstap van bus naar trein? 't opstaptarief staat slecht één keer genoemd onafhankelijk van de modaliteit immers.
Precies, Veolia gebruikt blijkbaar dus voor bus en trein hetzelfde systeem, alleen de kilometerprijs is anders. Dus je mag ook verwachten dat je bij een overstap tussen de bus en trein van Veolia geen dubbel instaptarief hoeft te betalen.

Van het bekende probleem bij een overstap van/naar NS-treinen is hier dus geen sprake (dat komt namelijk door het feit dat NS een tariefsysteem zonder vast instaptarief heeft).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Joshua »

Even een topic kick. Want ik trof gisteravond deze enorm grote CICO's aan op Nmh dat ik er vanmorgen toen ik er weer langs af kwam maar even een foto heb genomen.
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik gewoon even getest of ik kon in- en uitchecken. En dit was gewoon mogelijk.
Wel zijn ze een stuk minder snel dan de CICO's die we van NS kennen. Eigen dezelfde snelheid als de CICO's van Veolia in de bus. Beetje jammer want dat is eigenlijk toch gewoon wat te langzaam naar mijn idee.
Ook waren de teksten op het scherm in het engels. Zo kreeg ik bij het uitchecken te zien: "Free Exit". Met daar onder natuurlijk mijn saldo en dat er 0 euro was afgeschreven.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Ardan »

Goeie god wat een bakbeesten :shock:
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door find_your_spot »

Volgens mij zijn ze al gesloopt want ze zijn helemaal verbogen bovenaan.
For Your Railroad Adventures
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Ruben »

Die dingen in de bussen van Veolia zijn idd hels. Dat duurt veel te lang, erg jammer dat ze dat zelfs op een station plaatsen. Model GVB/NS en Connexxion zijn het best.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Geert »

Jeetje wat een bakbeesten zeg. Niet te missen zullen we maar zeggen :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door webguy »

Ik zag ze vanmorgen inderdaad ook. De requirement 'lijkt op de overige palen' hebben ze gemist...
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door midnet »

nu ik de laatste tijd wat in Frankrijk en Luxemburg heb gereisd, denk ik dat veolia als dat enorme multi-national concern gewoon een paar 1000 van die dingen voor al hun vestigingen heeft besteld-in die andere niet-NL streken zijn ze toch enkel voor abonnees e.d.- en hoef je niet uit te checken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door webguy »

Het zullen inderdaad standaard producten zijn. Geert is geloof ik een blauwe variant van de Veolia/Arriva gele-OVC kast tegen gekomen in Zweden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door reisthijs »

Raar eigenlijk dat het plaatsen van die paaltjes een verantwoordelijkheid is van de vervoerder.
Waarom is er niet gewoon één instantie gekozen die over alle paaltjes op alle stations gaat? Het zou veel logischer zijn geweest als bijvoorbeeld TLS of ProRail die dingen zou plaatsen en ze verhuren aan de huidige vervoerder.

Wat nu als hier straks na afloop van deze concessie een andere vervoerder gaat rijden, gaat die dan weer nieuwe paaltjes neerzetten?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Joshua »

Veolia wou eigenlijk geen eens paaltjes langs naast het spoor plaatsen. In eerste instantie wouden ze CICO's in de trein maken. Hier zijn ze toch vanaf gaan zien later.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Marc »

Mogelijk vertraging OV-chipkaart op Veolia-lijnen

Veolia weet niet zeker of op 1 oktober op alle stations werkende incheckpalen voor de OV-chipkaart staan.
Lees hier het stukje op L1

In Maastricht waren ze nog volop bezig met het graven en plaatsen van de palen (bij de trap van spoor 5/6 stonden de kale palen zonder lezers). Op deze plaats komen 6 palen in een rechthoek bij elkaar te staan.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Joshua »

Find_your_Spot en ik zijn vandaag even de CICO's van Veolia wezen testen op Station Nijmegen Heyendaal. Prima kastjes, als je de zak er af trekt zien ze er echt leuk uit maar ze werken een beetje traag en ze geven wel erg veel foutmeldingen bij normaal gebruik.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Limburg: OV-korting voor wie buiten de spits reist

Bericht door Ennes »

Bart schreef:
Daniel schreef:De dalurenkorting geldt om technische redenen alleen voor houders van een persoonlijke chipkaart, die op naam staat.
En dat blijft ook zo? Onbegrijpelijk. Een kaartlezer houdt de tijd bij en kan dalkorting dus op iedere kaart laten gelden. Handig ook voor dagjesmensen etc. die juist buiten de spits gaan reizen.
op zich niet zo heel vreemd toch, ze willen graag het reisgedrag weten, en daar staat korting tegenover, hetzelfde zie je met de Ikea klantenkaart, de Karweikaart, de bonuskaart, de airmailskaart enz enz
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door find_your_spot »

U krijgt van mij de primeur van de CiCo's bij Veolia, popcorn en cola al gepakt?

Afbeelding
Dit is het beginscherm

Afbeelding
Dit verschijnt er wanneer je incheckt met een Studenten OV-chipkaart. Verder gaan er groene LED jes branden en hoor je een onverstaanbare piep. Tevens brandt het 2e lampje oranje naast de blauwe.

Afbeelding
Deze tekst verschijnt bij een uitcheck. Duidelijk weer gegeven dat het een FreeExit is en het -0,00 kostte

Afbeelding
Helaas kun je maar 1x uitchecken. Want direct na een uitcheck gaan de CiCo's TAR BESTANDEN overdragen... Dit OVERDRACHT duurt ongeveer 40 seconden voordat de volgende kan in of uitchecken.
Voor dit probleem moet nog wat verzonnen worden, mits je snel met meerdere mensen wilt kunnen uitchecken.

Afbeelding
Als de OVERDRACHT gelukt is verschijnt deze OK melding

Afbeelding
Als je geheugen je in de steek laat of je nou al in of uitgecheckt hebt verschijnt de melding dat de kaart al behandeld is.

Afbeelding
Kaarten niet lang genoeg (3 seconden) voor de kaartlezer houden of te vroeg weg trekken levert deze melding op.


Verder kregen we ook nog 4 keer de melding: SYNCHRONISATIE MET PC GEFAALT
helaas is het niet gelukt die op foto te krijgen...
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door find_your_spot »

Ik vind het erg jammer dat helemaal niemand op mijn foto reportage reageert die ik met liefde voor jullie in elkaar heb gezet.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Suus »

Ik wacht liever even af totdat het echt in gebruik wordt genomen. Meldingen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Vinny »

en hoor je een onverstaanbare piep.
Ding-Dong. Dames en heren. Hier volgt een mededeling. Dit is een piep. Herhaling: Dit is een piep.

Zo beter? :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
en hoor je een onverstaanbare piep.
Ding-Dong. Dames en heren. Hier volgt een mededeling. Dit is een piep. Herhaling: Dit is een piep.

Zo beter? :mrgreen:
Ze kunnen wellicht bij een update de piep als tekst op het scherm weergeven ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Marc »

Moeten studenten vanaf 10 oktober ook in- en uitchecken in de trein (er wordt ook zo goed gecommuniceerd naar de studenten...)? Dan gaat het nog leuk worden in de ochtend- en avondspits. Ik denk alleen al aan de treinen t32115, t32116, t32020 en t32022 in Maastricht die altijd goed gevuld zijn...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Joshua »

Marc schreef:Moeten studenten vanaf 10 oktober ook in- en uitchecken in de trein (er wordt ook zo goed gecommuniceerd naar de studenten...)? Dan gaat het nog leuk worden in de ochtend- en avondspits. Ik denk alleen al aan de treinen t32115, t32116, t32020 en t32022 in Maastricht die altijd goed gevuld zijn...
Dat studenten bij Veolia moeten gaan IN- en UITchecken vind ik echt een grap.
Ik zie het al voor me als je 's morgens de trein uit stapt op station Nijmegen Heyendaal en al die studenten moeten 1 voor 1 even langs 1 van de 4 CICO's af. Ze zijn al niet al te snel dus dit levert geheid problemen op.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OV-chipkaart op het spoor bij Veolia Transport

Bericht door Marc »

Vooral als je ook nog eens 40 seconde per persoon moet gaan wachten...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten