OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Geert »

Nieuw topic voor de nieuwe maand!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ardan »

Ik heb nu drie poppetjes verzameld van het Syntus-silhouettenspel.. alleen die vierde is enorm zeldzaam. Bij het spel mag je elke keer als je een bus instapt grabbelen in een bak, en als je alle vier de figuurtjes verzameld hebt kun je ze opsturen en krijg je een cadeautje. Heb voor mezelf al 4 figuurtjes gestuurd maar ik wil er nog één voor iemand anders.. is alleen lastig als die laatste nergens te vinden is :lol:
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Klaasje »

Vanmorgen ging ik naar Amsterdam. Ik was van plan om hiervoor de bus op lijn 152 te pakken die om 7:25 bij de voordeur vertrekt. Helaas was ik hier net te laat voor. Dan maar die van 10 minuten later. Ik stond bij de halte en keek een halte "terug" waar de bus normaal gesproken vandaan zou komen.. Bij die halte zijn er busbanen in drie richtingen.
Tot mijn grote verbazing was er een rood-grijze bus (die daar normaal gesproken alleen voor lijn 152 komt) die uit de goede richting kwam, *O* maar de verkeerde richting op afsloeg -o- Weg bus....
Ik vroeg me af of dit misschien een speciale reden was.. en of lijn 152 er al aan zou komen. (het was al vertrektijd.) Na drie minuten kwam er een bus, maar dat was niet de 152 maar de 155. Het wil nog wel eens voorkomen dat de 152 daar achter rijdt. *bus* Helaas was dat vanmorgen niet het geval -o- Toen ben ik maar in de 155 gestapt die richting Amsterdam Zuid-Oost rijdt. Jammer.. toch maar overstappen in Muiden.
Toen ik in de 155 zat viel mij op dat het rijcomfort van de "oude" Volvo's (CXX 5638 t/m 5665) toch stukken beter is dan die van de nieuwe Rood-Grijze. In Muiden overgestapt op lijn 101 met een Lion's City. Wat een verschil in rijcomfort zeg!! Je voelt echt ieder klein hobbeltje in de weg.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door mb90 »

Sinds kort hangen er op het Hofplein in Rotterdam voor de trams komend vanaf het Weena deze lampen die aangeven hoelang de tram nog kan wachten bij de halte:
Afbeelding

Rondom de tekst Wacht tellen rode lampjes langzaam door er steeds eentje uit te laten gaan:
Afbeelding

Bij nog een paar streepjes is er een deursluittoon te horen (bekend van de metro) en daarna de tekst "Let op, deze tram vertrekt." Daarna kan de tram vertrekken vanaf de halte Weena naar het plein. Hier is er een filmpje daarvan te zien (na 8 seconden is het te horen) met in dit geval een tram op lijn 23 die richting de Coolsingel en verder rijdt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gvfCPvGQ ... ture=feedu[/youtube]
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Chauf21 »

Ow, komt dat geluid dáár vandaan :lol:
Ik zat laatst in een tram daarzo en hoorde dat metrogeluidje ook. Verder geen aandacht aan geschonken, maar nu je het zegt, is het vrij opmerkelijk om dat geluidje daar te horen. Wel een goed initiatief en creatief gebruik van de wachttijdvoorspellers. Hiervoor mocht je tijdens het wachten namelijk niet meer in- of uitstappen nadat de deuren gesloten waren.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door MdJ »

Vandaag reden de amba 5032 (bekend van de vele stadsdienst avonturen) en de 3814 achter elkaar aan op de Eglantierlaan, voor het winkeltje waar ik werk. En daar behoort normaal gesproken geen bussen te komen :wink:

Reden was wel duidelijk, bij de 5032 miste de grote ramen 2+3+4 aan de zijkant (vanaf de voorkant te gezien).Volgens mij had de 3814 ook schade, maar die heb ik niet goed kunnen zien.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daantje »

Chauf21 schreef:Ow, komt dat geluid dáár vandaan :lol:
Ik zat laatst in een tram daarzo en hoorde dat metrogeluidje ook. Verder geen aandacht aan geschonken, maar nu je het zegt, is het vrij opmerkelijk om dat geluidje daar te horen. Wel een goed initiatief en creatief gebruik van de wachttijdvoorspellers. Hiervoor mocht je tijdens het wachten namelijk niet meer in- of uitstappen nadat de deuren gesloten waren.
Ik hoop alleen dat deze wachttijdvoorspellers dan wel in een regelmatig ritme aftellen. Die fietsdingen varieren namelijk in snelheid waardoor je er nog geen bal aan hebt om te voorspellen hoelang je nog moet staan wachten of niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Ik sta vanmorgen op het perron te wachten, komt er een jongen naar me toe die naar Heerenveen moest. Terwijl ik het reisadvies voor hem opzocht in de RP zei ik: "Zo, dat is een eind weg, heb je wel je paspoort bij je?" Gaat ie ook nog serieus staan zoeken naar zijn paspoort. :lol:

En hoewel er steeds meer duidelijke blauwe cabinedeuren verschijnen met grote opschriften: "Nooduitgang machinist vrijhouden" hebben er schijnbaar nog steeds mensen poep in hun ogen. Vanmiddag stond er weer zo'n gozer tegen mijn deur te hangen, erop te roffelen en te bonken en populair te doen tegen zijn matties, want hij vond zichzelf natuurlijk vet lauw weet je. Na een halfuur had ik er schoon genoeg van en tijdens een stop deed ik mijn deur open, niet naar buiten zoals gebruikelijk, maar voor de verandering eens naar binnen. De deur kan namelijk naar 2 kanten open. :Y

En toen lazerde hij met tas en al zo mijn cabine in. Ik zei nog: "Hee wat gezellig, kom je buurten? Kopje koffie, koekje erbij?" Hij was niet erg blij want hij mompelde nog een soort slang (of waren het verwensingen?), dus ik zei maar: "Chillax gast!" 8-) Toen krabbelde hij overeind en ging toch maar ergens anders staan.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Justin »

Bwhaha, net goed :p.

Ging vandaag de t20582 die met een solo m4017 naar Rtd mocht afreizen, nadat eerder stel m4207 werd afgetrapt op Utrecht Centraal. Ergens bij Oudewater werd er door de hc omgeroepen of er een verpleger of arts in de trein was door een onwelwording, en deze zich wilde melden bij de wc in het midden van de trein. Toevallig moest een meisje schuintegenover me naar de wc, dus die ging automatisch mee met twee verpleegsters (of twee artsen of een verpleegster en een arts, whatever) die al aan kwamen snellen.

Het wc-meisje kwam terug en deelde mee dat de vloer onder de kots lag, alsmede een persoon die onwel was geworden. Iemand anders beweerde dat er een epileptische aanval was. Hoe dan ook, te Gouda moesten we dus van 0:07 tot 0:32 wachten, totdat de ambulance langs was gekomen (en iedereen in de s4000 ging stappen, had voor mij geen zin omdat ik toch al een half uur moest wachten op een gemiste overstap). 4 Politieagenten en 4 ambulancemedewerkers later voerden, tezamen met twee conducteurs, de verlenende verpleegsters, een persoon af op een brancard, onder een witte doek.

Nadat de twee verpleegsters even naar het kantoor op perron/spoor 3/4/5 waren geweest, stapten ze samen met de dienstdoende hc's weer de trein in en vervolgenden onze rit met +25 naar Rtd.

Nou vraag ik me af: zou die persoon overleden zijn? De ambulancedienst vervoerden de brancard namelijk erg traag weer van het station af. En dan nog eens een witte doek over de gehele persoon eroverheen... Lijkt me sowieso best wel weird. Zo zit je IN de trein en zo ben je er niet meer... Ik heb ooit op Leiden Centraal wel een onwelwording meegemaakt, maar daar kon ik gewoon nog het gezicht van zien toen ze werd afgevoerd (en twee keer op Rotterdam Centraal ook overigens).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Lijkt me niet prettig om mee te maken zoiets. Heb het in de trein 2x meegemaakt dat ik het zag gebeuren dat iemand onwel werd. Een keer ben ik zelf de HC gaan zoeken, die toevallig 3 rijtuigen verderop een uitstel van betaling aan het schrijven was. De HC aarzelde geen moment, en stopte meteen met zijn uistel, en rende voor me uit naar het slachtoffer. De zwartrijder had bij deze dus geluk. Uiteindelijk had de man geen ambulance nodig, maar ik was me wel enorm geschrokken. Hij was lijk bleek, bijna groen, en het zweet droop van zijn hoofd af. Met heel erg spastische bewegingen zakte ie van zijn stoel af. Wat recenter in de s4500 naar Enkhuizen, viel een meisje flauw bij Sloterdijk. Eerst een hoop gedoe erom heen, daarna ging iemand de HC zoeken die niet te vinden was, en pas bij Purmerend Overwhere was die gevonden en ging de trein ook meteen aan de kant. Ondertussen was er wel een huisarts die zich erover ontfermde gelukkig. Nadat er naar de hulpdiensten was gebeld, kwam er al binnen 5 minuten een ambulance motor het perron op gescheurd voor de eerste hulp. Dat ging zeer snel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Je hebt in Gouda natuurlijk het probleem dat geen enkel perron een lift heeft, alleen spoor 11 heeft een rolbaan. Dan is het heel lastig om mensen van het perron af te krijgen, zo'n brancard met iemand erop is loodzwaar.

Overigens mogen ambulances geen lijken vervoeren, behalve als de persoon tijdens de rit sterft. Een wit laken is wel een slecht teken overigens...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Je hebt in Gouda natuurlijk het probleem dat geen enkel perron een lift heeft, alleen spoor 11 heeft een rolbaan. Dan is het heel lastig om mensen van het perron af te krijgen, zo'n brancard met iemand erop is loodzwaar.
Nu heb ik ooit weleens een trein gehad waarin ook iemand onwel werd ter hoogte van Gouda en die is toen zelfs speciaal daarom op spoor 11 binnengenomen. Wellicht was dat hier ook het geval?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Justin »

Neen, we reden binnen op spoor 8.

Het was meer dat ze de hulpverleners heel kalmpjes optraden... en dan ook nog een persoon die volledig afgedekt was met een wit laken was beetje merkwaardig...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Marc »

Dit weekend rijden er geen treinen tussen Maastricht en Roermond door werkzaamheden. Door de vele bussen (snelbus Weert, snelbus Sittard-Roermond en stopbus Sittard-Roermond) waren er extra maatregelen getroffen aan het Maastrichtse station.

Afbeelding

Reizigers uit het noorden werden aan de Meerssenerweg (achterzijde) afgezet. Hier was ook een bufferplek voor bussen ingericht (het overige verkeer werd door twee verkeersregelaars geregeld).
De bussen naar Weert vertrokken links van de hoofdingang, bij de taxistandplaats.Ook hier werd het overige verkeer geregeld door twee verkeersregelaars, (brom)fietsers moesten via de taxistandplaats rijden. De andere bussen vertrokken vanaf de NS-halte op het busstation.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Milco »

Ik weet niet in welk topic ik dit moet zetten, maar ik heb een vraag.
Zijn er nog Connexxion Alliances in dienst? Zo ja, waar rijden er nog enkelen?
(Het maakt niets uit over welk type het gaat, B95 of B96)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Ik zie toevallig net in m'n mail een foto van een B96 in dienst in Enschede langskomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Vandaag zag ik de hele dag 2x ICMm 3 langsrijden in de s4500, tot einde dienst, de laatste trein uit Hoorn naar Amsterdam werd er mee gereden. De HC voor de t3078 in Amsterdam centraal, moest van de t878 afkomen die werd omgeleid en 35 minuten vertraging had opgelopen. Daardoor bleef de t3078 behoorlijk lang in Amsterdam centraal langs het perron staan. (tot 23.50 ipv 23.12)
Een collega die naar Alkmaar moest had de sprinter van 23.17 laten schieten, omdat de vertraging van de t878 nog niet zo groot was aanvankelijk. Ik ben met de t4080 vanuit Amsterdam naar Zaandam gereden, om daar dan weer over te stappen naar Hoorn. Mijn collega die 3 kwartier eerder dan ik einde dienst had, stond nog in de IC naar Den Helder te wachten, en ik zwaaide dan ook vriendelijk eventjes: Het schiet niet echt op he :lol: In Zaandam zag ik haar weer langsrijden, want daar haalde de vertraagde t3078 de Sprinter van een half uur later in. Een S&V man wilde in de sprinter gaan omroepen dat de IC eerder zou vertrekken naar Alkmaar, maar een andere S&V man zei dat ie dat vooral niet moest gaan doen, omdat al die mensen die dan over gingen stappen, nog meer vertraging zouden geven. Tsja, voor beiden valt wat te zeggen. De vertraging was immers al ruim 40 minuten.

Overigens was de t4080 een SLT4 met ongeveer 200 staanplaatsen vandaag tussen Sloterdijk en Zaandam.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door JeePee »

Vanmorgen tussen 845 en 930 ongeveer lag Zl plat door een stroomstoring.. nu dus met +40 verder ri Ut. Afhakelijk of de RB meuk enig soelaas biedt tussen Venlo en Düsseldorf wordt dat iig +60 naar München... Onze 31 minuten overstap op de ICE kunnen we immers wel shaken. Eerst nog ff achter de s5600 aan hobbelen. immers het is volkomen logisch die met +35 pal voor de IC uit te gooien. Van voor Hde al langzaam rijden dus. Misschien Pt dan maar :?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Michael »

Milco1995 schreef:Ik weet niet in welk topic ik dit moet zetten, maar ik heb een vraag.
Zijn er nog Connexxion Alliances in dienst? Zo ja, waar rijden er nog enkelen?
(Het maakt niets uit over welk type het gaat, B95 of B96)
De 2864 rijdt nog in het twents gebied
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Vanavond met de t4584 naar huis gegaan vanuit Amsterdam. Ik was er vanuit gegaan dat ik hem niet meer zou halen, maar toen ik 7 minuten na vertrektijd het perron op kwam lopen, stond ie er nog :D Bijna meteen nadat ik was ingestapt reed ie weg. Door de sportieve rijstijl van de machinist kwamen we exact op tijd aan in Hoorn, en had ie er dus ruim 7 minuten uitgereden, ondanks dat het een stoptrein was, en er de nodige hindernissen zijn om tijd in te lopen. :pos:
Ik had trouwens de hele verdieping van mijn rijtuig voor mezelf, ook wel relaxt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Etienne »

Michael schreef:
Milco1995 schreef:Ik weet niet in welk topic ik dit moet zetten, maar ik heb een vraag.
Zijn er nog Connexxion Alliances in dienst? Zo ja, waar rijden er nog enkelen?
(Het maakt niets uit over welk type het gaat, B95 of B96)
De 2864 rijdt nog in het twents gebied
Zowiezo zijn er geen B95's meer op lijndienst. De 2864 rijdt als enige B96 nog lijndienst in Twente en de 2879 is lesbus in Arnhem.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Suus »

Er ging vanochtend iets niet helemaal goed tussen Gouda en Alphen. De trein die om 8:18 uit Gouda moet vertrekken kwam niet om 8:30 aan in Boskoop, maar volgens de reisinformatie met +18. In Alphen kwamen we tegelijkertijd aan met de s8800 naar Leiden, waarna een discussie tussen beide machinisten ontstond wie als eerste weg mocht. Reizigers in de s19500 werden niet ingelicht, waardoor alle reizigers buiten wel met de s8800 meegingen, maar die in de s19500 dus niet :roll:

Het feestje was nog niet compleet, de trein werd voor het gemak één minuut na vertrek van de s8800 maar opgeheven en zou terugkeren naar Gouda. Twaalf minuten later kwam de in een ander topic al genoemde m2957 weer opdagen om poging twee naar Leiden te ondernemen.

Edit: Grappig, deze post heeft nummer 111111 :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Chauf21 »

Als die sprinter uit Gouda ongeveer tegelijkertijd met de s8800 op Alphen a/d Rijn komt, kan je er bijna altijd wel vanuit gaan dat 'ie wordt opgeheven. Dat zijn (waren, liever gezegd) mijn bevindingen uit de praktijk :) En inderdaad, dat wordt vaak niet omgeroepen of de s8800 wacht gewoon niet op de s19500, terwijl reizigers de trap nog oprennen. Hoewel NS een tijd terug nog riep dat ze de reiziger weer centraal zou stellen, lijkt het weer een aflopende zaak te zijn :(
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door tsov »

In Amsterdam:
Komende vanuit de De Clercqstraat staat er voor de kruising Rozengracht/Marnixstraat een calamiteitenhalte met een sticker voor Lijn 13 naar het Frederik Hendrikplantsoen. Komt die omleiding/omlegging in de toekomst nog vaker terug dat er zelfs een lijnsticker voor gefabriekt is?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Vandaag met de fiets vanuit Hoorn naar Schagen gefietst, en met de trein weer terug. Toen ik aankwam in Schagen reed natuurlijk net de trein naar Heerhugowaard voor mijn neus weg, nouja dan maar een broodje halen bij de Keurslager :D In Schagen was het beeld op het station zo;

Afbeelding

Afbeelding
De IC naar Den Helder had een kwartier vertraging, vanwege een kapotte trein bij Krommenie Assendelft (SLT?)
De jeugd gaat dan lekker chillen op de perronrand. Er komt immers toch geen trein. Toch kwam er een lege Virm 6 langs, zoals op de TBP misschien te zien is omdat ie op 'Niet instappen' staat. Sukkels daar.
Vervolgens met de s3000 naar Heerhugowaard gegaan, en daar ruim 40 minuten staan wachten op een trein naar Hoorn :?
Want ook de s3400 had ruim een kwartier vertraging.

Al met al heb ik over het stuk fietsen (35 km) net zo lang gedaan als met de trein, te weten 2 uur per rit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten