plaatjes in onderschriften

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

plaatjes in onderschriften

Bericht door Fles »

HEEL storend. En niks toevoegend. Kan dat stoppen?

Veel tekstuele onderschriften zijn best grappig en/of nuttig. Maar die gare citaro van FYS onder ELKE post, ik kan wel zonder :N En om daar nou ALLE onderschriften voor te gaan uitzetten is een beetje onzin. Is maar een voorbeeld trouwens hoor, dat ding van |Pim| geldt hetzelfde voor. Maar misschien zijn er zwaarwegende redenen om dat zo te doen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Caspar »

Ben ik wel mee eens, het leest een stuk rustiger als er niet van die enorme plaatjes onder staan, of als het onderschrift in maximale lettertype grootte is zoals bij htm-tram of ons aller AOD, wat ook nogal schreeuwerig overkomt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door iljitsch »

Eh... Is dit dezelfde Fles die op mijn PB dat ik dat bewegende plaatje naast ieder bericht wat irritant vond schreef dat ik er maar aan moest wennen?!

Maar dat uitzetten is een goede (onbedoelde?) tip.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Fles »

iljitsch schreef:Eh... Is dit dezelfde Fles die op mijn PB dat ik dat bewegende plaatje naast ieder bericht wat irritant vond schreef dat ik er maar aan moest wennen?!
Dat klopt ja. Is er wat? :) Plaatjes erNAAST storen niet half zo bij het doorscrollen van een topic als plaatjes TUSSEN de tekst. Tenzij het natuurlijk plaatjes zijn die wat toe te voegen hebben zoals in een fotoverslag. Voordat je daarover begint.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Tenzij het natuurlijk plaatjes zijn die wat toe te voegen hebben zoals in een fotoverslag.
Afbeelding ???
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Geert »

Ons beleid is dat afbeeldingen in onderschriften in principe zijn toegestaan, zolang ze andere gebruikers niet hinderen. Dat betekent dus dat paginavullende afbeeldingen niet zijn toegestaan, maar een kleine afbeelding vinden we niet bezwaarlijk. Zie ook regel 3 van de forumregels; Wees kritisch op je eigen berichten, ook op de lay-out. We hebben dus geen harde eisen qua afmetingen, maar als wij vinden dat een onderschrift te storend is grijpen we wel in. Dat hebben we in het verleden ook vaker gedaan en blijven we doen.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door |Pim| »

Aangezien meerdere mensen aan mijn onderschrift zich stoorde heb ik hem weggedaan. Sorry als het ding je stoorde.Je kon ook een PB sturen, mij maakt het niks uit.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Caspar »

Ik vind een plaatje meestal wat rustiger ogen dan een tekst met gekleurde letters in maximale lettertype grootte.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Meltrain »

Een verbod op plaatjes in onderschriften kan ik nog wel mee leven, maar een verbod op smilies?! :N
Sorry, maar ik zie daar het praktisch nut niet van in, want in mijn ogen zijn die niet afleidend of storend, terwijl de hele discussie ging over het storen ging. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Ruben »

Smilies als:
*O*, *bus* kunnen wel degelijk storen als ze in een onderschrift verwerkt zitten. Dit vooral, als een betreffende gebruiker meermaals op 1 topicpagina post en je dergelijke smilies als een patroon (ze zitten immers telkens op dezelfde plek) terug ziet komen op een pagina.
Daarnaast gaan we nu met het onderschrift terug naar de basis, daar waar het voor bedoeld is, een schrift / handtekening.
De andersom vraag: wat voegt een smiley aan een onderschrift toe?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Meltrain »

Een smilie als ' :P ' of ' :D ' of ' 8-) ' kan best leuk zijn in de een onderschrift om dingen net iets duidelijker te maken.
Maar goed: als het nieuwe beleid is 'geen smilies in onderschriften' dan leg ik me daar maar bij neer. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: plaatjes in onderschriften

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jouw signature mag trouwens aangepast worden... wijlen DDM-1 ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten