OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Gisteren en woensdag reden er weer plan v's in de 7400 en in sommige ritten van ETMET
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
De t12759 moest 't vandaag doen met slechts 6 i.p.v. 9 bakken... da's niet echt een succes in de vrijdagavondspits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Maxx Leeuwarden Citea vanavond op streeklijn 50 naar Dokkum. Vanmiddag zat ie wel op de stad ;)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
De 8361 was vandaag actief op lijn 170 gezien rond 14.00 bij het Concertgebouwplein.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Sprinter m2957 is verdwaald in de s19500.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Een standaardbus in plaats van een gelede op lijn 37 in Amsterdam.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Connexxion Amba 8522 op lijn 310 Amsterdam Zuid - Nieuw Vennep (normaal is Zuidtangent Citaro G)
Connexxion Amba 4189 op lijn 172 Kudelstaart - Amsterdam Centraal (normaal is MAN Lion's City)
Connexxion Alliance 2448 reed in IJmuiden op de Lange Nieuwstraat en stopte onder andere bij de haltes Marktplein en Velserduinweg. Zat hij in een lijndienst? Helaas ben ik hem na de halte Plein 1945 uit het oog verloren.
Connexxion Amba 4189 op lijn 172 Kudelstaart - Amsterdam Centraal (normaal is MAN Lion's City)
Connexxion Alliance 2448 reed in IJmuiden op de Lange Nieuwstraat en stopte onder andere bij de haltes Marktplein en Velserduinweg. Zat hij in een lijndienst? Helaas ben ik hem na de halte Plein 1945 uit het oog verloren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
ICMm 4091 in de s3400 vanmiddag. :D
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Vandaag weer als vanouds VIRM in de s8800, en zelfs VIRM in de s22700, wie beweerde ook alweer dat de inzet van te korte ICM-treinen de afgelopen vier weken niets te maken had met ETMET?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Ik, maar dat er nu IRM rijdt hoeft niks te zeggen over of het wel of niet met ETMET te maken heeft gehad. Men heeft nu kennelijk alleen de koppeling met de NoordOost in Rotterdam eruit gehaald die toch de grootste oorzaak van het ICM in de s8800 was. (Daarnaast is er ook nog IRM vrijkomen van de IJssellijn waar nu een ICM de Sandite-slagen rijdt)
Wat anders: vanmiddag rond 18.00 uur trof ik hier om de hoek op de Arnhemseweg een Citaro G op lijn 10 in Amersfoort Was hard nodig in de bus bevond zich namelijk welgeteld één passagier
Wat anders: vanmiddag rond 18.00 uur trof ik hier om de hoek op de Arnhemseweg een Citaro G op lijn 10 in Amersfoort Was hard nodig in de bus bevond zich namelijk welgeteld één passagier
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Die ICM-inzet in de s2000 / s8800 had alles te maken met ETMET. Ik kan anders niet verklaren dat ik in mijn vaste ochtendtrein in de s2000 steeds hetzelfde setje ICM had: als dat op de een of andere manier vast had gezeten aan de NoordOost had ik nooit datzelfde setje teruggekregen. Bovendien is er geen enkele reden om voor een wijzigingsblad van een maand je materieel in drie treinseries om te gooien, anders dan dat je dat materieel op dat moment anders kan gebruiken (voor ETMET ofzo). NS is geen werkverschaffingsbedrijf wat dat betreft.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Ligt eraan wat ze er na de uitloop in Rotterdam mee deden natuurlijk... daar wordt nogal eens met wat materieel gewisseld in de avonduren (als de laatste s22700 -en er aankomen).
Niet aan de NoordOost kopppelen kost in ieder geval wel aardig wat materieel. De trein uit (in de ochtendspits) en naar (in de avondspits) Rotterdam keert nogsteeds op de s2000 / s8800 in Utrecht en ongetwijfeld zal dat IRM wat er dan nu kennelijk rijdt niet massaal de NoordOost in stromen.
Dat moet dus vervangen worden door iets anders in Rotterdam, maar aangezien er meer 22700'en rijden naar Rtd dan er s12500 -en en s12700 -en vandaan komen zal je toch treinen moeten inkorten of moeten gaan uitwisselen.
(Overigens heb ik al eens meerdere dagen achter elkaar hetzelfde stel in dezelfde NoordOost-omloop gespot, het kan dus wel degelijk)
Niet aan de NoordOost kopppelen kost in ieder geval wel aardig wat materieel. De trein uit (in de ochtendspits) en naar (in de avondspits) Rotterdam keert nogsteeds op de s2000 / s8800 in Utrecht en ongetwijfeld zal dat IRM wat er dan nu kennelijk rijdt niet massaal de NoordOost in stromen.
Dat moet dus vervangen worden door iets anders in Rotterdam, maar aangezien er meer 22700'en rijden naar Rtd dan er s12500 -en en s12700 -en vandaan komen zal je toch treinen moeten inkorten of moeten gaan uitwisselen.
(Overigens heb ik al eens meerdere dagen achter elkaar hetzelfde stel in dezelfde NoordOost-omloop gespot, het kan dus wel degelijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Dat bedoel ik dus, nu ETMET voorbij is, is er natuurlijk net weer wat meer IRM beschikbaar en lukt het nu blijkbaar wél om deze treinen los van de NoordOost te rijden.Daniel schreef:Niet aan de NoordOost kopppelen kost in ieder geval wel aardig wat materieel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Het is zowiezo een illusie dat er voor ETMET heel veel meer materieel is ingezet, 't was hooguit anders verdeeld. Overigens reed er ook toen ETMET nog in volle gang was in de ochtendspits al IRM in de t12525 verdergaand als s8800.
Ongetwijfeld zijn hier elders treinen korter door geworden of vervangen door ICM. Immers, het materieel was voordat ETMET er was ook al niet beschikbaar voor deze treinen
Ongetwijfeld zijn hier elders treinen korter door geworden of vervangen door ICM. Immers, het materieel was voordat ETMET er was ook al niet beschikbaar voor deze treinen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Ik heb 't idee van de losse IC Rotterdam-Utrecht volgens mij 'een beetje' gemist, maar het idee is dus dat er, in verband met de ombouw van Utrecht Centraal, een losse IC Rotterdam-Utrecht rijdt? Deze keerde (?) dan in Utrecht op de IC naar Den Haag of Leiden? En de trein uit Den Haag of Leiden naar Rotterdam? Maar ik dacht dat er ook iets met een deel uit Leeuwarden mee te maken had. Het speelt ongetwijfeld al een hele tijd, maar als iemand 't nog even kan verduidelijken: bedankt!
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Ochtendspits:
- t12525 en t12727 rijden van Rtd tot Ut en keren op de s8800
- s12500 en s12700 van Lw naar Rtd rijdt normaal
Avondspits:
- t12759 is als enige ongewijzigd
- series 12500 en 12700 rijden normaal van Rtd naar Lw
- serie 12500 en 12700 uit Lw rijdt tot Ut en combineert met de trein uit Rtd tot een nieuwe trein ri. Lw, in Amf gaat er weer een stel vanaf
- bovengenoemde treinen worden tussen Ut en Rtd vervangen door de serie s22700 (materieel komt van de s2000)
- t12525 en t12727 rijden van Rtd tot Ut en keren op de s8800
- s12500 en s12700 van Lw naar Rtd rijdt normaal
Avondspits:
- t12759 is als enige ongewijzigd
- series 12500 en 12700 rijden normaal van Rtd naar Lw
- serie 12500 en 12700 uit Lw rijdt tot Ut en combineert met de trein uit Rtd tot een nieuwe trein ri. Lw, in Amf gaat er weer een stel vanaf
- bovengenoemde treinen worden tussen Ut en Rtd vervangen door de serie s22700 (materieel komt van de s2000)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Is het niet de s8800 die op de s22700 keert? Gezien het vertrekspoor (18a) is dat logischer namelijk (de s8800 uit Leiden komt aan op 18a waar ook de s22700 vertrekt).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Ehm ja, precies andersom dan dus... in de ochtendspits kerend op de s2000 (want aankomend op 19a) en in de avondspits keert dan de s8800 op de s22700.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
ICM in de s7000 :)
(die ik op station Apeldoorn nog net kon zien wegrijden toen ik daar met de bus vanaf mijn werk aankwam :( )
En een Veolia-Volvo 38- of 39-zoveel rijdt in Apeldoorn rond.. Om één of andere reden vond ik dat een raar gezicht, hoort zo'n ding niet in Limboland thuis?
(die ik op station Apeldoorn nog net kon zien wegrijden toen ik daar met de bus vanaf mijn werk aankwam :( )
En een Veolia-Volvo 38- of 39-zoveel rijdt in Apeldoorn rond.. Om één of andere reden vond ik dat een raar gezicht, hoort zo'n ding niet in Limboland thuis?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Als 'ie wit/blauw was, dan is 't een oude Roosendaalse wagen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Je hoort mij ook niet zeggen dat het heel veel meer was, alleen dat het wat meer was dan anders.Daniel schreef:Het is zowiezo een illusie dat er voor ETMET heel veel meer materieel is ingezet,
Voordat ETMET begon, was die hele koppeling tussen s2000 / s8800 / s22700 er nog niet...Daniel schreef:Immers, het materieel was voordat ETMET er was ook al niet beschikbaar voor deze treinen
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Nee die koppeling was er niet nee, maar was 't IRM er wel dan? Waarschijnlijk niet
Let wel, het gaat om slechts vijf treinstellen. Dat zijn aantallen die met enig schuiven nog wel uit andere series te plukken zijn vooral gezien in de ochtendspits de t12525 al met IRM kon rijden tijdens ETMET, had je er dus nog 4 nodig.
De verschuiving van ICM naar de IJssellijn die nu heeft plaatsgevonden had men bijvoorbeeld ook al een maand eerder kunnen doorvoeren. Immers rijden daar zowiezo al kleinere IRM-samenstellingen waardoor deze makkelijker door enkeldeks materieel te vervangen zijn.
Let wel, het gaat om slechts vijf treinstellen. Dat zijn aantallen die met enig schuiven nog wel uit andere series te plukken zijn vooral gezien in de ochtendspits de t12525 al met IRM kon rijden tijdens ETMET, had je er dus nog 4 nodig.
De verschuiving van ICM naar de IJssellijn die nu heeft plaatsgevonden had men bijvoorbeeld ook al een maand eerder kunnen doorvoeren. Immers rijden daar zowiezo al kleinere IRM-samenstellingen waardoor deze makkelijker door enkeldeks materieel te vervangen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Voor die koppeling had je IRM in de 2000 en 8800 en ICM in alle treinen Utrecht-Rotterdam. Dus was er minder IRM nodig voor deze series dan nu.Daniel schreef:Nee die koppeling was er niet nee, maar was 't IRM er wel dan? Waarschijnlijk niet
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
Komen we terug op wat ik al eerder schreef, je ondersteund 't mooi nu Voor de koppeling er kwam was er dus minder IRM nodig en dat reed toen ongetwijfeld ook al ergens anders, ook voordat ETMET kwam
Vorig jaar reed er immers ook geen ICM in de s8800 / s2000 tijdens de ETMET-proef van één week...
Vorig jaar reed er immers ook geen ICM in de s8800 / s2000 tijdens de ETMET-proef van één week...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5
ICM=4250, de volvo (mits rood-wit)=3793 De 250 (blauw-wit) heeft wel correcte bestemmingenArdan schreef:ICM in de s7000 :)
(die ik op station Apeldoorn nog net kon zien wegrijden toen ik daar met de bus vanaf mijn werk aankwam :( )
En een Veolia-Volvo 38- of 39-zoveel rijdt in Apeldoorn rond.. Om één of andere reden vond ik dat een raar gezicht, hoort zo'n ding niet in Limboland thuis?
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten