Concessie regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

En de logo's van de vervoerder zelf moeten er natuurlijk af. Dan heeft de bus zowiezo wel een verfje nodig anders kan je er door het ontstane kleurverschil alsnog "Connexxion" op zien staan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Geert »

Ja, dat vind ik echt dikke onzin. Net alsof het achter de schermen niet nog steeds gewoon CXX is die de bussen rijdt, lekker boeien dat die naam dan te zien is :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Tenzij Qbuzz de concessie wint natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:Ja leuk. Een hele koe is ook duurder dan een pakje ham uit de supermarkt. Maar dat betekent niet dat ik maar een pakje ham moet kopen (terwijl ik geen vlees eet) omdat ik zoveel geld niet uitgegeven heb door geen koe te kopen.
[off-topic]Ham komt van varkens en niet van koeien. ;) [/off-topic]

Maar de naam van de vervoerder mag dus ook niet eens op de bussen komen? :shock:
Het wordt dus echt een 'Breng'-verhaal?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Michael »

meltrain schreef:
Wubbo schreef:Ja leuk. Een hele koe is ook duurder dan een pakje ham uit de supermarkt. Maar dat betekent niet dat ik maar een pakje ham moet kopen (terwijl ik geen vlees eet) omdat ik zoveel geld niet uitgegeven heb door geen koe te kopen.
[off-topic]Ham komt van varkens en niet van koeien. ;) [/off-topic]

Maar de naam van de vervoerder mag dus ook niet eens op de bussen komen? :shock:
Het wordt dus echt een 'Breng'-verhaal?
Ik dacht gelezen te hebben dat de naam van de vervoerder alleen heel klein op de achterkant mocht komen te staan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat laatste klopt inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Oke, à la Brabant dus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Michael »

meltrain schreef:Oke, à la Brabant dus?
niet echt a la brabant want in brabant staat het ook boven aan de zijkant en ook aan de achterkant. maarja het is inderdaad wel ongeveer hetzelfde
erik1981
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:11

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door erik1981 »

Zojuist is bekend geworden dat Q-Buzz per 11/12/2011 de concessie BRU mag gaan uitvoeren. Meer info vinden jullie op http://www.rtvutrecht.nl.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Qbuzz nieuwe vervoerder regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Qbuzz nieuwe vervoerder regio Utrecht
Geplaatst op: maandag 4 oktober 2010 13:30
Laatst bijgewerkt: maandag 4 oktober 2010 13:31


Connexxion en GVU zijn per 11 december 2011 niet langer de busvervoerder in de regio Utrecht. Het Bestuur Regio Utrecht heeft de zogenoemde concessie toegekend aan vervoerder Qbuzz. Het bedrijf krijgt het stadsvervoer en het streekvervoer in handen en heeft de verplichting de huidige medewerkers van Connexxion/GVU een baan aan te bieden.
Lees verder
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Karl »

Dus dat wordt ook Qtramz? Qbuzz timmert wel goed aan de weg, zeker met binnenhalen van belangrijke concessies zoals deze en eerder al GD.

Qbuzz, gefeliciteerd.
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Freek »

Felicitaties richting JeePee.
Neemt Qbuzz nu wederom een pauze om de implementatie van de concessie goed te regelen. Weten we in ieder geval dat de komende aanbestedingen geen bieding van Qbuzz verwacht kan worden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Karl »

Is er ergens een overzicht van welke aanbiedingen vervoerders de komende tijd (is die pauze dan tot midden 2011 ofzo?) kunnen doen?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Mja, gefeliciteerd JeePee... :pos: (Komt er trouwens per eind volgend jaar ook voor 't eerst een Qbuzz-bus in de buurt van hun hoofdkantoor)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Klaasje »

Gaat de NS dus toch nog naar Nieuwegein rijden :lol:
Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern. Ergens had ik het ze wel gegund. 1 miljard omzet is natuurlijk geen kattepis en ze hebben wel erg veel verloren (waar ze niet als enige op hebben ingeschreven). Hopen dat Qbuzz er iets moois van maakt *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern.
Kan je denk ik wel stellen ja. De agglomeratie Utrecht (Utrecht + Vleuten-De Meern + Maarssen) waar 't GVU nu rijdt heeft bv. al 1,8 keer zoveel inwoners als Almere wat de enige stadsdienst is waarvan ik het idee had dat 'ie nog een beetje in de buurt komt.
Betreft totaal 218 bussen en 600 chauffeurs plus nog eens 200 indirecten van alleen nog het GVU volgens de cijfertjes in 't AD van vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Suus »

Over Maarssen loopt nog een discussie. Die gemeente gaat fuseren met onder ander Breukelen. Die nieuwe gemeente wordt waarschijnlijk geen lid van het BRU, waardoor de Provincie Utrecht dan verantwoordelijk wordt voor het busvervoer in Maarssen.

RTV Utrecht trekt in de filmpjes ook meteen even alle problemen erbij met de OV-Chipkaart en het bussentekort in Rotterdam. Tja.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Dit lijkt mij een mooie casus voor het stadsvervoer. Als hier alles goed gaat na een paar jaar kan dan misschien het OV in de andere steden alsnog openbaar aanbesteed worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat er een compleet nieuw lijnennet moet komen (stad en streek geïntegreerd) is natuurlijk wel een zeker risico. Daar kan meer in misgaan dan als je simpelweg een bestaand net overneemt en hooguit wat kleine aanpassingen maakt. En zelfs in het laatste geval is dat geen garantie dat alles goed gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Suus »

Kan er veel aangepast worden voor de reiziger daar zonder dat de mensen in de streekbussen het idee hebben dat ze in een hybride slak zitten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Denk dat het daarbij vooral om ruilen van routes zal gaan. Veel door te koppelen valt er niet zonder dat je hybrides buiten de huidige agglomeratie krijgt. Hoewel Nieuwegein dusdanig aan Utrecht zit vastgegroeid dat je daar eventueel wel stadsdiensten naartoe kunt doorkoppelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:
Klaasje schreef:Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern.
Kan je denk ik wel stellen ja. De agglomeratie Utrecht (Utrecht + Vleuten-De Meern + Maarssen) waar 't GVU nu rijdt heeft bv. al 1,8 keer zoveel inwoners als Almere wat de enige stadsdienst is waarvan ik het idee had dat 'ie nog een beetje in de buurt komt.
Betreft totaal 218 bussen en 600 chauffeurs plus nog eens 200 indirecten van alleen nog het GVU volgens de cijfertjes in 't AD van vandaag.
Misschien Eindhoven? Redelijk frequent en met een enorm lijnennet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Daniel »

SRE heeft 733.389 inwoners, BRU 660.185. Regio Eindhoven is dus inderdaad groter maar dat betekend niet noodzakelijkerwijs meer busvervoer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Het Utrechtse busvervoer is toch net wat frequenter. In Eindhoven zijn weinig lijnen met meer dan een kwartierdienst en zakt de frequentie 's avonds naar 2x/uur in plaats van 4x/uur.
Daniel schreef:Dat er een compleet nieuw lijnennet moet komen (stad en streek geïntegreerd) is natuurlijk wel een zeker risico.
In het bestek lees ik dat het nieuwe lijnennet moet 'voortborduren' op het huidige lijnennet en dat doorkoppelingen worden herzien. De voorgestelde nummering verschilt ook niet vreselijk veel van de huidige nummering. Dus ik krijg eigenlijk niet de indruk dat er een compleet nieuw lijnennet gaat komen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Karl »

Maar SRE bestaat uit 21 gemeentes, BRU uit negen. Bij SRE hoort ook een plaats Helmond (bijna 90.000 inwoners), terwijl Amersfoort (ligt ook dichtbij Utrecht) met bijna 150.000 inwoners bijvoorbeeld niet bij het BRU hoort. Volgens mij zijn het appels en peren.

Op Wikipedia zag ik overigens dat BRU eerst veel groter was, weet iemand waarom het gebied zo verkleind is? Is dat destijds ook met andere regio's gebeurd?
Het is een spectrum.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door 030utrechtt »

vind dat je het stadsnet van eindhoven totaal niet kan vergelijken met utrecht.
de frequenties zijn laag in eindhoven
volgens mij hebben ze het in arnhem nog stukken beter kwa frequenties.
vind dat een stad als eindhoven veel beter verdient.

ik ben trouwens benieuwd naar de extra dubbelgelede bussen die er gaan komen.
heb het idee dat die op lijn 28 ingezet gaan worden. denk niet dat ze nog meer bussen zullen inzetten richting de uithof want die rijden al maximaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten