Concessie regio Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
En de logo's van de vervoerder zelf moeten er natuurlijk af. Dan heeft de bus zowiezo wel een verfje nodig anders kan je er door het ontstane kleurverschil alsnog "Connexxion" op zien staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Ja, dat vind ik echt dikke onzin. Net alsof het achter de schermen niet nog steeds gewoon CXX is die de bussen rijdt, lekker boeien dat die naam dan te zien is :neg:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Tenzij Qbuzz de concessie wint natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie regio Utrecht
[off-topic]Ham komt van varkens en niet van koeien. ;) [/off-topic]Wubbo schreef:Ja leuk. Een hele koe is ook duurder dan een pakje ham uit de supermarkt. Maar dat betekent niet dat ik maar een pakje ham moet kopen (terwijl ik geen vlees eet) omdat ik zoveel geld niet uitgegeven heb door geen koe te kopen.
Maar de naam van de vervoerder mag dus ook niet eens op de bussen komen?
Het wordt dus echt een 'Breng'-verhaal?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie regio Utrecht
Ik dacht gelezen te hebben dat de naam van de vervoerder alleen heel klein op de achterkant mocht komen te staanmeltrain schreef:[off-topic]Ham komt van varkens en niet van koeien. ;) [/off-topic]Wubbo schreef:Ja leuk. Een hele koe is ook duurder dan een pakje ham uit de supermarkt. Maar dat betekent niet dat ik maar een pakje ham moet kopen (terwijl ik geen vlees eet) omdat ik zoveel geld niet uitgegeven heb door geen koe te kopen.
Maar de naam van de vervoerder mag dus ook niet eens op de bussen komen?
Het wordt dus echt een 'Breng'-verhaal?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Dat laatste klopt inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie regio Utrecht
Oke, à la Brabant dus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie regio Utrecht
niet echt a la brabant want in brabant staat het ook boven aan de zijkant en ook aan de achterkant. maarja het is inderdaad wel ongeveer hetzelfdemeltrain schreef:Oke, à la Brabant dus?
Re: Concessie regio Utrecht
Zojuist is bekend geworden dat Q-Buzz per 11/12/2011 de concessie BRU mag gaan uitvoeren. Meer info vinden jullie op http://www.rtvutrecht.nl.
Qbuzz nieuwe vervoerder regio Utrecht
Qbuzz nieuwe vervoerder regio Utrecht
Geplaatst op: maandag 4 oktober 2010 13:30
Laatst bijgewerkt: maandag 4 oktober 2010 13:31
Connexxion en GVU zijn per 11 december 2011 niet langer de busvervoerder in de regio Utrecht. Het Bestuur Regio Utrecht heeft de zogenoemde concessie toegekend aan vervoerder Qbuzz. Het bedrijf krijgt het stadsvervoer en het streekvervoer in handen en heeft de verplichting de huidige medewerkers van Connexxion/GVU een baan aan te bieden.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 4 oktober 2010 13:30
Laatst bijgewerkt: maandag 4 oktober 2010 13:31
Connexxion en GVU zijn per 11 december 2011 niet langer de busvervoerder in de regio Utrecht. Het Bestuur Regio Utrecht heeft de zogenoemde concessie toegekend aan vervoerder Qbuzz. Het bedrijf krijgt het stadsvervoer en het streekvervoer in handen en heeft de verplichting de huidige medewerkers van Connexxion/GVU een baan aan te bieden.
Lees verder
Re: Concessie regio Utrecht
Dus dat wordt ook Qtramz? Qbuzz timmert wel goed aan de weg, zeker met binnenhalen van belangrijke concessies zoals deze en eerder al GD.
Qbuzz, gefeliciteerd.
Qbuzz, gefeliciteerd.
Het is een spectrum.
Re: Concessie regio Utrecht
Felicitaties richting JeePee.
Neemt Qbuzz nu wederom een pauze om de implementatie van de concessie goed te regelen. Weten we in ieder geval dat de komende aanbestedingen geen bieding van Qbuzz verwacht kan worden.
Neemt Qbuzz nu wederom een pauze om de implementatie van de concessie goed te regelen. Weten we in ieder geval dat de komende aanbestedingen geen bieding van Qbuzz verwacht kan worden.
Re: Concessie regio Utrecht
Is er ergens een overzicht van welke aanbiedingen vervoerders de komende tijd (is die pauze dan tot midden 2011 ofzo?) kunnen doen?
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Mja, gefeliciteerd JeePee... :pos: (Komt er trouwens per eind volgend jaar ook voor 't eerst een Qbuzz-bus in de buurt van hun hoofdkantoor)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie regio Utrecht
Gaat de NS dus toch nog naar Nieuwegein rijden
Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern. Ergens had ik het ze wel gegund. 1 miljard omzet is natuurlijk geen kattepis en ze hebben wel erg veel verloren (waar ze niet als enige op hebben ingeschreven). Hopen dat Qbuzz er iets moois van maakt *O*
Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern. Ergens had ik het ze wel gegund. 1 miljard omzet is natuurlijk geen kattepis en ze hebben wel erg veel verloren (waar ze niet als enige op hebben ingeschreven). Hopen dat Qbuzz er iets moois van maakt *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Kan je denk ik wel stellen ja. De agglomeratie Utrecht (Utrecht + Vleuten-De Meern + Maarssen) waar 't GVU nu rijdt heeft bv. al 1,8 keer zoveel inwoners als Almere wat de enige stadsdienst is waarvan ik het idee had dat 'ie nog een beetje in de buurt komt.Klaasje schreef:Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern.
Betreft totaal 218 bussen en 600 chauffeurs plus nog eens 200 indirecten van alleen nog het GVU volgens de cijfertjes in 't AD van vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie regio Utrecht
Over Maarssen loopt nog een discussie. Die gemeente gaat fuseren met onder ander Breukelen. Die nieuwe gemeente wordt waarschijnlijk geen lid van het BRU, waardoor de Provincie Utrecht dan verantwoordelijk wordt voor het busvervoer in Maarssen.
RTV Utrecht trekt in de filmpjes ook meteen even alle problemen erbij met de OV-Chipkaart en het bussentekort in Rotterdam. Tja.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Dit lijkt mij een mooie casus voor het stadsvervoer. Als hier alles goed gaat na een paar jaar kan dan misschien het OV in de andere steden alsnog openbaar aanbesteed worden.
RTV Utrecht trekt in de filmpjes ook meteen even alle problemen erbij met de OV-Chipkaart en het bussentekort in Rotterdam. Tja.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Dit lijkt mij een mooie casus voor het stadsvervoer. Als hier alles goed gaat na een paar jaar kan dan misschien het OV in de andere steden alsnog openbaar aanbesteed worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Dat er een compleet nieuw lijnennet moet komen (stad en streek geïntegreerd) is natuurlijk wel een zeker risico. Daar kan meer in misgaan dan als je simpelweg een bestaand net overneemt en hooguit wat kleine aanpassingen maakt. En zelfs in het laatste geval is dat geen garantie dat alles goed gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie regio Utrecht
Kan er veel aangepast worden voor de reiziger daar zonder dat de mensen in de streekbussen het idee hebben dat ze in een hybride slak zitten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Denk dat het daarbij vooral om ruilen van routes zal gaan. Veel door te koppelen valt er niet zonder dat je hybrides buiten de huidige agglomeratie krijgt. Hoewel Nieuwegein dusdanig aan Utrecht zit vastgegroeid dat je daar eventueel wel stadsdiensten naartoe kunt doorkoppelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie regio Utrecht
Misschien Eindhoven? Redelijk frequent en met een enorm lijnennet.Daniel schreef:Kan je denk ik wel stellen ja. De agglomeratie Utrecht (Utrecht + Vleuten-De Meern + Maarssen) waar 't GVU nu rijdt heeft bv. al 1,8 keer zoveel inwoners als Almere wat de enige stadsdienst is waarvan ik het idee had dat 'ie nog een beetje in de buurt komt.Klaasje schreef:Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern.
Betreft totaal 218 bussen en 600 chauffeurs plus nog eens 200 indirecten van alleen nog het GVU volgens de cijfertjes in 't AD van vandaag.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
SRE heeft 733.389 inwoners, BRU 660.185. Regio Eindhoven is dus inderdaad groter maar dat betekend niet noodzakelijkerwijs meer busvervoer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie regio Utrecht
Het Utrechtse busvervoer is toch net wat frequenter. In Eindhoven zijn weinig lijnen met meer dan een kwartierdienst en zakt de frequentie 's avonds naar 2x/uur in plaats van 4x/uur.
In het bestek lees ik dat het nieuwe lijnennet moet 'voortborduren' op het huidige lijnennet en dat doorkoppelingen worden herzien. De voorgestelde nummering verschilt ook niet vreselijk veel van de huidige nummering. Dus ik krijg eigenlijk niet de indruk dat er een compleet nieuw lijnennet gaat komen.Daniel schreef:Dat er een compleet nieuw lijnennet moet komen (stad en streek geïntegreerd) is natuurlijk wel een zeker risico.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie regio Utrecht
Maar SRE bestaat uit 21 gemeentes, BRU uit negen. Bij SRE hoort ook een plaats Helmond (bijna 90.000 inwoners), terwijl Amersfoort (ligt ook dichtbij Utrecht) met bijna 150.000 inwoners bijvoorbeeld niet bij het BRU hoort. Volgens mij zijn het appels en peren.
Op Wikipedia zag ik overigens dat BRU eerst veel groter was, weet iemand waarom het gebied zo verkleind is? Is dat destijds ook met andere regio's gebeurd?
Op Wikipedia zag ik overigens dat BRU eerst veel groter was, weet iemand waarom het gebied zo verkleind is? Is dat destijds ook met andere regio's gebeurd?
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53
Re: Concessie regio Utrecht
vind dat je het stadsnet van eindhoven totaal niet kan vergelijken met utrecht.
de frequenties zijn laag in eindhoven
volgens mij hebben ze het in arnhem nog stukken beter kwa frequenties.
vind dat een stad als eindhoven veel beter verdient.
ik ben trouwens benieuwd naar de extra dubbelgelede bussen die er gaan komen.
heb het idee dat die op lijn 28 ingezet gaan worden. denk niet dat ze nog meer bussen zullen inzetten richting de uithof want die rijden al maximaal.
de frequenties zijn laag in eindhoven
volgens mij hebben ze het in arnhem nog stukken beter kwa frequenties.
vind dat een stad als eindhoven veel beter verdient.
ik ben trouwens benieuwd naar de extra dubbelgelede bussen die er gaan komen.
heb het idee dat die op lijn 28 ingezet gaan worden. denk niet dat ze nog meer bussen zullen inzetten richting de uithof want die rijden al maximaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten