Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur werkstr
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur werkstr
Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur werkstr
Geplaatst op: donderdag 30 september 2010 20:45
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 september 2010 20:46
Tegen een 50-jarige Rotterdamse machinist is een werkstraf van 180 uur geëist omdat zij twee keer door een rood sein gereden was. Dat gebeurde op de stations van Dordrecht en Leerdam. De vrouw zelf ontkent, zij zegt zeker te weten dat de seinen op groen stonden.
Het ernstigste incident deed zich voor bij het station van Leerdam, dat er geen ongelukken zijn gebeurd is met recht een wonder. De trein reed over 1 van de drukste wegen van de stad terwijl de spoorbomen open stonden.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 30 september 2010 20:45
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 september 2010 20:46
Tegen een 50-jarige Rotterdamse machinist is een werkstraf van 180 uur geëist omdat zij twee keer door een rood sein gereden was. Dat gebeurde op de stations van Dordrecht en Leerdam. De vrouw zelf ontkent, zij zegt zeker te weten dat de seinen op groen stonden.
Het ernstigste incident deed zich voor bij het station van Leerdam, dat er geen ongelukken zijn gebeurd is met recht een wonder. De trein reed over 1 van de drukste wegen van de stad terwijl de spoorbomen open stonden.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Dat incident bij Leerdam is zeker al een aantal jaren geleden, omdat er nog een HC de vertrekprocedure begeleidde?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
In de tijd dat Arriva er nog met Plan V's reed werd de vertrekprocedure ook nog door de steward uitgevoerd, daar de V'tjes niet geschikt waren voor eenmansbediening.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Er is destijds speciaal voor de MLL wel een serie Vtjes (901-911) met sleutelkastjes uit ICK in de cabines uitgerust.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Ja maar dat was nog in de NS-tijd he. En de eenmansbediening is toen nooit doorgevoerd, waarna Arriva vervolgens andere V'tjes kreeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Net alsof dat sowieso kan :NDe trein reed over 1 van de drukste wegen van de stad terwijl de spoorbomen open stonden.
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Waarom niet? Ik zag laatst ook een trein rijden terwijl de overwegbomen nog gewoon geopend waren. Oke, die ik zag ging eerst stil staan voor de overweg, en na herhaald fluitsein te geven passeerde hij hem stapvoets, maar een overweg kan gewoon geopend gepasseerd worden. Zeker vlak na een station met een stop/door schakeling is dat niet ondenkbaar.
Als de trein dus bij een stop/door overweg staat, en hij staat in de procesleiding met een stop, dan zal er eerst moeten worden gesleuteld aan de overweg, of het tijdrelais worden afgewacht, daarna komt het sein uit de stand stop. De aankondiging is dan niet actief van de overweg, zolang de trein dus met een 'stop' in het systeem staat. (immers, anders zou de overweg de hele tijd gesloten blijven als een trein een langer stationnement heeft) De overweg heeft wel een middensectie daar denk ik, dus de bomen gaan wel dicht als de trein over de overweg gaat, maar dat zal dan pas gebeuren op het moment dat de trein al over de overweg rijdt.
Als de trein dus bij een stop/door overweg staat, en hij staat in de procesleiding met een stop, dan zal er eerst moeten worden gesleuteld aan de overweg, of het tijdrelais worden afgewacht, daarna komt het sein uit de stand stop. De aankondiging is dan niet actief van de overweg, zolang de trein dus met een 'stop' in het systeem staat. (immers, anders zou de overweg de hele tijd gesloten blijven als een trein een langer stationnement heeft) De overweg heeft wel een middensectie daar denk ik, dus de bomen gaan wel dicht als de trein over de overweg gaat, maar dat zal dan pas gebeuren op het moment dat de trein al over de overweg rijdt.
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Als een overweg niet werkt en je moet hem 'aanrijden', oftewel de middensectie bezetten zoals Caspar zo keurig netjes schrijft (Goh, jij zit wel goed in je vaktermen hé :pos:) dan sta je al met de neus van je trein bovenop de overweg, omdat de las die de overweg in werking stelt vlakbij het wegdek ligt en de eerste as van een trein meestal een paar meter van het front verwijderd zit. Voor iemand die dat vanaf de weg ziet, is het als het ware alsof de trein al op de overweg staat. Daarnaast duurt het even voordat de bellen en lampen in werking zijn en de bomen zijn gedaald en dat zal de dame in kwestie vast niet hebben afgewacht.Caspar schreef:De overweg heeft wel een middensectie daar denk ik, dus de bomen gaan wel dicht als de trein over de overweg gaat, maar dat zal dan pas gebeuren op het moment dat de trein al over de overweg rijdt.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Maar volgens mij hebben niet alle overwegen een middensectie, in Amsterdam en omgeving zijn maar 3 overwegen, waarvan er 2 sowieso een middensectie hebben. Maar ik zag dat de overweg op station Hoorn (post Alkmaar) volgens mij geen middensectie heeft. Die blijft gewoon open als er een trein overheen rijdt.
Re: Machinist twee keer door rood, justitie eist 180 uur wer
Of een overweg al dan niet een middensectie heeft is inderdaad afhankelijk van het type overweg (beter: van de beveiliging op het baanvak).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten