Mag ik even kwijt #55

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

Ik kreeg daarnet een brief van de belastingdienst, met als datum 7 oktober 2010 erop. Right :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daniel »

Zijn ze goed in daar ja, antidateren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

EINDELIJK heeft de IT-afdeling op mijn werk eens een slimme beslissing genomen 8-)

Voortaan hoeft men niet meer voor elke betaling 5 cent transactiekosten te betalen. Heb daar al sinds de zomervakantie voor gestreden, en nu is het er toch door :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door STF »

Ik had daarnet een Engels sprekende Chinees aan de lijn die vroeg of ik weleens naar het buitenland bel; nee nooit, dag.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Tochjo »

tsov schreef:We leven in een bijzondere maand:
Tweetje van de dag schreef:Oktober 2010 telt 5 vrijdagen, 5 zaterdagen en 5 zondagen. Dat gebeurt eens in de 823 jaar.
Dat is onzin. Aangezien oktober 31 dagen heeft, zullen er altijd drie opeenvolgende vijf keer voorkomen. Voor zover ik weet, is er geen enkele reden aan te nemen dat een van de mogelijke combinaties meer of minder voorkomt dan de andere (zaken als schrikkeljaren, die lokaal verstorend werken, daargelaten), dus dat zou betekenen dat je ruwweg eens in de zeven jaar een oktober hebt met vijf vrijdagen, zaterdagen en zondagen. Als we kijken naar de 21e eeuw, dan gebeurt dit in 2004, 2010, 2021, 2027, 2032, 2038, 2049, 2055, 2060, 2066, 2077, 2083, 2088 en 2094. Dat zijn er 14 van de 100, wat qua verhouding vrij aardig in de buurt komt van 1 op de 7. Maar dat terzijde.
Bee schreef:Ik kreeg daarnet een brief van de belastingdienst, met als datum 7 oktober 2010 erop. Right :lol:
De datum op de brief is het begin van de bezwaartermijn. Omdat verschillende mensen dezelfde brief op verschillende dagen kunnen krijgen, zorgt dit ervoor dat iedereen toch dezelfde bezwaartermijn heeft; op de datum die op de brief staat, zou iedereen de brief moeten hebben.
Daniel schreef:Zijn ze goed in daar ja, antidateren...
Dat heet postdateren ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

Tochjo schreef:
Bee schreef:Ik kreeg daarnet een brief van de belastingdienst, met als datum 7 oktober 2010 erop. Right :lol:
De datum op de brief is het begin van de bezwaartermijn. Omdat verschillende mensen dezelfde brief op verschillende dagen kunnen krijgen, zorgt dit ervoor dat iedereen toch dezelfde bezwaartermijn heeft; op de datum die op de brief staat, zou iedereen de brief moeten hebben.
Dat is gelukkig niet nodig, het was de definitieve aanslag die niet afwijkt van de voorlopige aanslag, en daar was ik tevreden mee :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Fles »

Tochjo schreef:Als we kijken naar de 21e eeuw, dan gebeurt dit in 2004, 2010, 2021, 2027, 2032, 2038, 2049, 2055, 2060, 2066, 2077, 2083, 2088 en 2094.
Grappig. Als we kijken naar de verschillen tussen die jaren dan treedt ook een patroon op (wat ongetwijfeld te maken heeft met o.a. het fenomeen schrikkeljaar):

6 - 11 - 6 - 5 - 6 - 11 - 6 - 5 - 6 - 11 - 6 - 5 - 6 -

Ik denk overigens dat 2105 niet de volgende is aangezien schrikkeljaren werken van "iedere 4 jaar wel, maar iedere 100 jaar niet, maar iedere 400 jaar weer wel".
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door ODRAIL »

Hmmm, ik heb het idee dat ik zonder bril evenveel zie als met bril :? .
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Tochjo »

Fles schreef:Ik denk overigens dat 2105 niet de volgende is aangezien schrikkeljaren werken van "iedere 4 jaar wel, maar iedere 100 jaar niet, maar iedere 400 jaar weer wel".
Dat is zo. Het eerstvolgende jaar is 2100, gevolgd door 2106, 2117, 2123 en 2128 (6 - 6 - 11 - 6 - 5), waarna het patroon 6 - 11 - 6 - 5 zich weer een tijdje herhaalt en het voor het eerst weer misgaat rond 2200, inderdaad een jaar dat wel een viervoud, maar geen vierhonderdvoud is. We kunnen dus eigenlijk wel stellen dat het, op die afwijking door schrikkeljaren na, inderdaad 4 keer per 28 jaar voorkomt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Ruben »

KM46 schreef:Hmmm, ik heb het idee dat ik zonder bril evenveel zie als met bril :? .
Je ogen hebben zich gecorrigeerd en voortaan geen bril meer nodig :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daniel »

Over data op brieven gesproken... ik kreeg er vandaag eentje van de gemeente gedateerd op 30 september 2010. Die heeft er ook lang over gedaan dan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door ODRAIL »

NS-Reiziger schreef:
KM46 schreef:Hmmm, ik heb het idee dat ik zonder bril evenveel zie als met bril :? .
Je ogen hebben zich gecorrigeerd en voortaan geen bril meer nodig :pos:
Dat ook weer net niet, heb links - 1,75 en rechts + 2,00. En heb het gevoel dat ik rechts wel zonder kan maar links weer niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Ruben »

Van + merk je als je jong bent ook veel minder, omdat je dat nog met je oogspieren kan accomoderen.
Zelf heb ik sinds kort lenzen, met links +1.75 en rechts +0.75. Ik zie zonder in principe prima, maar kreeg opeens hoofdpijn vooral bij laptoppen. Links heeft ook nog eens astigmatisme dus die deed al niet veel, rechts werd er te moe van. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door MdJ »

Met links (voor de kijkers rechts) heb ik -2,5... Maar met bril zou ik niet veel minder zien, dan zonder.

Oplossing was geniaal: Niet meer alleen met mijn linker (voor de kijkers rechter) oog kijken :Y
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daniel »

Tja, ik heb ooit ook een meting laten doen omdat m'n rijinstructeur een afwijking vermoedde... bleek ik ook te hebben: maarliefst +0,25 voor m'n rechter oog.
Dat er niet veel mis was bleek toen ik de opticiën verbaasde... ik las de regel onder degene die ik eigenlijk moest oplezen (met veel kleinere symbooltjes dus) :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Fles »

Jij had in zes lessen je rijbewijs gehaald zeker? :mrgreen:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Freek »

Joshua schreef:Zo vandaag even voor een collega invallen bij de KIOSK van 12 tot 19 uur.
Check, ik zag je staan om 12 en 18 uur.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daantje »

NS-Reiziger schreef:Van + merk je als je jong bent ook veel minder, omdat je dat nog met je oogspieren kan accomoderen.
Zelf heb ik sinds kort lenzen, met links +1.75 en rechts +0.75. Ik zie zonder in principe prima, maar kreeg opeens hoofdpijn vooral bij laptoppen. Links heeft ook nog eens astigmatisme dus die deed al niet veel, rechts werd er te moe van. :P
Zoiets heb ik ook met cilinder. Zonder bril kijk ik maar met een oog (m'n beste oog) waardoor ik ook geen diepte zie. In m'n bril heeft m'n slechtste oog nu de goede sterkte en m'n beste oog de net-niet goede sterkte om te stimuleren dat ik ook met m'n andere oog kijk. Dat zijn de belangrijkste redenen waardoor ik het toch fijner vind om m'n bril wel te dragen. In principe zie ik zonder bril wel goed alleen worden m'n ogen dan snel moe en heb ik last van m'n cilinder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Jij had in zes lessen je rijbewijs gehaald zeker? :mrgreen:
Neuj, heb "slechts" vijf keer rijexamen gedaan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Daantje »

Ik had net rijles en reed op de oprit naar de snelweg toen ik ineens omsingeld leek te worden door politiewagens. Wordt er pal voor m'n neus op de invoegstrook een pool gearresteerd die vlak daarvoor nog voor me voor het stoplicht stond :shock: Moest dus wel ineens vanuit het niets zonder beschikbare invoegstrook invoegen op de snelweg maar tis gelukt :D
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Caspar »

Ik was vandaag in Frankrijk, en ik was nog niet eens 5 minuten de trein uit, en zag al iemand in een boerka lopen op straat. Dat is toch verboden daar?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Suus »

Die wet is nog niet van kracht. Die moet nog langs de Grondwettelijke Raad en die moeten uiterlijk 14 oktober een uitspraak doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Mark »

Als ik alleen met links kijk kan ik überhaupt niks lezen en is alles wazig. Maar goed zolang dat door rechts gecorrigeerd wordt is een bril of lenzen nog niet nodig :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door STF »

De kabel TV exploitant heeft sinds gisteren ineens zonder aankondiging een heleboel radio en TV zenders wegbezuinigd; vijf jaar geleden hadden we nog 50 TV zenders, de laatste paar jaar nog 40 zenders en nu nog maar 26 zenders waarbij de enige Nederlandstalige zenders RTL4 en Skyradio zijn komen te vervallen. Dus het contract zeggen we nu gelijk op, zeker een beetje 300 euro per jaar betalen voor zo'n armoedig aanbod... Ja dag!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #55

Bericht door Ardan »

Mark schreef:Als ik alleen met links kijk kan ik überhaupt niks lezen en is alles wazig. Maar goed zolang dat door rechts gecorrigeerd wordt is een bril of lenzen nog niet nodig :P
Hier precies hetzelfde :lol:
Toen ik eens bij de opticien was, en ze mijn rechteroog afdekten en vroegen aan welke kant van de cirkeltjes op het scherm de inhammetjes zaten, zei ik al meteen 'hou maar op, ik zie die hele cirkeltjes niet eens' :lol:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten